Het boerenprotest verdient respect.
Het Grand Café
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 Plaats reactie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27509
Zo Jan 12, 2020 4:48 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:

...Ik eet matig vlees, maar ik ben geen voorstander van enkel plantaardig voedsel en heb niets tegen het doden van dieren voor voedsel voor de mens, wel tegen misstanden in de bio-industrie....

Precies zoals ik er zelf ook over denk.
Maar bovenal vind dat jezelf degene bent die bepaalt wat je eet en hoe je eet. Voorlichting is helemaal prima en leerzaam, maar moet niet ontaarden in gedram en betutteling. En zeker moet je niet als een soort misdadiger of dierenbeul worden weggezet als je eens een stukje vlees eet...

Misstanden in de bio-industrie kunnen en moeten worden aangepakt. Maar daar zul je de politiek voor nodig hebben...

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4366
Zo Jan 12, 2020 4:56 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Voorlichting is helemaal prima en leerzaam, maar moet niet ontaarden in gedram en betutteling. En zeker moet je niet als een soort misdadiger of dierenbeul worden weggezet als je eens een stukje vlees eet...

Waar dus gelukkig geen sprake van is. Niet hier op het forum, noch ergens daarbuiten in de maatschappij

Je schrijft overigens: "als je eens een stukje vlees eet"
Bedoel je daarmee dat zulks niet altijd het geval is, je ook wel eens iets anders eet, mogelijk zelfs wel eens een maaltijd zonder vlees nuttigt?

En is dat dan die rauwe winterpeen waar je je maag mee moet vullen?

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27509
Zo Jan 12, 2020 5:28 pm Reageer met quote

Hoe raad je het ….

Ik eet ook wel eens een boterham met pindakaas. Zal ook wel iets aan mankeren maar dat zal me een rotzorg zijn...

En die rauwe winterpeen is overigens voor het paard van sinterklaas...

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13335
Zo Jan 12, 2020 6:22 pm Reageer met quote

Als er al een bewijs is voor de schadelijkheid van rood vlees is dat flinterdun. Iets in de orde van kans op nooit darmkanker met eten van rood vlees 94% is en zonder rood vlees 95%: Rel om vleesadvies dat kankerrisico bagatelliseert. Dat is voor mij geen reden om af te zien van het eten van rood vlees. Ethische argumenten, waaronder spaarzaam omgaan met bronnen, lijken me meer steek houden. Qua gezondheidsaspecten vind ik het net zo'n hype als die zogenaamde superfoods, zoals die paar meter groentenvak aan blauwe bessen die je tegenwoordig bij sommige supermarkten aantreft. Raw vegan is m.i. ook zo'n hype. Veel groentevezels verlaten zonder bewerking zo goed als onverteerd het lichaam, zoals die rauwe winterwortel. Aardig als je wat ballast in je maag-darmkanaal wilt maar vezels krijg je met voldoende bewerkte groenten ruim voldoende binnen, terwijl nuttige voedingsstoffen wel opgenomen worden door het lichaam. Ik hou het er voorlopig maar op dat degenen die vegetarisch of veganistisch eten gemiddeld veel bewuster met hun gezondheid omgaan en er daardoor een gezonder voedingspatroon op nahouden.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pagina 14 van 14 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14

Plaats reactie