Vliegende auto's
Maatschappij, werk & pensioen
Plaats reactie

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Antw.: 322
Vr Sep 27, 2019 4:48 pm Reageer met quote

Een zelfvliegende drone die passagiers vervoert, ruim boven de file. Het zou zomaar kunnen dat inwoners van de Chinese stad Ghangzhou dat volgend jaar al kunnen beleven. Als de ambitieuze plannen slagen, heeft China een primeur

https://www.rtlz.nl/tech/artikel/4829611/guangzhou-ehang-drone-taxidienst-zelfvliegend-autonoom-vliegen

https://youtu.be/YBLUKfYtFa4

De oplossing voor het fileprobleem.
Dit is de toekomst, het wordt druk in de lucht en rustiger op de weg.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27514
Vr Sep 27, 2019 6:53 pm Reageer met quote

Volgens mij vraagt vliegen (veel) meer energie dan rijden. Dus of dàt nu zo milieubewust is, is maar de vraag...

Faber quisque fortunae suae

vriend55

Stamgast
Stamgast
Antw.: 100
Vr Sep 27, 2019 6:53 pm Reageer met quote

dat zal gezellig worden in de lucht ! Kan ik tenminste lekker doorrijden op de weg Laughing

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Vr Sep 27, 2019 7:12 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Volgens mij vraagt vliegen (veel) meer energie dan rijden. Dus of dàt nu zo milieubewust is, is maar de vraag...

Nog afgezien van het sparen van het milieu, als we in aanmerking nemen dat het woon-werkverkeer veelal één persoon in één auto betreft zou dit zomaar kunnen betekenen dat dit goedkoper is omdat hier in meerdere personen kunnen worden vervoerd.
En een ander voordeel, men is veel sneller op de plaats van bestemming.

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Vr Sep 27, 2019 7:39 pm Reageer met quote

De regering ziet ze al vliegen en we zijn met het klimaat alleen maar berg afwaarts gegaan. Smile

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27514
Za Sep 28, 2019 11:17 am Reageer met quote

Richard2.0 schreef:
Tympaan schreef:

Nog afgezien van het sparen van het milieu, als we in aanmerking nemen dat het woon-werkverkeer veelal één persoon in één auto betreft zou dit zomaar kunnen betekenen dat dit goedkoper is omdat hier in meerdere personen kunnen worden vervoerd.

In een auto kunnen ook meerdere personen. Maar dat gebeurt niet omdat die mensen op verschillende tijdstippen vertrekken en verschillende kanten uit moeten. Dat houd je bij een vliegende auto ook.
Tenzij die vliegende auto een vliegende bus is... Maar ook bij een bus geldt dat er minder energie nodig om ermee te rijden dan er mee te vliegen...

...Trouwens, kennen we al niet zoiets..? Heet dat niet 'vliegtuig'. Of 'helicopter'.... Very Happy

Faber quisque fortunae suae

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Za Sep 28, 2019 11:24 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Richard2.0 schreef:
Tympaan schreef:

In een auto kunnen ook meerdere personen. Maar dat gebeurt niet omdat die mensen op verschillende tijdstippen vertrekken en verschillende kanten uit moeten. Dat houd je bij een vliegende auto ook.
Tenzij die vliegende auto een vliegende bus is... Maar ook bij een bus geldt dat er minder energie nodig om ermee te rijden dan er mee te vliegen...

...Trouwens, kennen we al niet zoiets..? Heet dat niet 'vliegtuig'. Of 'helicopter'.... Very Happy

Ja Tympaan is helemaal waar. Vliegtuigen hebben overigens niet de mogelijkheid om op elke willekeurige locatie te komen.
De belangrijkste voordelen onder meer zouden dan vooralsnog zijn rustiger op de weg, minder files en sneller ter plekke zijn.

En naast personenvervoer wellicht ook een manier om het zware vervuilende diesel transportverkeer in de binnensteden te weren. Vrachtwagens die af en aan rijden om winkels te bevoorraden kan door deze drones worden gedaan.

theDon.1

Superlid
Superlid
Za Sep 28, 2019 2:07 pm Reageer met quote

Richard2.0 schreef:

En naast personenvervoer wellicht ook een manier om het zware vervuilende diesel transportverkeer in de binnensteden te weren. Vrachtwagens die af en aan rijden om winkels te bevoorraden kan door deze drones worden gedaan.

Ik denk dat het bevoorraden van winkels in de nauwe binnensteden, niet op gaat met drones.
Ze kunnen niet landen in de krappe straten.
Een oplossing zou zijn om ze te laten landen op een terrein buiten de binnenstad en daar over te laden in elec. aangedreven busjes.

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Za Sep 28, 2019 4:39 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Ik denk dat het bevoorraden van winkels in de nauwe binnensteden, niet op gaat met drones.
Een oplossing zou zijn om ze te laten landen op een terrein buiten de binnenstad en daar over te laden in elec. aangedreven busjes.

Wat afmetingen betreft moet dat wel kunnen lijkt mij, ze hoeven niet groter te zijn dan vrachtauto’s die nu de bevoorrading doen en het lossen en laden zou kunnen gebeuren buiten de winkeltijden zoals nu ook al met vrachtauto’s gebeurt en mochten er toch problemen mee zijn dan zullen daar vast wel oplossingen voor bedacht worden.

theDon.1

Superlid
Superlid
Za Sep 28, 2019 7:22 pm Reageer met quote

Richard2.0 schreef:
theDon schreef:

Wat afmetingen betreft moet dat wel kunnen lijkt mij, ze hoeven niet groter te zijn dan vrachtauto’s die nu de bevoorrading doen en het lossen en laden zou kunnen gebeuren buiten de winkeltijden zoals nu ook al met vrachtauto’s gebeurt en mochten er toch problemen mee zijn dan zullen daar vast wel oplossingen voor bedacht worden.

Als ik onze monumentale binnenstad bekijkt, lijkt het mij sterk.
Sommige winkels kunnen al niet met vrachtwagens bevoorraad worden.
Vandaar dat men bezig is bij ons voor een oplossing
Men wil een grote hal buiten de binnenstad bouwen waar alle goederen gelost kunnen worden en vervolgens met elec. aangedreven busjes naar de winkels vervoerd worden.

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Za Sep 28, 2019 7:29 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Richard2.0 schreef:
theDon schreef:

Als ik onze monumentale binnenstad bekijkt, lijkt het mij sterk.
Sommige winkels kunnen al niet met vrachtwagens bevoorraad worden.
Vandaar dat men bezig is bij ons voor een oplossing
Men wil een grote hal buiten de binnenstad bouwen waar alle goederen gelost kunnen worden en vervolgens met elec. aangedreven busjes naar de winkels vervoerd worden.

Bij die grote hal kunnen dan ook drones de goederen lossen en kunnen vrachtauto's zo helemaal geweerd worden uit de steden. Maar het blijft vooralsnog gissen hoe het er in de toekomst toe zal gaan, allemaal denkbare scenario's. Het gaat razendsnel met allerlei ontwikkelingen en technieken.

theDon.1

Superlid
Superlid
Za Sep 28, 2019 7:44 pm Reageer met quote

Richard2.0 schreef:

Bij die grote hal kunnen dan ook drones de goederen lossen en kunnen vrachtauto's zo helemaal geweerd worden uit de steden. Maar het blijft vooralsnog gissen hoe het er in de toekomst toe zal gaan, allemaal denkbare scenario's. Het gaat razendsnel met allerlei ontwikkelingen en technieken.

Dat bedoelde ik in mijn vorige post ook al.
Drones zouden dan idd gebruikt kunnen worden.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie