meisjes die hetzelfde plezier hebben als jongens zijn hoeren
Filosofie & wetenschap
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3878
Wo Jan 10, 2018 6:47 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Misschien een beetje off topic, maar niet helemaal.

Catherine Deneuve heeft samen met 99 andere Françaises uit de culturele en academische wereld afstand genomen van de #MeToo-beweging.

Ze hekelen de "standrechtelijke vervolging" van mannen en waarschuwen voor puritanisme. "Mannen hebben hun baan verloren, terwijl ze slechts een hand op een knie hadden gelegd, iemand een kus probeerden te geven of over intieme zaken praatten tijdens een werketentje."

Franse diva waarschuwt voor #MeToo-puriteinen: mannen mogen flirten https://nos.nl/l/2211208 via @NOS

Ik ben er ook niet voor om alle mannen over 1 kam te scheren als het om ongewenste intimiteit gaat, maar dit vind ik dus een slechte zaak, vrouwen die andere vrouwen af gaan vallen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29910
Wo Jan 10, 2018 6:50 pm Reageer met quote

Ook vrouwen zijn verschillend. Wat de één prettig vindt vindt de ander niet prettig. Dat heeft niets met afvallen te maken...

Faber quisque fortunae suae

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3878
Wo Jan 10, 2018 7:01 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Ook vrouwen zijn verschillend. Wat de één prettig vindt vindt de ander niet prettig. Dat heeft niets met afvallen te maken...

Natuurlijk zijn vrouwen verschillend en denken ze verschillend over seksualiteit
Het gaat om het signaal wat ze hiermee uitzenden, nl dat de vrouwen van me too mannen verkeerd beoordelen als het gaat om ongewenste intimiteit, want : "Wij verdedigen het recht om lastig te vallen, omdat dat onmisbaar is voor seksuele vrijheid."
Volgens mijn persoonlijke opinie hoort lastig vallen niet onder seksuele vrijheid, maar onder ongewenst.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29910
Wo Jan 10, 2018 7:41 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:

Natuurlijk zijn vrouwen verschillend en denken ze verschillend over seksualiteit
Het gaat om het signaal wat ze hiermee uitzenden, nl dat de vrouwen van me too mannen verkeerd beoordelen als het gaat om ongewenste intimiteit, want : "Wij verdedigen het recht om lastig te vallen, omdat dat onmisbaar is voor seksuele vrijheid."
Volgens mijn persoonlijke opinie hoort lastig vallen niet onder seksuele vrijheid, maar onder ongewenst.

Waarbij je dan weer de vraag krijgt wat nu precies ongewenst is. Als het om aanraken gaat is het duidelijk. als je niet aangeraakt wil worden moet je niet aangeraakt worden. Maar als het om simpel flirten gaat kan de één het ongewenst vinden terwijl de ander het wel leuk vindt. er zal altijd wel zo'n grijs gebied zijn tussen sexuele vrijheid en ongewenst gedrag....

Faber quisque fortunae suae

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2450
Do Jan 11, 2018 2:32 am Reageer met quote

Het gaat niet om simpel flirten. Dat maakt Catherine Deneuve er nu ineens van. Het gaat voornamelijk om seksueel ongewenst gedrag waarbij het meestal gaat om scheve machtsverhoudingen en ongetwijfeld zijn er dan ook vrouwen bij die doorslaan, maar de boodschap van #metoo is toch wel duidelijk: seksueel onaanvaarbaar gedrag kan niet en er moet verandering komen.

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6104
Do Jan 11, 2018 9:35 am Reageer met quote

Wat wil Jort Kelder nu eigenlijk binnen de "me too" discussie zeggen/bijdragen/nuanceren/ontkrachten/verfijnen met zijn uitspraak dat er hopen vrouwen maar wat graag door hem verkracht zouden willen worden...
Jort was te weten gekomen dankzij "onderzoek" dat sommige vrouwen soms mannelijke dominantie in het seksueel contact op prijs stellen.

In het seksueel contact dat er al is, dat er al was, DAAR is binnen zo'n onderzoek naar gekeken vermoed ik zo.

NIET in de toenadering tot een persoon bv in de lift, een uitgaansgelegenheid, een donker steegje waar/wie dan ook

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5886
Do Jan 11, 2018 12:22 pm Reageer met quote

Het is logisch dat na de start van de #me too actie, waar het ging om seksueel onaanvaardbaar gedrag er een tegenreactie komt.
Aanvankelijk ging het om behoorlijk grote zaken waarbij iedereen het er wel over eens was dat het onacceptabel is, en allengs werd het steeds gedetailleerder en verfijnder over wat eronder moet worden verstaan.
M.i. is het spel van aantrekking, flirten en verleiden iets waar iedereen van kan genieten, maar de grenzen zijn behoorlijk helder: op het moment dat er één avances maakt en de ander geeft aan daar niet van gediend te zijn, dan is het klaar. Dat geeft het "object van de belangstelling" ook de taak helder hierover te zijn. Dan is er niets aan de hand, ga je tegen de wil van de ander toch door, dan is er sprake van grensoverschrijdend gedrag. Volgens mij heb je binnen zo'n interactie zelf toch ook wel snel door of iemand interesse toont voor jouw pogingen?Het heeft te maken met het respecteren van grenzen, meer niet. Zo moeilijk lijkt me dat niet en die grenzen bepaalt iedereen voor zichzelf, die hoef je echt niet uit te schrijven.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5886
Do Jan 11, 2018 12:26 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Wat wil Jort Kelder nu eigenlijk binnen de "me too" discussie zeggen/bijdragen/nuanceren/ontkrachten/verfijnen met zijn uitspraak dat er hopen vrouwen maar wat graag door hem verkracht zouden willen worden...
Jort was te weten gekomen dankzij "onderzoek" dat sommige vrouwen soms mannelijke dominantie in het seksueel contact op prijs stellen.

In het seksueel contact dat er al is, dat er al was, DAAR is binnen zo'n onderzoek naar gekeken vermoed ik zo.

NIET in de toenadering tot een persoon bv in de lift, een uitgaansgelegenheid, een donker steegje waar/wie dan ook

Ik heb het niet gelezen, dus wat Kelder bedoelde weet ik niet. Ik heb wel gehoord dat hij een weekend bezig is geweest zijn uitspraak te verdedigen en toe te lichten, dus op zijn minst was het onhandig geformuleerd. Want dat voorkeuren over wat fije, lekkere seks is verschillen, dáár hoef je het toch niet over te hebben?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Do Jan 11, 2018 1:39 pm Reageer met quote

Ik heb gisteren Kelder bij Jinek zien stuntelen met zijn toelichting op wat hij had gezegd en het werd er niet beter op. Ik werd ook een beetje misselijk van zijn zogenaamde ervaringen met intelligente, hoogopgeleide vrouwen, die graag overmeesterd willen worden. Hij heeft blijkbaar helemaal niet in de gaten waar #metoo over gaat.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Jan 11, 2018 3:46 pm Reageer met quote

Wanneer een vrouw harde seks wil met een man dan zal ze dat zeggen, zal ze dat voor kunnen stellen, zal ze die voorkeur uitspreken.
De suggestie van Kelder dat (sommige) vrouwen ongevraagd maar wat graag verkracht o nee sorry: " OVERWELDIGD, OVERMEESTERD "willen worden door mannen, door bv Kelder, is krankzinnig, even krankzinnig als de gedachten van Baudet hierover

Harde seks of SM kun je met elkaar afspreken.
Verkrachten of overweldigen/overmeesteren is iemand onaangekondigd, out of the blue iets aandoen, iemand aanranden. Daar mag je niet mee koketteren
Zowel Baudet als Kelder hebben er een handje van te suggereren of uitdrukkelijk uit te spreken: 'vrouwen vinden dat eigenlijk hartstikke fijn, ze verwachten dat eenvoudig van een man, overweldigd te worden, het hoort bij je rol als man'

https://www.hpdetijd.nl/2014-11-21/terugkijken-vrouwonvriendelijk-vrouwen-versieren-met-thierry-baudet/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Vr Jan 12, 2018 9:19 pm Reageer met quote

Quote:
Zowel Baudet als Kelder.......

Vind ik sneue mensen.
Met problematische gedachten als ze vrijelijk hun gang zouden kunnen gaan.

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Vr Jan 12, 2018 10:00 pm Reageer met quote

Wat hopelijk niet gebeurt.

Hele sneue mensen en het linke is, dat ze dat zelf niet vinden. Ze zijn erg blij met zichzelf.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Vr Jan 12, 2018 10:25 pm Reageer met quote

De eerlijkheid gebiedt wel te vermelden dat er wat groupies zijn die de zelfgenoegzaamheid in blijheid bevestigen. Rolling Eyes

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Vr Jan 12, 2018 11:33 pm Reageer met quote

Het is wel een beetje meer dan 'wat groupies'. Het zijn er behoorlijk veel. Als ik zo her en der op internet lees, schrik ik toch wel van die kritiekloze adoratie en dan vooral voor lavendelsnuiver Baudet.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Vr Jan 12, 2018 11:37 pm Reageer met quote

Ik probeerde het inderdaad klein te houden, maar....... Shocked

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Ma Jan 15, 2018 7:06 pm Reageer met quote

Nog even terugkomend op Boef. Een artikel van Marokkaanse zijde die veel verduidelijkt.

https://www.trouw.nl/samenleving/het-gezinsleven-is-voor-marokkaanse-vrouwen-verstikkend-souad-amanzou-vindt-het-genoeg-~a2e8f078/

Cultuur speelt hier een rol in. Dat heb ik ook duidelijk gemerkt in de Spaanse cultuur.

bancooplus

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 1
Ma Jan 29, 2018 3:22 pm Reageer met quote

het toekomst denken (modern denken botst met het agrarische denken van vroeger. Man (zoon) moet op het land werken .aan vrouwen had je niks op het land enz. Dit zit zo diep bij meerdere bevolkings- groepen en was pakweg 50 jaar geleden hier ook nog aanwezig. De veranderingen gaan zo snel dat ons agrarische brein het niet kan bijhouden en in de kramp schiet. De uiting daarvan zie je weer terug in de discussie over hoe vrouwen zich moeten gedragen.het Lijkt me nodig daar constant aandacht aan te geven en niet mee te gaan in die kramp. De verworven vrijheden hier zijn zwaar bevochten en dienen onderhouden te worden. Het individu is meer dan de aanduiding Man, Vrouw alloch- autoch enz

NicolaasP

Superlid
Superlid
Wo Jan 31, 2018 8:23 pm Reageer met quote

luciaT. schreef:
Nog even terugkomend op Boef. Een artikel van Marokkaanse zijde die veel verduidelijkt.

https://www.trouw.nl/samenleving/het-gezinsleven-is-voor-marokkaanse-vrouwen-verstikkend-souad-amanzou-vindt-het-genoeg-~a2e8f078/

Cultuur speelt hier een rol in. Dat heb ik ook duidelijk gemerkt in de Spaanse cultuur.

wat zou je denken van vrouwenonderdrukking binnen de Joodse cultuur

wanneer ze eens lekker in bikini zou willen zonnebaden, wanneer ze verliefd zou worden op een niet-Jood, wanneer ze gewoon eens de bloemetjes buiten zou willen zetten

Hier: https://www.youtube.com/watch?v=T-V92QKWhRU

Maar net zo goed in Amsterdam

een van de laatste taboes, dat gewoon eens onder ogen te zien (knipoog naar Annette)

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Wo Jan 31, 2018 10:06 pm Reageer met quote

Je bedoelt zeker in de joods orthodoxe cultuur, want de Joodse cultuur is net zo modern als de westerse cultuur en de streng gereformeerde cultuur in Nederland is net zo vrouwonvriendelijk als de joods orthodoxe cultuur.

En dan zijn er ook nog liberale moslims die niet vrouwonvriendelijk zijn. We moeten toch echt eens zien dat er onderscheid is tussen orthodox en liberaal in ALLE geloven.

Kijk Nicolaas, zo ziet een strand in Israël eruit:

https://tinyurl.com/ybkqd9nh

Allemaal bikini's

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Do Feb 01, 2018 1:07 am Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:
We moeten toch echt eens zien dat er onderscheid is tussen orthodox en liberaal in ALLE geloven.

Precies!

En het één altijd vergelijken met het ander is ook nergens voor nodig.

Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie