Autoloze zondag en snelheid onderuit.
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Volgende Plaats reactie

Maandelijkse autoloze zondag goed idee?
Ja
56%
 56%  [ 13 ]
Nee
43%
 43%  [ 10 ]
Weet niet
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 23

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2258
Ma Nov 11, 2019 5:53 pm Reageer met quote

Wat ergerlijk toch weer. Waar is deze stemmingmakerij toch voor nodig?

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Antw.: 322
Ma Nov 11, 2019 5:58 pm Reageer met quote

Niet enkel de Telegraaf bracht dit naar buiten ook biv het AD :

https://www.ad.nl/binnenland/te-veel-schadelijke-stoffen-in-strooizout~a843510f/

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4044
Ma Nov 11, 2019 6:59 pm Reageer met quote

Ricko2.0 schreef:
Niet enkel de Telegraaf bracht dit naar buiten ook biv het AD :

https://www.ad.nl/binnenland/te-veel-schadelijke-stoffen-in-strooizout~a843510f/

Ja, maar met een verwijzing naar de Telegraaf. Lees het artikel onder je eigen link maar.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Ma Nov 11, 2019 8:10 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Ron1.1. schreef:
Hoe gaat het buitenland om met deze problematiek?

Nederland loopt relatief op kop wat betreft stikstofuitstoot:
en:
Quote:
Nederland exporteert veel meer stikstof naar buurlanden, dan er uit het buitenland binnenkomt

zie de staafdiagram

https://nos.nl/artikel/2306387-tno-nederland-relatief-grootste-producent-stikstof-van-europa.html

Per hectare landbouwgrond is de ammoniakuitstoot (een vorm van stikstof) nergens in Europa zo hoog als in Nederland

https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuur/nergens-in-europa-is-de-ammoniakuitstoot-zo-hoog-als-in-nederland~b574f2ac/

Stikstofdioxide was lange tijd behoorlijk aan het afnemen maar daar is een kentering in gekomen

Quote:
Stikstofdioxide (NO2) is een gas dat in Nederland voor het grootste gedeelte door het verkeer wordt geproduceerd. Het is daarom een belangrijke indicator voor de luchtvervuiling door verkeer. Blootstelling aan stikstofdioxide (NO2) hangt samen met een verminderde longfunctie, een toename van luchtwegklachten en astma-aanvallen en een verhoogde gevoeligheid voor infecties.
Maatregelen bij verkeer, industrie en de energiesector zorgden in de afgelopen jaren voor een daling in de concentraties(opent in een nieuw venster). De laatste jaren is deze daling echter minder sterk en daar zijn meerdere redenen voor. Zo stijgt het aandeel stikstofdioxide in de uitlaatgassen door maatregelen om fijnstofhoeveelheden te verlagen. Daarnaast neemt het aantal gereden kilometers toe.

https://www.atlasleefomgeving.nl/meer-weten/lucht/stikstofdioxide

"Zo stijgt het aandeel stikstofdioxide in de uitlaatgassen door maatregelen om fijnstofhoeveelheden te verlagen" cryptisch zinnetje, kan iemand dit toelichten misschien?

Na Duitsland is Nederland de grootste producent van no2:
https://www.deingenieur.nl/artikel/no2-uitstoot-in-nederland-is-hoog

'Stikstof' is eigenlijk een containerbegrip

Quote:
Wat is stikstof?
Publicatiedatum 30-12-2014 | 00:00 Wijzigingsdatum 02-11-2018 | 18:24
Ongeveer 80% van onze atmosfeer bestaat uit stikstof of N2 stikstofgas . De term ‘stikstof’ zoals bedoeld en gebruikt in de stikstofproblematiek heeft betrekking op een verzameling chemische verbindingen met het atoom stikstof (N). In geoxideerde vorm heten die verbindingen stikstofoxiden (NO en NO2 Stikstofdioxide ,ook wel weergegeven als NOx Stikstofoxiden ) en in gereduceerde vorm, ammoniak (NH3 ammoniak ).

Daarnaast bestaat stikstof voor een kleiner deel uit stoffen die uit chemische reacties in de atmosfeer uit stikstofoxiden en ammoniak kunnen ontstaan. Voorbeelden hiervan zijn nitriet, nitraat en ammonium (NO2-, NO3-, NH4+ ) in wolken- en regenwater; ammoniumsulfaat en –nitraat als aerosolen (zwevende deeltjes in de lucht): (NH4)SO4, (NH4)NO3. Ook zijn er nog organische stikstofverbindingen; dat is stikstof dat in tegenstelling tot inorganisch stikstof, verbindingen met koolstofatomen bevat. Voorbeelden van organische stikstofverbindingen zijn: amines, aminozuren en eiwitten, ureum. Organisch stikstof vormt in Nederland slechts een klein deel van de stikstofbelasting en wordt niet meegenomen in de stikstofproblematiek.

https://www.rivm.nl/wat-is-stikstof

En wat doen ze in Duitsland aan deze problematiek ??

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4989
Ma Nov 11, 2019 8:11 pm Reageer met quote

Beste dames, het was vanmorgen op het journaal, dus niks geen stemmingsmakerij, gewoon feiten die verteld zijn bij het nieuws!
Niet direct met die hoge hakken in het zand!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Nov 11, 2019 8:21 pm Reageer met quote

redone schreef:
Beste dames, het was vanmorgen op het journaal, dus niks geen stemmingsmakerij, gewoon feiten die verteld zijn bij het nieuws!
Niet direct met die hoge hakken in het zand!

Ook de NOS verwees naar de Telegraaf. Pas aan het einde van de week worden de resultaten bekend. De Telegraaf weet echter al te melden dat de Zoutbank vreest voor de uitkomst, wat de directeur zelf tegenspreekt. Ik vind dat stemmingmakerij. Eerst die uitkomst maar eens afwachten voordat we ons zorgen gaan maken over slippartijen, lijkt me. Dan kan ik altijd nog mijn hoge hakken verruilen voor snowboots.
Ik ben nogal argwanend als de Telegraaf met koppen komt die verband houden met het milieu, met links of met Zwarte Piet. En meestal niet ten onrechte.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27511
Ma Nov 11, 2019 8:49 pm Reageer met quote

Als het om stemmingmakerij gaat heb ik de indruk dat het van beide kanten komt...
Of het nu om klimaat of zwarte pieten gaat...

Faber quisque fortunae suae

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8130
Ma Nov 11, 2019 8:50 pm Reageer met quote

De norm van de toelaatbare hoeveelheid Pfas in de bodem is voorlopig door het RIVM gesteld op 1 microgram per kilogram grond. Dat is een miljoenste deel.
Op een vrachtwagen met dertig ton grond gaat het om 30 gram.

Vooropgesteld dat ik op dit gebied onvoldoende kennis bezit, om daar een oordeel over te kunnen vormen, lijkt mij dat de norm door het RIVM ad hoc werk is en er nog onvoldoende studies zijn gedaan om een definitieve norm vast te stellen.

Daar van uitgaande, ben ik van mening dat die norm natte vingerwerk is. Beter zou het zijn meer studies rondom dit vraagstuk te doen en dan pas een norm te stellen.

Dit lijkt meer op paniekvoetbal en daar schiet niemand iets mee op.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Nov 11, 2019 8:53 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
De norm van de toelaatbare hoeveelheid Pfas in de bodem is voorlopig door het RIVM gesteld op 1 microgram per kilogram grond. Dat is een miljoenste deel.

Vooropgesteld dat ik op dit gebied onvoldoende kennis bezit, om daar een oordeel over te kunnen vormen, lijkt mij dat de norm door het RIVM ad hoc werk is en er nog onvoldoende studies zijn gedaan om een definitieve norm vast te stellen.

Daar van uitgaande, ben ik van mening dat die norm natte vingerwerk is. Beter zou het zijn meer studies rondom dit vraagstuk te doen en dan pas een norm te stellen.

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Meten is weten, geldt ook voor de stikstofuitstoot. Het werkt alleen maar onrust in de hand.

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 486
Ma Nov 11, 2019 11:27 pm Reageer met quote

Benneke schreef:

Waarom 1 microgram ? omdat de laagste waarde is die men kan meten, dus volledig willekeur.

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Antw.: 1080
Di Nov 12, 2019 4:28 am Reageer met quote

nandes57 schreef:

Waarom 1 microgram ? omdat de laagste waarde is die men kan meten, dus volledig willekeur.

Dit werpt bij mij toch een vraag op: Als je 1 microgram per kilogram grond kunt meten dan kun je toch ook 1 microgram per 1000 kilogram grond meten en dan zou de maximale waarde dus 0,001 microgram per kilogram grond zijn. Of zie ik iets over het hoofd?

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 486
Di Nov 12, 2019 7:38 am Reageer met quote

Prlwytzkofsky schreef:
nandes57 schreef:

Dit werpt bij mij toch een vraag op: Als je 1 microgram per kilogram grond kunt meten dan kun je toch ook 1 microgram per 1000 kilogram grond meten en dan zou de maximale waarde dus 0,001 microgram per kilogram grond zijn. Of zie ik iets over het hoofd?

weet ik niet, ik hoorde het in een discussie op BNR.

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Di Nov 12, 2019 5:13 pm Reageer met quote

Coalitie akkoord over pakket maatregelen tegen stikstof: ‘Maximumsnelheid overdag naar beneden’
De coalitiepartijen zijn het eens geworden over een maatregelenpakket rond de stikstofproblematiek. Het pakket wordt mogelijk morgen officieel gepresenteerd, maar waarschijnlijk wordt de maximumsnelheid overdag in het grootste deel van Nederland verlaagd naar 100 kilometer per uur. Tussen 19.00 en 06.00 uur zou dan nog wel 130 kilometer gereden mogen worden.

https://www.ad.nl/politiek/coalitie-akkoord-over-pakket-maatregelen-tegen-stikstof-maximumsnelheid-overdag-naar-beneden~a6af5497/

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Di Nov 12, 2019 7:09 pm Reageer met quote

Nou dan laat ik mijn "bak" met 8 cilinder motor maar mooi staan want met 100km/u, rijd ik voor l@l. Smile

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2258
Di Nov 12, 2019 8:24 pm Reageer met quote

Is je 8-cilinder minder leuk als je er 100 mee rijdt? En wie vindt dan dat je voor l@l rijdt? Alleen jijzelf toch. Een ander zal het worst wezen.

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

theDon.1

Superlid
Superlid
Di Nov 12, 2019 8:34 pm Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:
Is je 8-cilinder minder leuk als je er 100 mee rijdt? En wie vindt dan dat je voor l@l rijdt? Alleen jijzelf toch. Een ander zal het worst wezen.

Met een 8 cilinder moet je de motor horen brullen, dat is pas mooi.
Een snelle wagen en dan maar 100 km rijden, is niet leuk., misschien met een 2 cilinder Fiatje wel.Wink

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Di Nov 12, 2019 9:31 pm Reageer met quote

wat zou het wisselgeld van de VVD en het CDA zijn om voor 100 km te zijn. ???

In de politiek is toch niets voor niets !!

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Di Nov 12, 2019 9:58 pm Reageer met quote

De VVD is niet blij met het besluit maar ze zien denk ik wel in dat ze er niet onderuit komen. Op banenverlies in de bouwsector en een dreigende economische crisis en kabinetscrisis zitten ze niet te wachten.
Van consessies moeten doen wordt niemand vaak blij maar soms is die keus onvermijdelijk. En Rutte wil straks graag lijsttrekker worden.
Het credo is de een zijn dood is de ander zijn brood.

Laatst aangepast door Ricko2.0 op Wo Nov 13, 2019 1:02 am, in totaal 1 keer bewerkt

theDon.1

Superlid
Superlid
Wo Nov 13, 2019 12:48 am Reageer met quote

@Ricko2.0 VVV...???? ik denk dat je de VVD bedoeld?

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Wo Nov 13, 2019 1:04 am Reageer met quote

Heb het veranderd Don, bedankt Laughing

Verkeersborden moeten worden veranderd, kosten 1,5 miljoen.

Pagina 11 van 13 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Volgende

Plaats reactie