maagzuurremmers vervuild met ranitidine
Gezondheid & zorg
Plaats reactie

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1191
Do Okt 03, 2019 11:06 pm Reageer met quote

er zijn maagzuurremmers die op dit moment vervuild zijn met ranitidine
deze zijn in andere landen al uit de handel genomen

bron rtlnieuws artikel 4871396

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15549
Do Okt 03, 2019 11:16 pm Reageer met quote

nandes57 schreef:
er zijn maagzuurremmers die op dit moment vervuild zijn met ranitidine
deze zijn in andere landen al uit de handel genomen

Ranitidine is een maagzuurremmer, zelfs een veelgebruikte. De vervuilende stof zou nitrosamine zijn, een goedje dat in ieder geval niet in voedingsmiddelen en medicijnen thuishoort.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

nandes57

Superlid
Superlid
Do Okt 03, 2019 11:44 pm Reageer met quote

je hebt gelijk maar nitrosamine zul je op de verpakking niet terugvinden en daar ging het mij om.

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Okt 04, 2019 12:30 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
je hebt gelijk maar nitrosamine zul je op de verpakking niet terugvinden en daar ging het mij om.

En ik wilde slechts verwarring voorkomen. Smile Maagzuurremmers worden naar mijn mening veel te makkelijk en te snel voorgeschreven, terwijl ze, zeker bij langdurig gebruik, vervelende bijwerkingen kunnen hebben en signalen dat er iets mis is onderdrukken. Vaak zijn 'maagklachten' te lokaliseren in de dikke darm en dan moet je daar dus iets mee in plaats van symptomen bestrijden met maagzuurremmers. Neemt niet weg dat het bij zuurbranden helpt maar liever oorzaken aanpakken.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

nandes57

Superlid
Superlid
Vr Okt 04, 2019 12:46 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
nandes57 schreef:

En ik wilde slechts verwarring voorkomen. Smile Maagzuurremmers worden naar mijn mening veel te makkelijk en te snel voorgeschreven, terwijl ze, zeker bij langdurig gebruik, vervelende bijwerkingen kunnen hebben en signalen dat er iets mis is onderdrukken. Vaak zijn 'maagklachten' te lokaliseren in de dikke darm en dan moet je daar dus iets mee in plaats van symptomen bestrijden met maagzuurremmers. Neemt niet weg dat het bij zuurbranden helpt maar liever oorzaken aanpakken.

prima maar waar het naar mijn mening nu over moet gaan is; slikt u maagzuurremmers met rantidine dan is deze mogelijk vervuild met de kankerverwekkende stof nitrosamine, dus neem contact op met uw huisarts.

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Okt 04, 2019 1:16 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
prima maar waar het naar mijn mening nu over moet gaan is; slikt u maagzuurremmers met rantidine dan is deze mogelijk vervuild met de kankerverwekkende stof nitrosamine, dus neem contact op met uw huisarts.

Ik ben wat radicaler; stop eerst gewoon met slikken en neem contact met je huisarts op als je klachten terugkomen. Stoppen kan bij maagzuurremmers geen kwaad. Terechte waarschuwing!

Pagina 1 van 1

Plaats reactie