Premies omhoog door smartphone in auto
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 1227
Za Aug 19, 2017 10:46 pm Reageer met quote

Tsja, daar kon je op wachten!!

Verzekeraars slaan alarm over het aantal verkeersongelukken dat veroorzaakt wordt door smartphone-gebruik. Als gevolg van hogere letselschades zal Nationale-Nederlanden zijn verzekeringspremies verhogen

Lees verder; klikkie

Soms zie ik het anders als een ander en gelukkig maar, anders zou het een saaie boel worden op de wereld als iedereen hetzelfde ziet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 7870
Zo Aug 20, 2017 12:06 am Reageer met quote

theDon schreef:
Tsja, daar kon je op wachten!!

Verzekeraars slaan alarm over het aantal verkeersongelukken dat veroorzaakt wordt door smartphone-gebruik. Als gevolg van hogere letselschades zal Nationale-Nederlanden zijn verzekeringspremies verhogen

Lees verder; klikkie

en anders hadden de verzekeraars wel iets anders bedacht om de premie t verhogen.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

theDon

Superlid
Superlid
Zo Aug 20, 2017 9:50 pm Reageer met quote

Dat denk ik ook wel nandes maar het aantal ongelukken door de smartphone, neemt wel toe.
Ik kan mij daar wel wat bij voorstellen.

Soms zie ik het anders als een ander en gelukkig maar, anders zou het een saaie boel worden op de wereld als iedereen hetzelfde ziet.

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11160
Zo Aug 20, 2017 9:57 pm Reageer met quote

Als je dronken achter het stuur gaat en dan een ongeluk krijgt heb je een groot probleem. Waarom het gebruik van de smartphone niet een vergelijkbare behandeling?

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

Prlwytzkofsky

Stamgast
Stamgast
Antw.: 873
Zo Aug 20, 2017 10:03 pm Reageer met quote

Ik heb de actuele cijfers niet voorhanden maar een aantal jaren geleden heb ik inzage gehad in de cijfers van een grote verzekeraar. Mij bleek mij toen dat aan schadeverzekeringen nagenoeg geen winst werd gemaakt en bij autoverzekeringen een klein verlies. Nee, waar ze hemeltergend rijk van worden zijn de hypotheken en pensioenpolissen.

Recht is iets kroms dat verbogen is.
O.B. Bommel

BigEd

Superlid
Superlid
Antw.: 1069
Do Sep 14, 2017 1:10 pm Reageer met quote

Waarom niet eens bij een coffeeshop testen, gebeurt nooit terwijl daar mensen de hele dag af en aan rijden. Een na een flinke joint gewoon aan het verkeer deelnemen.

Appen in de auto is debiel en supergevaarlijk voor jezelf maar ook voor de rest van de mensen op de weg. Gevaarlijker dan hadsfree bellen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

NonkelCorneel.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 298
Do Sep 14, 2017 1:34 pm Reageer met quote

Als ik mensen in hun auto gebruik zie maken van hun smartphone denk ik maar: ach, ze zijn de muziek van het Wilhelmus aan het zoeken.
Deze personen blijven in mijn ogen gewoon potentiële moordenaars.
Hier kan geen politie of pakkans tegenop. Het is een kwestie van mentaliteit: aan iedereen mogen eisen gesteld worden, maar niet aan mij, want ik ben een individu dat zich wil ontplooien als middelpunt van het heelal.
Dat mag toch wel een paar levens kosten?

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 11172
Do Sep 14, 2017 2:03 pm Reageer met quote

douwe schreef:
Als je dronken achter het stuur gaat en dan een ongeluk krijgt heb je een groot probleem. Waarom het gebruik van de smartphone niet een vergelijkbare behandeling?

Waarom wordt het signaal niet zo gestoord, dat dit speeltje al rijdende niet te gebruiken is?
Idem dito bij fietsers...

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Vr Sep 15, 2017 8:39 pm Reageer met quote

veel mensen kopen gewoon een zware SUV

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 10087
Vr Sep 15, 2017 11:22 pm Reageer met quote

ron1 schreef:
veel mensen kopen gewoon een zware SUV
Veel mensen kopen gewoon een e-bike.
Veel mensen kopen gewoon sigaretten.
Veel mensen kopen gewoon bloemkool.
Veel mensen kopen gewoon een potlood.
Veel mensen kopen gewoon een kamerplant.
Veel mensen kopen gewoon een bloemetjesgordijn.

De meeste mensen hier willen gewoon discussiëren in plaats van dergelijke nietszeggende onzin voor hun kiezen krijgen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 11172
Za Sep 16, 2017 12:41 am Reageer met quote

Amen

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 10087
Za Sep 16, 2017 1:22 am Reageer met quote

Eenzamefietser75 schreef:
douwe schreef:

Waarom wordt het signaal niet zo gestoord, dat dit speeltje al rijdende niet te gebruiken is?
Als zoiets bij fietsen mogelijk is dan zeker bij auto's. Niet dat het alcoholslot waterdicht is maar technisch zal het zeker mogelijk zijn. Of het wettelijk haalbaar is betwijfel ik. Er zijn zat mogelijkheden om handsfree te bellen en die mogelijkheid zal volgens velen moeten blijven.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

theDon

Superlid
Superlid
Za Sep 16, 2017 3:49 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
douwe schreef:

Als zoiets bij fietsen mogelijk is dan zeker bij auto's. Niet dat het alcoholslot waterdicht is maar technisch zal het zeker mogelijk zijn. Of het wettelijk haalbaar is betwijfel ik. Er zijn zat mogelijkheden om handsfree te bellen en die mogelijkheid zal volgens velen moeten blijven.

Alles is mogelijk, gewoon zo maken dat als je Phone een snelheid behaalt van 5km of meer uitschakelt.
Of je dan loopt, fietst,auto rijd of wat dan ook, bij 5 km/u gewoon uit.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 1922
Za Sep 16, 2017 3:51 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Keesvi schreef:
douwe schreef:

Alles is mogelijk, gewoon zo maken dat als je Phone een snelheid behaalt van 5km of meer uitschakelt.

Maar dan kun je als bijrijder ook niet meer op je phone. Dat lijkt me ook niet wenselijk.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

theDon

Superlid
Superlid
Za Sep 16, 2017 3:56 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Maar dan kun je als bijrijder ook niet meer op je phone. Dat lijkt me ook niet wenselijk.

Is ook de bedoeling, is net zo gevaarlijk!!
Als de bijrijder op zijn Phone aan het kijken is en hij ziet wat leuks, is het oh, kijk eens en de bestuurder hoeft maar 2 seconden weg te kijken en......bam!!!

NonkelCorneel.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 298
Za Sep 16, 2017 4:00 pm Reageer met quote

theDon schreef:

En wat met de smartphone als navigatie systeem? Niet harder dan 4 km per uur rijden lijkt me niet goed voor het benzineverbruik.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 1922
Za Sep 16, 2017 4:06 pm Reageer met quote

theDon schreef:
WillemijnF schreef:

Is ook de bedoeling, is net zo gevaarlijk!!
Als de bijrijder op zijn Phone aan het kijken is en hij ziet wat leuks, is het oh, kijk eens en de bestuurder hoeft maar 2 seconden weg te kijken en......bam!!!

Tja, maar tijdens lange autoritten vind ik het net zo leuk om met jou te forummen Don. Hoe moet dat dan? Wink

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Prlwytzkofsky

Stamgast
Stamgast
Antw.: 873
Za Sep 16, 2017 4:11 pm Reageer met quote

NonkelCorneel schreef:
theDon schreef:

En wat met de smartphone als navigatie systeem? Niet harder dan 4 km per uur rijden lijkt me niet goed voor het benzineverbruik.

Ze kunnen het vast wel zo maken dat niets meer werkt m.u.v. bepaalde apps, zoals navigatie en noodoproepen.

Recht is iets kroms dat verbogen is.
O.B. Bommel

trucker47

Stamgast
Stamgast
Antw.: 113
Za Sep 16, 2017 4:22 pm Reageer met quote

kunnen ze wel ,maar willen ze dat?

STERVEN IS HET TOETJE VAN HET LEVEN

theDon

Superlid
Superlid
Za Sep 16, 2017 4:30 pm Reageer met quote

NonkelCorneel schreef:
theDon schreef:

Is heel goed voor je benzineverbruik en bovenal erg veilig!! Smile

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie