Kerstactie boeren
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Zo Dec 08, 2019 8:53 pm Reageer met quote

.
Zij overwegen dan ook rond de kerst weer acties te gaan houden. Dat lijkt me een prima doordacht plan. Dat zal ze leren, daar in politiek Den Haag. Het kabinet en de voltallige Tweede Kamer gaat dan immers met reces en dat gaat natuurlijk dan niet door. Persoonlijk heb ik er weinig last van omdat ik altijd vrijwel altijd mijn boodschappen, vuurwerk en benzine over de Duitse grens haal. Daar maak ik dan een mooie dag van.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Di Dec 10, 2019 12:27 am Reageer met quote

Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen als je in bijv. Haarlem woont ga je niet zo gauw naar Kleve enz.

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Di Dec 10, 2019 4:38 pm Reageer met quote

sterkedrank is ook goedkoper !!!

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Di Dec 10, 2019 4:38 pm Reageer met quote

sterkedrank is ook goedkoper !!!

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Vr Dec 13, 2019 11:12 pm Reageer met quote

..

Die arme koeien

leentje

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 70
Zo Dec 15, 2019 1:24 pm Reageer met quote

Heb het gehad met de boeren ,er zijn grenzen ..gattus mooiste tijd van het jaar voor veel mensen verpesten ,ga gelijk deze week geen vlees eten en melk drinken uit protest Sad Sad Sad

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 336
Zo Dec 15, 2019 4:36 pm Reageer met quote

Ik weet niet wat ik van de boeren moet denken. Enerzijds begrijp ik hen wel en zij maken mijn kerst niet mooier of lelijker doordat ik geen bijzonder eten op tafel kan zetten. Dat deed ik toch al niet. Een gewone maaltijd met zijn allen, of een aantal is voldoende.

Wel is het zo dat den Haag eens na moet denken. Ze vliegen (co2 telt even niet) naar Madrid. Duizenden anderen ook. ( denk aan co2) en kletsen, maken geld op en.. bereiken niets.

Zou het nou eens niet goed zijn om EERST met de boeren te praten, met trouwens de hele bevolking?
Wat willen WIJ?

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4044
Zo Dec 15, 2019 5:15 pm Reageer met quote

leentje schreef:
Heb het gehad met de boeren ,er zijn grenzen ..gattus mooiste tijd van het jaar voor veel mensen verpesten ,ga gelijk deze week geen vlees eten en melk drinken uit protest Sad Sad Sad

Bovendien tonen zij met deze actie niet aan dat we van de voedselvoorziening afhankelijk zijn van hen. Ze tonen hoogstens aan dat we afhankelijk zijn van de transportsector. Het meeste voedsel komt nog steeds uit het buitenland. Wil je de voedselvoorziening traineren, stop dan met produceren. Kijken we wel wat de gevolgen zijn. Maar misschien leidt dat dan tot conclusies die de boeren niet willen weten.
Neem daarnaast de schandalige vergelijking met de jodenvervolging en de hongerwinter en ook mijn sympathie vervliegt razendsnel.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8130
Zo Dec 15, 2019 5:32 pm Reageer met quote

Ik vrees dat de boeren nu hun hand gaan overspelen en straks gewoon met lege handen staan.

Het lijkt mij zinvol om eens in kaart te laten brengen hoeveel subsidie er vanuit de EU naar de agrarische sector gaat.

Let wel, ik gun iedere boper een goed inkomen, maar in mijn achterhoofd speelt ook het spreekwoord: "Een boer die niet klaagt,leeft niet meer."

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 336
Zo Dec 15, 2019 5:47 pm Reageer met quote

Benneke, ik dacht, ik ga eens op zoek nav jou bericht.

Ik vond oa het volgende en schrok.

Subsidiemaffia in Oost-Europa gedijt op GLB-geld - Nieuws Landbouwsubsidies https://www.boerenbusiness.nl/grond/artikel/10884546/subsidiemaffia-in-oost-europa-gedijt-op-glb-geld#.XfY5Fb1dkpA.twitter

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13336
Zo Dec 15, 2019 5:51 pm Reageer met quote

Laten we niet uit het oog verliezen dat er onder de boeren stromingen van diverse aard bestaan, variërend van degenen met hart voor natuur en ecologie die niets liever dan willen overstappen naar circulaire landbouw tot de Farmers Defence Force die ronduit fascistoïde trekken vertoont en zich daar niet voor schaamt. Ook bij mij schieten vergelijkingen met de hongerwinter en de jodenvervolging in het verkeerde keelgat. Ik begrijp dat er oplossingen moeten komen maar als tegen de kerstdagen de voedseldistributie lamgelegd wordt zijn ze volstrekt verkeerd bezig. Dan zijn ze mijn krediet volledig kwijt.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Gribou---Greet

Stamgast
Stamgast
Antw.: 400
Zo Dec 15, 2019 6:11 pm Reageer met quote

De actie van de actiegroep Farmers Defence Force zal hopelijk morgen van de baan zijn na afloop van het kortgeding dat Centraal bureau voor Levensmiddelenhandel (CBL) aan gespannen heeft om de blokkades van supermarkten en distrubutie centra te voorkomen .
Gelukkig zijn er vele boeren die niet achter deze actie van FDF staan , 71 procent van de LTO leden is voorstander van publieksvriendelijke activiteiten, mits ze een duidelijk onderhandelingsdoel hebben .

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 486
Zo Dec 15, 2019 10:28 pm Reageer met quote

ondanks een onhandige uitspraak van 1 van hen blijf ik de boeren steunen, zij vechten voor een goede zaak, hun eigen zaak.

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Dec 15, 2019 11:30 pm Reageer met quote

nandes57 schreef:
ondanks een onhandige uitspraak van 1 van hen blijf ik de boeren steunen, zij vechten voor een goede zaak, hun eigen zaak.

Een 'onhandige uitspraak' vind ik nogal zwakjes uitgedrukt en het gaat niet om niet zomaar een boer maar om de voorman van een nogal invloedrijke belangengroep. En waar vechten ze precies voor en welke middelen mogen daarvoor van jou worden ingezet?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

nandes57

Stamgast
Stamgast
Zo Dec 15, 2019 11:43 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
nandes57 schreef:

Een 'onhandige uitspraak' vind ik nogal zwakjes uitgedrukt en het gaat niet om niet zomaar een boer maar om de voorman van een nogal invloedrijke belangengroep. En waar vechten ze precies voor en welke middelen mogen daarvoor van jou worden ingezet?

Jij mag vinden wat je vind, ik vindt het niet meer dan een onhandige uitspraak van 1 van hen.
een uitspraak die flink wordt uitvergroot om er eigen voordeel mee te halen.

waar ze voor vechten hoef ik jou toch niet uit te leggen, en ze mogen alle middelen gebruiken die niet tegen de wet ingaan.

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Zo Dec 15, 2019 11:53 pm Reageer met quote

Ook ik sta volledig achter de boeren!

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Dec 16, 2019 1:35 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
waar ze voor vechten hoef ik jou toch niet uit te leggen, en ze mogen alle middelen gebruiken die niet tegen de wet ingaan.

Ik vraag het natuurlijk niet voor niets. Ik krijg sterk de indruk dat veel boeren de situatie zoals die nu is willen laten voortduren in de hoop dat er dan wel te overleven valt. Ik denk dat dat ijdele hoop is. Nog meer schaalvergroting betekent sowieso dat er boeren hun bedrijf moeten opdoeken en dat de overblijvenden zich nog meer in de schulden moeten steken om voldoende omzet te draaien om zuinig van te kunnen leven. Enzovoort. Het is volgens mij hoog tijd, en dat is het in feite al vijftig jaar, voor drastische maatregelen die niet leiden tot meer schaalvergroting, eerlijke prijzen en bedrijfsvoering die niet langer milieu en landschap aantast. Als ze dat willen hebben ze mij aan hun kant. maar nog steeds niet als ze dat doel willen bereiken met destructieve middelen, zoals vernieling en platleggen van een groot deel van het openbare leven.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Dec 16, 2019 1:36 am Reageer met quote

theDon schreef:
Ook ik sta volledig achter de boeren!

Dat weet ik theDon. En je bent ook erg voor de natuur. En tegen megastallen en intensieve veehouderij, want je houdt heel veel van dieren.
Dus.. hoe ziet de toekomst eruit? Want er zijn nog wat tegengestelde belangen. Toch?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Dec 16, 2019 1:43 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
nandes57 schreef:

Ik vraag het natuurlijk niet voor niets. Ik krijg sterk de indruk dat veel boeren de situatie zoals die nu is willen laten voortduren in de hoop dat er dan wel te overleven valt. Ik denk dat dat ijdele hoop is. Nog meer schaalvergroting betekent sowieso dat er boeren hun bedrijf moeten opdoeken en dat de overblijvenden zich nog meer in de schulden moeten steken om voldoende omzet te draaien om zuinig van te kunnen leven. Enzovoort. Het is volgens mij hoog tijd, en dat is het in feite al vijftig jaar, voor drastische maatregelen die niet leiden tot meer schaalvergroting, eerlijke prijzen en bedrijfsvoering die niet langer milieu en landschap aantast. Als ze dat willen hebben ze mij aan hun kant. maar nog steeds niet als ze dat doel willen bereiken met destructieve middelen, zoals vernieling en platleggen van een groot deel van het openbare leven.

Juist. En ze mogen terecht verwachten dat er een duidelijke visie komt op de toekomst, met heldere stappen hoe die te bereiken. Stappen waaraan wordt vastgehouden en niet bij elke ministerswissel zwalkt. Maar dat het anders moet is zeker. Kom tot constructieve gesprekken ipv een grote smoel en machtsvertoon met die k*ttractoren. Volgens mij stijgt sommigen de machtsgeilheid naar de kop. Het lijkt nu alleen nog om het rellen te gaan en ik denk dat ze hiermee hun beroepsgroep een slechte dienst bewijzen.

nandes57

Stamgast
Stamgast
Ma Dec 16, 2019 1:58 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
nandes57 schreef:

Ik vraag het natuurlijk niet voor niets. Ik krijg sterk de indruk dat veel boeren de situatie zoals die nu is willen laten voortduren in de hoop dat er dan wel te overleven valt. Ik denk dat dat ijdele hoop is. Nog meer schaalvergroting betekent sowieso dat er boeren hun bedrijf moeten opdoeken en dat de overblijvenden zich nog meer in de schulden moeten steken om voldoende omzet te draaien om zuinig van te kunnen leven. Enzovoort. Het is volgens mij hoog tijd, en dat is het in feite al vijftig jaar, voor drastische maatregelen die niet leiden tot meer schaalvergroting, eerlijke prijzen en bedrijfsvoering die niet langer milieu en landschap aantast. Als ze dat willen hebben ze mij aan hun kant.

Dit is nou precies de reactie waar ik ( en de boeren) dan tegen in het geweer komen, het blindelings volgen van de nogal domme uitspraken van met name d66 "de helft moet er af, het moet minder, de boer moet bloeden"

dit zonder enige onderbouwing zonder na te denken wat dat dan voor de boer zou betekenen die net eenn paar ton heeft geleend om te investeren in goeie was installaties ed, of na te denken OF dat ook DE manier is.
en denk je dan werkelijk dat de boer dat over zijn kant laat gaan?????
never nooit niet.

Daling stikstof niet ultieme oplossing voor natuur
Algemeen Peter Smit 13 dec 2019 om 07:05uur

Om de vergunningsverlening weer in gang te trekken en tegelijkertijd aan natuurherstel te doen, moet er breder worden gekeken dan alleen naar de stikstofdepositie. Voor een structurele verbetering op lange termijn zijn er meer knoppen waaraan beleidsmakers kunnen draaien.

Dit betoog is afkomstig uit de beleidspublicatie ‘Stikstof in perspectief’ die het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) vrijdag publiceerde.

Bij beleidsmakers is er momenteel een fixatie op het terugdringen van stikstofuitstoot en -depositie, signaleert senior onderzoeker beleid Martijn Vink van het Pbl tijdens de toelichting op het rapport. 'De stikstofdepositie terugbrengen is maar een klein deel van het totale maatregelenpakket dat kan helpen het doel te bereiken.'

Kansrijke andere mogelijkheden voor de langere termijn om tot een verbetering van natuurgebieden te komen is het ontsnipperen, dus groter maken van natuurgebieden, waardoor voor kwetsbare dieren en planten meer leefruimte komt. Daarnaast kan door het verbeteren van waterkwaliteit en wateraan- of afvoer in gebieden ook de plaatselijke natuur verbeteren.

'Je hoeft alleen een instandhoudingsdoelstelling te hebben en geen verbeterdoelstelling.'
Voorwaarde

Een voorwaarde hierbij is dat deze maatregelen per Natura 2000-gebied onderbouwd zullen moeten worden in een allesomvattend ecologisch oordeel. Dit oordeel kijkt verder dan louter de effecten van stikstof op natuur. Daarbij wordt dan breder gekeken naar regionale omstandigheden en naar bijvoorbeeld de effecten van een ander waterbeheer in het gebied.

Het Pbl toont aan dat het terugdringen van de stikstofuitstoot slechts in geringe mate bijdraagt aan een verbetering van de natuur. Het uitbreiden van Natura 2000-gebieden heeft bijvoorbeeld veel meer impact. Van de 164 Natura 2000-gebieden zijn er 129 stikstofgevoelig, daarvan is bij 16 gebieden geen overschrijding van de depositie. Schaffen we de landbouw af dan nog steeds 48 gebieden die niet aan de norm voldoen.

Een voorbeeld van zo'n gebied dat sterk onder invloed staat van uit het buitenland afkomstige depositie is het Korenburgerveen in Gelderland. 'Daar haal je de norm dus nooit. Pas dus op met een focus op stikstof alleen.'

vrij actueel dus.

Willemijn het spijt me maar je bezigt een taalgebruik dat een "schooljuf" misstaat
zoveel grote monden en machtsvertoon heb ik van de boeren niet gezien, maargoed het is jou beleving.

Het zijn mannen, gezinnen die zware leningen zijn aangegaan leningen om hun voortbestaan te kunnen waarborgen, min of meer gedwongen door de handel, en vergis je niet ik kan je in een autoritje van een half uurtje tientallen boerderijen laten zien met ingezakte daken waar het water tot aan de lippen staat, "het is niet alles goud wat er blinkt"

en vergeet dan één ding ook niet.

"deze boeren hebben al gezorgd voor een stikstofdaling van ronnd de 40 % sinds de jaren negentig.

Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie