Keuze, wel of niet schieten
Het Grand Café
Plaats reactie

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 3022
Di Jan 21, 2020 11:41 pm Reageer met quote

We hebben weer een nieuw probleem geschapen. Wat er in China aan de hand is geeft ons de volgende vraag, maar eerst het verhaal.

Stel Nederland is een eiland, om er te komen heb je boot,vliegtuig, zelfs zwemmen is mogelijk. Dan ....een epidemie op het vaste land. De gevolgen van deze ziekte is de dood geen medicijn en uiterst besmettelijk het aanraken van een patiënt,is dood tot gevolg geen kenmerken dat iemand ziek is,krijg je de ziekte dan rest je nog een uur. Dus ellende genoeg.Nederland word geregeerd door een kundig man en heeft het volgende bedacht. Vanaf nu komt er niemand het land in, alles word afgesloten. Ik ga wachttorens plaatsen met daarin soldaten met de opdracht iedereen dood te schieten die probeert Nederland binnen te komen. En ja hoor jij hebt dienst en je ziet iemand aan komen zwemmen reageert niet op je commando keer om. schiet je of schiet je niet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4366
Wo Jan 22, 2020 12:37 am Reageer met quote

Natuurlijk schieten we. We moeten wel om niet zelf besmet te worden en er ook nog es aan te gaan. Alles en iedereen wat buiten de kusten van ons eiland beweegt schieten we dus dood. Logisch.

Volgende vraag?

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Wo Jan 22, 2020 1:27 am Reageer met quote

gewoon schieten met dum dum kogels en daarna de vlammenwerper erop zodat alle virussen vernietigd worden, de restanten retour zenden (aangetekend)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ThirzaR

Stamgast
Stamgast
Antw.: 255
Wo Jan 22, 2020 2:04 am Reageer met quote

Natuurlijk schieten we iedereen aan flarden, want immers... Befehl ist Befehl!

( Satirisch).

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27509
Wo Jan 22, 2020 12:01 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
gewoon schieten met dum dum kogels en daarna de vlammenwerper erop zodat alle virussen vernietigd worden, de restanten retour zenden (aangetekend)

De enige goede methode is de drastische methode....

Het alternatief is zelfmoord...

Faber quisque fortunae suae

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8130
Wo Jan 22, 2020 12:05 pm Reageer met quote

Ik kan mij niet voorstellen dat Nederland een eiland is Laughing

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Jan 22, 2020 12:15 pm Reageer met quote

Kwestie van een flinke gracht om Nederland heen graven. Voor een waterbouwkundig land als Nederland niet zo'n groot probleem. He jammere is dat Nederland dan nňg kleiner wordt. Want Duitsland en België zullen hun grond daarvoor niet beschikbaar stellen, vrees ik...

Very Happy

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13335
Wo Jan 22, 2020 9:31 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Kwestie van een flinke gracht om Nederland heen graven.

Zou ik niet doen. Heeft een aanzuigende werking op bootvluchtelingen, o.a. uit China. :-/

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Jan 23, 2020 11:41 am Reageer met quote

Laughing Laughing

Die Chinese bootvluchtelingen zitten nu al in Giethoorn...
Maar daar is ook wel iets op te vinden. En nee, ik ga geen suggesties doen...

Very Happy

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 336
Do Jan 23, 2020 6:13 pm Reageer met quote

Misschien een flinke zijsprong.

Zij of wij.

Column Jelle Reumer: Heggenmusdilemma

In de negentiende eeuw woedde er discussie over de vraag of en zo ja hoe, God wel barmhartig was. Het probleem zat ’m in predatie. Stel je voor: een leeuw eet een jonge zebra op, of een wolf grijpt een ree. In zulke gevallen kent de barmhartigheid voor het zebraatje of de ree geen grote diepgang. Je moest ervan uitgaan dat de schepper, die alles had geschapen, ook voor alles barmhartig moest zijn – want anders zou hij toch zijn eigen creatie een beetje zitten te dissen. Dat was dus een dilemma. Want als de leeuw nooit een lekker zebraatje of antiloopje zou kunnen vangen, ging hij dood en de leeuwenwelpjes ook, en dat zou toch niet erg barmhartig zijn. Maar het prooidier had daar waarschijnlijk een totaal andere opvatting over. Kortom: hier lag een ernstig theologisch probleem op tafel. Ik weet niet hoe men zich er destijds uit heeft gered, maar geloof is plooibaar dus daar maak ik me weinig zorgen over.

https://content6-tc.ternairsoftware.com/o-redirect/TIDP669404X586E50785F4942D18B0794CDC0A0FB5AYI6/EF69F3B6-3782-4984-8534-C97EC110B02F

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 3022
Za Jan 25, 2020 12:13 am Reageer met quote

Er komen geen nieuwe meldingen meer, dus kunnen we wat uitwerken. voordat we het op het forum zetten, geven wij een verwachting van de reacties die we denken te krijgen. Bij het onderwerp van "hart keuze" hadden we meer reacties verwacht in de trant van: Ik kijk naar z,n conditie, leeftijd e.d. Maar op een gegeven moment, kwamen er brandweermannen en mensen op het spoor in de discussie. Bij de keuze "schieten of niet" hadden we verwacht dat er iemand zou zijn die zou zeggen: ik ga met een boot naar de zwemmer toe en op gepaste afstand roepen blijf daar ik kom terug met een badkuip en daar blijf je een paar dagen. Hij zou hem proberen te redden dus. Weer wat geleerd. Bedankt volgende week weer een nieuwe.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Jan 25, 2020 12:56 pm Reageer met quote

Ten eerste zal je dan eerst een boot moeten hebben. Dan is het maar de vraag of je onder de geschetste omstandigheden toestemming krijgt om uit te varen, laat staan weer terug te komen. Kom je terug dan ga je in het gunstigste geval in quarantaine. Dat duurt wellicht een week of zoiets. Je wordt weer vrijgelaten en je moet een badkuip regelen. Waarom een badkuip? Omdat je het leuk vindt om eerst dat afvoergat te dichten? Hoe krijg je die persoon in die badkuip? De stabiliteit van zo'n ding in drijvende toestand is minder dan die van een kano en die is ontworpen om mee te varen. Enfin, je gaat na een week met je geprepareerde badkuip op weg, Laten we aannemen dat je weer toestemming krijgt om weg te varen....

Hoe dacht je de drenkeling dan ooit nog te vinden..? En ŕls je hem al zou vinden, hoe dacht je dat hij er dan aan toe was....

Doodschieten lijkt mij in dit geval nog genadiger...

Want de dood door verdrinking schijnt een zeer onaangename dood te zijn...

En voor degenen die het een goed idee lijkt om met een badkuip op zee te gaan varen, wel, oordeel zelf...

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Antw.: 1078
Za Jan 25, 2020 3:12 pm Reageer met quote

l.rozewater schrijft tegenwoordig in 'koninklijk meervoud'. Steeds als je denkt dat het niet gekker kan, ...................

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 336
Za Jan 25, 2020 5:06 pm Reageer met quote

Dit kijkt op jou stelling Rozenwater.

De Verenigde Staten sturen morgen een chartervlucht naar de Chinese miljoenenstad Wuhan om Amerikaanse burgers en diplomaten daar weg te halen. Dat meldt Wall Street Journal. Het vliegtuig biedt plaats aan 230 mensen. Washington heeft voor de operatie de goedkeuring van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken.

Laat je die Amerikanen daar? Of neem je het risico om besmette mensen anderen te laten besmetten?

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10489
Zo Jan 26, 2020 12:43 am Reageer met quote

l.rozewater schreef:
We hebben weer een nieuw probleem geschapen. .

Of...….er wordt een probleem opgelost…..
Tijdens de pest in de middeleeuwen stierf een derde van de bevolking.
Als die situatie zich herhaald (wat god verhoedde) zou dit weleens een positieve wending aan het klimaatvraagstuk kunnen geven...…
Minder Co2 uitstoot en dus minder opwarming van de aarde

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Jan 26, 2020 12:20 pm Reageer met quote

Zoiets dacht ik ook al. Zou dit virus een antwoord van de natuur zijn tegen de alsmaar toenemende overbevolking...

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10489
Zo Jan 26, 2020 9:13 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Zoiets dacht ik ook al. Zou dit virus een antwoord van de natuur zijn tegen de alsmaar toenemende overbevolking...

Dat zou zomaar een mogelijkheid kunnen zijn.
Of misschien is dit virus losgelaten om de wereld overbevolking (wat wel degelijk een groot probleem gaat worden) in te dammen......maar dat is natuurlijk een complottheorie, dus dat laat ik weer los...…..

Sabeth49

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 14
Di Jan 28, 2020 1:01 am Reageer met quote

humor schreef:
Tympaan schreef:

Dat zou zomaar een mogelijkheid kunnen zijn.
Of misschien is dit virus losgelaten om de wereld overbevolking (wat wel degelijk een groot probleem gaat worden) in te dammen......maar dat is natuurlijk een complottheorie, dus dat laat ik weer los...…..

Stel je laat deze gedachte niet meteen weer los. Is het dan een uit de hand gelopen soort experiment van een of ander (al dan niet blond) opperhoofd? Of heeft de Chinese overheid zelf een fatale fout gemaakt? En welke despoot haalt het in zijn hoofd om dit dodelijk spelletje de naam "de kroon" (corona) te geven... Confused

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Jan 28, 2020 12:22 pm Reageer met quote

Sabeth49 schreef:

Stel je laat deze gedachte niet meteen weer los. Is het dan een uit de hand gelopen soort experiment van een of ander (al dan niet blond) opperhoofd? Of heeft de Chinese overheid zelf een fatale fout gemaakt? En welke despoot haalt het in zijn hoofd om dit dodelijk spelletje de naam "de kroon" (corona) te geven... Confused

Het valt natuurlijk niet helemaal uit te sluiten dat het een uit de hand gelopen experiment is. Of misschien wel opzettelijk gebeurd is. Zeker in landen waar men het met de mensenrechten toch al niet zo nauw neemt...

Ik zou wel eens echt willen weten wat er in al die laboratoria in de wereld wordt uitgespookt. Ik denk dat dat heel wat meer is dan wat openbaar bekend gemaakt wordt...

Pagina 1 van 1

Plaats reactie