Zijn partime vrouwen verwende prinsesjes?
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 Plaats reactie

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 350
Zo Sep 29, 2019 4:33 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Maar ik ben wel van mening dat vrijwilligerswerk niet mag leiden tot verdringing op de arbeidsmarkt.

Helemaal mee eens. Een goede Vrijwilligerscentrale zal daar heel alert op horen te zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Antw.: 322
Zo Sep 29, 2019 4:38 pm Reageer met quote

Ik denk dat vrijwilligerswerk niet meer weg te denken is, alleen al door allerlei bezuinigingen en tekorten aan menskracht die daar door ontstaan.
Er schijnt overigens een kentering te zijn voor vrijwilligerswerk, hoor ik hier en daar om me heen, of dat klopt weet ik niet, maar als dat op feiten berust vraag ik me af wat daarvan de reden kan zijn.

Wat betreft vrouwen die ambities hebben in het maken van carrière,
laat iedere vrouw dat voor zichzelf mogen uitmaken. Iemand anders hoeft dat niet op te leggen en vrouwen die er voor kiezen om meer in het gezin te zijn verdienen nmm veel respect.

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Zo Sep 29, 2019 4:44 pm Reageer met quote

Richard2.0 schreef:
Ik denk dat vrijwilligerswerk niet meer weg te denken is, alleen al door allerlei bezuinigingen en tekorten aan menskracht die daar door ontstaan.
Er schijnt overigens een kentering te zijn voor vrijwilligerswerk, hoor ik hier en daar om me heen, of dat klopt weet ik niet, maar als dat op feiten berust vraag ik me af wat daarvan de reden kan zijn.

laat iedere vrouw dat voor zichzelf mogen uitmaken. Iemand anders hoeft dat niet op te leggen en vrouwen die er voor kiezen om meer in het gezin te zijn verdienen nmm veel respect.

Dat laatste ben ik met je eens. Het is een persoonlijke keuze.

Jaren geleden had ik een gesprekje met een vriendin die fulltime werkte. Ze zei: als ik thuis blijf bij de kinderen vindt men mij niet geëmancipeerd genoeg. Nu ik fulltime werk vindt men mij geen goede moeder. Wat ik ook doe, het schijnt in de ogen van anderen nooit goed te zijn.

Fulltime vrouw zijn valt niet altijd mee Wink

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 689
Zo Sep 29, 2019 4:48 pm Reageer met quote

Mooi gezegd Lucia. Daarom maak er een vrije keuze van, waardeer de parttime of helemaal thuisblijvende moeder, maar dan mieten we wel leven met minder vrouwen aan de top. Maar wat is daar verkeerd aan?

We hebben in de politiek best aardig wat vrouwen, Merkel in de top, we hadden May aan de top en zo zijn er meer. Maar.. wat is er nou beter op geworden? Ook in onze politiek, of het nou mannen of vrouwen zijn, het maakt toch geen verschil?

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Zo Sep 29, 2019 4:55 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Mooi gezegd Lucia. Daarom maak er een vrije keuze van, waardeer de parttime of helemaal thuisblijvende moeder, maar dan mieten we wel leven met minder vrouwen aan de top. Maar wat is daar verkeerd aan?

We hebben in de politiek best aardig wat vrouwen, Merkel in de top, we hadden May aan de top en zo zijn er meer. Maar.. wat is er nou beter op geworden? Ook in onze politiek, of het nou mannen of vrouwen zijn, het maakt toch geen verschil?

Je begrijpt me niet Annette. Als een vrouw een topbaan wenst dan moet ze ervoor gaan. Iedereen moet die keuze hebben, mannen en vrouwen.
Ook een vrouw met man en kinderen gun ik een fulltime baan. Waarom zou een vrouw/moeder geen beroep uit mogen oefenen waar ze haar studie op gericht had? En een man/vader wel?

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4050
Zo Sep 29, 2019 4:57 pm Reageer met quote

luciaT schreef:
Richard2.0 schreef:

Dat laatste ben ik met je eens. Het is een persoonlijke keuze.

Jaren geleden had ik een gesprekje met een vriendin die fulltime werkte. Ze zei: als ik thuis blijf bij de kinderen vindt men mij niet geëmancipeerd genoeg. Nu ik fulltime werk vindt men mij geen goede moeder. Wat ik ook doe, het schijnt in de ogen van anderen nooit goed te zijn.

Fulltime vrouw zijn valt soms echt niet mee Wink

Nee daarom begrijp ik wel dat sommigen graag parttime vrouw willen zijn Laughing
Ik vind dat wij als vrouwen vaak weinig solidair zijn met onze seksegenoten. Dat zag je in de #metoo discussie, maar ook hier. Elke keuze heeft gevolgen, maar iedereen maakt daarin haar persoonlijke afweging. Respect voor die keuze zou ons sieren. Ook hier lees ik weer het vooroordeel dat fulltime werkende moeders hun kinderen tekort zouden doen (dit in tegenstelling tot fulltime werkende vaders natuurlijk). Echter, niet alleen in Zweden, maar in alle andere Europese landen en ook in veel landen daarbuiten werken vrouwen vaker en langer dan in Nederland. Logischerwijs zou daar dan de verwaarlozing van en de schade aan kinderen groter moeten zijn dan hier. Als dat niet met harde cijfers wordt bewezen wijs ik die conclusie dan ook naar het land der fabelen.. Kinderen met gedragsproblemen, ontspoorde kinderen of wat je zoal al als problemen voorbij ziet komen, komen voor in alle lagen van de bevolking en in alle gezinssamenstellingen. Een ouder die thuis blijft is niet per definitie om die reden een betere ouder. Net zo min als een werkende ouder dat is.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 689
Zo Sep 29, 2019 5:03 pm Reageer met quote

Lucia schreef:Ook een vrouw met man en kinderen gun ik een fulltime baan. Waarom zou een vrouw/moeder geen beroep uit mogen oefenen waar ze haar studie op gericht had? En een man/vader wel?

Hier heb je een punt, helemaal met je eens. Dan moet je beslissen, als je kinderen wilt hoe je het gaat inrichten. Bv Man en vrouw evenveel werkuren. Of misschien wil de man wel thuisbijven. Ik ken wel zulke gezinnen. Ik zeg niet dat niks mag of moet, maar kies en neem dan wel de consequenties. Dat bedoel ik, en laat de kinderen niet de betalende partij zijn.

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 412
Zo Sep 29, 2019 5:03 pm Reageer met quote

luciaT schreef:

Ik heb de uitleg daarvan maar opgegeven. Mijn fulltime voorbeeldvrouw is
voorlopig mw Kadija Arib (geen idee of ze parttime vrouw is) Laughing

Plan(t) the future

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Zo Sep 29, 2019 5:08 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
luciaT schreef:

Laughing

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Zo Sep 29, 2019 5:39 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
luciaT schreef:

Ze heeft de Aletta Jacobs prijs gewonnen, mooi!

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4050
Zo Sep 29, 2019 5:43 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
luciaT schreef:

Ja geweldig mens vind ik dat. Heb je haar boek gelezen?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 412
Zo Sep 29, 2019 6:03 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Pluk schreef:
luciaT schreef:

Als je Couscous op zondag bedoelt, jazeker en eigenlijk zou iedereen dit oh zo
pakkende en toegankelijk geschreven boek over haar familie en de eerste
generatie gastarbeiders naar mijn mening moeten lezen.

Plan(t) the future

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Zo Sep 29, 2019 10:56 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
WillemijnF schreef:
Pluk schreef:
luciaT schreef:

Als je Couscous op zondag bedoelt, jazeker en eigenlijk zou iedereen dit oh zo
pakkende en toegankelijk geschreven boek over haar familie en de eerste
generatie gastarbeiders naar mijn mening moeten lezen.

Ik heb dat boek niet gelezen. Toch maar eens aanschaffen.

Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats reactie