Zelfrijdende auto's zijn potentiŽle massavernietigingswapens
Filosofie & wetenschap
Plaats reactie

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Ma Sep 17, 2018 11:04 pm Reageer met quote

Daar kon je dus op wachten.
Ze staan met heel veel electronica draad loos in contact met van alles en nog wat.

Gehackte autonome voertuigen kunnen via virussen massaal de stoep op worden gestuurd om wereldwijd voor duizenden doden te zorgen. Daarvoor waarschuwt de firma Blackberry, dat flink gas geeft met de technologie achter de autonome auto.
Lees verder; klikkie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15717
Di Sep 18, 2018 12:07 am Reageer met quote

theDon schreef:
Daar kon je dus op wachten.
Ze staan met heel veel electronica draad loos in contact met van alles en nog wat.
Er bestond decennia terug al een gevleugelde uitdrukking: de mens is prima in staat om chaos te creŽren. Wil je chaos in het kwadraat dan moet je die door een computer laten 'reguleren'. Of iets van die strekking. Iedere fabrikant die werkt met ict in zijn producten, ongeacht of het om straaljager- scheerapparaten- of platformboeren gaat, weet donders goed dat je beter met volstrekt verouderde technologie kunt werken dan met het nieuwste van het nieuwste als je speerpunt betrouwbaarheid is. Ik hou die leidraad als consument ook maar liever aan als ik risico's wil vermijden.

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30168
Di Sep 18, 2018 9:05 am Reageer met quote

Het is al net als met en hamer; het kan een zeer nuttig gereedschap zijn, maar ook een effectief dodelijk wapen. En voor een computer geldt dat nog in veel sterkere mate.
Het ligt aan de mens die het in de hand heeft...

Maar voorlopig hoef ik nog geen zelfrijdende auto...

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Pagina 1 van 1

Plaats reactie