Mijn probleem is dat ik Joods ben
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 336
Do Jan 23, 2020 12:53 am Reageer met quote

Door: Binyomin Jacobs

Het is fantastisch dat Joodse gebouwen en bijeenkomsten extra beveiligd worden. Maar tegelijkertijd is het krankzinnig en onaanvaardbaar dat die beveiliging nodig is 75 jaar na de bevrijding van Auschwitz.

Auschwitz
Ieder vlaagje gevoel van eigenwaarde werd hen ontnomen.
De enkelingen die het gered hebben, voerden een bovenmenselijke strijd om ook geestelijk te overleven.
Ook vandaag speelt dat. Het zijn niet uitsluitend de aanslagen zelf, maar ook de angst voor terreur. Ik weiger pontificaal om mijn Joods ogende zwarte hoed of mijn keppel in te wisselen voor een baseballcap.

Maar als ik zal moeten vluchten, is er voor mij in IsraŽl een thuis. Maar ůf ik wel of niet ga, zal mijn eigen beslissing zijn. Ik laat de angst voor terreur niet mijn levensweg bepalen. In mijn woordenboek komt het woord intimidatie niet voor.

Mijn ouders hadden het verkeerde ras: ze waren geen AriŽrs. En mijn probleem is dat ik Joods ben en dus een zionist. Want Jodendom, zionisme en IsraŽl zijn allemaal precies hetzelfdeÖ

Hey check this out https://www.ipor.nl/2020/01/20/mijn-probleem-is-dat-ik-joods-ben/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

ThirzaR

Stamgast
Stamgast
Antw.: 247
Do Jan 23, 2020 12:57 am Reageer met quote

Sommigen vinden het een probleem dat ik Joodse ben en geen zionist Laughing

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Do Jan 23, 2020 1:15 am Reageer met quote

Ik kan daar echt om lachen Thirza, zal het straks doen als ik tijd heb

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Do Jan 23, 2020 1:25 am Reageer met quote

vroeger werd ik ook wel eens als jood uitgescholden, ik kon er alleen maar om lachen in mijzelf.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Do Jan 23, 2020 10:36 am Reageer met quote

Ja Ron, dat is ook het beste om maar te lachen, maar als je hoort wat er tegenwoordig allemaal gebeurd, dan zie je dat het helaas niet meer bij schelden blijft.

En eigenlijk is het toch gek dat een Joodse school zo beveiligd moet worden en een christelijke of islamitische school in het westen niet. Gelukkig voor die laatste twee maar het geeft aan wat Jacobs bedoeld.

En oh ja, er staan er in de startblokken om zionisme me schuld te geven, maar toen de Portugese Joden bv moesten vluchten was er geen zionisme, het is van alle tijden.

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 401
Do Jan 23, 2020 11:46 am Reageer met quote

annette49 schreef:

En eigenlijk is het toch gek dat een Joodse school zo beveiligd moet worden en een christelijke of islamitische school in het westen niet. Gelukkig voor die laatste twee maar het geeft aan wat Jacobs bedoeld.

Wat is je punt eigenlijk?

Plan(t) the future

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Do Jan 23, 2020 12:40 pm Reageer met quote

75 jaar geleden werd Auschwitch bevrijd. Ik wilde het hiermee onder de aandacht brengen.

De schrijver is opperrabbijn en bestuurslid van Rabbinical Center of Europe, dat een werkbezoek door meer dan 200 Europese ParlementariŽrs aan Auschwitz mede organiseerde.

Mij viel op "er zijn nog steeds mensen die het niet zien."

Pluk, het is toch erg dat Joodse scholen bewaakt moeten worden? Kinderen? Gebeurd toch (gelukkig) ook niet bij Christelijke of Islamitische scholen?

ThirzaR

Stamgast
Stamgast
Do Jan 23, 2020 12:42 pm Reageer met quote

Dat Binyomin Jacobs het woord AriŽr gebruikt, een woord voortgekomen uit een verderfelijke rassenleer en dat terwijl er geen sprake is van een Joods ras vind ik heel jammer.

Ik denk dat de vraag 'Was of is Auschwitz werkelijk bevrijd', een andere zou horen te zijn.

Mensen kunnen bevrijd worden!

ThirzaR

Stamgast
Stamgast
Do Jan 23, 2020 12:47 pm Reageer met quote

Ronny Naftaniel, vice-president van het Centraal Joods Overleg, reist mee in de delegatie van de koning. Volgens hem is er in Nederland geen sprake van een recordaantal antisemitische incidenten, wel noemt hij het aantal 'zorgelijk'.
https://nos.nl/artikel/2319708-willem-alexander-naar-israel-voor-herdenking-holocaust.html

ThirzaR

Stamgast
Stamgast
Do Jan 23, 2020 1:02 pm Reageer met quote

Reactie verwijderd.

Laatst aangepast door ThirzaR op Do Jan 23, 2020 5:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4364
Do Jan 23, 2020 2:59 pm Reageer met quote

ThirzaR schreef:

annette49 schreef:

Moet dit probleem niet wat nader besproken worden?
We zien hier de schampere reactie van Annette wat dus als voorbeeld kan dienen van het probleem dat hier gethematiseerd wordt door een Joods forumlid, wat voor haar Lucia al deed, met gelijkaardige schampere reacties van Annette van dien ( 'je bent een nepjood').

Vanaf het ontstaan van de zionistische ideologie (=Palestina wordt een Joodse natie waarin alleen Joodse mensen het voor het zeggen hebben) zijn er anti-zionisten geweest onder Joodse mensen, zowel in voormalig Palestina als in Europa

Een volkomen legitiem discussie-onderwerp waarop een reactie als 'oh wat moet ik hier om lachen' volstrekt geen pas geeft.
Er zijn anti-zionistische Joodse mensen vermoord door zionistische Joodse mensen. We hebben hier met twee grote stromingen te maken en een zeer ernstige onderlinge verdeeldheid.

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie

Laatst aangepast door NicolaasP op Do Jan 23, 2020 3:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Do Jan 23, 2020 2:59 pm Reageer met quote

Thirza, ik denk dat Binyomin Jacobs dit een beetje sarcastisch bedoelde. Het werd in die tijd zo genoemd, een ras.

Anderzijds, als hier iets gebeurd dat sommige mensen niet bevalt dan roept men al snel racisme, dus dan zou men ineens weer wel over rassen praten.

Ikzelf geloof niet in rassen, dat mensen verschillend zijn zie ik als aanpassingen in de natuur. Als wij in gebieden van Eskimo's zouden moeten leven zonder zonnebril zouden we al snel niets meer zien. Zij wel.

Dat is iets moois aan de mens gegeven, aanpassingen.

ThirzaR

Stamgast
Stamgast
Do Jan 23, 2020 3:23 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
ThirzaR schreef:

annette49 schreef:

Moet dit probleem niet wat nader besproken worden?
We zien hier de schampere reactie van Annette wat dus als voorbeeld kan dienen van het probleem dat hier gethematiseerd wordt door een Joods forumlid, wat voor haar Lucia al deed, met gelijkaardige schampere reacties van Annette van dien ( 'je bent een nepjood').

Dit maakt het voor mij onbegrijpelijk waarom Annette49 een topic opent met eigenlijk een oproep tot mededogen.
Shocked
Dus het is gewoon 'een wassen neus'.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Do Jan 23, 2020 4:17 pm Reageer met quote

Geen wassen neus hoor Thirza.

Kijk Nicolaas neem ik op dit gebied al jaren niet serieus, ik ken zijn anti zionistische standpunten.
Ja, als Joden naar Israel emigreren heten zij zionisten, maar mensen die naar Europa komen noemen we, immigranten, asielzoekers vluchtelingen enz enz.
Voor mensen die naar Israel vluchten geldt dit niet.

Maar Thirza, ik ken je standpunten. Alsof ik je al jaren ken. Smile

Fijne dag.

Laatst aangepast door annette49.1 op Do Jan 23, 2020 5:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt

inemaartje

Superlid
Superlid
Antw.: 9197
Do Jan 23, 2020 4:37 pm Reageer met quote

Wat de geschiedenis te berde brengt, is van een onvoorstelbare droefenis o.a. voor Joden. Maar ook een onvoorstelbare schande voor wie deze mensen achtervolgde en nog steeds achtervolgt. Ik zou niet in detail kķnnen treden, er gebeurt sinds mensenheugenis te veel aan grove haat jegens de Joden. Waarom? Wie Het weet, mag Het zeggen, maar Het valt niet te weten, Het is veel te groot. Jammerlijke godsdiensten zijn het die de jodenhaat prediken. Nu hebben de zionisten hun land en dat wekt jaloersheid op. En strijd. En landjepik. En nooit te bereiken vrede. En ieder haalt zijn gelijk. Sterker: ieder HEEFT gelijk. Maar de strijd houdt niet op, wordt in stand gehouden, ieder maait ieder weg. Vrede? Macht? Uiteindelijk komt geen mens er nog uit. En dan... BOEM.

My old day is just my friend.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Do Jan 23, 2020 5:46 pm Reageer met quote

Het is verbijsterend hoeveel energie wordt gestoken in de herinnering aan de Europese Joodse gemeenschappen die zijn vernietigd. Maar als het gaat om de levende Joden, als het gaat om de bruisende, jonge Joodse staat IsraŽl, dan zullen alle leugens worden gebruikt om het af te keuren.

Holocaustherdenking Ö https://jadezra.nl/blog/2020/01/22/6027/

inemaartje

Superlid
Superlid
Do Jan 23, 2020 5:57 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Het is verbijsterend hoeveel energie wordt gestoken in de herinnering aan de Europese Joodse gemeenschappen die zijn vernietigd. Maar als het gaat om de levende Joden, als het gaat om de bruisende, jonge Joodse staat IsraŽl, dan zullen alle leugens worden gebruikt om het af te keuren.
Holocaustherdenking Ö https://jadezra.nl/blog/2020/01/22/6027/

En dat is de grote verschrikking, zo een ingesleten contradictie en public.
Weet je wat het is, Annette, bidden helpt niet. Er is geen verhoring.
De mensheid moet het zelf inzien, doen, de omkeer waarmaken.

Tja. 'Laat de doden hun doden begraven.' Lucas 9:60

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 329
Do Jan 23, 2020 6:29 pm Reageer met quote

Wat gebeurd is, kun je niet nog eens overdoen. Daarom is het een onzinnige vraag of de stichting van de staat Israel geen historische vergissing is. Maar als ik zie wat de Palestijnen decennialang wordt aangedaan, komt deze vraag keer op keer bij mij op.
De onderdrukte wordt zelf onderdrukker. Misschien ligt er wel een psychologische wet aan ten grondslag.
Hoe dan ook, Israel bestaat nu eenmaal en de wereld zal ermee moeten leren omgaan.

inemaartje

Superlid
Superlid
Do Jan 23, 2020 6:37 pm Reageer met quote

Virgo, ik vermoed dat er aan beide kanten veel aan schort.
Niets is wat het lijkt, een gevleugelde uitdrukking van waarde.
Verder weet ik het niet en hoop ik dat het tij ooit ten goede zal keren.
Arme mensen, arme kinderen, aan beide kanten, te moeten leven in
voortdurende oorlog met elkaar. Zijn er geen wijze leiders op de wereld?

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Do Jan 23, 2020 6:57 pm Reageer met quote

Virgo, kun je mij precies vertellen wat de Palestijnen dan al die tijd is aangedaan?
De grootste ellende hebben deze mensen van de Hamas en de PA. Abbas is gekozen in 2005 voor 4 of 5 jaar, verder zit hij er illegaal en verrijkt zich.

Weet jij bij benadering wat de Joden meemaken? Er worden wťťr raketten gegooid, dat lees je hier pas als Israel terugschiet.
Vuurballonnen zijn er alweer geweest. Nu onderhandelt Egypte met Hamas om er mee te stoppen. Egypte die bv maar 26 dagen zijn grenzen opent voor Gaza, maar daar hoor je niks over.

Kijk, Hamas moet voor Gaza elektriciteit betalen aan PA en die betaald aan Israel. Ja, wij moeten ook voor elektriciteit betalen toch?
Maar Hamas doet het niet, en PA zegt, dan betalen wij niet aan Israel en Israel zegt, dan leveren we niet. Logisch toch?
En zo is er meer.

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie