Zorgen om overbevolking.
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende Plaats reactie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28645
Za Sep 29, 2018 10:21 am Reageer met quote

Jij vindt dat de migratiecijfers zwaar overdreven worden. Mag uiteraard. Ik vind dat het er al veel te veel zijn en dat het nu wel eens genoeg mag zijn. En ik vind dat ik dat best mag vinden...

Maat je hebt gelijk dat je op elke computer kan inloggen onder je eigen accountnaam. Dat dan weer wel... Very Happy

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14414
Za Sep 29, 2018 10:40 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Jij vindt dat de migratiecijfers zwaar overdreven worden. Mag uiteraard. Ik vind dat het er al veel te veel zijn en dat het nu wel eens genoeg mag zijn. En ik vind dat ik dat best mag vinden...
Wat je telkenmale suggereert is dat er dagelijks een golf van Marokkanen, Turken, Somaliërs en immigranten van talloze andere nationaliteiten ons land binnenstroomt. Ik vind dat niet alleen sterk overdreven en domweg niet aan de orde maar ook objectief gezien is jouw visie bezijden de waarheid en werkelijkheid. Met alle respect voor jouw visie van je eigen gelijk, waarbij niets je in de weg staat die te onderbouwen met concrete cijfers. Smile

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 3022
Za Sep 29, 2018 11:20 am Reageer met quote

Wil even op iets anders wijzen, en dat heeft zijdelings met de overbevolking te maken. Ik heb al meerdere keren geschreven dat alle problemen die we nu hebben zoals verandering van klimaat, uitbuiting van de aarde (grondstoffen) vervuiling enz enz, word veroorzaakt door pakweg 20 % van de wereldbevolking. Enig idee wat er gebeurt als de gehele wereldbevolking de zelfde levensstanaard heeft als die 20%.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Sep 29, 2018 12:12 pm Reageer met quote

l.rozewater schreef:
Wil even op iets anders wijzen, en dat heeft zijdelings met de overbevolking te maken. Ik heb al meerdere keren geschreven dat alle problemen die we nu hebben zoals verandering van klimaat, uitbuiting van de aarde (grondstoffen) vervuiling enz enz, word veroorzaakt door pakweg 20 % van de wereldbevolking. Enig idee wat er gebeurt als de gehele wereldbevolking de zelfde levensstanaard heeft als die 20%.
Daar heb ik wel een idee over maar tegelijkertijd overzie ik de gevolgen niet echt, om eerlijk te zijn. Ik schat dat we een ecologische en economische ramp tegemoet kunnen zien die zijn weerga niet kent. Het begin is natuurlijk al zichtbaar. Fossiele brandstoffen raken uitgeput en de productie van veevoer vergt nu al een onevenredig groot landoppervlak. We zouden om te beginnen veganistisch moeten gaan leven. Met een beetje moeite zou ik dat wel kunnen. Verkleining van de wereldbevolking is zeker ook een optie, maar ja, hoe doe je dat? En verder natuurlijk qua ecologie streven naar neutraal; wat je aan energie, grondstoffen etc. gebruikt/aan de natuur onttrekt compenseren.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Sep 29, 2018 2:10 pm Reageer met quote

Hè hè.... Eindelijk heeft Keesvi ook het licht gezien. Overbevolking kan niet anders dan een ramp betekenen. Jammer dat er een ander nodig was om dat toe te geven.

Jij ziet het zeker niet objectief en dat kan ook niet gezien jouw belang bij zoveel mogelijk instromers. En inderdaad, dat kun je mij ook verwijten. Maar ik blijf erbij, zolang ze met scheepsladingen tegelijk illegaal de Europese kusten bestormen kun je niet spreken van een normale officiële immigratie. En blijft het voor mij nog steeds een vorm van een ongecontroleerde massa-immigratie. Als ik vervolgens zie dat hele wijken voor meer dan de helft uit 'vluchtelingen' bestaat dan is wat mij betreft de bovengrens wel bereikt. Dan zeggen die cijfertjes mij niet zoveel...
De man in de villawijk heeft er geen last van. De burger die in de allochtonenwijken zit er maar mee, want hij kan niet vluchten...
En dat is waar het om gaat.

We gaan het hierover niet eens worden, Keesvi. Daar moeten we dan maar mee leven...

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5135
Za Sep 29, 2018 4:51 pm Reageer met quote

l.rozewater schreef:

We -het westen en oosten, bv China- maken op dit moment een transitie van vuile naar schone energiewinning door, een historische ontwikkeling die bepalend zal zijn voor de CO2 uitstoot. Andere landen zullen daar niet bij achter blijven omdat schone energie ál goedkoper wordt. Zo heeft men nu al windmolens ontwikkeld die met 1 wiekenslag in de rondte een stad als LA 24 uur van energie kan voorzien. Wie straks nog steenkool of olie wil gebruiken zal een dief van zijn eigen portemonnee zijn.
Ik denk dat het net zo zal gaan met andere nieuwe technologiëen zoals verticale landbouw. Wordt duurzame energiewinning en daarmee het gebruik van led-licht goedkoper, wordt dat op den duur een methode die de conventionele landbouwmethodes wegconcureert. Gewoon het platte grove eigenbelang van de mens -producent en consument- zal dan voor verticale landbouw kiezen.

We bevinden ons in een periode als die ten tijde van de industriële revolutie, maar nu met gevolgen die de roofbouw op de aarde voor een zeer groot gedeelte stopzet. Niet uit idealisme, natuurlijk niet, maar gewoon omdat de overgang naar duurzame energie en efficiëntere, ruimte, tijd en kostenbesparende voedselproduktie in het eigenbelang is, voordeliger, gunstiger wordt, voor iedereen, en in alle opzichten. We zijn een periode ingegaan van 'ecologisch geluk', ecologische mazzel, gewoon als bijkomstigheid van onze uitvindingen die oudere methodes -die -net zo toevallig- voor veel ecologische schade zorgden- te duur en onpraktisch maken.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Za Sep 29, 2018 7:06 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:

We bevinden ons in een periode als die ten tijde van de industriële revolutie, maar nu met gevolgen die de roofbouw op de aarde voor een zeer groot gedeelte stopzet. Niet uit idealisme, natuurlijk niet, maar gewoon omdat de overgang naar duurzame energie en efficiëntere, ruimte, tijd en kostenbesparende voedselproduktie in het eigenbelang is, voordeliger, gunstiger wordt, voor iedereen, en in alle opzichten. We zijn een periode ingegaan van 'ecologisch geluk', ecologische mazzel, gewoon als bijkomstigheid van onze uitvindingen die oudere methodes -die -net zo toevallig- voor veel ecologische schade zorgden- te duur en onpraktisch maken.

De roofbouw op de aarde wordt zoals jij nu voorsteld, juist niet stop gezet.
Wat dacht je van de productie van al die zonnepanelen, windmolens, accu's, elec. auto's, enz.?
Dacht je dat dit vanzelf kwam?
Al datgene moet geproduceerd worden en alleen al met de productie ervan, zal er heel veel CO2 uitstoot zijn.
Neem de elec. auto, als die van de band af rolt, heeft hij al zo veel CO2 uitstoot gehad die een huidige benzine auto met productie en zijn levenlange benzine verbruik, al minder uitstoot heeft.
Als heel Nederland elec. zou gaan rijden en dan bedoel ik écht alles wat wielen heeft, hebben we 13 elec. centrales extra nodig.
Ik denk niet dat al die windmolentje en zonnepaneeltjes die stroom voorziening kan op brengen.
Nu al is er in Nederland een electra te kort maar is men nu al bezig om geen gas meer in de woningen aan te leggen maar op electra over te gaan.
Er zal heel wat moeten gebeuren voordat we zo ver zijn en zullen wij dit niet meer mee maken.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Sep 29, 2018 7:24 pm Reageer met quote

alles wat geproduceerd moet worden kan geproduceerd worden met schone energie, en wordt in veel gevallen al geheel of gedeeltelijk geproduceerd met schone energie. En nogmaals, niet uit idealisme, maar omdat dat veel en veel goedkoper is, nu al, dan wel in de zeer nabije toekomst. Zonnepanelen, Windturbines, diepe geothermie, bioenergie-methodes, Accu's.... wordt allemaal steeds efficiënter, steeds voordeliger, slimmer, makkelijker enz.

https://www.rvo.nl/onderwerpen/duurzaam-ondernemen/duurzame-energie-opwekken/duurzame-energie-industrie

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

theDon.1

Superlid
Superlid
Za Sep 29, 2018 7:37 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
alles wat geproduceerd moet worden kan geproduceerd worden met schone energie, en wordt in veel gevallen al geheel of gedeeltelijk geproduceerd met schone energie. En nogmaals, niet uit idealisme, maar omdat dat veel en veel goedkoper is, nu al, dan wel in de zeer nabije toekomst. Zonnepanelen, Windturbines, diepe geothermie, bioenergie-methodes, Accu's.... wordt allemaal steeds efficiënter, steeds voordeliger, slimmer, makkelijker enz.

https://www.rvo.nl/onderwerpen/duurzaam-ondernemen/duurzame-energie-opwekken/duurzame-energie-industrie

Nicolaas, met alle respect maar je hebt het alleen over energie.
Ik heb het over grond stoffen die nodig zijn om apparaten te maken die groene energie kunnen opwekken!
Het zou heel mooi zijn om apparaten te maken met energie die groen is maar dat is nog lang niet zo ver.
In de link die je hier hebt, worden bv scholen verwarmt met de warmte die een fabriek af geeft.
Maar die school heeft wel apparatuur nodig om dit te verwerken net zoals het bedrijf die het levert, ook apparatuur moet hebben om het te kunnen leveren.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Sep 29, 2018 7:46 pm Reageer met quote

Er zijn al staalfabrieken die geheel en al op schone energie draaien. Bedoel je dat met grondstoffen? Waarom zou dat een probleem zijn?
Een autofabriek kan uiteraard net zo op schone energie auto's produceren/assembleren, als die er al niet zijn
Kijk eens in India: https://www.happynews.nl/2016/03/11/autofabrieken-van-tata-gaan-volledig-op-duurzame-energie-draaien/

Hier nog een link voor je: https://www.nvde.nl/nvdeblogs/grote-bedrijven-stappen-steeds-meer-over-op-oranje-groene-stroom/

GROTE BEDRIJVEN STAPPEN STEEDS MEER OVER OP ORANJE-GROENE STROOM
5 september 2016

Fabrieken, treinen en kantoren draaien steeds vaker volledig op Nederlandse duurzame stroom. Dat blijkt uit een inventarisatie die de Nederlandse Vereniging van Duurzame Energie (NVDE) heeft gemaakt. Grote bedrijven die overstappen op oranje-groene stroom versnellen de overgang naar volledig duurzame energie. Zij krijgen ook een hogere waardering van hun klanten, zo blijkt uit opinieonderzoek dat de NVDE heeft laten doen.

Bedrijven als motor in de energietransitie
Grote bedrijven worden steeds meer een motor in de energietransitie. Naast pleidooien voor ambitieuze klimaatdoelen nemen bedrijven ook hun eigen verantwoordelijkheid door te kiezen voor duurzame energie uit Nederland. Koplopers zoals de ASN Bank en de Triodosbank krijgen navolging van vele grote bedrijven. De overstap van grote bedrijven naar duurzame energie is essentieel: de industrie gebruikt ruim 40% van de energie in Nederland.

je komt met een verwijzing naar een school die warmte gebruikt van een fabriek die nog op vuile energie draait. Je wiult dat toch niet als TEGENVOORBEELD gebruiken he?
Ik schrijf hierboven NERGENS dat we in Nederland al zo ver zijn dat we alleen nog maar overal schone energie gebruiken, integendeel, we zitten in een OVERGANG schrijf ik

Roman Kent

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8239
Za Sep 29, 2018 10:01 pm Reageer met quote

Ik heb dat stukje gelezen en ben ook gaan googelen op de onderzoeker dr. J. van de Beek. Uit de door mij gevonden informatie is gebleken dat zijn onderzoeksmethode en de uitkomsten daarvan omstreden zijn en ook weersproken worden.

De uitkomst zegt mij dan ook niet zo veel. Wat mij wel iets zegt is het feit dat hij columnist in TPO is.......

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Sep 29, 2018 10:46 pm Reageer met quote

Bert- schreef:
Zojuist gepubliceerd, een artikel van een migratieonderzoeker:

’Wordt Nederland te vol? Nederland is al lang te vol’.

Klootjesvolk

“’Het gewonde klootjesvolk roept dit al jaren. Misschien niet met de juiste toon en de juiste argumenten, maar toch.’ Borstpeter250: „Op alle gebieden in de maatschappij loopt het al vast: banen, verkeer, woningmarkt, medische zorg”.
Je citeert hier reacties van lezers, oftewel een soort van straatinverviews en geen onderzoeksbevindingen van een onderzoeker. Noninformatie dus. Het artikel waar het om gaat is ’Migratie? Nederland moet nationaal belang laten prevaleren’.

Er valt het een en ander op af te dingen want een klik verder in dezelfde Telegraaf:
Quote:
Maar daarnaast zullen we in de toekomst blijvend arbeidsmigratie nodig hebben. Zoals in de afgelopen decennia zelfs ten tijde van een groeiende beroepsbevolking het geval was. Op dit moment werken er 400.000 arbeidsmigranten in ons land. Complete sectoren zijn ervan afhankelijk geworden. Ze leveren een bijdrage aan onze economie van ruim 10 miljard euro, zo becijferde onderzoeksbureau SEO.
Lees verder: ’Te vol? Complete sectoren afhankelijk van migranten’

theDon.1

Superlid
Superlid
Za Sep 29, 2018 11:33 pm Reageer met quote

Bert- schreef:
Keesvi schreef:
Er valt het een en ander op af te dingen want een klik verder in dezelfde Telegraaf:
Quote:
Maar daarnaast zullen we in de toekomst blijvend arbeidsmigratie nodig hebben. Zoals in de afgelopen decennia zelfs ten tijde van een groeiende beroepsbevolking het geval was. Op dit moment werken er 400.000 arbeidsmigranten in ons land. Complete sectoren zijn ervan afhankelijk geworden. Ze leveren een bijdrage aan onze economie van ruim 10 miljard euro, zo becijferde onderzoeksbureau SEO.
Lees verder: ’Te vol? Complete sectoren afhankelijk van migranten’

Het gaat niet hoofdzakelijk om arbeidsmigranten. Het onderwerp is nog steeds overbevolking. En het moge voor ieder weldenkend mens duidelijk zijn dat door de enorme instroom van migranten de bevolkingsdichtheid alleen nog maar verder is toegenomen, daar discussiëren we al een tijdje over, is dat nu zo moeilijk om toe te geven? Je kunt het eindeloos blijven ontkennen maar feit is en blijft dat een relatief klein land als Nederland al een behoorlijke bevolkingsdicht had die door de komst van migranten allen nog maar verder is toegenomen.
Dat je dat niet wilt inzien of toegeven is verder aan jou.

Zo zie ik dat ook, je hoort en merkt het overal om je heen.
Eind vorige eeuw riepen al vele van "vol is vol" maar het bleef door gaan.

theDon.1

Superlid
Superlid
Za Sep 29, 2018 11:52 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Er zijn al staalfabrieken die geheel en al op schone energie draaien. Bedoel je dat met grondstoffen? Waarom zou dat een probleem zijn?
Een autofabriek kan uiteraard net zo op schone energie auto's produceren/assembleren, als die er al niet zijn

Ik heb het over grondstoffen en niet over energie, energie wek je op met machines en die machines worden gemaakt van grondstoffen.
Die grondstoffen raken op maar al die machines die energie op moeten wekken, worden veelal gemaakt met de huidige grondstoffen en energie.
Meer groene energie betekend meer grondstoffen voor die machines.
De grondstoffen raken op net zo goed als die machines met de huidige energie werken over het algemeen en ook die energie raakt op.
Nu kom jij dat er al fabrieken zijn die groene energie gebruiken en daar zijn die machines al voor gemaakt.
Groene energie komt niet uit de lucht vallen.
Misschien is dit voor jou ook weer niet duidelijk, maar zo is het.
Ik heb er talloze documentaires over gezien omdat techniek mijn werk en hobby is, blijf ik dit volgen.
Maarja Nicolaas, ik houd ermee op want je wil of kan het niet begrijpen wat ik bedoel denk ik., jammer.

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Sep 30, 2018 8:44 am Reageer met quote

Bert- schreef:
En het moge voor ieder weldenkend mens duidelijk zijn dat door de enorme instroom van migranten de bevolkingsdichtheid alleen nog maar verder is toegenomen, daar discussiëren we al een tijdje over, is dat nu zo moeilijk om toe te geven?
Overbevolking is een relatief begrip. Ga je uit van het wereldoppervlak of van een stukje ervan? Immigranten kunnen zich niet op twee plaatsen tegelijkertijd bevinden omdat ze ook emigranten zijn. Mondiaal gezien maakt dat dus niets uit.

Je kunt Nederland overvol vinden en gemiddeld gezien is onze bevolkingsdichtheid hoog, erg hoog zo je wilt, maar die ruim 17 miljoen mensen kunnen we niettemin ruimschoots voeden en huisvesten, al wringt die huisvesting wel steeds meer. Er zijn echter zat landen die dat veel minder goed doen terwijl ze een veel lagere bevolkingsdichtheid hebben. Wat Nederland betreft hebben we kennelijk ruimte voor talloze arbeidsmigranten. Waarom? Domweg omdat ze deze kant opkomen. Het aantal asielzoekers, vluchtelingen, is daar slechts een klein percentage van, zo klein dat ik me er steeds weer over verbaas waarom die zo buitenproportioneel veel aandacht krijgen.

Mondiaal gezien ben ik niet zo positief gestemd. Het voortdurende wegharken van oerwoud ten behoeve van vooral de veevoederproductie werkt een enorme verarming van het aantal dier- en plantensoorten in de hand en de CO2 uitstoot is ook een probleem. Alleen daarom al zouden we veel meer moeten inzetten op alternatieven voor vlees als voedsel. Natuurlijk zijn er al wel wat alternatieven voor fossiele brandstoffen maar zijn die voldoende voor de komende decennia?

Ik kan niet anders dan voor beperking van de uitdijende wereldbevolking zijn. Maar gaat het over het totaal of over een beetje meer hier dan daar of omgekeerd?

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Sep 30, 2018 9:02 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Er zijn al staalfabrieken die geheel en al op schone energie draaien. Bedoel je dat met grondstoffen?
Er is heel veel energie nodig om staal te maken. Die kun je opwekken met waterkracht, zonne-energie en dergelijke maar de basisgrondstoffen voor staal zijn ijzer en koolstof. Die komen uit de grond of uit de natuur.

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Sep 30, 2018 11:03 am Reageer met quote

Natuurlijk, als je van heel Nederland een soort tweede Sjanghai maakt. kun je nog wel een paar scheepsladingen 'vluchtelingen' kwijt. De vraag is of je dat als land wel moet accepteren. Het argument "Domweg omdat ze deze kant opkomen" gaat niet op. We hebben grenzen en je kan ze dus tegenhouden. Elk land heeft het recht om immigranten te weigeren als er geen plaats en/of toekomst te bieden valt. En het gaat natuurlijk niet om een klein percentage. Anders waren al die problemen er niet geweest. Juist omdat het er tallozen zijn ontstaan die problemen.

Dat het mondiaal niet goed gaat, begint onderhand voor iedereen wel duidelijk te worden. Dat alleen al geeft aan dat een overbevolking aankomend is. We moeten af van die eeuwigdurende groeiwaanzin en gaan aansturen naar een evenwicht. En dat geldt zeker voor Nederland dat in feite maar een miniatuurlandje is.

Je kan het mondiaal bekijken. Maar je moet het ook in het klein zien. Als je een portiekflatje woont en achter zeven van de acht voordeuren wordt een vreemde taal gesproken, sta je er heel anders tegenover dan dat je in een riante villawijk woont....

En zeker als je als villabewoner een fabriek hebt waar die instromers als goedkope arbeidskrachten in jouw fabriek kunnen werken in plaats van die dure, lastige Nederlanders die enkel maar over een CAO kunnen zeuren...

Ik blijf erbij; Nederland is al te vol. Veel te vol..

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Zo Sep 30, 2018 11:48 am Reageer met quote

In 1965 voorspelde het Centraal Bureau voor de Statistiek dat ­Nederland bij de eeuwwisseling 21 miljoen inwoners zou tellen. In werkelijkheid kwam het inwonertal ruim 5 miljoen lager uit. Deze ­ervaring zou tot terughoudendheid tegenover toekomstscenario’s moeten nopen. Daarvan is in de politiek thans weinig te merken.

https://www.trouw.nl/democratie/er-is-tegenwicht-nodig-aan-de-angstvisioenen-over-overbevolking-en-islamisering-~a4c1d6a2/

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Sep 30, 2018 1:56 pm Reageer met quote

Misschien is het wel juist dankzij die voorspelling geweest dat er nu "maar" bij 17 miljoen gebleven is. Het was de periode dat men als het ware aangespoord werd om naar Canada of Australië te emigreren. Als je het 'geschikte' beroep had kon je er bijna gratis naartoe....

Veel mensen hebben toen dankbaar gebruik gemaakt van die gelegenheid. Ware het niet dat mijn toenmalige vriendin (of beter gezegd, haar ouders) het niet wilde, want anders was ik ook een aussie geweest... Very Happy

Ik vind het alleen maar verstandig dat men van het ergste scenario uitgaat. Want in mijn ogen is het nu al erg genoeg...

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Sep 30, 2018 2:18 pm Reageer met quote

Men werd aangespoord te emigreren omdat er een gigantische werkloosheid was en de mensen geen droog brood hadden om van te leven. Dat is nu wel even anders zou ik denken. Men zit te springen om arbeiders en we kennen een ongekende welvaart

uit een krantje waarin de Nederlander aangemoedigd werd naar Nieuw-Guinea te verkassen, jaar 1948

Roman Kent

Pagina 6 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Plaats reactie