Camera in mobiele telefoons
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Vr Mei 12, 2017 7:11 pm Reageer met quote

Doordat de camera's in mobiele telefoons zoveel beter zijn geworden in de laatste jaren heeft u eigenlijk geen losse digitale camera meer nodig. Foto's maken met een smartphone heeft bovendien als voordeel dat u de foto's direct kunt bewerken met een foto app. Zo kunt u foto's verbeteren, filters gebruiken of leuke effecten toevoegen.

Bent U dat ook van mening ??

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 1227
Vr Mei 12, 2017 10:39 pm Reageer met quote

Dat is idd zo Ron maar die camera kan toch niet wat scherpte op tegen mijn Canon camera en zeker niet als het wat donkerder is.
Dat een telefoon een camera heeft, is leuk maar je kan er nooit het beste van verwachten.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 23463
Za Mei 13, 2017 1:23 pm Reageer met quote

Ik ben ook nog van de oude stempel wat dat betreft. Een telefoon is om te bellen en een camera is om foto's te maken. Het valt niet te ontkennen dat het handig is als je soms eens een kiekje kan maken met je mobieltje. En buiten gaat dat ook best wel aardig. Maar wil je een beetje meer mogelijkheden, dan is een behoorlijke camera toch wel wenselijker...

Faber quisque fortunae suae

libelletje.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 900
Za Mei 13, 2017 1:37 pm Reageer met quote

Ik heb een heel eenvoudig mobieltje, alleen bellen en sms, en ik heb een klein, maar prettige canon camera en met een snoertje heb ik zo alles op computer.
Ik vind die nieuwe dingen zo ingewikkeld. Die nieuwe dingen waar je mee op fb kunt en zo, ik kan het niet lezen, veel te klein allemaal.

christoffel

Superlid
Superlid
Antw.: 2581
Za Mei 13, 2017 3:27 pm Reageer met quote

Mobiel met camera,
Prima als je wat familie kiekjes wil maken ,maar wil je kwaliteits foto´s maken kies dan voor een echte camera.
Bij doorsnee opnamen zie je niet veel verschil, maar bekijk ze eens vergroot b.v. met een Beamer dan zie je het verschil.Zowel in scherpte en dat voornamelijk aan de randen alsook het oplossend vermogen.

Aan het onmogenlijke, is niemand gehouden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Za Mei 13, 2017 3:49 pm Reageer met quote

christoffel schreef:
Mobiel met camera,
Prima als je wat familie kiekjes wil maken ,maar wil je kwaliteits foto´s maken kies dan voor een echte camera.
Bij doorsnee opnamen zie je niet veel verschil, maar bekijk ze eens vergroot b.v. met een Beamer dan zie je het verschil.Zowel in scherpte en dat voornamelijk aan de randen alsook het oplossend vermogen.

de moderme smartphones hebben al camera's van over de 20 mb en een apart voorzetlens deze doen niet onder voor een dig camera. Het bespaart je de aanschafkosten van een aparte dig camera.

Marguerite1

Superlid
Superlid
Antw.: 22091
Za Mei 13, 2017 4:02 pm Reageer met quote

Ron ik had al jaren een digitale camera en zou hem nu ook niet willen missen.
Ik heb een smartphone met camera, maar......het is moeilijk om dat ding goed stil te houden in de wind en voor landschappen of verte foto's is het net wat Don zegt lang zo duidelijk niet.
Waar zo'n smarphone wel goed voor is, is om close ups te maken van documenten of kranten artiekelen etc. of van kleine objecten dichtbij.
Tenminste dat vind ik.
Het is het minst gebruikte app dat ik op mijn phone gebruik.
Don, ik doe het wel hoor, want sleep niet altijd beide mee, maar ik heb snapseed app en daarin kun je de boel verscherpen en allerlei edit mogelijkheden gebruiken. Ik heb dat ook op mijn ipad en ben er tevreden over.
Ik heb een samsung galaxy S5.
Wat wel verdraaide handig is: als je een foto hebt gemaakt met de phone kun je die meteen delen met een ander of sociale media, nadat je hem eerst bewerkt hebt, rechte horizon, contrast, crop, belichting en verscherpen bv.
Van de gewone camera moet je de foto's eerst op een computer of ipad opladen, alvorens je ze kunt versturen.
Don ik heb ook een Canon IXUS met 16 MP, heel handig klein ding met groot screen en handvastheid.
Elk voordeel heeft zijn nadeel, het is maar wat je prettiger vindt, maar er is geen enkele reden waarom ze niet allebei te gebruiken.

Prlwytzkofsky

Stamgast
Stamgast
Antw.: 873
Za Mei 13, 2017 5:37 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:

Wat wel verdraaide handig is: als je een foto hebt gemaakt met de phone kun je die meteen delen met een ander of sociale media, nadat je hem eerst bewerkt hebt, rechte horizon, contrast, crop, belichting en verscherpen bv.
Van de gewone camera moet je de foto's eerst op een computer of ipad opladen, alvorens je ze kunt versturen.

Dat is niet waar als je b.v. een Nikon D3400 hebt. Die heeft namelijk Snapbrigde aan boord.

Nikon heeft de D3400 uitgerust met SnapBridge. Deze handige feature zorgt voor een een continue verbinding met een laag stroomverbruik met je smartphone of tablet, waardoor je foto's tijdens het maken van de opnamen kan synchroniseren met een smartapparaat. Beelden die worden gesynchroniseerd terwijl je ze maakt, worden automatisch verkleind zodat je ze eenvoudig kunt bekijken en snel kunt uploaden naar sociale media. De camera kan zelfs beelden met jouw smartapparaat synchroniseren wanneer dit apparaat in de slaapstand staat.

Telefoons hebben een goede camera aan boord maar die lens kan niet tippen aan een goede Nikkor lens, naar mijn mening.

Recht is iets kroms dat verbogen is.
O.B. Bommel

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 10087
Za Mei 13, 2017 9:42 pm Reageer met quote

Met een middenklasse smartphone kun je aardige foto's maken maar die doorstaan de vergelijking niet met die van een goede camera. Zelfs mijn oudje, een Powershot 3S, doet het stukken beter. Het gaat tegenwoordig al lang niet meer om nog meer megapixels tenzij je details van een plaatje achteraf nog eens met een factor honderd of zo wilt opblazen. Ik maak bij voorkeur meteen een goede foto waar niets overbodigs op staat. Dan heb je meer aan een optische zoom in combinatie met een kwaliteitslens.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Za Mei 13, 2017 10:43 pm Reageer met quote

Maak maar eens een foto met een smarttelefoon en met een gewone camera in een wat donkere omgeving en zie het verschil!

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 7870
Za Mei 13, 2017 11:06 pm Reageer met quote

wie gaat er nou in het donker foto's maken????

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

theDon

Superlid
Superlid
Za Mei 13, 2017 11:24 pm Reageer met quote

nandes schreef:

Een échte fotoliefhebber!

Kijk eens in je huiskamer als s'avonds de kaarsjes en schemerlampen branden, dat is een donkere omgeving voor een camera.

Trouwens nandes, even goed lezen want ik schreef in een wat donkere omgeving. Wink

Prlwytzkofsky

Stamgast
Stamgast
Za Mei 13, 2017 11:35 pm Reageer met quote

ron1 schreef:

de moderne smartphones hebben al camera's van over de 20 mb en een apart voorzetlens deze doen niet onder voor een dig camera. Het bespaart je de aanschafkosten van een aparte dig camera.

Die voorzetlenzen heb ik ook aangeschaft, zowel macro als tele en ik vind ze bedroevend slecht.

Je zult mij dan wel een idioot vinden als ik je vertel dat ik bijna 1000 euro heb neergeteld voor een Nikon body en meer dan 2000 euro voor een lichtsterke Nikkor telelens.

p.s. Kun je me de naam geven van de camera app waarmee ik het diafragma kan instellen alsmede de sluitertijd? Een betere app dan Camera Zoom FX heb ik nog niet gevonden en daar kan het niet mee.

p.s.2. Enig idee waarom professionele fotografen nog niet werken met smartfoons ?

O.B. Bommel

Laatst aangepast door Prlwytzkofsky op Zo Mei 14, 2017 12:17 am, in totaal 1 keer bewerkt

Prlwytzkofsky

Stamgast
Stamgast
Za Mei 13, 2017 11:37 pm Reageer met quote

theDon schreef:

Kijk eens in je huiskamer als s'avonds de kaarsjes en schemerlampen branden, dat is een donkere omgeving voor een camera.

Precies en ook b.v. concerten, vuurwerk, portretten enz.
Een goed en mooi portret van iemand maken is gewoon niet te doen met je foon.

O.B. Bommel

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 23463
Zo Mei 14, 2017 10:14 am Reageer met quote

theDon schreef:
nandes schreef:

Trouwens nandes, even goed lezen want ik schreef in een wat donkere omgeving. Wink

Helemaal waar..

Ik maak graag foto's van interieurs van gebouwen zoals kerken en kastelen. Ook van de diverse details die meestal nogal hoog en in een duidelijk donkere omgeving zitten...

Dat gaat je met een mobieltje echt niet lukken...

Faber quisque fortunae suae

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 2034
Zo Mei 14, 2017 10:36 am Reageer met quote

Ofschoon ik een puike camera heb met onvoorstelbare mogelijkheden, ben ik toch ook heel erg blij met de camera van mijn smartphone. Die camera zeul ik echt niet altijd mee, en natuurlijk nét wanneer je die níet bij hebt doen zich de meest bijzondere dingen voor die je beslíst even op de kiek wilde nemen; geweldig dus altijd zo'n cameraatje bij de hand, gewoon in je achterzakkie. Kun je toch allerlei bijzonderheden fotografisch bewaren en bv aan anderen laten zien die er niet bij waren.
Helemaal te gek vind ik het met vriend(inn)en over en weer sturen van ter plekke gemaakte opnames van jezelf of een gebeurtenis, een raar object enz

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Zo Mei 14, 2017 12:23 pm Reageer met quote

@Nicolaas, ik ben het met je eens dat het makkelijk is om een camera bij je te hebben.
Ik wilde daar voorheen ook niet aan maar nu ik een smartphone heb, is het wel leuk.
Er zijn best wel leuke dingen die je tegen komt om op de foto te zetten.
Ook als er wat gebeurd, je krijgt een ongeluk of ziet dingen gebeuren die niet door de "beugel" kunnen.
Maar ik blijf er bij dat je nooit dezelfde resultaten kan behalen als met je gewone goede camera.

Nelee

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 4
Do Jul 13, 2017 9:19 pm Reageer met quote

Ikzelf heb een iphone 5. Hiermee kan ik heel mooie foto's maken en ik heb eerlijk gezegd nooit nood gehad om een aparte camera daarvoor te kopen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 10087
Do Jul 13, 2017 9:52 pm Reageer met quote

Nelee schreef:
Ikzelf heb een iphone 5. Hiermee kan ik heel mooie foto's maken en ik heb eerlijk gezegd nooit nood gehad om een aparte camera daarvoor te kopen.

Als die iPhone 5 voor jou voldoet, en dat is natuurlijk niet de meest simpele smartphone, dan is dat natuurlijk prima. Ik had twee camera's, die Canon Powershot en een Rollei Compactline 230. Die laatste heb ik een paar jaar geleden fataal uit mijn vingers laten glippen, total loss... Jammer, aardig ding was het maar ik besloot toen een redelijk goeie smartphone aan te schaffen waarmee ik zo ongeveer hetzelfde resultaat bereik. Voor echte foto's prefereer ik toch een echte camera. Het gesjouw met al gauw een kilo of twee aan een spiegelreflex met toebehoren ken ik maar al te goed uit het pre-digitale tijdperk, dus dat hoefde ik ook niet meer maar met die inmiddels ietwat belegen Canon Powershot ben ik dik tevreden als ik een mooie plaat wil maken.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11160
Do Jul 13, 2017 10:40 pm Reageer met quote

met de smart kun je ook filmpjes maken, maar met een foto camera gaat het beter. Ik gebruik de Fujifilm finepix S1
Dit filmpje is opgenomen in een theater (cruise) waarbij ik op de achterste rij zat.
klikkie hier voor het filmpje
heb bij deze opname geen statief gebruikt

Voorheen sleepte ik mijn Canon 350D mee, met diverse lenzen, maar het werd mij te zwaar.
Foto's van mij vind je in de diverse items op het forum.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie