lichaamstaal
Filosofie & wetenschap
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29622
Di Nov 26, 2019 3:30 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:

Toch interessant om eens je gedachten over te laten gaan Tympaan?
Ja tenzij nogmaals , je volstrekt niet gelooft in lichaamstaal, maar dat doe je dus wel.

Het kan zeker interessant zijn. Maar niet als het leidt tot alweer gehakketak over "links" en "rechts", voor zover die woorden nog enige inhoud hebben..
Daar zijn naar mijn idee al genoeg topics over....

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5551
Di Nov 26, 2019 3:42 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
WillemijnF schreef:

Ik ga in op je eigen bewering Tympaan. Grootspraak dus kennelijk. What's new..

Niks grootspraak. Plaatjes maken is met de huidige computertechniek een fluitje van een cent.
Maar ik laat mij niet door jouw zeurderige drammerigheid verleiden om een klusje te doen waar ik geen behoefte aan heb.
Ik hoop dat het nu duidelijk is...

Ik dram niet, ik geloofde in de door jou zelf beweerde vaardigheid. Ik vond het een heel interessante gedachte. Maar goed als het geen pocherij van jouw kant was, wat je vervolgens niet kon waarmaken en waarmee je eigenlijk aantoont dat Nicolaas bewering door jou niet is te weerleggen, zal het wel overschatting van mijn kant zijn geweest van jouw competenties. Die teleurstelling zal ik wel verwerken.
Maar ik houd er toch maar op dat persoonlijke aanvallen het onvermogen aantonen om op inhoud te reageren. Met dat in het achterhoofd ga ik weer on topic.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Laatst aangepast door WillemijnF op Di Nov 26, 2019 3:47 pm, in totaal 2 keer bewerkt

WillemijnF

Superlid
Superlid
Di Nov 26, 2019 3:43 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
NicolaasP schreef:

Toch interessant om eens je gedachten over te laten gaan Tympaan?
Ja tenzij nogmaals , je volstrekt niet gelooft in lichaamstaal, maar dat doe je dus wel.

Het kan zeker interessant zijn. Maar niet als het leidt tot alweer gehakketak over "links" en "rechts", voor zover die woorden nog enige inhoud hebben..
Daar zijn naar mijn idee al genoeg topics over....

Hoezo links of rechts? Dat kan ik er nu echt niet uit opmaken. Voor of tegen een koningshuis zou dan ook de onderliggende bedoeling kunnen zijn.
Ik houd het erop dat het over lichaamstaal gaat. Hoe simpel kan het zijn?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Laatst aangepast door WillemijnF op Di Nov 26, 2019 3:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Nov 26, 2019 3:49 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

..Maar ik houd er toch maar op dat persoonlijke aanvallen het onvermogen aantonen om op inhoud te reageren.

Laat ik nu precies hetzelfde van jou denken. Je hoeft enkel maar je eerste aanval op mijn persoon te lezen om te weten dat je geen haar beter bent.
En nogmaals, ik ga voor jou geen plaatjesverhaal maken. Ik zou niet weten waarom ik mij tegenover jou zou moeten bewijzen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Nov 26, 2019 3:55 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Hoezo links of rechts? Dat kan ik er nu echt niet uit opmaken. Voor of tegen een koningshuis zou dan ook de ondetkiggenddbedorling kunnen zijn.

Zo simpel is het blijkbaar niet. Anders zou je niet zo ontzettend tot de aanval over gaan.
Enfin, het is NicolaasP z'n topic en het zal niet de bedoeling zijn dat dat gebruikt wordt om ons wederzijds ongenoegen over elkaar te spuien.
Dus succes verder maar weer...

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8496
Di Nov 26, 2019 4:02 pm Reageer met quote

Lichaamstaal werd als onderdeel van verhoortechniek al in 1973 gedoceerd. Wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon.

Mijn vermoeden is dat politici ook daar in onderwezen worden om zoveel mogelijk hun lichaamstaal te beheersen.

Dat een nog onervaren politicus als Baudet daar in minder is geslaagd, mag best worden benoemd, zonder een standpunt in te nemen over zijn politieke standpunten.

Lichaamstaal behelst natuurlijk meer dan alleen de gezichtsuitdrukkingen. Iemand die daar in is geïnteresseerd, kan via Google wel het één en ander te weten komen.

Elkaar hier de les lezen lijkt mij trouwens niet bevorderlijk voor een goede discussie, maar dit terzijde Laughing

Als toegift een citaat van Godfried Bomans, dat nog niets aan zeggingskracht heeft verloren:

"Je hoort zelden discussies in de zin van een gedachtewisseling. Je hoort twee monologen. Degene die niet aan het woord is staat hoofdschuddend te wachten. Hij luistert niet. Hij voelt zich onderbroken. En hij duldt deze pijniging alleen door het besef weldra weer aan de beurt te zijn."

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Antw.: 331
Di Nov 26, 2019 4:11 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Tot zover kan ik het nog volgen.
Maar voor de rest proef ik vooral afkeer voor Baudet. Dezelfde afkeer die ik voor Klaver voel. En dat mag gelukkig in Nederland.
En dus zie ik niet in wat je met dit topic wil beweren anders dan de boel weer eens op te jutten. Wat overigens goed gelukt is gezien de uitbarsting van WillemijnF... Very Happy

Precies zo zie ik het ook.
Lees zojuist dat het CDA drie zetels wint en staat daarmee op achttien. Verder op rechts profiteren de PVV, FVD en 50PLUS van het verlies van de VVD.
Dus een poging om Baudet te demoniseren zal weinig uitmaken en wellicht in het voordeel werken van zijn partij.
Hetzelfde zagen we gebeuren bij de PVV.

Laatst aangepast door Ricko2.0 op Di Nov 26, 2019 4:50 pm, in totaal 3 keer bewerkt

WillemijnF

Superlid
Superlid
Di Nov 26, 2019 4:11 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
WillemijnF schreef:

Hoezo links of rechts? Dat kan ik er nu echt niet uit opmaken. Voor of tegen een koningshuis zou dan ook de ondetkiggenddbedorling kunnen zijn.

Zo simpel is het blijkbaar niet. Anders zou je niet zo ontzettend tot de aanval over gaan.
Enfin, het is NicolaasP z'n topic en het zal niet de bedoeling zijn dat dat gebruikt wordt om ons wederzijds ongenoegen over elkaar te spuien.
Dus succes verder maar weer...

Even je geheugen opfrissen: Dít ging vooraf aan mijn "ontzettende aanval" :

@Ron. 1:Meneer Nicolaas P uw afkeer en hetze tegen T. Baudet is inmiddels wel bekend, u polariseert alleen maar, als dit u oplucht prima, terwijl u vaak ander op de diverse punten de mensen de maat neemt doet u nu hetzelfde. Psycholoog van de koude grond !! Cool

Hierbij wil ik het laten.
------
@theDon: Dat zijn we toch gewend van Nicolaas?
Als ik zijn gezicht op de avatar zie, spreekt die ook boekdelen!
----
@Tympaan:
Precies zoals ik er ook over denk. Zo'n plaatjesserie kan ik net zo goed maken van de kop van Klaver. En daar vervolgens een quasi-psychologisch onzinverhaaltje bij verzinnen. Waarschijnlijk kan dat zelfs wel bij de de kop van iedereen..

Was, gelijk Pilatus, uw handen in onschuld.
Ik weet wel beter. Niks links of rechts.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3712
Di Nov 26, 2019 4:23 pm Reageer met quote

Quote:
Bij alles wat je zegt, voelt of denkt zijn je hersenen betrokken. Twee gebieden in je hersenen werken hierbij nauw samen: het cognitieve brein en je emotionele brein. Het cognitieve brein (neocortex) stuurt bewuste processen aan waar je invloed op hebt waarmee je beslist wat je wel en niet wilt zeggen. Het limbische systeem (je emotionele brein) reageert onbewust. Wanneer je een emotie voelt wordt in dit deel razendsnel betekenis gegeven en vertaald door fysieke signalen op het lichaam. Dit onbewuste proces gaat veel sneller dan het cognitieve proces.

https://www.expertisecentrumlichaamstaalnederland.nl/home/algemeen/

Het is ontzettend moeilijk om onbewuste reacties om te zetten in bewust, daar moet je echt wel getraind voor zijn om dat te kunnen.
Dus ja, ik denk dat non verbale communicatie heel veel kan zeggen over iemand.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Di Nov 26, 2019 5:21 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Quote:
Bij alles wat je zegt, voelt of denkt zijn je hersenen betrokken. Twee gebieden in je hersenen werken hierbij nauw samen: het cognitieve brein en je emotionele brein. Het cognitieve brein (neocortex) stuurt bewuste processen aan waar je invloed op hebt waarmee je beslist wat je wel en niet wilt zeggen. Het limbische systeem (je emotionele brein) reageert onbewust. Wanneer je een emotie voelt wordt in dit deel razendsnel betekenis gegeven en vertaald door fysieke signalen op het lichaam. Dit onbewuste proces gaat veel sneller dan het cognitieve proces.

https://www.expertisecentrumlichaamstaalnederland.nl/home/algemeen/

Het is ontzettend moeilijk om onbewuste reacties om te zetten in bewust, daar moet je echt wel getraind voor zijn om dat te kunnen.
Dus ja, ik denk dat non verbale communicatie heel veel kan zeggen over iemand.

Dat is zeker zo, maar ook het interpreteren van die nonverbale signalen vergt wel enige training. Verder denk ik dat de écht geroutineerde leugenaar perfect weet hoe hij deze signalen kan vermijden. Dat maakt hem juist tot zo'n goede leugenaar. Dat Baudets lichaamstaal zijn woorden weerspreekt zou dan vóór hem pleiten. Hij liegt maar nog niet zo overtuigend.

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Antw.: 331
Di Nov 26, 2019 5:24 pm Reageer met quote

Gelukkig weten velen wel beter.

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 350
Di Nov 26, 2019 5:46 pm Reageer met quote

Baudets lichaamstaal komt bij over als één groot toneelstuk. De narcist die bezig is hoe hij bij de ander overkomt, hoe hij anderen door zijn soms clowneske houding (vind ik) voor zich kan winnen.
Quasi intelligent doen, quasi grappig zijn, quasi...quasi...quasi.......

Zijn denkwijze keur ik af maar zijn houding vind ik soms ronduit vermakelijk.

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Di Nov 26, 2019 8:03 pm Reageer met quote

Ik hoor liever Baudet als Rutte want die liegt alsof het gedrukt staat.
Rutte liegt zo erg dat hij het zelf geloofd.
Lichaams- taal zegt heel veel, mijn hond weet precies wat ik doe of wil.😂😂

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 18679
Di Nov 26, 2019 10:48 pm Reageer met quote

Gesticulatie verraadt inderdaad veel van de gemoedstoestand of de bedoelingen van betreffend persoon.

Laatst aangepast door Eenzamefietser75 op Wo Nov 27, 2019 9:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1240
Wo Nov 27, 2019 9:31 pm Reageer met quote

luciaT schreef:
Baudets lichaamstaal komt bij over als één groot toneelstuk. De narcist die bezig is hoe hij bij de ander overkomt, hoe hij anderen door zijn soms clowneske houding (vind ik) voor zich kan winnen.
Quasi intelligent doen, quasi grappig zijn, quasi...quasi...quasi.......

Zijn denkwijze keur ik af maar zijn houding vind ik soms ronduit vermakelijk.

aan goede toneelspelers is een groot gebrek op TV. (bijv. een Ko van Dijk of een Rob Milton) Een goed toneelstuk op de TV zie je ook nooit meer. Allen nog maar van die vuige reality programma's.

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie