Klimaatologie
Het Grand Cafť
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Zo Jan 05, 2020 10:20 pm Reageer met quote

Voor U gelezen tijdens mijn vakantie in Oostenrijk:

Echte VOC mentaliteit Embarassed

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 336
Zo Jan 05, 2020 10:43 pm Reageer met quote

Ja, en van de week is er een akkoord getekend tussen IsraŽl en EU om ItaliŽ en Griekenland van IsraŽlisch gas te voorzien.

Akkoord over onderzeese pijplijn met IsraŽlisch gas naar Europa https://www.nos.nl/l/t/2317132 via @NOS

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Ma Jan 06, 2020 3:06 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Ja, en van de week is er een akkoord getekend tussen IsraŽl en EU om ItaliŽ en Griekenland van IsraŽlisch gas te voorzien.

Akkoord over onderzeese pijplijn met IsraŽlisch gas naar Europa https://www.nos.nl/l/t/2317132 via @NOS

Laat Lucia het maar niet lezen, is ze gelijk van slag.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Ma Jan 06, 2020 6:15 pm Reageer met quote

Daarom schreef ik het zachtjes Smile

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 404
Ma Jan 06, 2020 8:41 pm Reageer met quote

Jullie kennen de inhoud van Lucia's rugzak?
Zo niet, dan zou ik geen grapjes over haar (standpunten cq opvattingen) maken.

Plan(t) the future

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13335
Ma Jan 06, 2020 10:21 pm Reageer met quote

Als er maar gestookt kan worden. Op wat voor manier maakt niet uit, niet waar?

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 486
Di Jan 07, 2020 1:01 am Reageer met quote

te min voor woorden...................................

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Di Jan 07, 2020 1:07 am Reageer met quote

Pluk, ken jij de rugzakjes van anderen? Ik denk het niet, anders zou je dit niet schrijven.

Daarnaast Nandes en Kees, doe eens even niet zo schijnheilig.
Dit topic ging over klimaat en de absurde regels voor kennelijk alleen Nederland.

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 486
Di Jan 07, 2020 1:10 am Reageer met quote

annette49 schreef:
Pluk, ken jij de rugzakjes van anderen? Ik denk het niet, anders zou je dit niet schrijven.

Daarnaast Nandes en Kees, doe eens even niet zo schijnheilig.
Dit topic ging over klimaat en de absurde regels voor kennelijk alleen Nederland.

hou het daar dan ook bij.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Di Jan 07, 2020 1:26 am Reageer met quote

Zo, Nandes. En wat is jou bijdrage dan in deze behalve dan dat jij voor pot speelt die de ketel verwijt dat hij zwart ziet.
Jou blazoen is niet zo schoon dat je nu anderen ook maar iets kunt verwijten.

maar vertel, wat vind je van de pijplijn door de Middellandse zee?

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27509
Di Jan 07, 2020 11:44 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Als er maar gestookt kan worden. Op wat voor manier maakt niet uit, niet waar?

Je doet er anders maar wat graag aan mee...

Anders had je je er wel buitengehouden...

Faber quisque fortunae suae

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4366
Di Jan 07, 2020 12:32 pm Reageer met quote

De ouderwetse gezelligheid begint hier weer terug te keren zie ik.

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Di Jan 07, 2020 2:11 pm Reageer met quote

Ja, Nicolaas en alles om een onschuldig grapje dat met graagte groot gemaakt is door mensen die zich verdraagzaam en zichzelf heel goed vinden. Die nooit schelden, nooit stoken, nooit grapjes maken.

Maar wat vind jij van het onderwerp? Zoveel wil Nederland inleveren en als je dan naar het buitenland kijkt die niets inleveren en zelfs uitbreiden?

Je maakt je dan toch als regering en klimaatdrammers ongeloofwaardig?

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13335
Di Jan 07, 2020 10:40 pm Reageer met quote

Laat ik, om er serieus op in te gaan eens beginnen vast te stellen dat die '1000 miljard' uit de koker van Thierry Baudet komt:
Quote:
Volgens de geleerde leider van FVD moeten we in de komende tijd Ä 1000 miljard gaan uitgeven voorde uitvoering van zinloze klimaatplannen waarmee de aarde slechts 0,00016 graden minder warm zal worden.

Laat ik beginnen bij de laatste bewering. Nederland is klein en draagt maar 0,5 % bij aan de opwarming met 0,5 graad die we vanaf nu tot anno 2035 mogen verwachten. Volgens Baudet doet de rest van de wereld helemaal niets aan klimaatmaatregelen dus als alleen Nederland volledig stopt met alle uitstoot van broeikasgassen wordt het elk jaar 0,005 x 0,5/15 = 0,00016 minder warmer. Baudet beweert zelfs dat het maar 0,00007 graad zal zijn. Een verwaarloosbare effect waar we volgens Baudet niets van merken. Dat klinkt goed en het gaat er bij zijn aanhang in als zoete koek.

De berekening van Baudet is echter je reinste demagogie omdat de rest van de wereld wel degelijk veel doet om het energieverbruik te verduurzamen. In een zeer degelijk overzicht van 2017 is bijvoorbeeld te vinden dat ondanks een enorme toename van de economische activiteit door opkomende landen als China en India in 2017 wereldwijd 10,3 % van de warmtevraag, 3,1 % van het energiegebruik voor transport en 26,5 % van het energiegebruik voor productie van elektriciteit met duurzame methoden is verkregen. Van alle nieuw geÔnstalleerde capaciteit voor elektriciteitsproductie bestond 70 % uit duurzame opwekking. In meer dan 17 landen wordt de stroom voor meer dan 90% duurzaam opgewekt en in meer dan 100 steden was het meer dan 70%. In een aantal Europese landen was alleen de bijdrage door zon en wind aan de elektriciteitsproductie al ruim boven de 20%. De capaciteit van offshore wind door gezamenlijke inspanning van de Europese landen groeide sinds 2008 met 50% per jaar.

Oftewel: Thierry Baudet belazert de kluit

Conclusie: het klakkeloos plaatsen van zo'n infantiel plaatje zonder op de inhoud in te gaan kan nooit bedoeld zijn geweest als aanzet voor een serieuze discussie over het klimaat. Wat zou daar dan wel de bedoeling van geweest zijn?

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Di Jan 07, 2020 11:09 pm Reageer met quote

Nou Kees, feit is wel dat Ron onderwerpen plaatst en jij er alleen op afgeeft. Misschien zelf eens iets plaatsen?

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8130
Di Jan 07, 2020 11:17 pm Reageer met quote

Naar mijn mening gaat het niet om "Klimaatdrammers", maar om deskundige geleerden, die het klimaatprobleem niet alleen goed beschrijven, maar ook de maatregelen aandragen die nodig zijn om de aarde ook voor onze klein- en achterkleinkinderen leefbaar te houden.

Politici zoals Baudet, gaan voor ontkenning van het klimaatprobleem en met hun demagogie doen ze alsof er geen probleem is en dat er maar met geld wordt gesmeten.

De branden in AustraliŽ, veroorzaakt door de langdurige droogte en het gebrek aan voldoende regen lijkt mij een schrikbarend voorbeeld van klimaatverandering.

Op het journaal van enkele dagen geleden legde een deskundige dit goed uit:
Door opwarming van de oceanen bij AustraliŽ en de Indische oceaan, zijn de windrichtingen zodanig veranderd, dat de wolken, die boven deze oceanen worden gevormd, niet meer richting AustraliŽ gaan, maar naar de oostkust van het Afrikaanse continent.
In Afrikan is het gevolg een te overvloedige regenval en in AustraliŽ langdurige droogte met deze ernstige branden als direct gevolg daar van.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Wo Jan 08, 2020 12:01 am Reageer met quote

Benneke, ik heb het niet over geleerden, maar over drammers.

Ik be er helemaal voor dat dingen heel anders zullen moeten en draag er graag mijn steentje aan bij.

Maar wat er in Nederland gebeurd is flauwe kul.

Nergens in Europa verdwijnen zoveel en zo gemakkelijk bomen. Een stad met veel bomen kan zomaar 7 graden schelen met een kale stad of met hele kleine boompjes.

Het gemak waarmee bomen omgehakt worden om wegen te verbreden is erg dom.
Het is de voordeligste en om te beginnen de beste manier om iets aan het klimaat te doen.

Klimaatdrammers die overal schadelijke en vervuilende widmolens neerzetten en accepteren.
Mensen die elektrische auto's promoten waarvoor veel natuur omgewoeld wordt voor mijnen waar kindertjes in moeten wijken.

Is dŠt DE manier om opwarming tegen te gaan?

Wat AustraliŽ betreft, we hadden hier op forum een vrouw die i AustraliŽ woont, ze schreef.
We hebben hier op 25 km afstand ook bosbranden gehad, maar die waren binnen 3 dagen geblust want veel "fuel" ligt er niet op de grond omdat ze in deze staat wel aan preventive burning doen. Ten noorden van Perth ook bosbrand wat een week duurde. Twee National Park3 van die branden zijn met opzet aangestoken. Hoe is het mogelijk he? Enkele, waaronder de jeugd, zijn opgepikt.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4366
Wo Jan 08, 2020 12:18 am Reageer met quote

annette49 schreef:
Nou Kees, feit is wel dat Ron onderwerpen plaatst en jij er alleen op afgeeft. Misschien zelf eens iets plaatsen?

Het gaat hier om dŪt 'onderwerp' waar Kees inhoudelijk kritische kanttekeningen bij plaatst. Waar jij natuurlijk weer niet op in gaat. Nee, jij moet weer uitpakken met een volstrekte misplaatste sneer.

De bewering van Baudet is valse demagogie, klopt volstrekt niet
De overige punten vormen een eenzijdig negativistisch cherriepicking. We liggen nog volstrekt niet volledig op koers om de zich voordoende klimaatveranderingen te stoppen, maar de genoemde landen/regeringen doen daar wel al heel veel aan en staan er borg voor zich daar verder voor in te zetten. Men ziet de noodzaak daarvan en men ziet dat er nog zeer veel verbeteringen en veranderingen nodig zijn.
Kerncentrales maken overigens geen deel uit van de klimaatproblematiek

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Wo Jan 08, 2020 12:42 am Reageer met quote

Nicolaas, wat is dan volgens jou het onderwerp?

Nee, dat is NIET Baudet.

Het onderwerp is dat in Nederland alles op stel en sprong moet veranderen en in andere landen men het tegenovergestelde doet.

Ik heb Baudet niet nodig om te zien dat we heel verkeerd met moeder aarde omgaan.
We zullen allemaal een flinke stap terug moeten doen. Ik was al natuurbeschermer lang voor Baudet bekend werd.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27509
Wo Jan 08, 2020 12:14 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Naar mijn mening gaat het niet om "Klimaatdrammers", maar om deskundige geleerden, die het klimaatprobleem niet alleen goed beschrijven, maar ook de maatregelen aandragen die nodig zijn om de aarde ook voor onze klein- en achterkleinkinderen leefbaar te houden....
.

Om te beginnen zouden eens een flink aantal mensen moeten zorgen dat er geen kinderen, dus kleinkinderen en achterkleinkinderen meer bijkwamen. Want daar zit natuurlijk de kern van het probleem...
Daar zal ik wel weer gevoelige snaren mee raken. Maar je kan wel eeuwig willen blijven hozen, maar als je het lek niet dicht, zul je nooit iets bereiken.

Waarmee ik niet wil zeggen dat men maar door kan blijven gaan met het vervuilen van de aarde en het verbruik van fossiele brandstoffen. Veel dingen zullen uiteindelijk anders moeten.

Alleen de huidige manier waarop men dit 'brengt', slaat nergens op. Het is in mijn ogen vooral bangmakerij. Waarbij de minst bedeelden weer de grootste rekening betalen...

Zoals een bekend gezegde luidt: Paniek is erger dan brand...

Faber quisque fortunae suae

Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie