Zorgen om overbevolking.
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6103
Do Sep 27, 2018 12:23 pm Reageer met quote

https://qz.com/1325640/the-european-countries-that-desperately-need-migrants-to-avoid-demographic-decline-and-those-that-dont/

in landen in Europa waar men migratie belemmert is sprake van een desastreus krimpende bevolking

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15558
Do Sep 27, 2018 12:57 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
https://qz.com/1325640/the-european-countries-that-desperately-need-migrants-to-avoid-demographic-decline-and-those-that-dont/

in landen in Europa waar men migratie belemmert is sprake van een desastreus krimpende bevolking
Om even door te schieten komt de gedachte weleens bij me op om van de wereldbevolking een grote smeltkroes te maken, waarbij rassen, etniciteit, nationaliteit, religie en dergelijke geen enkele rol meer spelen. Dat is misschien niet reëel en meer ideologisch dan logisch geredeneerd vanuit de actuele situatie maar het werkt gewoon al jaren niet meer dat we allemaal op onze eigen door landsgrenzen bepaalde postzegel blijven zitten en die met volstrekt obsolete en niet werkende maatregelen verdedigen. Laten we van de nood een deugd maken. Accepteren van mechanismen die toch wel zullen plaatsvinden, zoals min of meer illegale immigratie maar die zo goed mogelijk reguleren in plaats van alleen maar tegen proberen te gaan. Misschien moeten we veel meer accepteren dat het om natuurlijke processen gaat die toch wel zullen plaatsvinden en die we hoogstens iets kunnen sturen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Do Sep 27, 2018 1:40 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
NicolaasP schreef:

Om even door te schieten komt de gedachte weleens bij me op om van de wereldbevolking een grote smeltkroes te maken, waarbij rassen, etniciteit, nationaliteit, religie en dergelijke geen enkele rol meer spelen. Dat is misschien niet reëel en meer ideologisch dan logisch geredeneerd vanuit de actuele situatie maar het werkt gewoon al jaren niet meer dat we allemaal op onze eigen door landsgrenzen bepaalde postzegel blijven zitten en die met volstrekt obsolete en niet werkende maatregelen verdedigen. Laten we van de nood een deugd maken. Accepteren van mechanismen die toch wel zullen plaatsvinden, zoals min of meer illegale immigratie maar die zo goed mogelijk reguleren in plaats van alleen maar tegen proberen te gaan. Misschien moeten we veel meer accepteren dat het om natuurlijke processen gaat die toch wel zullen plaatsvinden en die we hoogstens iets kunnen sturen.

Dat zou zeker ook mijn voorkeur hebben. Maar zolang mensen anderen aankijken op afkomst, huidskleur, religie etc en de houding hebben van : 'wij tegen zij', 'wij' doen het beter, 'wij' zijn beter, zal er niets veranderen. Helaas!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 1:44 pm Reageer met quote

Bert- schreef:
Een onvriendelijke bejegening betekent zelden een constructief gesprek, vooringenomenheid en subjectiviteit evenmin, dat ter zijde.
Dat ben ik met je eens.
Quote:
Overbevolking heeft uiteraard ook gevolgen voor de woningmarkt, ik las zojuist dat statushouders in Castricum geen voorang meer krijgen voor de toewijzing van sociale huurwoningen.
Immigratie is een zo goed als te verwaarlozen factor van de bevolkingsgroei. Je zou hoogstens kunnen stellen dat de zeer geringe bevolkingsgroei te danken is aan immigratie die we eerder zouden moeten toejuichen omdat het doorgaans om jonge mensen gaat, dus tegen de vergrijzing, dan tegengaan.

Toewijzen van woningen zou op grond van individuele situaties moeten geschieden. Asielzoekers die een verblijfsvergunning tgv risico op vervolging in het lvh hebben gekregen hebben hoogstens een bed in een AZC. Vergis je niet in het aantal woningzoekers tgv echtscheiding. Die hebben in principe een fatsoenlijk dak boven hun hoofd, evenals jongeren die het ouderlijk huis willen verlaten. "Eigen volk eerst" is voor mij geen argument, in de eerste plaats omdat statushouders even goed eigen volk zijn.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 1:46 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Misschien moeten we veel meer accepteren dat het om natuurlijke processen gaat die toch wel zullen plaatsvinden en die we hoogstens iets kunnen sturen.

Helemaal eens Kees, te vergelijken met 'communicerende vaten', er ontstaat geen disbalans, maar juist meer balans

Bert: woningschaarste wordt kunstmatig in stand gehouden door gemeenten en particulieren om een bron van speculatie te blijven vormen waar zij nu eenmaal afhankelijk van geworden zijn. Probeer eens een periode op te zoeken waarin Nederland niet of nauwelijks migratie kende en er in MINDERE mate sprake van woningschaarste was. Dat zal je niet lukken.
Een link met migratie -waar ook ons land niet buiten zal kunnen- valt niet te leggen, wel met overheidsbeleid

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Do Sep 27, 2018 1:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29909
Do Sep 27, 2018 1:51 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

]Om even door te schieten komt de gedachte weleens bij me op om van de wereldbevolking een grote smeltkroes te maken, waarbij rassen, etniciteit, nationaliteit, religie en dergelijke geen enkele rol meer spelen. Dat is misschien niet reëel en meer ideologisch dan logisch geredeneerd vanuit de actuele situatie maar het werkt gewoon al jaren niet meer dat we allemaal op onze eigen door landsgrenzen bepaalde postzegel blijven zitten en die met volstrekt obsolete en niet werkende maatregelen verdedigen. Laten we van de nood een deugd maken. Accepteren van mechanismen die toch wel zullen plaatsvinden, zoals min of meer illegale immigratie maar die zo goed mogelijk reguleren in plaats van alleen maar tegen proberen te gaan. Misschien moeten we veel meer accepteren dat het om natuurlijke processen gaat die toch wel zullen plaatsvinden en die we hoogstens iets kunnen sturen.

Dat zou natuurlijk wel de grootste fout zijn die je kan maken. Het enige resultaat is dat de armen enkel maar arm blijven en de wat minder armen enkel maar nog armer worden. En de rijken blijven rijk want die trekken zich wel terug op hun eigen eilandjes waar geen arme ooit in de buurt zal komen...

Als het zo simpel was, waarom zijn er alleen in Nederland dan al van die grote verschillen tussen mensen die niet eens kunnen rondkomen en mensen die met hun geld geen raad weten...?

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 2:17 pm Reageer met quote

Bert- schreef:
Het gaat hier dus vooral om de voorrang die gegeven wordt en dat zal zeker eens goed ter discussie gesteld moeten worden, daarover bestaat enorme onvrede onder het gewone volk.
Wat heeft dat te maken met overbevolking?

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 2:20 pm Reageer met quote

Alles, zou ik zeggen. Je kan niet door blijven gaan met woningen neer te plempen voor alles en iedereen uit alle buitenlanden van de wereld. Eens is het toch echt wel vol...

Is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen..??

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 2:25 pm Reageer met quote

Dat is mij nu ook wel duidelijk... Very Happy

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 2:44 pm Reageer met quote

Even terugspoelen. De discussie is overbevolking. Onverklaarbaar gaat het op een gegeven moment over de toewijzing van woningen aan asielzoekers. Heeft dat ook maar iets te maken met overbevolking? Kan iemand me dat duidelijk maken?

Vervolgens:
Tympaan schreef:
Alles, zou ik zeggen. Je kan niet door blijven gaan met woningen neer te plempen voor alles en iedereen uit alle buitenlanden van de wereld. Eens is het toch echt wel vol...

Annette49 schreef:
Kees WIL het niet begrijpen.

Tympaan schreef:
Dat is mij nu ook wel duidelijk...

Volgens mij is hier maar een ding duidelijk aan en dat is dat het soort stompzinnige 'duidelijkheid' dat hier bedoeld wordt mij niet verweten kan worden.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 2:49 pm Reageer met quote

Bert- schreef:
Het asielbeleid heeft dat niets te maken met overbevolking cq de woningmarkt denk je?
Maak eens duidelijk wat je bedoelt met oorzaak en gevolg.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3875
Do Sep 27, 2018 3:04 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:

Dit stuk toont toch juist aan dat in Europa de bevolking groeit door met name migratie?
Quote:
Immigrants are having a huge impact on Europe’s population.
Though there were more deaths than births across the European Union (EU), the population increased by 1.1 million in one year, to 512.6 million people. The increase was due to net migration,

In Nederland is dit niet het geval volgens het stuk
Quote:

Er zijn echter enkele Europese landen waarvan de groei niet afhankelijk is van migratie. In Ierland, Frankrijk en Nederland daalde de bevolkingsgroei in 2016 als gevolg van natuurlijke toenames in plaats van migratie.

Waarbij ik me wel afvraag hoe ze die natuurlijke toename tellen, want kinderen van immigranten zijn natuurlijk Nederlanders bij geboorte, maar wel een direct gevolg van migratie en die hebben zeker bij een 1e generatie migranten vaak grotere aantallen kinderen dan de daarop volgende generaties migranten.
Bevolkingsgroei:CBS)
1950-10 026 773 bevolkingsdichtheid; 309
1960-11 417 254 " : 352
1970-12 957 621 " : 384
1980-14 091 014 " : 410
1990-14 892 574 " : 439
2000-15 863 950 " : 468
2010-16 574 989 " : 491
2016-16 979 120 " : 504
2017-17 081 507 " : 507
(statline.cbs.nl)

In zijn totaliteit kun je in elk geval wel concluderen dat de bevolkingsaanwas gegroeit is al die jaren in Nederland en de bevokingsdichtheid toegenomen, ongeacht de oorzaak hiervan, terwijl de snelheid van de bevolkingsgroei afneemt van 17.3% naar 6.0% in 2016.

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Do Sep 27, 2018 3:16 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Mijn begrijpertje begrijpt dat in ieder geval wel.
Ik heb het er met Luuk over gehad en écht een goed gesprek en wat bleek, hij begrijpt het ook!! Smile

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 3022
Do Sep 27, 2018 3:22 pm Reageer met quote

Even een herhaling van wat ik al eerder aangaf.
in 2017 waren er 100.000 mensen meer in Nederland dan in 2016.
Dat betekent dat over pakweg 7 jaar een stad ter grote als Rotterdam of Amsterdam in Nederland moet verrijzen. Misschien is dit voorbeeld iets duidelijker voor de mensen die zeggen dat overbevolkig geen probleem is/word in Nederland. Zo niet slaap lekker.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3875
Do Sep 27, 2018 3:27 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

Om even door te schieten komt de gedachte weleens bij me op om van de wereldbevolking een grote smeltkroes te maken, waarbij rassen, etniciteit, nationaliteit, religie en dergelijke geen enkele rol meer spelen. .

Als je alleen al hier op het forum leest, waar tussen de meeste forumleden bovengenoemde verschillen geen grote rol spelen en elkaar bijna de tent uitvechten omdat de eigen mening het belangrijkst wordt gevonden, dan wordt als bovengenoemde zaken wel een grote spelen helemaal bijna een onmogelijke opgave om vreedzaam en verdraagzaam samen te leven. Laughing

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 4:39 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

...Volgens mij is hier maar een ding duidelijk aan en dat is dat het soort stompzinnige 'duidelijkheid' dat hier bedoeld wordt mij niet verweten kan worden.

Jou kan wel weer andere stompzinnige "duidelijkheden" verweten worden...

Je kan ook gewoon zeggen dat we het over bepaalde punten nooit eens zullen worden.

Voor mij is de algehele overbevolking de hoofdoorzaak van alle ellende. En op detailniveau betekent het woningnood en alle bijkomende narigheden...

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 7:29 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Waarbij ik me wel afvraag hoe ze die natuurlijke toename tellen, want kinderen van immigranten zijn natuurlijk Nederlanders bij geboorte, maar wel een direct gevolg van migratie en die hebben zeker bij een 1e generatie migranten vaak grotere aantallen kinderen dan de daarop volgende generaties migranten.
Dat gaf ik eerder ook al aan maar ook dat na een, hooguit twee generaties het kindertal van gezinnen met een migrantenachtergrond gemiddeld is.
Quote:
terwijl de snelheid van de bevolkingsgroei afneemt van 17.3% naar 6.0% in 2016.
Dat is precies wat ik bedoel. De komende paar decennia gaan de babyboomers wegvallen, gevolgd door de aanvankelijke talrijke nakomelingen van immigranten. Daardoor valt de komende 50 jaar eerder een afname van de bevolking te verwachten dan een toename, zeker omdat er van massale immigratie al jaren geen sprake meer is.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 7:35 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Als je alleen al hier op het forum leest, waar tussen de meeste forumleden bovengenoemde verschillen geen grote rol spelen en elkaar bijna de tent uitvechten omdat de eigen mening het belangrijkst wordt gevonden, dan wordt als bovengenoemde zaken wel een grote spelen helemaal bijna een onmogelijke opgave om vreedzaam en verdraagzaam samen te leven. Laughing
Waar ik de pest aan heb is dat nogal wat discussies zo nodig moeten leiden tot vingertjes in de richting van mensen met een immigratieachtergrond als veroorzakers van alle kwaad. Het gaat me helemaal niet om het ontkennen van problemen maar om het automatisme, het gemak waarmee er gegeneraliseerd en klakkeloos allerlei onzin voor waar aangenomen wordt.

Sommigen menen er kennelijk nog een schepje bovenop te doen door hele berichten te wijden aan het persoonlijk schofferen van forumleden zonder een woord vuil te maken aan waar het in de discussie over gaat. Dergelijk gedrag zou wat mij betreft door meer mensen veroordeeld mogen worden. Verdraagzaamheid vind ik in dergelijke gevallen misplaatst, zoals in de TK waar Wilders onbekritiseerd zijn gang kan gaan met zijn ordinaire scheldpartijen.

Laatst aangepast door Keesvi op Do Sep 27, 2018 7:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 7:39 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
',,, Daardoor valt de komende 50 jaar eerder een afname van de bevolking te verwachten dan een toename, zeker omdat er van massale immigratie al jaren geen sprake meer is.

Lamenielache… Hoe kun je dat nu garanderen... Die immigratietoestroom is net als het weer, al even onvoorspelbaar. vandaag kan het wat minder zijn maar morgen kunnen de sluizen weer wagenwijd openstaan...

Of ben je helderziende geworden...?

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 7:43 pm Reageer met quote

Dagmar, lees nog eens het artikel waar ik naar verwees en wat ik daarbij schreef nog eens goed. In die Europese landen waar men migratie belemmert is er sprake van een ernstige bevolkingskrimp (zoals ik schreef), zo ernstig in sommige van die landen als alleen in oorlogstijd eerder is voorgekomen. In ANDERE Europese landen maakt men dat DANKZIJ migratie gelukkig niet mee, in SOMMIGE Europese landen groeit het bevolkinsaantal zelfs dankzij migratie. Overal in Europa is men afhankelijk van migratie om een economisch verwoestende terugval in bevolkingsggrootte te voorkomen. Dat is de strekking van het bewuste artikel.

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Do Sep 27, 2018 7:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Pagina 4 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Plaats reactie