Zorgen om overbevolking.
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15699
Do Sep 27, 2018 7:44 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Lamenielache… Hoe kun je dat nu garanderen... Die immigratietoestroom is net als het weer, al even onvoorspelbaar. vandaag kan het wat minder zijn maar morgen kunnen de sluizen weer wagenwijd openstaan...
Ik garandeer niets maar dat kun jij evenmin. Je moet echter geen valse voorstelling van zaken geven. De bevolkingsaanwas van de afgelopen tien, twintig jaar, als die er al was, is nauwelijks toe te schrijven aan houders van een vluchtelingenstatus en hun nakomelingen. Lach nu maar weer verder.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 8:01 pm Reageer met quote

Bert- schreef:
Er kunnen ontzagelijk veel artikelen worden aangehaald om de overbevolking aan te tonen, hier bijv. is er zo een van:

“Nederland heeft met dik zeventien miljoen inwoners een stevige overbevolking en dat onze overheid de laatste decennia vier miljoen vreemdelingen hier toegelaten heeft van wie een groot deel Arabisch en Afrikaans is idioot.”

https://verenoflood.nu/migratie-en-overbevolking/
Je link deugt niet. De quote is een mening, geen feit.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 11:13 pm Reageer met quote

Bert- schreef:
Keesvi schreef:
Bert- schreef:
Er kunnen ontzagelijk veel artikelen worden aangehaald om de overbevolking aan te tonen, hier bijv. is er zo een van:

“Nederland heeft met dik zeventien miljoen inwoners een stevige overbevolking en dat onze overheid de laatste decennia vier miljoen vreemdelingen hier toegelaten heeft van wie een groot deel Arabisch en Afrikaans is idioot.”

https://verenoflood.nu/migratie-en-overbevolking/
Je link deugt niet. De quote is een mening, geen feit.

Het betreft meestal meningen, ook op dit forum, in dit geval berust het artikel op feiten. Dat jij de feiten niet wilt erkennen is aan jou verder.
Je kunt toch moeilijk ontkennen dat "van wie een groot deel Arabisch en Afrikaans is idioot" een mening is en geen feit.
Quote:
Maar voor je gemoedsrust deze dan nog van het alom geprezen CBS, die met cijfers bekend maakt dat er elke dag zo’n 600 migranten in Nederland bijkomen.
O ja? Waar kan ik dat vinden?
Quote:
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/2017/12/als-we-zo-doorgaan-is-nederland-straks-overspoeld
Over 40 jaar een miljoen mensen erbij, als dergelijke voorspellingen zouden kloppen? Zojuist beweerde je nog met die 600 per dag dat het er zo'n 9.000.000 zouden zijn... Maar goed, een aanwas van 6 à 7% in 40 jaar? Met de zwaar overdreven conclusie 'ALS WE ZO DOORGAAN, IS NEDERLAND STRAKS OVERSPOELD'? Ik onderken geenszins het probleem van overbevolking maar ik kan van de enigszins reële schattingen echt niet wakker liggen.

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Do Sep 27, 2018 11:55 pm Reageer met quote

Wij zullen het niet meer meemaken dat Nederland overspoeld is door mensen maar we kunnen er wel wat aan doen dat onze kinderen later niet in de problemen komen!!
Feit is gewoon dat Nederland steeds meer bevolking krijgt en het overvol wordt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6288
Vr Sep 28, 2018 12:33 am Reageer met quote

Bert- schreef:

Ik heb nergens beweerd van 9.000.000, dat maak jij er nu van. Het lijkt wel of je danig in de war bent, mogelijk verklaart dat wellicht dat je e.e.a. toch niet zo helder voor ogen staat.
Dat je er niet van wakker kan liggen is verder ook geheel niet aan de orde, het gaat en ging om de feiten die jij alsmaar bestrijdt. En 600 migranten zijn er heel wat, reken dat eens uit over een aantal jaren hoeveel het er dan zijn.

Wanneer je beweert dat er per dag 600 migranten bij komen beweer je dat dat er in 40 jaar 9.000.000 zijn Laughing

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Sep 28, 2018 12:34 am Reageer met quote

Bert- schreef:
Ik heb nergens beweerd van 9.000.000, dat maak jij er nu van. Het lijkt wel of je danig in de war bent, mogelijk verklaart dat wellicht dat je e.e.a. toch niet zo helder voor ogen staat.
Dat beweer je wel degelijk. Zal ik het je even voorrekenen? 600 immigranten per dag betekent 219000 per jaar maal 40 = 8.760.000 in 40 jaar, oftewel nagenoeg 9 miljoen. Goed, ik rond iets naar boven af maar degene die zich achter de oren moet krabben, in de war is, e.e.a. niet helder voor ogen staat, ben jij klaarblijkelijk.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 4044
Vr Sep 28, 2018 1:41 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Dagmar, lees nog eens het artikel waar ik naar verwees en wat ik daarbij schreef nog eens goed. In die Europese landen waar men migratie belemmert is er sprake van een ernstige bevolkingskrimp (zoals ik schreef), zo ernstig in sommige van die landen als alleen in oorlogstijd eerder is voorgekomen. In ANDERE Europese landen maakt men dat DANKZIJ migratie gelukkig niet mee, in SOMMIGE Europese landen groeit het bevolkinsaantal zelfs dankzij migratie. Overal in Europa is men afhankelijk van migratie om een economisch verwoestende terugval in bevolkingsggrootte te voorkomen. Dat is de strekking van het bewuste artikel.

Ik had het artikel wel goed begrepen.
Ik gaf alleen aan dat bevolkingstoename in Europa dus wel voor een groot deel komt door migratie.

Over of het echt zo desastreus is als jij beweert voor een economie als er bevolkingskrimp optreedt is echter voor mij nog maar de vraag.
Zou het niet beter zijn voor de wereld als er minder mensen waren?
Minder uitputting van grondstoffen op de aarde, meer terugkeer van natuurgebieden etc?

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Sep 28, 2018 2:30 am Reageer met quote

Bert- schreef:
Overigens die 600 dat is het cijfer van het CBS.
Ik heb je al eerder gevraagd waar ik die informatie kan vinden, oftewel, wat is je bron? Waar kan ik die berekening vinden? Zolang je die niet geeft ga ik ervan uit dat je valselijk suggereert dat we de komende 40 jaar 9.000.000 immigranten kunnen verwachten.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Vr Sep 28, 2018 7:20 am Reageer met quote

dagmar57 schreef:
NicolaasP schreef:
Dagmar, lees nog eens het artikel waar ik naar verwees en wat ik daarbij schreef nog eens goed. In die Europese landen waar men migratie belemmert is er sprake van een ernstige bevolkingskrimp (zoals ik schreef), zo ernstig in sommige van die landen als alleen in oorlogstijd eerder is voorgekomen. In ANDERE Europese landen maakt men dat DANKZIJ migratie gelukkig niet mee, in SOMMIGE Europese landen groeit het bevolkinsaantal zelfs dankzij migratie. Overal in Europa is men afhankelijk van migratie om een economisch verwoestende terugval in bevolkingsggrootte te voorkomen. Dat is de strekking van het bewuste artikel.

Ik had het artikel wel goed begrepen.
Ik gaf alleen aan dat bevolkingstoename in Europa dus wel voor een groot deel komt door migratie.

Over of het echt zo desastreus is als jij beweert voor een economie als er bevolkingskrimp optreedt is echter voor mij nog maar de vraag.
Zou het niet beter zijn voor de wereld als er minder mensen waren?
Minder uitputting van grondstoffen op de aarde, meer terugkeer van natuurgebieden etc?

wanneer er over de hele linie van leeftijden en zeer geleidelijk sprake zou zijn van bevolkingsafname zou dat economisch niet een ramp hoeven te betekenen voor de economie van een land, maar we hebben het hier over een toename van vergrijzing en een zeer sterke afname (bekijk de cijfers van Oost Europese landen nog maar eens) in geboortecijfers. Dat is uiteraard ontwrichtend voor een samenleving en een goede arbeidsverdeling.

Quote:
We dreigen Oost-Europa voor onze ogen te zien verdwijnen...Uit een recent rapport van de Verenigde Naties blijkt daarenboven dat de 10 snelst krimpende landen ter wereld alle 10 in Oost-Europa liggen.
https://nl.express.live/2018/07/23/we-dreigen-oost-europa-voor-onze-ogen-te-zien-verdwijnen

Wat de wereldpopulatie betreft, we hebben de mogelijkheid een veel schonere, ruimere, natuurlijker wereld te creëeren, niet door geboortebeperking, maar door het benutten van nieuwe technologie. DAT zou zoden aan de dijk kunnen zetten. De transitie naar duurzame energie, efficiënter voedselproduktie, milieuvriendelijke verpakkingen, en natuurlijk daarbij ook heel veel opruimwerk op zee en op land van plastics, olie, gifstoffen op vuilstortplaatsen enz. Daar zullen nog een hoop handen voor nodig zijn.
De groei van de wereldpopulatie is overigens gestaag aan het afnemen, en overal waar mensen in een redelijke welstand verkeren neemt het geboortecijfer (soms griezelig snel) af, dus een betere verdeling van geld en goederen en bestaansmogelijkheden in de wereld, cq Afrika zal daar nog sterk aan kunnen bijdragen

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30150
Vr Sep 28, 2018 11:22 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
...Zal ik het je even voorrekenen? 600 immigranten per dag betekent 219000 per jaar maal 40 = 8.760.000 in 40 jaar, oftewel nagenoeg 9 miljoen. Goed, ik rond iets naar boven af maar degene die zich achter de oren moet krabben, in de war is, e.e.a. niet helder voor ogen staat, ben jij klaarblijkelijk.

Het maakt mij niet zoveel uit of de getalletjes wel of niet precies kloppen. Enkel al een artikeltje als dit zegt al voldoende. Ze komen met scheepsladingen tegelijk naar binnen Dus een kalm, geleidelijk stroompje zoals sommigen menen te moeten beweren is het zeker niet. Het zijn er hoe dan ook, veel te veel...

Faber quisque fortunae suae

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 3022
Vr Sep 28, 2018 12:21 pm Reageer met quote

Stond de teller in 2011 nog op 7 miljard, inmiddels is de wereld­bevolking de grens van 7½ miljard mensen gepasseerd. En hoewel het groeitempo daalt verwachten de Verenigde Naties nog een verdere bevolkingsgroei, op de lange termijn mogelijk tot ruim 11 miljard mensen.

PETER EKAMPER

Hoewel de groei van de wereldbevolking sinds het eind van de jaren tachtig afneemt, komen er tegenwoordig per saldo toch nog altijd ongeveer 83 miljoen mensen (1,1%) per jaar bij, ongeveer de omvang van de bevolking van Duitsland. Hoewel de Verenigde Naties (VN) in hun meest recente prognose van de wereldbevolking een verdere daling van de geboortecijfers voorzien, verwachten zij een voortgaande groei van de wereldbevolking. De huidige verwachting (volgens de zogenoemde middenvariant van de VN-bevolkingsprognose) is dat rond 2023 de grens van 8 miljard wordt doorbroken, rond 2037 die van 9 miljard, rond 2055 die van 10 miljard en op de langere termijn, rond 2087, mogelijk zelfs die van 11 miljard.

Hebben we hier wat aan, in deze discussie?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Sep 28, 2018 1:26 pm Reageer met quote

Bert- schreef:
Ik heb enkel het getal wat ik las op de site van het CBS geciteerd, overgenomen. De rest heb jij op "creatieve" wijze er bij geschreven.
Daar is niets creatief aan. Het is gewoon simpele rekenkunde.
Quote:
de massale instroom van migranten te ontkennen en dàt lijkt me eigenlijk eerder vals. Neem de moeite en google nog eens even dan kom je er hopelijk wel achter.
Welke massale instroom?
Quote:
Een citaat uit de Volkskrant van ca een half jaar geleden:
“De belangrijkste oorzaak van die groei ligt in het hoge aantal vluchtelingen dat in 2015 naar Nederland kwam. In de loop van 2016 kregen veel Syriërs en Eritreërs een verblijfstatus, waardoor zij meetellen als Nederlandse inwoners”.
O ja, dat piekje van 2015, Syriërs en Eritreeërs. En dat moeten we 'verheffen' als maatstaf? Dat heb ik al tig keren afgeschoten als niet valide argument voor voorspellingen op de langere termijn. Je zegt het nu zelf. Wat probeer je nu eigenlijk duidelijk te maken?

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Sep 28, 2018 1:48 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Enkel al een artikeltje als dit zegt al voldoende. Ze komen met scheepsladingen tegelijk naar binnen Dus een kalm, geleidelijk stroompje zoals sommigen menen te moeten beweren is het zeker niet. Het zijn er hoe dan ook, veel te veel...
Het is een verschil van perceptie. Ik vind die toestroom helemaal niet zo gek veel. Waar plaats is voor 17 miljoen inwoners is ook nog wel plaats voor wat meer mensen. Voorlopig gaat het nog steeds veel meer om economische mogelijkheden dan om vierkante meters, waarbij ik geenszins ontken dat we problemen hebben met de infrastructuur zoals filevorming en een lichtelijk overspannen OV in bevolkingsconcentraties. Asielzoekers zijn een minderheid bij de toename van de bevolking:
Quote:
migranten uit onder meer Polen, India, Letland, Estland en Roemenië. Ook het aantal migranten uit Brazilië nam opvallend toe: in 2016 was het migratiesaldo nog 628, in 2017 steeg dat naar 1.706.
Nederland telt nu 17,2 miljoen inwoners: 'Van de baby's moet de groei het niet hebben, van de migranten wel'

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Sep 28, 2018 2:05 pm Reageer met quote

Ik blijf van mening dat er helemaal geen groei meer moet zijn en dat de mens eindelijk eens aan evenwicht moet gaan denken. Het is die groeiobsessie die de mensheid uiteindelijk de das gaat omdoen. Want zoals al zo vaak gezegd; eindeloze groei in een beperkte ruimte kan nu eenmaal niet...
En dat geldt zeker voor een miniatuurlandje als Nederland...

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 4044
Vr Sep 28, 2018 2:16 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:

Wat de wereldpopulatie betreft, we hebben de mogelijkheid een veel schonere, ruimere, natuurlijker wereld te creëeren, niet door geboortebeperking, maar door het benutten van nieuwe technologie. DAT zou zoden aan de dijk kunnen zetten. De transitie naar duurzame energie, efficiënter voedselproduktie, milieuvriendelijke verpakkingen, en natuurlijk daarbij ook heel veel opruimwerk op zee en op land van plastics, olie, gifstoffen op vuilstortplaatsen enz. Daar zullen nog een hoop handen voor nodig zijn.

Technologie kan veel goeds brengen voor de toekomst dat ben ik met je eens., maar of technologie nu de beste oplossing is blijft voor mij de vraag bij een in ieder geval voorlopig nog groeiende wereldbevolking in grote delen van de wereld.

De groei van de wereldpopulatie is overigens gestaag aan het afnemen, en overal waar mensen in een redelijke welstand verkeren neemt het geboortecijfer (soms griezelig snel) af, dus een betere verdeling van geld en goederen en bestaansmogelijkheden in de wereld, cq Afrika zal daar nog sterk aan kunnen bijdragen

Juist in Afrika zal de bevolkingsgroei het hoogst worden, je kunt nu al op je vingers natellen dat dat voor enorme problemen gaat zorgen.
De oplossing is inderdaad zorgen dat daar de levensstandaard omhoog gaat, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Zo simpel is het niet om daar de totale levensstandaard omhoog te brengen zeker niet als er meer inwoners bijkomen. Dat gaat heel veel tijd en investeringen vragen en lijkt op achter de feiten aan blijven hollen.
Ik voorzie dan ook nog heel veel migratie vanuit Afrika naar andere landen. (misschien is dat dan de oplossing voor krimp in Europa)

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Sep 28, 2018 2:34 pm Reageer met quote

Krimp in Europa zou anders helemaal geen kwaad kunnen. Integendeel, dan is er ook weer ruimte voor andere zaken. Groei is goed, maar slechts tot een bepaalde hoogte. Daarna zal men naar een evenwicht moeten zoeken en die in stand houden. Anders zal het vroeger of later toch op een ramp uitlopen...

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Vr Sep 28, 2018 4:48 pm Reageer met quote

Als we door gaan zoals nu dat er 50.000 nieuwkomers komen, zijn er in 2050 20 miljoen mensen in Nederland.
Nu zijn er 17,2 miljoen mensen maar als er 8000 mensen per jaar vertrekken, zijn er dan nog 16 miljoen in Nederland.
Dan gaat het aantal inwoners dus achter uit en dat is alleen maar goed.

Ik lees hier ook dat men door nieuwe technologie, best meer inwoners kunnen hebben.
Dat is imo de grootste onzin, gewoon grondstoffen winnen uit de aarde wat ik roofbouw noem om de technologie te produceren.
Ook dat de migranten goed zijn voor de oude dag van de mensen die men vergrijzing noemt.
Als die migranten nog wat bij geleerd willen worden als ze dat al willen en ze misschien dan een ban willen hebben, is die vergrijzing allang voorbij.
Dan moeten ze al gaan denken aan hun eigen vergrijzing en vrees dat dat dan een harde dobber wordt en zeker voor onze (klein) kinderen.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Vr Sep 28, 2018 4:51 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
NicolaasP schreef:

Technologie kan veel goeds brengen voor de toekomst dat ben ik met je eens., maar of technologie nu de beste oplossing is blijft voor mij de vraag bij een in ieder geval voorlopig nog groeiende wereldbevolking in grote delen van de wereld.

Juist in Afrika zal de bevolkingsgroei het hoogst worden, je kunt nu al op je vingers natellen dat dat voor enorme problemen gaat zorgen.
De oplossing is inderdaad zorgen dat daar de levensstandaard omhoog gaat, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Zo simpel is het niet om daar de totale levensstandaard omhoog te brengen zeker niet als er meer inwoners bijkomen. Dat gaat heel veel tijd en investeringen vragen en lijkt op achter de feiten aan blijven hollen.
Ik voorzie dan ook nog heel veel migratie vanuit Afrika naar andere landen. (misschien is dat dan de oplossing voor krimp in Europa)

Het Afrikaanse continent is op meedogenloze wijze geplunderd door Europa terwijl we kris-kras door stammenarealen grenzen hebben aangebracht, en de beste jongelingen generaties lang ontvoerd hebben om in Suriname, Brazilië, Amerika aan het werk te zetten...Tot de dag van vandaag wordt het continent gigantisch uitgebuit, waarbij Nederland een zeer grote rol speelt. De grote bedrijven die in Afrikaanse landen goede zaken doen met grondstoffen en/of slavenarbeid hoeven niets aan belasting aldaaraf te dragen dankzij de faciliteiten die wij hen hier bieden. Daarmee lopen hardwerkende Afrikaanse mensen vele vele MILJARDEN mis, gewoon weggeroofd, geplunderd. Enfin, dat is hier verder niet aan de orde. De aan een ernstige bevolkingskrimp lijdende landen zouden heel goed migranten uit Afrika kunnen gebruiken, misschien gaan die wel heel erg nodig worden in de nabije toekomst (gezien het tempo en de grootte van die krimp, zie vorige bericht). Maar daar even van afgezien, ik ben er natuurlijk een warm voorstander van dat we in Afrika de mensen gaan helpen, niet alleen un levensstandaard te verhogen, want wat staan we gigantisch bij hen in het krijt, maar ook om ervoor te zorgen dat alleen DIE mensen kinderen krijgen, die ook echt kinderen willen hebben. Je weet dat de katholieke kerk hierin een zeer kwalijke rol speelt. Dat moet ongedaan gemaakt worden. Iedereen moet daar, net als hier, seks kunnen hebben, zonder dat daar een kind van hoeft te komen. Daar moeten wij hen zowel moreel als materieel bij helpen, dat is heel erg hard nodig.

https://www.volkskrant.nl/economie/multinationals-stelen-miljarden-van-afrika~bddc8678/

Roman Kent

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5878
Vr Sep 28, 2018 9:05 pm Reageer met quote

Omdat mijn computer bij de reparateur staat gebruik ik nu de computer van Ria. Een bericht in de Volkskrant van vandaag viel mij dan op en prikt een aantal meningen, die ik hier las door. Lees zelf ik plaats alleen de eindconclusie.

Eindoordeel
"Een Nederlands inwoneraantal van bijna 20 miljoen in 2050 is mogelijk, maar ligt minder voor de hand dan 18,4 miljoen. Hoewel er jaarlijks veel meer arbeidsmigranten arriveren dan asielzoekers, blijven laatstgenoemden langer en dragen ze op termijn iets meer bij aan de bevolkingsgroei. "

Benneke

Mijn mening vorm ik zelf!

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Sep 28, 2018 10:31 pm Reageer met quote

redone schreef:
Eindoordeel
"Een Nederlands inwoneraantal van bijna 20 miljoen in 2050 is mogelijk, maar ligt minder voor de hand dan 18,4 miljoen. Hoewel er jaarlijks veel meer arbeidsmigranten arriveren dan asielzoekers, blijven laatstgenoemden langer en dragen ze op termijn iets meer bij aan de bevolkingsgroei. "

Benneke
Conform mijn bevindingen. Die migratiecijfers worden zwaar overdreven.

Je kunt overigens op een andere computer, tablet of smartphone gewoon met je eigen account inloggen.

Pagina 5 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Plaats reactie