Goedkoop, snel klaar en lekker
Koken & recepten
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6303
Vr Feb 03, 2017 5:00 pm Reageer met quote

Ik maak graag stamppot van aardappels, winterpeen, ui, knoflook, verse gember, pepertjes en kokosmelk (+ komijn en zout). Niet duur en zeker niet moeilijk ook.
ui, knoflook, verse gember, pepertjes bakken en daarna door de aardappel-wortel stamppot (iets aangemaakt met kokosmelk) heenwerken

welkom op het forum overigens Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

BIBI58

Superlid
Superlid
Antw.: 9978
Vr Feb 03, 2017 7:10 pm Reageer met quote

Welkom Brain........

Rode bietjes met aard ananas.ui en heel veel salie,flink stampen.
Braadworst bakken,plakken snijden en die er voorzichtig door scheppen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 6006
Zo Feb 05, 2017 5:44 pm Reageer met quote

brainfreeze schreef:
Hallo! Ik ben nieuw hier en gooi maar meteen een vraag in de groep:

heeft er iemand nog een lekker recept voor een snelle stamppot? Ik heb dit weekend mijn dochter op bezoek en zij is dol op stamppot. Alleen heb ik het idee dat ik zo ongeveer alle varianten inmiddels wel gemaakt heb.
Het mag best een beetje afwijken van de Hollandse standaard versie.

Een favoriet hier is bijvoorbeeld andijviestamp met blauwe kaas en walnoten.

Alvast dank!

Allereerst welkom!

De Indische variant van hutspot is hier een absolute hit!
Nasi boemboe ( zo'n zakje gedroogde kruiden en groenten) laten weken in een beetje heet water.
Tartaar mengen met sambal en ketjap manis en daar balletjes van draaien ter grootte van golfballetjes.
Hutspot koken zoals je gewend bent, tartaarballetjes braden. Ondertussen de boemboe even aanbakken in boter of vloeibare margarine. Als de hutspot klaar en gestampt is de boemboe erdoorheen mengen, tartaar erbij geven.
De kracht van de eenvoud is dit.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15721
Zo Feb 05, 2017 10:18 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Hutspot koken zoals je gewend bent, tartaarballetjes braden. Ondertussen de boemboe even aanbakken in boter of vloeibare margarine. Als de hutspot klaar en gestampt is de boemboe erdoorheen mengen, tartaar erbij geven.
De kracht van de eenvoud is dit.

Je kunt zo'n zakje geweekte boemboe ook gewoon in de hutspot zelf meekoken. Het hoort eigenlijk niet maar door de uien, in dit geval met die boemboe, even te laten smoren alvorens met de rest mee te koken, til je de smaak ervan op. Hutspot is eigenlijk geen stamppot maar 'husselpot', door elkaar geroerde ingrediënten, waardoor de textuur grover is dan bij stamppot.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

BIBI58

Superlid
Superlid
Antw.: 9978
Ma Feb 06, 2017 2:37 am Reageer met quote

zo doe ik dat ook soms.......hmm

brainfreeze

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 11
Ma Feb 06, 2017 1:11 pm Reageer met quote

Dank allemaal voor het warme welkom en natuurlijk de heerlijke recepten! Dit weekend ben ik voor de suggestie van Nicolaas gegaan, een succes kunnen we wel zeggen! En voor de komende tijd kan ik weer even vooruit Laughing geen van deze recepten waren mij namelijk al bekend.

Biene-Agleh

Stamgast
Stamgast
Antw.: 135
Wo Feb 08, 2017 4:21 pm Reageer met quote

NicolaasP , bedankt voor het lekkere recept van winterwortelsoep . Het is weer eens iets anders .

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie