Verhuizing mariniers.
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 336
Ma Jan 27, 2020 4:29 pm Reageer met quote

Die verhuizing vind ik onzin, renoveren van die oude gebouwen. Wat is nou het voordeel. Ze hebben grond nodig voor huizenbouw?
Nou dan bouw je ergens anders, Vlissingen bv.

Maar in Vlissingen zijn wel grote inversteringen gedaan. Een camoinghouder is zelfs zijn grond kwijt, onteigend.
Dat is fout natuurlijk. Vlissingen had dan moeten wachten tot de handtekeningen gezet waren. Maar ik kan het wel begrijpen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2258
Ma Jan 27, 2020 4:49 pm Reageer met quote

Vriend55 heeft gelijk, want jij kletst ook maar wat in de ruimte zonder jezelf even te informeren wat er werkelijk gaande is.

Er zijn namelijk al contracten getekend in 2012. Dat was na een besluit van de overheid. Bovendien zijn er andere overheidsinstanties uit Zeeland verplaatst, zoals de Belastingdienst en het Kadaster. Dat heeft een banenverlies opgeleverd van 1600. De verhuizing van de mariniers is dan alleen maar een compensatie en dat gaat dan nu - 8 jaar later - ineens niet door?
Land is onteigend, mensen hebben hun huis moeten verlaten, een camping is verplaatst, er is gesaneerd en de infrastructuur is aangelegd en dat alles heeft al 37,5 miljoen gekost. Ik zou zeggen: mariniers die niet willen, zoeken maar ander werk en dan maar nieuwe mariniers opleiden die wel in Zeeland gestationeerd willen worden. Lekker hoor, zo dicht aan het strand.

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Ma Jan 27, 2020 4:57 pm Reageer met quote

wanneer de overheid de contracten al in 2012 heeft getekend moet men zich daaraan houden. Maar achteraf schijnt de Zeeuwse klei toch niet zo'n goed oefenterrein te zijn voor het zware materieel. Compensatie lijkt mij mij vanzelfsprekend maar natuurlijk niet voor die mensen die onteigend zijn die zijn nl. al gecompenseerd..

ex marinier 2 ZM 62/8 Van Braam Houckgeest Kazerne Doorn. (VBH-kaz)

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Di Jan 28, 2020 5:19 pm Reageer met quote

Nog een paar foto's uit die tijd

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Di Jan 28, 2020 6:02 pm Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:
Ik zou zeggen: mariniers die niet willen, zoeken maar ander werk en dan maar nieuwe mariniers opleiden die wel in Zeeland gestationeerd willen worden. Lekker hoor, zo dicht aan het strand.

Goed getrainde mariniers gewoon de laan uitsturen en dan een neiuw korps oprichten?
Dat gaat veel tijd kosten en ik denk dat er maar weinigen zijn die marinier willen worden.
Daarnaast zitten we dan een tijd zonder goed getrainde mariniers en dat in deze gevaarlijke tijden?
Er had in 2012 goed overleg moeten plaatsvinden met de mariniers.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Di Jan 28, 2020 7:44 pm Reageer met quote

Quote:
Er zijn namelijk al contracten getekend in 2012. Dat was na een besluit van de overheid. Bovendien zijn er andere overheidsinstanties uit Zeeland verplaatst, zoals de Belastingdienst en het Kadaster. Dat heeft een banenverlies opgeleverd van 1600. De verhuizing van de mariniers is dan alleen maar een compensatie en dat gaat dan nu - 8 jaar later - ineens niet door?
Land is onteigend, mensen hebben hun huis moeten verlaten, een camping is verplaatst, er is gesaneerd en de infrastructuur is aangelegd en dat alles heeft al 37,5 miljoen gekost.

Absoluut slecht, wat mij betreft, als het afgeblazen zou worden.
Ook de gezinnen van de mariniers hebben voldoende tijd gehad om zich hier op ( de verhuizing)voor te bereiden lijkt mij.

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Di Jan 28, 2020 8:56 pm Reageer met quote

na 2012 is er een ander voortschrijdend inzicht gekomen op hoog niveau denk ik.

Laatst aangepast door Ron1.1 op Wo Jan 29, 2020 3:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Di Jan 28, 2020 8:58 pm Reageer met quote

Denk t niet.

"Slechts" (te?)veel protesten van de desbetreffende mariniers.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27509
Wo Jan 29, 2020 2:21 pm Reageer met quote

Mariniers hebben net zo veel recht om te protesteren als onderwijzers, verplegend personeel en boeren....

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13335
Wo Jan 29, 2020 3:01 pm Reageer met quote

Ik vind begrip voor zowel de provincie Zeeland als de direct betrokkenen daar als voor de mariniers op zijn plaats. Je kunt deze affaire rustig falend overheidsbeleid noemen waarbij ieders belangen niet zorgvuldig afgewogen zijn.

Terzijde maar die oude foto's van de Doornse kazerne kan ik best waarderen, Ron!

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2602
Wo Jan 29, 2020 3:35 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
dat zeeland al diverse investeringen heeft gedaan is jammer maar ze zijn al te voorbarig geweest er was nl. nog geen definitief besluit genomen.

Dacht wil het toch zeker weten, dus ben ff op zoek gegaan. Very Happy
Er was zeker wel een officieel besluit genomen, dat ze daar later door verschillende oorzaken op zijn terug gekomen is een ander verhaal, maar het was Zeeland dus zeker wel toegezegd.

Quote:
33 358
Marinierskazerne Zeeland
Nr. 1
BRIEF VAN DE MINISTER VAN DEFENSIE
Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Den Haag, 31 augustus 2012

Conclusie

Sinds de brief van 10 april jl. en de gedachtewisseling met de Kamer van 26 juni is bij Defensie en in overleg met de partijen in Zeeland veel werk verzet en goede voortgang geboekt met de uitwerking van de plannen. Er bestaat nu een goed zicht op de formele afspraken die met de provincie Zeeland en met terreineigenaren gemaakt zullen worden over de beschikbaarheid van de grond voor de kazerne en over medegebruik van een aantal terreinen voor oefeningen en trainingen. Dat is belangrijk, omdat daarmee de zekerheid bestaat dat de marinierskazerne in Zeeland voor het opwerken van de mariniers prima condities biedt tegen aanvaardbare kosten.

Op grond hiervan heb ik besloten tot de bouw van een nieuwe marinierskazerne op de locatie Buitenhaven bij Vlissingen.
Na de ingebruikneming van deze nieuwe kazerne, volgens de planning in 2017, zullen de Van Braam Houckgeestkazerne in Doorn en het Logistiek Complex Maartensdijk worden afgestoten en verkocht.

Het project zal op de voor infrastructuurprojecten gebruikelijke wijze worden voortgezet, desgewenst na overleg met de Kamer. Als eerste stap zal een sourcingonderzoek worden uitgevoerd. Over de verdere voortgang van het project marinierskazerne Zeeland zal de Kamer regelmatig worden geïnformeerd via het departementaal jaarverslag en de begroting.

De minister van Defensie,
J. S. J. Hillen

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33358-1.html

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Wo Jan 29, 2020 3:50 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Denk t niet.

"Slechts" (te?)veel protesten van de desbetreffende mariniers.

Persoonlijk, let wel persoonlijk zou ik ook niet graag naar Vlissingen vertrekken zo dicht bij de Kerncentrale in Vlissingen-Oost. Geeft mij persoonlijk een unheimisch gevoel. Maar als het moet, moet het.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4044
Wo Jan 29, 2020 4:05 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Mariniers hebben net zo veel recht om te protesteren als onderwijzers, verplegend personeel en boeren....

Dat ontkent ook niemand, toch?
Maar je kunt een mening hebben over het onderwerp van de protesten. Het komt vaker voor dat mensen moeten verhuizen voor hun werk, soms uit eigen keuze soms omdat het bedrijf wordt verplaatst. "Waar je brood is, is je vaderland" sprak mijn vader toen ons gezin moest verhuizen naar Amsterdam.
De verhuizing is al jaren bekend, daar kon men zich op voorbereiden. Ik kan me voorstelling dat het "niet leuk" is, maar niet alles hoeft leuk gemaakt te worden voor iedereen. Eigenlijk vind ik het gezeur. Ik mag hopen dat je koos voor het beroep marinier omdat het werk je aantrok en niet vanwege de locatie. Het argument van Zeeland vind ik steekhoudender dan dat van de mariniers.
Over her falende, onzorgvuldige beleid kunnen we het eens zijn. Nu dus de vraag wie daar het slachtoffer van moet worden.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Jan 29, 2020 4:37 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
…Ik mag hopen dat je koos voor het beroep marinier omdat het werk je aantrok en niet vanwege de locatie...

Even voor de goede orde; ik heb nooit gekozen voor het beroep van marinier maar was slechts dienstplichtige bij de marine. Een soort goedkope aanvulling, zeg maar. Wel een peperdure brandweeropleiding gekregen maar niets mee gedaan want er waren al veel te veel brandweermannen. En beroepsmilitairen gingen nu eenmaal vóór.
Ik ben dus in geen enkel opzicht belanghebbende...

Falend overheidsbeleid is dus van alle tijden...

Ik vind het nogal een verschil als je moet verhuizen omdat het bedrijf wil verhuizen dan in het geval van die mariniers. Dan is er een aantoonbare reden voor want een bedrijf doet dat niet zomaar. Bovendien kun je dan altijd nog kiezen voor blijven en bij een ander, gelijksoortig bedrijf te solliciteren.

In het geval van die mariniers was er helemaal geen aantoonbare reden behalve dat het dan zogenaamd goed zou zijn voor Zeeland. Het zou voor mij geen steekhoudend argument zijn om mijn hele gezin daarmee in onvrede te brengen...
En ik vind dat zeker geen gezeur...

Dat het een van de toppunten is van klungelig zwabberbeleid van de overheid, daar kunnen we het wel over eens zijn...

WillemijnF

Superlid
Superlid
Wo Jan 29, 2020 4:56 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
WillemijnF schreef:
…Ik mag hopen dat je koos voor het beroep marinier omdat het werk je aantrok en niet vanwege de locatie...

Even voor de goede orde; ik heb nooit gekozen voor het beroep van marinier maar was slechts dienstplichtige bij de marine. Een soort goedkope aanvulling, zeg maar. Wel een peperdure brandweeropleiding gekregen maar niets mee gedaan want er waren al veel te veel brandweermannen. En beroepsmilitairen gingen nu eenmaal vóór.
Ik ben dus in geen enkel opzicht belanghebbende...

Falend overheidsbeleid is dus van alle tijden...

Ik vind het nogal een verschil als je moet verhuizen omdat het bedrijf wil verhuizen dan in het geval van die mariniers. Dan is er een aantoonbare reden voor want een bedrijf doet dat niet zomaar. Bovendien kun je dan altijd nog kiezen voor blijven en bij een ander, gelijksoortig bedrijf te solliciteren.

In het geval van die mariniers was er helemaal geen aantoonbare reden behalve dat het dan zogenaamd goed zou zijn voor Zeeland. Het zou voor mij geen steekhoudend argument zijn om mijn hele gezin daarmee in onvrede te brengen...
En ik vind dat zeker geen gezeur...

Dat het een van de toppunten is van klungelig zwabberbeleid van de overheid, daar kunnen we het wel over eens zijn...

Even een misverstandje wegnemen: "je" moet je lezen als " men", ik doelde niet op jou want ik heb geen idee van jouw militaire carrière.
Dat het vervelend is om te moeten verhuizen snap ik heel goed, maar nogmaals, dat gebeurt meer mensen. Dat er met een beter beleid veel ellende was voorkomen ook.
Maar nu het zo ligt is de vraag wie in dit geval aan het kortste eind moet trekken. Iedere marinier zal de afweging moeten maken wat het zwaarste weegt. Zoals je vaker keuzes moet maken. Maar Zeeland is niet het andere eind van de wereld. Mij lijkt het overkomelijk, maar dat is persoonlijk. Soms is het even slikken, maar kom zeg, als jouw problemen niet groter zijn dan dit. Dus ik begrijp de weerstand heus wel, maar vind de argumenten van Zeeland in dit geval zwaarder wegen.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Jan 29, 2020 6:47 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
... maar vind de argumenten van Zeeland in dit geval zwaarder wegen.

Prima. Dat is dan en puntje waar we het niet over eens zullen zijn. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat de opkomst of ondergang van Zeeland afhankelijk is van de komst van een militaire kazerne. Ze kunnen zich naar mijn idee dan beter concentreren op het toerisme en de scheepsbouw. Het is een prachtig watergebied en dàt moet je benutten...

WillemijnF

Superlid
Superlid
Wo Jan 29, 2020 8:00 pm Reageer met quote

Het laatste nieuws hierover is dat Zeeland het er niet bij laat zitten, althans dat geldt voor de fractievoorzitter van D'66 in de Provinciale Staten. Hij meent dat 2 miljard compensatie een realistische eis is als de kazerne niet naar Vlissingen komt.

Twee miljard compensatie als kazerne niet naar Zeeland komt

Duur foutje gaat dat worden.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Wo Jan 29, 2020 8:02 pm Reageer met quote

Én dan moet heel die bestaande kazerne nog op de schop. Tel uit je winst.

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Jan 29, 2020 8:53 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Het laatste nieuws hierover is dat Zeeland het er niet bij laat zitten, althans dat geldt voor de fractievoorzitter van D'66 in de Provinciale Staten. Hij meent dat 2 miljard compensatie een realistische eis is als de kazerne niet naar Vlissingen komt.

Twee miljard compensatie als kazerne niet naar Zeeland komt

Duur foutje gaat dat worden.

Lijkt wel een vorm van verzekeringsfraude...

Het verloren geraakte object was altijd nieuw en altijd het duurste merk....

Very Happy

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Wo Jan 29, 2020 9:29 pm Reageer met quote

ipv de kazerne zou scheepsbouw Damen naar Zeeland komen. Eerst zien dan geloven.

Maar als de klimatologen ons vertellen dat west nederland onder water komt te staan tot aan de Veluwe dan zou ik in Zeeland ook geen Kazerne bouwen, maar op de Veluwe.

Ja Ja onze politici denken ver vooruit.

Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie