meisjes die hetzelfde plezier hebben als jongens zijn hoeren
Filosofie & wetenschap
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6072
Do Jan 04, 2018 6:26 pm Reageer met quote

waar komt die gedachte toch vandaan?

natuurlijk de aanleiding is hier 'Boef' met zijn uitlating dat meisjes die zich op dezelfde late tijd als hij en zijn vrienden in een uitgaansgelegenheid bevinden, derhalve 'hoeren' zijn

die opvatting komt en kwam altijd al in alle gezindten voor
ook binnen het katholieke milieu waar ik in opgroeide

maar hoe komt men op dat onderscheid: wat bij jongens plezier en vermaak is, is bij meisjes des duivels oor kussen...

dat begint al bij het op een laat tijdstip aanwezig zijn in een uitgaansgelegenheid (in het geval van een jongen niks mis mee zolang hij zijn huiswerk maar doet, in het geval van een meisje oei oei oei)
en eindigt -vindt zijn climax- zo'n beetje bij geslachtsgemeenschap, plezier hebben met seks. Een jongen siert het wanneer hij gescoord heeft, misschien dat het zelfs bij vader een grijns teweegbrengt. Maar zou een meisje 'gescoord' hebben is dat van heel erg fout, heel erg zondig tot 'ssst daar heb je het niet over'

Maar waarom is dit toch zo, en blijft dit nog altijd zo aanwezig in ons denken en voelen, die -zoals ik het ervaar- gespletenheid?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 3022
Do Jan 04, 2018 7:02 pm Reageer met quote

Omdat de jongen de jager is, en het meisje de prooi.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3853
Do Jan 04, 2018 7:05 pm Reageer met quote

Ik ben blij dat die rapper Boef zo aangepakt wordt om zijn uitspraken ook al bied hij dan achteraf gauw zijn excuses aan.
Dat soort gasten is heel populair en juist daarom is het goed dat mensen zich niet met hem willen verenigen om zijn anti vrouw standpunten.
Notabene vrouwen die je geholpen hebben....................die ga je zo neerzetten, te walgelijk voor woorden.
Ik las ook in een artikel dat hij zei "rappers zeggen dit soort termen nu eenmaal, maar dat bedoelen we niet zo".....................ja lekker dan, je zet vrouwen neer als hoeren maar ach je bedoelt het niet zo dus die vrouwen moeten het zich vooral niet aantrekken zeker? Jahoor wij laten ons graag uitmaken voor hoeren omdat hij het niet zo bedoelt!
Ik zou zeggen: als je het niet bedoeld om vrouwen weg te zetten als hoeren, moet je dat ook niet doen, lijkt me vrij simpel!!!

Door dit soort gastjes met hun walgelijk opvattingen over vrouwen anno 2018 voelen vrouwen en jonge meisjes zich nog steeds niet veilig.
Dus geheel naar mijn zin, dat hij nu zelf eens de gevolgen aan den lijve ondervind van zijn eigen uitspraken!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 41707
Do Jan 04, 2018 7:07 pm Reageer met quote

Wat een walgelijke uitlating, en ben dan harstikke blij
dat hij nergens meer welkom is.

Achter de wolken schijnt de zon

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Jan 04, 2018 7:10 pm Reageer met quote

l.rozewater schreef:
Omdat de jongen de jager is, en het meisje de prooi.

het meisje kan net zo goed jager zijn, en de jongen net zo goed de prooi
en ook kunnen beide jager zijn, en kan het contact met elkaar, het genieten van elkaar de prooi zijn

waarom niet Rozewater?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Jan 04, 2018 7:16 pm Reageer met quote

ps Loezie en Dagmar, hij zegt wat heel veel mannen/jongens in jullie familie/omgeving net zo zullen denken menen vinden, daar ben je je toch wel van bewust hoop ik he?

dagmar57

Superlid
Superlid
Do Jan 04, 2018 7:19 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
ps Loezie en Dagmar, hij zegt wat heel veel mannen/jongens in jullie familie/omgeving net zo zullen denken menen vinden, daar ben je je toch wel van bewust hoop ik he?

Nou sorry voor je maar de mannen in mijn omgeving zeggen dit soort zaken niet, die noemen mij geen hoer!
Ik mag toch aannemen dat jij dit soort uitspraken van mannen in jou omgeving ook niet tolereert?
Of vind jij het anno 2018 nog acceptabel dat mannen zo over je vriendin denken/spreken?

Laatst aangepast door dagmar57 op Do Jan 04, 2018 7:31 pm, in totaal 5 keer bewerkt

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 41707
Do Jan 04, 2018 7:20 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:

Denken is anders dan zo maar klakkeloos zeggen Klaas.

Achter de wolken schijnt de zon

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 18761
Do Jan 04, 2018 9:47 pm Reageer met quote

De Casanova / Don Juan

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Vr Jan 05, 2018 12:03 am Reageer met quote

Wat een eikel en een boef is die uhhhh......tsja.....boef.
Hij is niet voor niets rapper, die hebben meestal een grote bek.
Laten ze hem maar afbranden zodat hij niet meer aan de bak komt.
Zo over vrouwen praten...schandelijk!

Er zijn best wel meisjes/vrouwen die zich hoerig gedragen maar er zijn ook mannen die zich als "fokstier" gedragen.

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Vr Jan 05, 2018 12:40 am Reageer met quote

theDon schreef:

Er zijn best wel meisjes/vrouwen die zich hoerig gedragen maar er zijn ook mannen die zich als "fokstier" gedragen.

en die noemen ze vaak Don Juan.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Vr Jan 05, 2018 12:45 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
waar komt die gedachte toch vandaan?

Maar waarom is dit toch zo, en blijft dit nog altijd zo aanwezig in ons denken en voelen, die -zoals ik het ervaar- gespletenheid?

We kunnen wel hel erg hard lopen roepen dat jongens en meisjes gelijk zijn maar ik denk dat dat in heel, heel erg veel gevallen niet zo beleeft wordt.

vraag een ouder naar het sexuele gedrag van hun zoon en vraag naar het gedrag van hun dochter.
dan zal je denk ik verschil in beleving ontdekken.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15529
Vr Jan 05, 2018 12:46 am Reageer met quote

Goed om de dubbele moraal aan de kaak te stellen. Al prostitueren meisjes en vrouwen (of mannen en jongens) zich dan vind ik het nog geen pas geven om hen als hoer te profileren. Het is een scheldwoord dat medemensen als minderwaardig neerzet en dat moeten we met een greintje fatsoensbesef gewoon niet doen. Een langer verhaal kan ik er niet van maken.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Vr Jan 05, 2018 1:14 am Reageer met quote

nandes schreef:
theDon schreef:

en die noemen ze vaak Don Juan.

Ben ik even blij dat mijn achternaam anders is. Laughing

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29872
Vr Jan 05, 2018 12:36 pm Reageer met quote

nandes schreef:

We kunnen wel hel erg hard lopen roepen dat jongens en meisjes gelijk zijn maar ik denk dat dat in heel, heel erg veel gevallen niet zo beleeft wordt.

vraag een ouder naar het sexuele gedrag van hun zoon en vraag naar het gedrag van hun dochter.
dan zal je denk ik verschil in beleving ontdekken.

Dat hoeft helemaal niet geroepen te worden want jongens en meisjes zijn (gelukkig) niet gelijk. Dat heeft de natuur nu eenmaal zo bepaald en het lijkt mij nogal zinloos om daar tegenin te gaan. Dat is natuurlijk wat anders dan het hebben van gelijke rechten. (en plichten)...

En dat de gemiddelde ouder wat anders aankijkt tegen het sexuele gedrag van de zoon van van de dochter is ook niet zo vreemd. Ten eerste zal de jongen in de meeste gevallen toch nog steeds het initiatief moeten nemen als het om kennismaking gaat en zal hij door het vrouwelijk geslacht al snel als een sulletje gebrandmerkt wordt als hij dat niet doet. Ten tweede is de zoon doorgaans fysiek sterker waardoor hij minder risico loopt slachtoffer te worden. Daarbij komt nog het "wie het krijgt mag het houden" verhaal om de hoek kijken. Bij ongewenste zwangerschap is het altijd het meisje dat de prijs krijgt. Al zal dat meer iets van 'vroeger' zijn...

Faber quisque fortunae suae

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5837
Vr Jan 05, 2018 1:16 pm Reageer met quote

Een vrouw die met enige regelmaat met een andere man naar bed gaat is in mijn ogen geen slet maar een seksueel actieve vrouw met plezier in seks. Er zijn legio mannen die dit graag (zouden willen) doen, maar daar hebben wij geen benaming voor met dezelfde negatieve lading. Dat alleen al stemt tot nadenken. En dat begint al bij de opvoeding. Ouders leren hun dochters eerder om voorzichtig te zijn, dan om lekker te genieten van seks en daarmee veel ervaring op te doen. En dat heeft echt niet alleen te maken met het risico op zwangerschap, maar vooral met het behoud van de goede naam van het meisje, de angst dat ze als slet bekend komt te staan. Dus al praten de mannen, de aardige, redelijke vrienden, in onze omgeving niet over vrouwen als hoeren of sletten, ik veronderstel dat de meesten toch een negatief beeld hebben bij een vrouw die vele bedpartners heeft gehad, zeker als het neerkomt op het hebben van een relatie met deze vrouw of als a.s. schoondochter. Of hebben de vaders ( en moeders) hier hun dochters aangemoedigd vooral lekker te gaan experimenteren met seks en veel ervaring op te doen?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 3022
Vr Jan 05, 2018 2:16 pm Reageer met quote

Nicolaas
In de ogen van zo,n figuur(man) mag de vrouw geen jager zijn. De buit/prooi daar moet moeite voor gedaan worden. Vrouwen die s,nachts auto rijden en naar een kroeg gaan,zijn in de ogen van zo,n figuur hoeren (of noem zoals je zelf wilt)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5837
Vr Jan 05, 2018 2:25 pm Reageer met quote

l.rozewater schreef:
Nicolaas
In de ogen van zo,n figuur(man) mag de vrouw geen jager zijn. De buit/prooi daar moet moeite voor gedaan worden. Vrouwen die s,nachts auto rijden en naar een kroeg gaan,zijn in de ogen van zo,n figuur hoeren (of noem zoals je zelf wilt)

Natuurlijk zijn de uitspraken van Boef verwerpelijk, maar...hoe hypocriet is de verontwaardiging hierover eigenlijk? Spreekt hij niet uit wat velen, in het geniep, denken? Viel half Nederland niet over Patricia Paay heen na het openbaar maken van dat seksfilmpje? En het zijn niet alleen mannen die zo denken hoor, zéker niet. Ik vind vrouwen vaak verontrustend weinig solidair met hun seksegenoten. Vooral zij hebben al heel snel een negatieve mening over een andere vrouw. Die dubbele moraal is nog lang niet weg.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Vr Jan 05, 2018 2:31 pm Reageer met quote

l.rozewater schreef:
Nicolaas

En dan de mannen die er geen moeite voor willen doen zoals ik in dit schokkende artikel las.

Mannen die zoeken naar seks met een minderjarig meisje schermen hun identiteit goed af, zou je denken. Gideon van Aartsen van kinderhulporganisatie Terre des Hommes weet inmiddels beter.

https://www.ad.nl/binnenland/team-jaagt-jaar-op-loverboys-meisjes-soms-totaal-naar-de-gallemiezen~a0afdc72/

dagmar57

Superlid
Superlid
Vr Jan 05, 2018 3:19 pm Reageer met quote

[quote="WillemijnF"]Natuurlijk zijn de uitspraken van Boef verwerpelijk, maar...hoe hypocriet is de verontwaardiging hierover eigenlijk?
Ik vind de verontwaardiging hierover in het geheel niet hypocriet, de verontwaardiging kan niet groot genoeg zijn.

Spreekt hij niet uit wat velen, in het geniep, denken?
Zo lijkt het net of iedereen in het geniep nog steeds zo denkt, terwijl ik dat idee niet heb van de mannen en vrouwen in mijn omgeving, zowel niet van de ouderen als de jongeren, wat mij betreft is er veel gewonnen in dit opzicht gedurende mijn leven.
Natuurlijk zijn we er nog niet wat betreft de dubbele moraal en moeten we hier aandacht aan blijven schenken, maar naar mijn idee helpt de verontwaardiging over de uitspraken van die rapper er juist aan mee om die dubbele moraal aan te pakken, net zo als ik het een goed idee zou vinden dat Eurlings moet aftreden bij de IOC, na zijn geweld tegen zijn vriendin, omdat hij niet meer kan dienen als voorbeeld voor de sport als het gaat om misbruik maken van.
Juist dit soort gevolgen maakt dat mensen beter gaan nadenken over hun gedrag.

Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie