Zijn partime vrouwen verwende prinsesjes?
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 689
Zo Sep 29, 2019 3:46 pm Reageer met quote

Pluk, kijk jij ook nog eens? Er staat een vraagteken bij.

Lees daarna nog eens goed wat Keyl verder schrijft. Ze geeft niet af op parttime, maar meer op die quotums die ze willen stellen.

Dat betekent, dat je OF gedwongen wordt om fulltime te werken, of je wilt of niet, OF je kiest voor parttime, maar zal die top niet zo kunnen bereiken.

Wat is daar verkeerd aan? Waar ik bang voor ben is dat je straks geen keuze meer hebt of je meer bij je gezin kunt zijn, je kinderen moet uitbesteden omdat het quotum gehaald moet worden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

vriend55

Stamgast
Stamgast
Antw.: 100
Zo Sep 29, 2019 3:47 pm Reageer met quote

luciaT schreef:
vriend55 schreef:
welk onbetaald werk bedoel je Lucia ?

Vrijwillerswerk o.a. kan zijn meehelpen op school, zorg, verenigingswerk etc.

Ook mannen doen dat hoor Lucia. Maar dat de economie daar op draait is helemaal fout, dat wordt door werkgevers misbruikt om minder betaalde krachten aan te nemen. Dat je voor een vereniging, kerk o.i.d. vrijwilligerswerk doet is prima, maar zodra je dat doet bij een organisatie die winst wil maken of de arbeidskosten wil drukken is dat schandalig !!!

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4376
Zo Sep 29, 2019 3:47 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Ja, in Zweden doen ze het anders, Noorwegen ook. Kinderen vroeg naar de crèche en allebei fulltime baan en de meeste echtscheidingen ter wereld.

O ja, dan hebben die vrouwen wel een eigen inkomen, nou fijn zeg

Shocked

Het zijn wel de landen waarin de mensen zichzelf als de gelukkigste ter wereld blijken te waarderen

Maar het mag niet van jou Annette, zo'n levenswijze waarbij man en vrouw dezelfde kansen hebben, dezelfde kansen ook gebruiken?

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4044
Zo Sep 29, 2019 3:50 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
annette49 schreef:
Ja, in Zweden doen ze het anders, Noorwegen ook. Kinderen vroeg naar de crèche en allebei fulltime baan en de meeste echtscheidingen ter wereld.

O ja, dan hebben die vrouwen wel een eigen inkomen, nou fijn zeg

Shocked

Het zijn wel de landen waarin de mensen zichzelf als de gelukkigste ter wereld blijken te waarderen

Maar het mag niet van jou Annette, zo'n levenswijze waarbij man en vrouw dezelfde kansen hebben, dezelfde kansen ook gebruiken?

Het klopt ook nog niet:

Nederlanders scheiden bovengemiddeld vaak
Gemiddeld worden er in Europa per 100 afgesloten huwelijken 43,4 echtscheidingen ingediend. Nederlandse stellen blijken echter volgens de meest recente Europese data ver boven dit gemiddelde te liggen. Per 100 nieuwe huwelijken, scheiden er namelijk 51,2 Nederlandse koppels.

In vergelijking met Europese koploper Portugal valt het echter nog mee. Voor elke honderd huwelijken die in Portugal werden afgesloten, werden er namelijk 69 beëindigd.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Laatst aangepast door WillemijnF op Zo Sep 29, 2019 3:52 pm, in totaal 2 keer bewerkt

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 407
Zo Sep 29, 2019 3:50 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
... haar niet met vijf jaar alimentatie het riet in kut
sturen. Zijn baan heb je dan samen waar gemaakt. Maar hierin zal ik wel weinig
medestanders krijgen :-
)

Natuurlijk maken we allemaal fouten, ik ook..
Misschien is het verstandig om de 'grootste' fouten te elimineren wanneer de
tekst van te voren vluchtig gecheckt wordt?

en

Zijn partttime WERKENDE vrouwen verwende prinsesjes

Plan(t) the future

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Zo Sep 29, 2019 3:55 pm Reageer met quote

Nicolaas, Zweden is gezakt tot 10 plaats. Ja, schitterend land, ik was er 4 jaar geleden nog. Maar de grote steden zijn zo leuk niet meer hoor.

Van mij mogen mannen en vrouwen zeer zeker de zelfde kans hebben, maar je moet kunnen BLIJVEN kiezen. Het moet je niet opgedrongen worden. Maar wat ik mis in deze discussie zijn de kinderen. Man en Vrouw allebei werken, allebei toppositie, en de kinderen? Zijn die ook zo gelukkig? Hoeveel hebben er tegenwoordig psychische hulp nodig?

Nou, Pluk laten we het daar maar op houden, Shocked

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 350
Zo Sep 29, 2019 3:56 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
annette49 schreef:
... haar niet met vijf jaar alimentatie het riet in kut
sturen. Zijn baan heb je dan samen waar gemaakt. Maar hierin zal ik wel weinig
medestanders krijgen :-
)

Natuurlijk maken we allemaal fouten, ik ook..
Misschien is het verstandig om de 'grootste' fouten te elimineren wanneer de
tekst van te voren vluchtig gecheckt wordt?

Freudiaanse vergissing? Tweede keer! Laughing

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4376
Zo Sep 29, 2019 4:04 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Nicolaas, Zweden is gezakt tot 10 plaats.

Noorwegen staat nummer 2, was nummer 1 (is nu Finland), blijft een toppositie

Nu jij weer, heb je nog een rookbommetje ergens liggen?

Quote:
Man en Vrouw allebei werken, allebei toppositie, en de kinderen? Zijn die ook zo gelukkig? Hoeveel hebben er tegenwoordig psychische hulp nodig?

Geweldige rookgordijn: gelijke kansen betekent emotionele verwaarlozing van kinderen

Wanneer dat al zo zou zijn, is dat dan niet net zo de schuld van de vader als de moeder?

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie

Laatst aangepast door NicolaasP op Zo Sep 29, 2019 4:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

vriend55

Stamgast
Stamgast
Zo Sep 29, 2019 4:10 pm Reageer met quote

wat een kleuterklas, dit was de laatste keer dat ik op het forum was, veel "plezier" verder allemaal.

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Antw.: 322
Zo Sep 29, 2019 4:11 pm Reageer met quote

vriend55 schreef:
luciaT schreef:
vriend55 schreef:

Ook mannen doen dat hoor Lucia. Maar dat de economie daar op draait is helemaal fout, dat wordt door werkgevers misbruikt om minder betaalde krachten aan te nemen. Dat je voor een vereniging, kerk o.i.d. vrijwilligerswerk doet is prima, maar zodra je dat doet bij een organisatie die winst wil maken of de arbeidskosten wil drukken is dat schandalig !!!

In verzorgingshuizen draait het voor een heel groot deel op vrijwilligers. Als die er niet zijn wordt het daar wel heel erg sobertjes. Vrijwilligers daar zeggen "dan ligt alles plat".
Moeten ze daar gehoor aan geven?

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Zo Sep 29, 2019 4:13 pm Reageer met quote

Waarom we echt niet jaloers hoeven te zijn op de Zweedse kinderopvang!

De meeste ouders in Zweden verdelen het ouderschapsverlof niet. Ook in Zweden lopen je kansen op de arbeidsmarkt terug als je er lange tijd uitgaat, dus wie neemt het verlof op: de vrouw! Zodat de man er geen last van heeft. Maar die vrouw is ook niet gek, dus zij baart zeker geen drie of vier kinderen, want dan ben je zo vijf jaar verder. Een systeem waarin één iemand thuisblijft en één iemand werkt, bestaat in Zweden niet. Daarvoor is het leven te duur. Kinderen gaan uiteindelijk allemaal sowieso naar de kinderopvang (voorschool). Vijf dagen per week, tien tot twaalf uur per dag. Daar heb je geen keuze in. Al zou je willen. Bovendien zijn al die universitair geschoolde leidsters allemaal behoorlijk duur, waardoor de belastingen in Zweden bizar hoog zijn. Zweden schijnen best aardig te verdienen, maar netto blijft er niet zo heel veel over. Zoals journalist Noor Keverling Buisman terecht zegt: “Laten wij als Nederlanders trots zijn op onze eigen samenleving en blijven streven naar een verbetering van de kwaliteit in de opvang van kinderen, zonder dat dit ten koste gaat van andere normen, waarden en keuzes, waar in Nederland waarde aan wordt gehecht. Leren van elkaar en blijven werken aan de ontwikkeling van de pedagogiek in de kinderopvang maken daar onlosmakelijk deel van uit. Het gras bij de buren lijkt altijd groener, tot je de mest ruikt waar dat gras op groeit.”

Waarom we echt niet jaloers hoeven te zijn op de Zweedse kinderopvang! https://www.me-to-we.nl/waarom-we-echt-niet-jaloers-hoeven-te-zijn-op-de-zweedse-kinderopvang/ via @Me-to-We

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Zo Sep 29, 2019 4:16 pm Reageer met quote

Richard2.0 schreef:
vriend55 schreef:
luciaT schreef:
vriend55 schreef:

In verzorgingshuizen draait het voor een heel groot deel op vrijwilligers. Als die er niet zijn wordt het daar wel heel erg sobertjes. Vrijwilligers daar zeggen "dan ligt alles plat".

Dat is aan hen zelf. Vrijwilligerswerk is vrijwillig maar niet vrijblijvend heb ik altijd gevonden.

vriend55

Stamgast
Stamgast
Zo Sep 29, 2019 4:18 pm Reageer met quote

Richard: zover hadden we het niet moeten laten komen, dient gedaan te worden door betaalde krachten. Ipv dikbetaalde direktieleden.

Annette: waarrom moeten we Zeen erbij halen in deze discussie ??

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Antw.: 322
Zo Sep 29, 2019 4:19 pm Reageer met quote

luciaT schreef:
Richard2.0 schreef:
vriend55 schreef:
luciaT schreef:
vriend55 schreef:

Dat is aan hen zelf. Vrijwilligerswerk is vrijwillig maar niet vrijblijvend heb ik altijd gevonden.

Dat het verplichtingen mee brengt is duidelijk. Maar de vraag is of we door vrijwilligerswerk te doen gewild of ongewild een systeem in stand houden

Kan me in laatst geplaatst artikel van Annette overigens wel vinden.

Laatst aangepast door Ricko2.0 op Zo Sep 29, 2019 4:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Zo Sep 29, 2019 4:20 pm Reageer met quote

Vriend, ik haal een voorbeeld aan.

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Zo Sep 29, 2019 4:23 pm Reageer met quote

Richard2.0 schreef:

Dat is aan hen zelf. Vrijwilligerswerk is vrijwillig maar niet vrijblijvend heb ik altijd gevonden.[/quote]
Dat het verplichtingen mee brengt is duidelijk. Maar de vraag is of we door vrijwilligerswerk te doen gewild of ongewild een systeem in stand houden[/quote]

Als je een bepaald systeem niet in stand wilt houden zou je eerst moeten nagaan of het systeem wel veranderd zou moeten worden.
En voor wie. En hoe. En wie heeft er profijt van.

Ik geloof dat vrijwilligerswerk altijd zal blijven bestaan.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Sep 29, 2019 4:27 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Nicolaas, Zweden is gezakt tot 10 plaats. Ja, schitterend land, ik was er 4 jaar geleden nog. Maar de grote steden zijn zo leuk niet meer hoor.

Van mij mogen mannen en vrouwen zeer zeker de zelfde kans hebben, maar je moet kunnen BLIJVEN kiezen. Het moet je niet opgedrongen worden. Maar wat ik mis in deze discussie zijn de kinderen. Man en Vrouw allebei werken, allebei toppositie, en de kinderen? Zijn die ook zo gelukkig? Hoeveel hebben er tegenwoordig psychische hulp nodig?

Nou, Pluk laten we het daar maar op houden, Shocked

Je stelt nu dat kinderen van werkende ouders vaker psychische hulp nodig hebben. Gezien de relatief lage arbeidsdeelname van de Nederlandse vrouw zou dat in het buitenland dus veel vaker moeten voorkomen dan hier. Heb je daar cijfers van?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Zo Sep 29, 2019 4:28 pm Reageer met quote

Willemijn, kijk je wel eens nieuws?

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Sep 29, 2019 4:30 pm Reageer met quote

luciaT schreef:
Richard2.0 schreef:

Dat het verplichtingen mee brengt is duidelijk. Maar de vraag is of we door vrijwilligerswerk te doen gewild of ongewild een systeem in stand houden[/quote]

Als je een bepaald systeem niet in stand wilt houden zou je eerst moeten nagaan of het systeem wel veranderd zou moeten worden.
En voor wie. En hoe. En wie heeft er profijt van.

Ik geloof dat vrijwilligerswerk altijd zal blijven bestaan.[/quote]
Vrijwilligerswerk is prachtig en heel waardevol. Verenigingen draaien veelal volledig op vrijwilligers. Zonder hen zouden clubs nauwelijks kunnen bestaan.
Maar ik ben wel van mening dat vrijwilligerswerk niet mag leiden tot verdringing op de arbeidsmarkt.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Zo Sep 29, 2019 4:31 pm Reageer met quote

Voor Willemijn:
Wat Feddema om zich heen ziet: vaders en moeders die zich met al hun energie op werk, carrière en het betalen van hypotheek, vakanties en spullen storten, en steeds minder in hun kinderen investeren. ,,Het is tegenwoordig normaal om kinderen al in hun drie eerste levensjaren in grote mate aan de zorg van anderen over te laten. Aan grootouders, gastouders, en wisselende crècheleidsters.''

Afwezige ouders? Lastige kinderen https://www.ad.nl/wonen/afwezige-ouders-lastige-kinderen~ab89c4ea/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web

Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie