Rekening houden met niet gepensioeneerden
Maatschappij, werk & pensioen
Plaats reactie

Liana57

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 1
Vr Sep 13, 2019 4:28 pm Reageer met quote

Heb een vraag en ben op zoek naar diverse meningen. Heb een kleine vriendenkring allemaal begin zestigers en eentje wat jonger. Ik werk als zzp-er en de rest werkt ook nog ,op 1 na die met vervroegd pensioen is gegaan een paar jaar terug . De gepensioneerde is een ramp om een afspraak mee te maken zeker sinds zijn vrouw 2 jaar geleden plots is overleden, hij kan maar niet begrijpen dat ik nog verantwoordelijkheden heb ivm mijn werkzaamheden en klanten! Hij wilt alles spontaan , spreek ik iets met hem af vaak al een week van te voren ,dan appt hij vaak een half uur van te voren dat hij niet komt omdat hij nog gezellig ergens zit te eten of onderweg is met iemand anders etc etc. Als ik daar dan iets van zeg dat ik dat niet aardig vind of gewoon boos ben omdat zoiets niet getuigt van goed fatsoen, draait ie het zo dat ik de boosdoener ben omdat ik me aan afspraken wil houden, ik kan niet anders ik werk nog! Schijnbaar zijn z"n andere vrienden of werkeloos of gepensioneerd. Hoe doen jullie dat houdt je rekening met je vrienden die nog werken of ga je gewoon je gang en moeten de werkenden zich maar aan jou aanpassen? Ben benieuwd...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8130
Vr Sep 13, 2019 4:36 pm Reageer met quote

In mijn geval zou ik als gepensioneerde zeker rekening houden met de werktijden en verplichtingen van vrienden of familieleden, die nog volop aan het werken zijn.
Buiten dat zou ik ook nooit appen om een afspraak af te zeggen, maar gewoon ouderwets bellen.

De zaak omdraaien in de situatie die je beschreef vind ik nogal zwak en niet getuigen van fatsoen.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Gribou---Greet

Stamgast
Stamgast
Antw.: 400
Vr Sep 13, 2019 4:37 pm Reageer met quote

Hij wil alles spontaan dat is makkelijk gedacht wanneer je geen werk verplichtingen hebt , vind het ook egoïstisch gedacht .
Afspraak is afspraak vind ik.

Ik hou rekening met hen die nog werken .

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Antw.: 322
Vr Sep 13, 2019 4:56 pm Reageer met quote

In het algemeen hoor je een gemaakte afspraak na te komen. Het kan natuurlijk gebeuren dat er bijvoorbeeld door onvoorziene omstandigheden of meer dringende reden de afspraak afgezegd moet worden. Dan ben je verschuldigd om dat aan de ander uit te leggen lijkt me. Ik zou het daarom niet accepteren als iemand daar nonchalant mee omgaat. Afspraak is afspraak.
Em heeft niet eens zozeer te maken of iemand nog druk is met de baan, ook gepensioneerden kunnen een druk bestaan leiden.

Maar de door jou beschreven persoon ken ik uiteraard niet, al lijkt me dat je hem op het niet nakomen van afspraken zeker mag aanspreken. Voor een keer zou ik er niet zo'n punt van maken maar als dit een min of meer vast patroon is dan zou ik helemaal geen afspraak meer met hem maken.
En per telefoon of WhatsApp vind ik persoonlijk weinig of geen verschil maken.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27513
Vr Sep 13, 2019 7:42 pm Reageer met quote

Het lijkt mij nogal normaal en fatsoenlijk om je afspraken na te komen. Als je nog werkende vrienden heb, weet je toch in welke situatie ze verkeren en dat ze niet op elke dag van de week kunnen 'opdraven' of mensen kunnen ontvangen. Zeker als er ook nog van een afstand (in kilometers) sprake is. Bij ons nooit een probleem geweest. Afspraak is afspraak, is mijn mening in ieder geval. Maar misschien is dat tegenwoordig ook al 'ouderwets'...

Faber quisque fortunae suae

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 689
Vr Sep 13, 2019 7:58 pm Reageer met quote

Nou, dat gebeurd mij een keer, maar bij een tweede keer zeg ik er wat van en daarna kan hij mooi op dak gaan zitten.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie