Gevaar: moderne auto extra kwetsbaar bij bevroren voorruit
Filosofie & wetenschap
Plaats reactie

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Wo Feb 07, 2018 11:59 pm Reageer met quote

Tsja, al die moderne en luxe snufjes aan de en op de auto, is leuk maar is het ook veilig?

Moderne auto's blijken extra kwetsbaar zodra de voorruit bevroren is. Nu de temperatuur 's nachts weer onder het vriespunt daalt, bestaat het risico dat bepaalde veiligheidssystemen het laten afweten. Dat komt doordat een camera pas goed functioneert als hij goed zicht door de voorruit heeft.

Lees verder; klikkie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Do Feb 08, 2018 12:37 am Reageer met quote

je moet je ruiten gewoon altijd goed schoonmaken voor je gaat rijden, anders boete van min 500 euro

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15529
Do Feb 08, 2018 10:10 am Reageer met quote

nandes schreef:
je moet je ruiten gewoon altijd goed schoonmaken voor je gaat rijden, anders boete van min 500 euro

Of schoonhouden door ze af te dekken. Mee eens. Als je sommige gekken ziet rijden met slechts een kijkgaatje van een paar cm vraag je je af wat ze bezielt...

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29872
Do Feb 08, 2018 11:33 am Reageer met quote

. Ruiten en spiegels schoonmaken lijkt mij vrij zinvol. Maar ik vraag mij inderdaad wel eens af in hoeverre al die huidige electronica zich zal gedragen bij meer extreme temperatuurverschillen. Vooral als er steeds meer handelingen van de bestuurder worden overgenomen en we straks echt zelfrijdende auto's hebben...

In de showroom werkt het allemaal prachtig. Maar in de dagelijkse praktijk wil het allemaal nog wel eens tegenvallen...

Faber quisque fortunae suae

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Do Feb 08, 2018 8:37 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
. Ruiten en spiegels schoonmaken lijkt mij vrij zinvol. Maar ik vraag mij inderdaad wel eens af in hoeverre al die huidige electronica zich zal gedragen bij meer extreme temperatuurverschillen. Vooral als er steeds meer handelingen van de bestuurder worden overgenomen en we straks echt zelfrijdende auto's hebben...

In de showroom werkt het allemaal prachtig. Maar in de dagelijkse praktijk wil het allemaal nog wel eens tegenvallen...

Je kan er gewoon niet op vertrouwen, zo simpel is het.
Je zal maar op de weg rijden en er valt stront van een vogel op je ruit, weg alle mooie systemen.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie