Voor Mark Rutte gelden andere regels
Het Grand Café
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 350
Za Dec 07, 2019 3:29 pm Reageer met quote

Waarom voor Mark Rutte andere regels gelden

Kijk, als je in een of ander Zuidamerikaans land leeft, dan weet je dit. Dan ben je ermee opgevoed
cc-foto: Alde

Iedereen die in Nederland met zijn billen bloot moet om een uitkering te ontvangen, elke bejaarde die wordt gecontroleerd om te zien of hij niet wel eens met een andere bejaarde samen boodschappen doet, elk slachtoffer en potentieel slachtoffer van het toeslagenschandaal, elke Nederlander die van de fiscus wel eens een verhoging of een boete heeft gehad, al die miljoenen hebben dezer dagen van Mark Rutte een stevige pets in hun gezicht gekregen. Hij heeft ze laten zien dat ze onderknuppels zijn, horigen, grauw gepeupel dat eronder gehouden moet worden.

https://joop.bnnvara.nl/opinies/waarom-voor-mark-rutte-andere-regels-gelden

Onbegrijpelijk!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13335
Za Dec 07, 2019 3:38 pm Reageer met quote

Mensen zoals Rutte zouden het goede voorbeeld moeten geven. Dat wordt ook wel 'leiderschap' genoemd maar dat is al sinds jaar en dag ver te zoeken...

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4989
Za Dec 07, 2019 3:44 pm Reageer met quote

Je weet nu toch onderhand wel dat het een graaiers cultuur is, en het mag want het staat in de wet, net zo goed dat jij en ik niet mogen stelen, dus als je een flesje maggi jat, dan hang je.
Ik krijg een beetje een vies gevoel van dat gedoe daar, "ikke ikke en de rest kan stikken"!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 486
Za Dec 07, 2019 3:47 pm Reageer met quote

ze moeten zich kapot schamen, en met de opmerking "dat is nou eenmaal de regel"moeten ze zich dubbel kapot schamen

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27509
Za Dec 07, 2019 4:12 pm Reageer met quote

nandes57 schreef:
ze moeten zich kapot schamen, en met de opmerking "dat is nou eenmaal de regel"moeten ze zich dubbel kapot schamen

Hoef ik niets meer aan toe te voegen.
Wat een weerzinwekkende vertoning van die Rutte...

Ik vrees alleen dat ze allemaal geen haar beter zijn.

De gelegenheid maakt immers de dief, is het aloude gezegde...

En als je dan ook nog eens je eigen salaris kan bepalen, wordt het ze wel erg gemakkelijk gemaakt...

Faber quisque fortunae suae

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2602
Za Dec 07, 2019 4:42 pm Reageer met quote

Wat een morele verontwaardiging weer.
Zowel Rutte als Dijkhof ontvingen reiskostenvergoeding terwijl ze die reiskosten niet maakten, maar die regeling was er, dus illegaal is het niet.
Rutte zag af van wachtgeldsregelingvergoeding (wordt niet over gerept) terwijl hij hier wel gebruik van kon maken, Dijkhof maakt er wel gebruik van.
Zo zijn er nog veel meer regelingen, zoals een verblijfskostenvergoeding voor kamerleden om te onvernachten in Den Haag;
Quote:
Ieder Kamerlid ontvangt de verblijfsvergoeding. Wie naar huis gaat of bij een bekende logeert, ontvangt dus ook iedere maand een bedrag zonder dat zij daadwerkelijk onkosten maken.

Klik even op de kaart om te zien om welke bedragen het gaat per maand, is toch extra meegenomen elke maand ongeacht of je werkelijk kosten maakt en alle kamerleden van welke partij ook maken er gebruik van en daarnaast krijgen ze ook nog reiskostenvergoeding en
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/dit-is-waar-tweede-kamerleden-wonen-en-hoeveel-ze-daarvoor-krijgen/

En naast dit alles mogen ze ook nog extra bijverdienen:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/wat-gaan-de-nieuwe-kamerleden-verdienen~bb4ebe5b/

Dus alle politici maken gebruik van allerlei regelingen die hen voordeel opleveren.

redone

Superlid
Superlid
Za Dec 07, 2019 5:10 pm Reageer met quote

Dus vind ik het niet meer dan eerlijk dat deze heren ook bonnetjes( vergeten??) en declaraties in moeten dienen om recht te hebben op allerlei toeslagen, maar ja dat wordt een beetje ingewikkeld he!
Maar dat was het niet voor de honderden gezinnen die nog steeds te lijden hebben door de fouten van belastingdienst ivb met de kinderopvang.

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Dec 07, 2019 5:40 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:

Dus alle politici maken gebruik van allerlei regelingen die hen voordeel opleveren.

...Die ze wel eerst zelf verzonnen hebben...

Waren ze maar zo creatief als het om 'gewone' burgers gaat. Maar dan zijn ze alleen maar vindingrijk als ze nog meer kunnen plukken. Vooral als het om mensen gaat die door hun omstandigheden toch al weerloos zijn...

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 336
Za Dec 07, 2019 5:55 pm Reageer met quote

Ik heb schoolboeken gekocht voor een kind en heb recht op vergoeding daarover. Ieder boek MOET op een bon staan, plus bewijs dat we het betaald hebben.
Heel goed natuurlijk, en ook heel streng en controleerbaar. En zo zou het vor de dames en heren regeerders ook moeten zijn, plus omschrijving waarom ze ergens bij moeten zijn. Want volgens mij kan er heel wat minder.
Eigenlijk zou ik iedere cent openbaar willen hebben. Ook subsidies.

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Za Dec 07, 2019 5:56 pm Reageer met quote

er zijn talloze bedrijven die hun medewerkers een vaste onkostenvergoeding (binnen de daarvoor geldende fiscale regels) per dag/maand geven zonder dat zij die onkosten maken. Naarmate hoger in de functieboom worden de onkostenvergoedingen navenant hoger. Zo vreemd is dat dus niet. Als voorbeeld geef ik een medewerker die een km-vergoeding kreeg terwijl hij niet eens een rijbewijs had.

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Dec 07, 2019 6:50 pm Reageer met quote

Dat dat soort praktijken bij private bedrijven plaatsvindt, daar heb ik minder moeite mee. Dat geld zal moet immers wel eerst verdiend moeten worden. Of het loon is eigenlijk te laag en wordt op deze manier aangevuld.
Maar overheden bestaan bij de gratie van de belastingbetalende burger en dan vind ik het niet meer dan normaal dat er openheid van zaken wordt gegeven naar die burger toe.
Want nu ontstaat het idee dat ze zichzelf wel wat al te riant verwennen ten koste van de samenleving. En dat gaat tè gemakkelijk als daar geen duidelijke controle over is...

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Za Dec 07, 2019 9:56 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Dat dat soort praktijken bij private bedrijven plaatsvindt, daar heb ik minder moeite mee. Dat geld zal moet immers wel eerst verdiend moeten worden. Of het loon is eigenlijk te laag en wordt op deze manier aangevuld.
Maar overheden bestaan bij de gratie van de belastingbetalende burger en dan vind ik het niet meer dan normaal dat er openheid van zaken wordt gegeven naar die burger toe.
Want nu ontstaat het idee dat ze zichzelf wel wat al te riant verwennen ten koste van de samenleving. En dat gaat tè gemakkelijk als daar geen duidelijke controle over is...

gedeeltelijk mee eens Tymp. door geen onkostenvergoeding meer te geven wordt de winst hoger en derhalve dient er dan ook meer belasting te worden betaald. Wij worden dus op indirecte manier benadeeld .

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8130
Za Dec 07, 2019 10:17 pm Reageer met quote

Ik vermoed dat dit soort onkostenvergoedingen al decennia lang bestaan. Elke minister, staatssecretaris of lid van het parlement valt onder dit soort regelingen. Het geld wordt waarschijnlijk automatisch op de rekening van de betrokkene gestort.

Dan vind ik de nu ontstane verontwaardiging nogal selectief.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4044
Za Dec 07, 2019 10:31 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Ik vermoed dat dit soort onkostenvergoedingen al decennia lang bestaan. Elke minister, staatssecretaris of lid van het parlement valt onder dit soort regelingen. Het geld wordt waarschijnlijk automatisch op de rekening van de betrokkene gestort.

Dan vind ik de nu ontstane verontwaardiging nogal selectief.

Het zal allemaal heus wel mogen. Maar je hebt toch ook nog zoiets als een moreel kompas? Hoe werkt het in je hoofd als je zelf 37000 euro vangt bovenop je salaris van anderhalve ton omdat je drie weken minister was en tegelijkertijd met droge ogen zegt dat de nuttelozen (!) van onze samenleving vooral naast hun uitkering werk moeten verrichten op straffe van inhouding .
Dan deug je gewoon niet.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8130
Za Dec 07, 2019 11:12 pm Reageer met quote

Willemijn schreef:

"Het zal allemaal heus wel mogen. Maar je hebt toch ook nog zoiets als een moreel kompas? Hoe werkt het in je hoofd als je zelf 37000 euro vangt bovenop je salaris van anderhalve ton omdat je drie weken minister was en tegelijkertijd met droge ogen zegt dat de nuttelozen (!) van onze samenleving vooral naast hun uitkering werk moeten verrichten op straffe van inhouding .
Dan deug je gewoon niet."

Het oude spreekwoord "Het hemd is nader dan de rok" zal hier wel van toepassing zijn vermoed ik. Wat mij betreft mogen veel van dit soort "Regelingen" de prullenbak in en worden vervangen door wat meer eigentijdse regelingen.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13335
Zo Dec 08, 2019 3:07 am Reageer met quote

Benneke schreef:
Het oude spreekwoord "Het hemd is nader dan de rok" zal hier wel van toepassing zijn vermoed ik. Wat mij betreft mogen veel van dit soort "Regelingen" de prullenbak in en worden vervangen door wat meer eigentijdse regelingen.

Met je eens. Uiteraard niet om het goed te praten maar de Europarlementariërs maken het nog veel bonter: Leden Europarlement hoeven bonnetjes niet openbaar te maken

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

redone

Superlid
Superlid
Zo Dec 08, 2019 3:21 am Reageer met quote

Je kunt het netjes uitdrukken hoe je er over denkt, maar ik vind het een schandaal, en beslist geen selectieve verontwaardiging, de meeste ontvangen geld waar ze eigelijk geen recht op hebben. Stoppen is het enige waardoor ze nog enig respect zouden kunnen krijgen, maarja, het is wel,lekker he een extra centje, kunnen wij niet over meepraten, er gaat alleen maar af!

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Zo Dec 08, 2019 8:17 pm Reageer met quote

Amalia krijgt als ze 18 wordt ook 1.5 miljoen per jaar. Het zal allemaal heus wel mogen. Allemaal geregeld in de wet, Maar je hebt toch ook nog zoiets als een moreel kompas? of niet Willemijn ?

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Dec 08, 2019 8:37 pm Reageer met quote

Ook die morele kompassen schijnen nog wel eens selectief te zijn...

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Zo Dec 08, 2019 8:55 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Ook die morele kompassen schijnen nog wel eens selectief te zijn...

de kompasnaalden op die morele kompassen wijzen maar 1 kan op: ikke, ikke, ikke

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie