Zorgen om overbevolking.
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende Plaats reactie

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 3022
Zo Sep 30, 2018 4:29 pm Reageer met quote

Er zijn al staalfabrieken die geheel en al op schone energie draaien.

Waar staan die fabrieken? Wat ik weet is dat ze in Zweden..Vattenfall.. een fabriek gaan bouwen en die gaat ..waterstof.. als energiebron gebruiken en die moet gereed zijn in 2035. Ze hebben alleen een probleem de boom waar de onderdelen aan hangen om de fabriek in elkaar te zetten hebben ze nog niet gevonden. Ter info: gebruik 2001 930 miljoen ton. 2009 1.6oo miljoen ton. (staal)

China is op wereldvlak goed voor:

59% van alle vraag naar cement
56% van alle vraag naar nikkel
50% van alle vraag naar steenkool, koper en staal
14% van alle olie gaat naar China
31% van de vraag naar rijst komt uit China

En dan India er bij, Afrika, zuid Amerika
Al die mensen een ijskast auto kleuren tv enz enz.

Leuk wonen word het. Laughing Rolling Eyes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28645
Zo Sep 30, 2018 4:48 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Men werd aangespoord te emigreren omdat er een gigantische werkloosheid was en de mensen geen droog brood hadden om van te leven. Dat is nu wel even anders zou ik denken. Men zit te springen om arbeiders en we kennen een ongekende welvaart

We hadden het over 1965 en daar omtrent. Toen was er helemaal geen sprake van werkloosheid want als werknemer kon je kiezen. Je werd al aangenomen als je je hamer toevallig aan de goede kant vasthield. En dat gold voor elke beroepstak...

Eigenlijk moet je je als natie schamen als je jonge werknemers wegplukt uit een ander land terwijl die mensen daar net zo hard, of misschien nog wel harder nodig zijn. Enkel maar eigenbelang van de malafide bedrijven die die mensen ronselen omdat ze goedkoper en inschikkelijker zijn dan de Nederlandse werknemers." Als mijn billen maar gewassen worden" is het credo. De zieken en ouderen in de in de betreffende landen kunnen verder verrekken...

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14414
Zo Sep 30, 2018 8:35 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
"Domweg omdat ze deze kant opkomen" gaat niet op. We hebben grenzen en je kan ze dus tegenhouden. Elk land heeft het recht om immigranten te weigeren als er geen plaats en/of toekomst te bieden valt. En het gaat natuurlijk niet om een klein percentage. Anders waren al die problemen er niet geweest. Juist omdat het er tallozen zijn ontstaan die problemen.
Dat tegenhouden is betrekkelijk. Binnen de EU hebben we formeel nog grenzen maar er is vrij verkeer van personen en goederen onderling tussen de landen. In de supermarkten hoor ik regelmatig Pools spreken, zoals ook bij IKEA afgelopen middag. Polen zijn met zo'n 340.000 de grootste groep arbeidsmigranten. Ik maak een duidelijk verschil met erkende vluchtelingen. Het aantal verblijfsvergunningen heeft door de toestroom van Syriërs en Eritreeërs even gepiekt in 2015 maar was al weer aan het dalen naar minder dan 10.000 per jaar. Dan heb je het over iets van 1:1700 Nederlanders en als de tendens doorzet ws. 1:1800/1900 per jaar. Als jij daar zenuwachtig van denkt te moeten worden moet je dat natuurlijk zelf weten maar ik word daar absoluut niet door gehinderd. Laat opmerkingen over mijn werk ook maar achterwege want als er vanaf morgen geen enkele asielzoeker meer ons land binnenkomt maakt dat me de pis absoluut niet lauw. Integendeel, ik zou een gat in de lucht springen als niemand meer hoefde te vluchten.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Okt 01, 2018 11:00 am Reageer met quote

Dan mag ik je ook verzoeken om opmerkingen over mijn persoon maar achterwege te maken. Ik word niet zo gauw zenuwachtig. Persoonlijk zit ik prima en zal het mijn tijd wel duren. Ik heb geen kinderen of kleinkinderen waar ik mij zorg over hoef te maken. Bij voorbaat dank..

Ik vind 10.000 personen per jaar bepaald geen kattepis, om maar even in jouw terminologie door te gaan. Dat betekent elke 10 jaar een stad ter grootte van Delft of Venlo erbij bouwen. Elk jaar er 10.000 vervuilingseenheden erbij. Elke tien jaar zo'n gemiddeld 100 km2 minder ruimte voor natuur en recreatie...

Maar ik heb wel te doen met de mensen die in de zogenaamde achterstandswijken wonen. Want zij zijn het kind van de rekening. Zij krijgen alle 'vluchtelingen' in hun buurt en ze mogen het verder zelf uitzoeken hoe ze daar mee moeten leven. De heren in de villa's, hebben nergens last van. Integendeel, hun billen worden toch wel gewassen, of daar nu wel of geen allochtoon aan te pas komt...

Met je laatste zin ben ik het overigens helemaal eens.
We hebben er zelfs peperdure organisaties voor zoals de VN en dergelijke. Helaas falen die jammerlijk en zijn ze liever bezig met een Nederlands kinderfeestje of het vermogen van een huishoudstofzuiger...

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Okt 01, 2018 2:28 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Ik vind 10.000 personen per jaar bepaald geen kattepis, om maar even in jouw terminologie door te gaan. Dat betekent elke 10 jaar een stad ter grootte van Delft of Venlo erbij bouwen. Elk jaar er 10.000 vervuilingseenheden erbij. Elke tien jaar zo'n gemiddeld 100 km2 minder ruimte voor natuur en recreatie...
Vergeet niet dat die verblijfsvergunningen aanvankelijk tijdelijk zijn. Als het veilig genoeg is in het land van herkomst dan moeten ze gewoon terug. Ook vrijwillige terugkeer komt best vaak voor. Verder is er een spreidingsbeleid. Alle gemeentes moeten naar rato statushouders huisvesten. Het is dus niet zo dat ze alleen maar in de grote steden worden gestopt.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Okt 01, 2018 2:46 pm Reageer met quote

Dan nog komen ze vooral in de zogenaamde volkswijken terecht. En ik vraag mij af of ze wat later toch niet naar de grote steden trekken want daar zitten hun 'medebroeders' en daar hebben ze meer kans op een baan.

We denken verschillend over 'teveel' en dat verandert toch niet. Maar ik blijf onverkort van mening dat je de problemen daar, ter plaatse, moet oplossen. En niet de ellende moet verplaatsen...

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Okt 01, 2018 7:56 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Dan nog komen ze vooral in de zogenaamde volkswijken terecht. En ik vraag mij af of ze wat later toch niet naar de grote steden trekken want daar zitten hun 'medebroeders' en daar hebben ze meer kans op een baan.
Dat zou kunnen maar dan ben je jaren verder. Tegen die tijd mag je verwachten dat ze redelijk geïntegreerd zijn. Totaal niet te vergelijken met de grote golven buitenlandse werknemers waarbij niets aan integratie werd gedaan.
Quote:
We denken verschillend over 'teveel' en dat verandert toch niet. Maar ik blijf onverkort van mening dat je de problemen daar, ter plaatse, moet oplossen. En niet de ellende moet verplaatsen...
We denken daar verschillend over maar het gaat hier ook om al dan niet overbevolking en niet over het vluchtelingenprobleem.

ron1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Ma Okt 01, 2018 9:34 pm Reageer met quote

sommige vluchtelingen gaan zelfs naar hun land van herkomst op vakantie, ra ra

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Okt 02, 2018 9:19 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:
Dat zou kunnen maar dan ben je jaren verder. Tegen die tijd mag je verwachten dat ze redelijk geïntegreerd zijn. Totaal niet te vergelijken met de grote golven buitenlandse werknemers waarbij niets aan integratie werd gedaan.
Dat valt nog maar te bezien. sommige binnenkomers zijn na de derde generatie nog niet geïntegreerd, De praktijk is blijkbaar hardnekkiger dan de theorie..
Quote:
Quote:
We denken daar verschillend over maar het gaat hier ook om al dan niet overbevolking en niet over het vluchtelingenprobleem.
Die twee zaken kun je niet los van elkaar zien. Als een groot deel van een populatie ineens tussen een ander populatie gaat zitten ontstaat er wel terdege een overbevolking in dat betreffende gebied. Terwijl het andere gebied wegkwijnt omdat enkel de ouderen en zieken achterblijven. Dat het overbevolkingsprobleem op de ene plaats eerder toeslaat, en dus eerder merkbaar zal zijn is duidelijk...

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5135
Di Okt 02, 2018 1:08 pm Reageer met quote

We hebben het hier over een mogelijke overbevolking in Nederland door toedoen van migratie (waar we -in ieder geval deels- niet buiten kunnen want het geboortecijfer is ook hier veel te laag).
De suggestie dat de migratie hier ten koste zou gaan van de situatie van andere mensen in het land/gebied van herkomst is belachelijk. Lazen we dat ook in de kranten en hoorden we dat ook op de radio toen jonge mensen hier naar andere landen emigreerden, Canada, Australië, Nieuw-Guinea: blijf hier alsjeblieft, laat de ouderen en zieken hier niet wegkwijnen?' Complete onzin. Er was geen eten, en er was geen werk. Help je dan ouderen en zieken door tóch te blijven? Dat geldt nu voor landen in Oost-Europa waar de meeste migranten vandaan komen, alsook delen van Afrika en natuurlijk oorlogsgebieden waar mensen niet alleen geen bestaan kunnen opbouwen, waar mensen elk moment een bom op het huis kunnen krijgen, en dan zijn er nog de politiek vervolgden, of vervolgden vanwege hun seksuele geaardheid.
Het feit dat het geboortecijfer in Nederland daalt laat zien dat Nederland zorgen om onderbevolking kent, waardoor we niet moeten jammeren over migratie lijkt mij. TENZIJ er geen werk of eten zou zijn hier. Ook geenszins aan de orde.
Wat zouden we eigenlijk anders nog kunnen hanteren als maatstaf voor overbevolking, behalve dus 'geen werk/geen eten'?
Geen ruimte misschien, maar die is er best, we hebben alleen te maken met de hardnekkige plaag van grondspeculatie waardoor huizenbouw steeds zo traag op gang komt en altijd overdreven duur. Het zou gemeentes verboden moeten worden met grond te speculeren, zij zijn er niet om hun inwoners te dwarsbomen en financieel uit te kleden bij het vinden van een woning, maar juist om hen daarbij te helpen.
En grond is er voldoende. Maak maar eens een treinrit van Maastricht naar Groningen. Je ontwaart schat ik nog minder menselijke aanwezigheid/activiteit in het landschap dan bij een rit van Brussel naar Parijs. Nederland vol? Kom nou toch.
Of zijn er nog andere criteria? Wordt Nederland te gekleurd misschien naar de mening van sommigen? Is dat wat sommigen misschien verstaan onder het omineuze: Nederland is of begint overbevolkt te raken?

grondspeculatie gemeenten kost burger miljarden

https://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/18-04-2011/gemeenten-aan-de-grond/

Quote:

Gemeenten die uitsluitend kiezen voor koopwoningen stellen zich op als marktpartij en verwaarlozen hun maatschappelijke rol.
“De oorzaak van dit gedrag ligt in de grondspeculatie met geleend geld. Gemeenten hebben het afgelopen decennium veel grond gekocht in de hoop bij verkoop hoge winsten te boeken. Door de crisis hebben ze juist miljarden verloren. Het ontwikkelen van zo veel mogelijk koopwoningen moet helpen die verliezen te stelpen. Het beleid van gemeenten toont aan dat beleggen in grond en het dienen van het algemeen belang niet samengaan.”

https://ruimtevolk.nl/2016/02/10/falen-gevarieerde-woningmarkt-te-wijten-aan-gemeenten/

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3194
Di Okt 02, 2018 3:17 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Geen ruimte misschien, maar die is er best.En grond is er voldoende. Maak maar eens een treinrit van Maastricht naar Groningen. Je ontwaart schat ik nog minder menselijke aanwezigheid/activiteit in het landschap dan bij een rit van Brussel naar Parijs. Nederland vol? Kom nou toch.

Waar het omgaat is dat de bevolking nog steeds groeit, ongeacht de oorzaak, er komen per jaar nog steeds mensen bij.
Jij wilt Nederland helemaal vol bouwen?
En de meeste mensen willen in en rondom de grote steden wonen, het platteland loopt leeg en jij denkt dat dat anderen daar dan wel willen wonen?

Werk en voorzieningen zijn het grootst in het Westen, je kan wel hele wijken gaan bouwen in de buitengebieden van Groningen, maar daar is geen economie en mensen moeten toch werk en inkomen hebben, hoe ga je dat oplossen dan?
Bedrijven zitten ook liever in het mdiden en westen vh land.......................

Ik denk dat een langzame achteruitgang vd bevolking beter is voor de toekomst dan steeds maar meer mensen erbij.

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 3022
Di Okt 02, 2018 7:27 pm Reageer met quote

gedeelde kwoot van Klaas

En grond is er voldoende. Maak maar eens een treinrit van Maastricht naar Groningen. Je ontwaart schat ik nog minder menselijke aanwezigheid/activiteit in het landschap dan bij een rit van Brussel naar Parijs. Nederland vol? Kom nou toch.

Dit valt uiteraard onder de categorie "domme opmerkingen."

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Di Okt 02, 2018 7:36 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:

Met alle respect Nicolaas maar heb je een glaasje teveel op, of is je bolletje een beetje in de war of.....?
Nederland vol storten met beton?
Uit dit antwoordt maak ik op dat je totaal niets met Nederland hebt!!!

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Okt 02, 2018 7:52 pm Reageer met quote

Ik durf hier geen foto's meer te plaatsen, maar iedereen kent de plaatjes wel van die afschuwelijke en monsterlijk grote, hoge, lelijke torenflats in china, bijvoorbeeld. Heel dicht op elkaar gebouwd. En van zuid naar noord en van west naar oost...
Als je dat je kleinkinderen toewenst, wel, Ik zou me doodschamen...

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Okt 02, 2018 7:55 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:

Ik denk dat een langzame achteruitgang vd bevolking beter is voor de toekomst dan steeds maar meer mensen erbij.

Dat weet ik wel zeker. Eeuwige groei leidt enkel maar tot de dood. Zowel letterlijk als figuurlijk....

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3194
Wo Jul 15, 2020 6:48 pm Reageer met quote

Quote:

In 2064 zijn er 9,7 miljard mensen, schrijven de demografen in het medische tijdschrift The Lancet. In de laatste decennia van deze eeuw loopt het aantal mensen terug, zo is de verwachting. Aan het eind van de 21e eeuw bestaat de wereldpopulatie uit nog 'maar' 8,8 miljard mensen. Eerdere prognoses van de Verenigde Naties kwamen uit op ruim 11 miljard mensen.

De verschuivingen in bevolkingsgroei zullen niet alleen de internationale relaties veranderen, ook binnen de landen zullen de huidige systemen herdacht moeten worden, stellen de onderzoekers. Het aantal werkende mensen zal sterk afnemen, het aantal 80-plussers zal wellicht verzesvoudigen. Een grondige revaluatie van de welzijns- en gezondheidssystemen dringt zich op.

In verschillende landen zou dat wel eens een van de belangrijkste opdrachten van de politiek kunnen worden, stellen de onderzoekers: hoe gaan we om met de afname van de bevolking? Geheel tegen de tijdgeest van vandaag in, waarbij verschillende landen hun migratiebeleid net verstrengen, verwachten ze dat "later deze eeuw" landen met elkaar zullen rivaliseren om arbeidsmigranten aan te trekken. Met name uit landen ten zuiden van de Sahara en de Arabische regio.

"De bevolkingsafname is potentieel goed nieuws voor de ecologische voetafdruk en druk op de voedselvoorziening", zegt een van de Amerikaanse onderzoekers. "Tegelijkertijd zullen de economische uitdagingen toenemen doordat minder mensen werken en belasting betalen."

https://nos.nl/artikel/2340775-in-2100-minder-mensen-op-aarde-dan-gedacht-wel-steeds-meer-ouderen.html
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/15/wereldbevolking-stijgt-minder-dan-gedacht/

Voor het milieu/klimaat is minder mensen goed nieuws.

Verder zal er al vroegtijdig een beleid moeten komen, zowel nationaal maar vooral internationaal om hier goed op in te kunnen springen.
Veel ouderen in een land t.o.v jongeren legt een enorme druk op jongeren economisch en sociaal gezien.
T.o.v. de gezondheidszorg zal er iets drastisch moeten veranderen.
Verdeling over de wereld van mensen zal een "hot" item worden qua economie, landen als met name b.v. China krijgen een enorm probleem met de vergrijzing en dat geldt ook voor andere landen.
Zeker Westerse landen zullen het moeten hebben van migranten/arbeidsmigranten qua economie en sociale zorg.

Ik denk dat de komende jaren veel economische en sociale reuring zullen geven om dit probleem (economisch/sociaal/migratie) aan te kunnen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Jul 15, 2020 7:43 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:

.
...Zeker Westerse landen zullen het moeten hebben van migranten/arbeidsmigranten qua economie en sociale zorg.

Typisch geval van korte temijn denken. Die migranten worden ook eens oud. En dan heeft de dan levende generatie hetzelfde probleem in het kwadraad. Bovendien nog egoistisch denken ook. Want in die thuislanden blijven dan enkel de ouderen en zwakkeren over...

Eeen land zal moeten leren leven met een bepaalde verhouding tussen jongeren en ouderen...

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jul 16, 2020 12:31 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Eeen land zal moeten leren leven met een bepaalde verhouding tussen jongeren en ouderen...

Zoals veel kinderen als oudedagsvoorziening, zoals in ettelijke culturen gebruikelijk? Dat helpt vast tegen overbevolking...

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Jul 16, 2020 10:24 am Reageer met quote

Omdat het in etterlijke culturen gebruikelijk is, wil dat nog niet zeggen dat dat de goede manier is....

Het is zelfs de meest foute manier...

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jul 16, 2020 11:38 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Omdat het in etterlijke culturen gebruikelijk is, wil dat nog niet zeggen dat dat de goede manier is....

Het is zelfs de meest foute manier...

Vanuit jouw perspectief.

Pagina 7 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Plaats reactie