Facebook
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

Aquarel

Superlid
Superlid
Antw.: 2595
Wo Jul 03, 2019 6:51 pm Reageer met quote

Vorig jaar nog heb ik een aantal "vrienden" en foto's weggedaan die op mijn Facebook account stonden. Dat ging vrij gemakkelijk.
Nu wilde ik hetzelfde doen maar als ik erop klik zie ik nergens iets staan van "delete"of laten verdwijnen. Wie weet toevallig hoe dat nu moet?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Wo Jul 03, 2019 7:40 pm Reageer met quote

Eerst je vriendenlijst openen en dan zie je jou vrienden.
Rechts ervan staat vriend met een V erachter.
Met je muis er op staan zonder klikken en je krijgt een menu.
Daarin staat ook verwijderen als vriend en daarop klikken en weg is je vriend. Wink

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 486
Do Jul 04, 2019 12:13 am Reageer met quote

Dat is nou facebook................... zo ben je vriend en zo (klik) ben je vriend af.

theDon.1

Superlid
Superlid
Do Jul 04, 2019 2:33 pm Reageer met quote

nandes57 schreef:
Dat is nou facebook................... zo ben je vriend en zo (klik) ben je vriend af.

Dat is toch mooi?
Je kan een "vriend" toevoegen die op een gegeven moment gaat lopen klieren, dan verwijder je hem toch?
Hier op het forum is dat toch ook niet anders, als iemand loopt te klieren, wordt je er ook af gegooid, dus wat is het verschil??

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4046
Do Jul 04, 2019 4:37 pm Reageer met quote

Het begrip "vriend" is door Facebook wel aardig gedevalueerd in ieder geval.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

theDon.1

Superlid
Superlid
Do Jul 04, 2019 4:39 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Niet Facebook maar jijzelf heb in de hand wie je vrienden zijn of niet!

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13336
Do Jul 04, 2019 5:13 pm Reageer met quote

theDon schreef:
WillemijnF schreef:

Niet Facebook maar jijzelf heb in de hand wie je vrienden zijn of niet!

Daar heb je natuurlijk gelijk in maar het begrip 'friend' bij FB is verre van wat ik onder 'vriend' versta. Dat geldt voor veel meer te letterlijk vertaalde termen uit het Engels. 'Screen name' is er ook zo een. Bij een niet nader te noemen internetprovider, want ik heb er gewerkt, werd dat letterlijk vertaald naar 'schermnaam'. Met een aantal collega's vond ik dat nogal potsierlijk vanwege de associatie dat je online zit te communiceren met een degen in je hand in plaats van een muis en met zo'n gazen masker voor je gezicht. Smile

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Aquarel

Superlid
Superlid
Do Jul 04, 2019 5:18 pm Reageer met quote

Bedankt Don.
Maar is deleten hetzelfde als "unfriend"?

Bij sommige rubrieken op Facebook zoals "Like" kun je
ook "unliken" maar dan verdwijnt er niks en ik wil zo'n vriend graag helemaal zien verdwijnen.
Ik zie wel dat ik de instructies destijds beter had moeten lezen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

theDon.1

Superlid
Superlid
Do Jul 04, 2019 5:23 pm Reageer met quote

Beste Kees, bij Facebook zitten ook veel mensen die "vriendenjager" zijn.
Je voegt iemand toe die je kan als vriend en wat blijkt...dat het tevens een vriendenjager is.
Degene kijkt in jou vriendenlijst en stuurt vervolgens al jou vrienden een vriendschaps verzoek.
Dat zijn mensen die alleen mar veel zgn vrienden willen hebben om te kunnen zeggen van "kijk eens hoe leuk ik ben want ze vinden mij allemaal leuk".
Dat noem ik kontenkruipers en verwijder die meteen.
Maarja, als je Facebook beveiligd, kan zo iemand jou vrienden niet zien en zal zo'n kontenkruiper zich ook niet zo gauw bij jou aanmelden.
Dat is niet de schuld van Facebook maar van je zelf.
Ik heb ook diverse mensen op Facebook geblokt omdat ze gewoon jou willen bij houden met wat je doet en kunnen gebruiken op bv een forum om je zwart te maken.
Ik houd het strak bij en dat moet je gewoon doen wil je het leuk houden.

theDon.1

Superlid
Superlid
Do Jul 04, 2019 5:25 pm Reageer met quote

Aquarel schreef:
Bedankt Don.

ook "unliken" maar dan verdwijnt er niks en ik wil zo'n vriend graag helemaal zien verdwijnen.

Heb jij een engelse versie dan?
Ik zie dat nooit van unfriend en unliken.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jul 04, 2019 5:40 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Beste Kees, bij Facebook zitten ook veel mensen die "vriendenjager" zijn. Je voegt iemand toe die je kan als vriend en wat blijkt...dat het tevens een vriendenjager is. Degene kijkt in jou vriendenlijst en stuurt vervolgens al jou vrienden een vriendschaps verzoek. Dat zijn mensen die alleen mar veel zgn vrienden willen hebben om te kunnen zeggen van "kijk eens hoe leuk ik ben want ze vinden mij allemaal leuk". Dat noem ik kontenkruipers en verwijder die meteen.

Zoiets bedoel ik. Ik heb destijds geprobeerd om mijn FB account op te heffen nav de actie van Arjen Lubach. Dat is niet meteen gelukt waarna ik dacht, nou ja, ach, waarom ook eigenlijk, dus la maar gaan. Ik vind het echter nog steeds 'Feestboek' met een naar commercieel en privacy-inbreuk putluchtje maar als een aantal echte vrienden er gebruik van maakt dan is het wel een communicatiemiddel. Zelf doe ik er bijzonder weinig mee.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27513
Do Jul 04, 2019 7:38 pm Reageer met quote

Ik heb het ooit eens een blauwe maandag geprobeerd maar ik vond het werkelijk helemaal niets. Veel te veel poespas en flauwe kul. En als ik eens wat probeerde ging het prompt weer verkeerd. Ligt ongetwijfeld aan mij omdat ik er gewoon het geduld niet voor had.

Maar anderen vinden het blijkbaar prachtig.

En inderdaad, je komt er niet eens zo gemakkelijk van af. Pas toen ik een nieuwe computer gekocht had was het ineens spontaan verdwenen.. Very Happy

Faber quisque fortunae suae

Aquarel

Superlid
Superlid
Vr Jul 05, 2019 12:58 am Reageer met quote

theDon schreef:
Aquarel schreef:
Bedankt Don.

Een Engelse versie? Zou kunnen, weet ik niet.
Ik heb maar weinig vrienden, 26 in totaal en 1 daarvan is man.
Ik ken ze bijna allemaal in real life, op 2 na die in het buitenland wonen, maar die ken ik ook al 20 jaar. Foto's van onze kinderen en kleinkinderen plaatsen we nauwelijks meer, voor de veiligheid.
Het zijn meestal kleine stukjes tekst, grappige sites of informatieve wetenswaardigheden. Ik vind het leuk op deze manier contact te hebben met vrienden en kennissen die je niet vaak ziet.

theDon.1

Superlid
Superlid
Vr Jul 05, 2019 11:24 pm Reageer met quote

Aquarel schreef:
theDon schreef:
Aquarel schreef:
Bedankt Don.

Een Engelse versie? Zou kunnen, weet ik niet.
Ik heb maar weinig vrienden, 26 in totaal en 1 daarvan is man.
Ik ken ze bijna allemaal in real life, op 2 na die in het buitenland wonen, maar die ken ik ook al 20 jaar. Foto's van onze kinderen en kleinkinderen plaatsen we nauwelijks meer, voor de veiligheid.
Het zijn meestal kleine stukjes tekst, grappige sites of informatieve wetenswaardigheden. Ik vind het leuk op deze manier contact te hebben met vrienden en kennissen die je niet vaak ziet.

Ik heb heel veel vrienden op FB maar dat komt ook omdat ik bij een Collieclub aangesloten ben.
Je bekijkt elkaars honden, verteld er verhalen over, ook praat je over allerlei dingen die je met een hond, lees Collie, te maken kan krijgen.
Verder heb ik vele FB vrienden omdat ik enorm veel mensen in de stad bij ons kan en vooral uit onze wijk.
Ik besteed wel veel aan de veiligheid op FB en dat kan maar vele mensen weten niet hoe het werkt en dan kan het gevaar op leveren.
hetzelfde als met een auto, als je niet weet hoe die werkt, kan het gevaarlijk zijn.
Ik beleef er veel plezier aan.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 689
Za Jul 06, 2019 1:01 am Reageer met quote

Aquarel, als je iemand graag helemaal wil zien verdwijnen kun je iemand blokkeren. Je gaat naar je instellingen en daar zie je het in een rijtjes staan. Daar tik je op en de rest wijst zichzelf. Je bent die persoon kwijt en die kan ook niet bij jou kijken meer.

Ik vind FB grappig en heb er ook lieve vrienden aan overgehouden en sommigen zie ik in het echt.
Ik schrijf graag verhaaltjes en die worden ook graag gelezen en sommigen wachten erop, want kunnen ze even lachen en tevreden naar bed. Vooral de eenzame mens.

Maar ook met de verre vrienden en familieleden kun je zo gezellig contact houden.

Het is aan jezelf wat je erop zet en wie je toelaat op je site.

Aquarel

Superlid
Superlid
Za Jul 06, 2019 10:53 am Reageer met quote

Dat is wat ik bedoel Annette, ik zou graag iemand blokkeren.
Want met "unfriend" verdwijnt iemand niet helemaal.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 689
Za Jul 06, 2019 11:06 am Reageer met quote

Is het gelukt? Instellingen, dan links in het rijtje blokkeren, naam invullen en op ok drukken en klaar.

ron1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Zo Jul 14, 2019 9:01 pm Reageer met quote

Ik vindt het een prima medium voor mijn hobby o.a. 'de genealogie'.

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Jul 14, 2019 9:12 pm Reageer met quote

Misschien een aardige tip voor degenen die overwegen om af te kicken van FB: Reďntegreren na de Facebook-gevangenis

theDon.1

Superlid
Superlid
Zo Jul 14, 2019 11:10 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Misschien een aardige tip voor degenen die overwegen om af te kicken van FB: Reďntegreren na de Facebook-gevangenis

Ik vind het grote onzin.
Reclames, kan je voorkomen door een ad blocker plus te installeren.
Daarnaast moet FB ontspanning geven en geen inspanning.
Facebook heb je zelf in de hand wat je wil zien en wat je niet wil zien.
Ik heb ook een "vriend"gehad met alleen maar ellende en narigheid, die heb ik er gewoon vanaf gegooid, klaar.
De meeste die lopen te zeuren, zijn de mensen die niet weten hoe het werkt en dan moet je er niet aan beginnen.

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie