Kerstactie boeren
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4048
Ma Dec 16, 2019 2:24 am Reageer met quote

Nandes, niemand beweert dat de boeren zonder enige compensatie met de hun aangegane schulden in de stront moeten zakken ( hier in het westen mag een juf gewoon stront zeggen en verder discussieer ik niet als juf en hoef ik mijn taalgebruik niet af te stemmen alsof ik tegen een tienjarige praat lijkt me).
Ik ben echt van mening dat het einde van de intensieve veehouderij en de grootschalige landbouw waarbij ons kleine landje de op één na grootste voedselproducent is, is bereikt. Het moet anders en er zijn voorbeelden genoeg van boeren die het al anders doen. Alleen wordt hun verhaal te weinig gehoord, doordat anderen hen overschreeuwen. In plaats van tegenover elkaar te staan moeten boeren en beleidsmakers naast elkaar gaan staan en samen werken aan de transitie. Uiteindelijk denk ik dat alle partijen erbij kunnen winnen. Ik vrees dat wanneer een bepaalde groep boeren alleen maar schreeuwt en eist, deze aan het kortste eind zal trekken. Ze hebben hun punt wel gemaakt en nu is het tijd om te luisteren en te overleggen. Je blind staren op een onhaalbaar resultaat zal alleen tot frustratie leiden. En wie is daar bij gebaat?
Maar ik vraag me af of jij werkelijk heil ziet in doorgroeien en doorgroeien, meer, meer, meer. Is het niet zo dat boeren wel gedwongen worden om mee te gaan in die ratrace als ze hun dak nog willen repareren? En is dat dan geluk, het hoogst haalbare? Zou je boeren niet toewensen dat ze, doordat ze een eerlijke prijs krijgen, anders mogen gaan boeren, meer in harmonie met de omgeving? En dat kan hč, daar zijn bewijzen van. Beter voor de boer, voor het vee, voor de natuur.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8130
Ma Dec 16, 2019 2:39 pm Reageer met quote

Ik vermoed, dat de drijvende kracht achter de intensieve veehouderij, niet de boeren zijn, maar de veevoederindustrie. Dat is in mijn ogen de grootste belanghebbende bij meer vee in de stallen.

Ik weet niet of er ooit onderzoek is gedaan naar de invloed van de veevoederindustrie op de hoeveelheid vee, die in de intensieve veehouderij worden gehouden.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Gribou---Greet

Stamgast
Stamgast
Antw.: 401
Ma Dec 16, 2019 3:26 pm Reageer met quote

Wat een geruststelling voor velen , het kerstdiner kan gewoon doorgaan de acties van de boeren zal dat niet verhinderen.

https://www.ad.nl/binnenland/boze-boeren-en-supermarkten-voor-de-rechter-blokkades-nepnieuws~a52660ca/?utm_source=browser_push&utm_medium=push&utm_campaign=stdc_ad

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 489
Di Dec 17, 2019 12:45 am Reageer met quote

Gribou---Greet schreef:
Wat een geruststelling voor velen , het kerstdiner kan gewoon doorgaan de acties van de boeren zal dat niet verhinderen.

https://www.ad.nl/binnenland/boze-boeren-en-supermarkten-voor-de-rechter-blokkades-nepnieuws~a52660ca/?utm_source=browser_push&utm_medium=push&utm_campaign=stdc_ad

dus toch, angst om de eigen kerstkalkoen.

Gribou---Greet

Stamgast
Stamgast
Antw.: 401
Di Dec 17, 2019 12:49 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
Gribou---Greet schreef:

dus toch, angst om de eigen kerstkalkoen.

Voor mij geen angst hoor want ik doe niet aan uitgebreide kerstdiners, als men vorige week goed geluisterd had naar de woordvoerder van de FDF dan had men dit ook wel kunnen weten , zij spraken niet over blokkades .'
Ik ben zelf een boerendochter en kijk anders tegen dit alles aan dan zij die geen binding hebben met het boerenleven.

nandes57

Stamgast
Stamgast
Di Dec 17, 2019 1:45 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Nandes, niemand beweert dat de boeren zonder enige compensatie met de hun aangegane schulden in de stront moeten zakken ( hier in het westen mag een juf gewoon stront zeggen en verder discussieer ik niet als juf en hoef ik mijn taalgebruik niet af te stemmen alsof ik tegen een tienjarige praat lijkt me).
Ik ben echt van mening dat het einde van de intensieve veehouderij en de grootschalige landbouw waarbij ons kleine landje de op één na grootste voedselproducent is, is bereikt. Het moet anders en er zijn voorbeelden genoeg van boeren die het al anders doen. Alleen wordt hun verhaal te weinig gehoord, doordat anderen hen overschreeuwen. In plaats van tegenover elkaar te staan moeten boeren en beleidsmakers naast elkaar gaan staan en samen werken aan de transitie. Uiteindelijk denk ik dat alle partijen erbij kunnen winnen. Ik vrees dat wanneer een bepaalde groep boeren alleen maar schreeuwt en eist, deze aan het kortste eind zal trekken. Ze hebben hun punt wel gemaakt en nu is het tijd om te luisteren en te overleggen. Je blind staren op een onhaalbaar resultaat zal alleen tot frustratie leiden. En wie is daar bij gebaat?
Maar ik vraag me af of jij werkelijk heil ziet in doorgroeien en doorgroeien, meer, meer, meer. Is het niet zo dat boeren wel gedwongen worden om mee te gaan in die ratrace als ze hun dak nog willen repareren? En is dat dan geluk, het hoogst haalbare? Zou je boeren niet toewensen dat ze, doordat ze een eerlijke prijs krijgen, anders mogen gaan boeren, meer in harmonie met de omgeving? En dat kan hč, daar zijn bewijzen van. Beter voor de boer, voor het vee, voor de natuur.

Nee niemand zal uitspreken"boer je zoekt het maar uit"

wat mij persoonlijk frustreert is dat er enkel in één richting wordt gekeken, nl afslanken, minder, halveren......... enkel met een nogal (romantisch) argument van een boer met een paar koetjes,varkens en kipjes en dan een circulaire bedrijfvoering in stand houdt, terwijl je naar mijn mening door schaalvergroting juist veel beter kan werken aan stikstof neutraal, minder transport, minder bewegingen, betere dierwelzijn, duidelijk betere investeringen tbv het millieu enz.

en eerlijke prijzen,,,,,,,, het is lang geleden dat boeren hun melk in de sloot lieten lopen voor een eerlijke prijs, het zou goed zijn maar is er nu nog steeds niet van gekomen

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Wo Dec 18, 2019 12:06 am Reageer met quote

Een onverwachte actie vanavond.
Goed gedaan boeren!!!!
Verrassingsactie boeren: Binnenhof met tientallen trekkers geblokkeerd
LIVEEen colonne van tien tot twintig boeren met trekkers is onverwacht opgerukt richting het Binnenhof. Agenten verhinderen hen de toegang.

Lees verder; klikkie

En dan morgen, succes boeren bouwwerkers!!; klikkie

nandes57

Stamgast
Stamgast
Wo Dec 18, 2019 12:44 am Reageer met quote

De retail wordt goed beschermd door de rechterlijke macht,ceen boete opleggen van 100.000 euro per overtreding heeft het zelfde effect als een actie verbieden.

heeft de retail, de supermarkt die bescherming verdiend? het lijkt mij niet
als eerste de leverancier/producent van de waar uitknijpen en tevens het personeel uitknijpen, ze zijn niet in staat een goede cao af te sluiten.
Het bod is 1 % loonsverhoging...............

even ter vergelijking de zorg krijgt 8 %

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 336
Wo Dec 18, 2019 12:48 am Reageer met quote

Dát is de plek waar ze moeten zijn, op het Binnenhof.

nandes57

Stamgast
Stamgast
Wo Dec 18, 2019 1:06 am Reageer met quote

annette49 schreef:

nee bij de Appie's en Dirk's

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13341
Wo Dec 18, 2019 2:37 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
annette49 schreef:

nee bij de Appie's en Dirk's

Nee, bij FrieslandCampina, Unilever, exporteurs van agrarische producten en de RABObank en natuurlijk is de politiek ook niet zonder zonden, met name CDA en VVD.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27520
Wo Dec 18, 2019 12:15 pm Reageer met quote

Kortom, ze moeten overal zijn. En van mij mogen ze...

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Dec 18, 2019 1:38 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Van mij ook, zolang ze de democratie met hun acties niet aantasten en het openbare leven niet platleggen.

Ander verhaal is de verdeeldheid onder de boeren. Het zijn vooral jongeren tot een leeftijd van 40 jaar die harde acties willen en het stikstofprobleem bagatelliseren. De ouderen zijn veel meer bereid om naar reële oplossingen te streven.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Wo Dec 18, 2019 1:42 pm Reageer met quote

waarom niet rechtstreeks bij de boer halen, toevallig was ik gisteren in de Noord Oost Polder, bij veel boeren kun je van alles kopen tegen acceptabele prijzen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Dec 18, 2019 2:29 pm Reageer met quote

Dat is natuurlijk prachtig als je zelf tussen boeren woont. Of als je toevallig toch in de buurt ben.

Maar als je in het hartje van Amsterdam woont, wordt dat toch iets lastiger allemaal...

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Dec 18, 2019 2:34 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:

Van mij ook, zolang ze de democratie met hun acties niet aantasten en het openbare leven niet platleggen.

Ander verhaal is de verdeeldheid onder de boeren. Het zijn vooral jongeren tot een leeftijd van 40 jaar die harde acties willen en het stikstofprobleem bagatelliseren. De ouderen zijn veel meer bereid om naar reële oplossingen te streven.

Niet zo heel vreemd. De jongeren zijn nog aan het opbouwen en hebben veel investeringen gedaan, vaak juist om de milieuproblemen op te vangen. Die moeten het eerst maar zien terug te verdienen. De ouderen denken vaak toch al aan afbouwen. Die verkopen het land aan de buurman en het huis aan een westerling... Very Happy

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Dec 18, 2019 5:21 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Keesvi schreef:

Niet zo heel vreemd. De jongeren zijn nog aan het opbouwen en hebben veel investeringen gedaan, vaak juist om de milieuproblemen op te vangen. Die moeten het eerst maar zien terug te verdienen. De ouderen denken vaak toch al aan afbouwen. Die verkopen het land aan de buurman en het huis aan een westerling... Very Happy

Zo zie ik dat ook. Maar dat neemt niet weg dat ook die jongeren de bakens zullen moeten verzetten. De maatschappelijke discussie zou niet moeten gaan over of ze dat moeten doen maar op welke manier en onder welke voorwaarden.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Wo Dec 18, 2019 6:29 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
zolang ze [....]het openbare leven niet platleggen.

En dat doen ze dus wel.

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 412
Wo Dec 18, 2019 7:10 pm Reageer met quote

Die boeren schreeuwen moord en brand alsof ze worden mishandeld maar moet je de varkens, koeien en kippen eens horen en zien. O nee, die hebben ze weggestopt in potdichte stallen ver weg van het publiek.

Ik had overigens vanmorgen een afspraak in centrum Arnhem en waar ik normaal gesproken een half uur over doe om er te komen. was dit vandaag maar liefst 3 uur ...

Wat een gekkigheid, ik ben helemaal klaar met deze vorm van intimidatie!

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2612
Wo Dec 18, 2019 7:47 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Keesvi schreef:
zolang ze [....]het openbare leven niet platleggen.

En dat doen ze dus wel.

Waarom zouden de boeren dat niet mogen en wel bij de door de vakbond uitgeroepen pensioenstaking afgelopen mei waarbij het hele OV plat lag? Reed geen trein of bus, lag toch ook het hele openbare leven stil?
Rechten zijn voor iedereen hetzelfde naar mijn idee.
Iets anders is of het publieksvriendelijk is en of je er begrip voor je standpunt mee kweekt.
Persoonlijk heb ik niets op met publieksonvriendelijk demonstraties van wie dan ook.

Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie