Zorgen om overbevolking.
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15901
Ma Sep 24, 2018 6:31 pm Reageer met quote

l.rozewater schreef:
Kees is dat nu moeilijk, om iets niet te willen begrijpen?. De discussie gaat over overbevolking, met als sub gedeelte overbevolking in Nederland. Het is aangetoond dat Nederland niet groter word, en dat elk jaar er meer mensen in Nederland zijn/komen. Het is aangetoond dat de grootste groei word veroorzaakt door migranten (bron C.B.S) en waar praat jij over..... een busreis.
Pardon? Niet ik maar Tympaan begon over het OV en de talen die daarin gesproken werden. Ik heb het heel netjes gehad over die ontzettend grote vermeende overbevolking en wat gaten in die redenering geschoten, dacht ik.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30386
Ma Sep 24, 2018 7:56 pm Reageer met quote

Je kan er kort of lang over praten, maar als je het over overbevolking hebt heb je het ook over massa-immigratie. En dàt is de hoofdreden dat Nederland steeds voller wordt. Dat sommige mensen dat per se niet willen zien kan ik verder ook niet helpen. En dan gaat het niet over Groningers of Friezen...

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Sep 24, 2018 9:51 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
En dan gaat het niet over Groningers of Friezen...
Nou even geen rookgordijnen en niet weglopen voor wat je zelf aan de orde stelt. Jij begon over wat je aan talen in het OV aantreft of voor mijn part in het grijze verleden aantrof. Met Groningers en Friezen die onderling hun moerstaal spreken heb je kennelijk geen enkele moeite maar leg mij dan eens uit wat het verschil is met Turken, Marokkanen, Somaliërs en Eritreeërs die onder elkaar in hun eigen taal communiceren.

Tympaan schreef:
Je kan er kort of lang over praten, maar als je het over overbevolking hebt heb je het ook over massa-immigratie. En dàt is de hoofdreden dat Nederland steeds voller wordt.
En daarmee blijf je onzin verkopen want we hebben in NL al jaren geen massa-immigratie. Dat er twee, drie jaar terug een piekje van enkele tienduizenden statushouders (met een vergunning voor bepaalde tijd) bijgeteld moesten worden als ingezetenen zegt helemaal niets over een langdurige tendens. Ik heb uitgebreid en onderbouwd commentaar op zowel het AD-artikel als het CBS-rapport gegeven. Als je denkt dat ik ongelijk heb dan hoor ik dat graag, maar ga dan wel op die onderbouwing in, in plaats van jezelf telkenmale te herhalen zonder steekhoudende argumenten.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Sep 25, 2018 11:11 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:
En dan gaat het niet over Groningers of Friezen...
Nou even geen rookgordijnen en niet weglopen voor wat je zelf aan de orde stelt. Jij begon over wat je aan talen in het OV aantreft of voor mijn part in het grijze verleden aantrof. Met Groningers en Friezen die onderling hun moerstaal spreken heb je kennelijk geen enkele moeite maar leg mij dan eens uit wat het verschil is met Turken, Marokkanen, Somaliërs en Eritreeërs die onder elkaar in hun eigen taal communiceren.

Te belachelijk voor woorden dat ik dat nog moet uitleggen. Groningers, Friezen, Limburgers, Hagenezen enz, enz, enz, zijn Nederlanders van huis uit en spreken geen andere taal maar een dialect dat in hun streek gebruikelijk is. Niet te vergelijken met buitenlanders die categorisch weigeren om de taal te spreken van het land wat de kosten gemaakt en de moeite gedaan heeft om die lui op te vangen..

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:
Je kan er kort of lang over praten, maar als je het over overbevolking hebt heb je het ook over massa-immigratie. En dàt is de hoofdreden dat Nederland steeds voller wordt.
En daarmee blijf je onzin verkopen want we hebben in NL al jaren geen massa-immigratie. Dat er twee, drie jaar terug een piekje van enkele tienduizenden statushouders (met een vergunning voor bepaalde tijd) bijgeteld moesten worden als ingezetenen zegt helemaal niets over een langdurige tendens. Ik heb uitgebreid en onderbouwd commentaar op zowel het AD-artikel als het CBS-rapport gegeven. Als je denkt dat ik ongelijk heb dan hoor ik dat graag, maar ga dan wel op die onderbouwing in, in plaats van jezelf telkenmale te herhalen zonder steekhoudende argumenten.

Zodra je over "onzin" begint denk ik aan een drammerig kind dat zijn zin niet krijgt. Moet je verder zelf weten maar daarmee verandert mijn mening niet. Je kan het allemaal wel mooier voorstellen dat het is, maar in mijn ogen blijft de huidige instroom een vorm van massa-immigratie. Daar zullen best pieken en dalen inzitten maar het blijft een stroom die nooit opdroogt totdat die landen zelf weer 'bewoonbaar' zijn. En dat zal, gezien de laffe houding van organisaties zoals de VN, nog wel heel lang gaan duren. En toch maar weer; Noch Nederland, noch heel Europa kan alle ellende van de hele wereld opvangen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Sep 25, 2018 8:31 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Te belachelijk voor woorden dat ik dat nog moet uitleggen. Groningers, Friezen, Limburgers, Hagenezen enz, enz, enz, zijn Nederlanders van huis uit en spreken geen andere taal maar een dialect dat in hun streek gebruikelijk is.
Er is geen duidelijke grens tussen een taal en een dialect.
Tympaan schreef:
Niet te vergelijken met buitenlanders die categorisch weigeren om de taal te spreken van het land wat de kosten gemaakt en de moeite gedaan heeft om die lui op te vangen..
Als je van meet af aan duidelijk gemaakt had dat je weigeraars om Nederlands te leren en te spreken dan zouden we een heel andere discussie hebben gehad.
Tympaan schreef:
Keesvi schreef:

Zodra je over "onzin" begint denk ik aan een drammerig kind dat zijn zin niet krijgt. Moet je verder zelf weten maar daarmee verandert mijn mening niet. Je kan het allemaal wel mooier voorstellen dat het is, maar in mijn ogen blijft de huidige instroom een vorm van massa-immigratie. Daar zullen best pieken en dalen inzitten maar het blijft een stroom die nooit opdroogt totdat die landen zelf weer 'bewoonbaar' zijn. En dat zal, gezien de laffe houding van organisaties zoals de VN, nog wel heel lang gaan duren. En toch maar weer; Noch Nederland, noch heel Europa kan alle ellende van de hele wereld opvangen.
O, het is je méning dat er heden ten dage massa-immigratie plaatsvindt. Dan is dat ook weer duidelijk. Als je dat van meet af aan had aangegeven dan zouden we ook wat dat betreft een heel andere discussie hebben gehad maar fijn dat je daar uiteindelijk toch opheldering over geeft.

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Sep 26, 2018 6:59 pm Reageer met quote

Jij vindt dat er geen duidelijke grens is tussen taal en dialect. Gelukkig zie ik dat toch anders en is er zeker wel een verschil...

Die discussie zou maar één ding duidelijk maken; we gaan het echt niet met elkaar eens worden...

Jij hebt de mening dat het niet zo is.. Lekker houden zo. Dan houd ik mijn mening dat er wel terdege een massa-immigratie plaats vindt. Dat jij dat niet wil zien, daar kan ik ook verder niets aan doen...
Dus gewoon blijven doordrammen, dan dram ik wel terug...

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Sep 26, 2018 10:53 pm Reageer met quote

Discussie over al dan niet vermeende overbevolking heeft zoals vele anders discussies xenofobe proporties aangenomen. I rest my case...

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Wo Sep 26, 2018 11:32 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Discussie over al dan niet vermeende overbevolking heeft zoals vele anders discussies xenofobe proporties aangenomen. I rest my case...

Dit was te verwachten Kees. En dan het schoonpraten van de opkomst van nazi's als gevolg van immigratie vind ik ronduit stuitend. Het laat wel duidelijk zien waar men staat.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Sep 26, 2018 11:57 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Dan houd ik mijn mening dat er wel terdege een massa-immigratie plaats vindt.
Ik baseer me bij voorkeur op harde cijfers maar als jij dat niet doet is dat jouw keuze die ik uiteraard respecteer.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 12:00 am Reageer met quote

annette49 schreef:
Omdat er geen gesprek te voeren valt dit ook maar weg.

O ja, Kees, omdat je dit graag hoort JE HEBT GELIJK, JE HEBT GELIJK, JE HEBT GELIJK.
en
annette49 schreef:
Wat ben je toch een misselijke meid Lucia. Ik praat het helemaal niet schoon, ik vind het juist erg.Fijn hé dat je weer ff je gal kwijt kunt.
Maar psst, je hebt geen gelijk.
Voordat je ook dit weghaalt. Ik denk niet dat een discussie gediend is met dergelijke persoonlijke rancunes. Dit is puur jouw keuze. Nogal gênant, als je het mij vraagt.

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Do Sep 27, 2018 12:15 am Reageer met quote

Ik had dit topic opgestart en dacht van ik probeer het weer eens maar het loopt helaas toch weer fout, jammer.
Het stuk uit het AD vind ik gewoon de waarheid, we merken het overal aan.
Nederland wordt overvol en daar moet perk aan gesteld worden, niets meer of minder.
Het is alleen maar goed dat er bij de regering,alhoewel erg laat, er een lampje is gaan branden.

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Do Sep 27, 2018 12:18 am Reageer met quote

Als iemand schrijft dat de opkomst van de nazi's nu het gevolg is van immigratie etc. lijkt me dat duidelijk een soort van verontschuldiging naar de nazi's, zij kunnen er niets aandoen, het zijn die 'immigranten hé?!'. Daar ligt het aan. Mag ik daar aub gebelgd over zijn. Niemand hoeft het met me eens te zijn maar ik vind dat xenofobisch denken.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 12:28 am Reageer met quote

Het lijkt nogal moeilijk te zijn dus nog maar eens. Ik denk niet dat een discussie gediend is met persoonlijke rancunes. Nogal gênant, als je het mij vraagt.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 12:46 am Reageer met quote

annette49 schreef:
Kees, begin daar dan niet steeds mee.
Ik begrijp met de beste wil van de wereld niet wat je bedoelt. Waarmee begin ik steeds?

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 10:02 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Het lijkt nogal moeilijk te zijn dus nog maar eens. Ik denk niet dat een discussie gediend is met persoonlijke rancunes. Nogal gênant, als je het mij vraagt.

Waarom ga je dan zelf telkens op die toer..???

Het begint al met de bijdrage van een ander als "onzin" af te doen. Dan weet je al dat de sfeer verziekt is en de discussie in het persoonlijke vlak getrokken gaat worden. Dat kennen we toch wel uit het verleden, dacht ik zo...

Wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan politici; in de zaal vechten ze elkaar de tent uit maar aan de bar staan diezelfde lui gezellig te keuvelen over de vakantie...

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6431
Do Sep 27, 2018 10:32 am Reageer met quote

annette49 schreef:
In verband met de de zieke gedachtenkronkels van sommige leden haal ik dit berichtje maar weg.

sneer 1 (en volkomen onbegrijpelijk waar deze uithaal een reactie op is...WELKE "zieke gedachtenkronkels"?
Tot op het moment van deze quote hadden we hier een discussie die nmm helemaal nergens "zieke gedachtenkronkels"vertoonde en ZEKER GEEN vileine uithaal naar andere forumleden zoals Annette hier begaat.

annette49 schreef:
Omdat er geen gesprek te voeren valt dit ook maar weg.

Net zo onbegrijpelijk, men is misschien een beetje bezig zijn/haar standpunt in allerlei varianten te herhalen, maar van een sfeer waarin verder "geen gesprek te voeren valt" is geen sprake

annette49 schreef:
Jij en Lucia zijn gewoon hele valse mensen, Kees.

Nou dat weten we dan ook alweer. Waarom blijf je niet net als Kees en Lucia gewoon met ARGUMENTEN komen Annette?
Lees zelf even terug, de enige die hier in deze discussie VALS aan het worden is dat lijk jij toch zelf te zijn...

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 10:50 am Reageer met quote

Hoe men elkaar ook aanvalt en onderuit probeert te trekken, één ding is wel zeker. Niemand zal ook maar een millimeter van zijn/haar standpunt afwijken...

Eigenlijk zijn dit soort discussies al bij voorbaat zinloos....

Maar het houdt het forum wel weer levendig. Als niemand wat zegt wordt het ook weer zo doods...

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 11:52 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Het begint al met de bijdrage van een ander als "onzin" af te doen. Dan weet je al dat de sfeer verziekt is en de discussie in het persoonlijke vlak getrokken gaat worden. Dat kennen we toch wel uit het verleden, dacht ik zo...
Dat zou misschien wat tactvoller kunnen maar daar kun je het dan over hebben. Hoeft de sfeer m.i. helemaal niet totaal te verzieken omdat het desondanks over de inhoud gaat, over uitlatingen en niet over de persoon. "Jij en Lucia zijn gewoon hele valse mensen, Kees.", zieke gedachtenkronkels" en "als je begrijpertje zo klein is" zijn kwalificaties van de persoon zelf. Een bijdrage zoals
Annette49 schreef:
Jij en Lucia zijn gewoon hele valse mensen, Kees. Ik probeer uit te leggen waarom die massa emigratie niet goed kan gaan.
Ik heb geen verkeerd woord over die mensen zelf gezegd, geen beschuldigingen geuit of gekleineerd.

Ik heb uitgelegd wat er fout gaat, hoe mensen reageren.

Heel gewoon het menselijke gedrag. Ik had verwacht dat juist JIJ dat zou begrijpen, want jij bent slim, denk je zelf in ieder geval.
Maar nee, jij begint direct met beschuldigen en dan ga je mij rancune in de schoenen schuiven. Ja, van Lucia had ik niet anders verwacht en nummer drie die alleen komt als er op mij te schelden valt zal zich ook wel melden.

Het zegt iets over jullie. Maar leef je lekker uit. Ik ga lekker varen .
in een discussie is volstrekt inhoudsloos en alleen maar bedoeld om anderen persoonlijk te beschadigen. Om over de splittende ondertoon, "juist JIJ dat zou begrijpen, want jij bent slim" etc. verder maar te zwijgen. Ik hoop dat je het verschil ziet.

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 3022
Do Sep 27, 2018 12:01 pm Reageer met quote

Beetje bashen Klaas ?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 12:03 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Ik had dit topic opgestart en dacht van ik probeer het weer eens maar het loopt helaas toch weer fout, jammer.
Het stuk uit het AD vind ik gewoon de waarheid, we merken het overal aan. Nederland wordt overvol en daar moet perk aan gesteld worden, niets meer of minder. Het is alleen maar goed dat er bij de regering,alhoewel erg laat, er een lampje is gaan branden.
Jou treft geen blaam, Don. Wat mij betreft mijden we dergelijke onderwerpen niet, al is het in de wetenschap dat standpunten hierover niet makkelijk zullen veranderen. Maar waarom sommigen vinden dat dergelijke discussies niet zonder persoonlijke aanvallen kunnen is me een raadsel.

Pagina 3 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Plaats reactie