Helft Nederlanders wil gereguleerde cannabisteelt
De stelling van de dag
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

Cannabisteelt moet gereguleerd worden
Mee eens
76%
 76%  [ 149 ]
Mee oneens
18%
 18%  [ 36 ]
Geen mening
5%
 5%  [ 11 ]
Totaal aantal stemmen : 196

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3236
Di Jan 05, 2016 4:55 pm Reageer met quote

Vijftig procent van de Nederlanders is voor het reguleren van cannabisteelt. Dat is ruim boven het percentage dat tegen het gedoogbeleid voor cannabisteelt is, namelijk 37 procent.
Lees het volledige artikel op Nu.nl

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27665
Di Jan 05, 2016 5:08 pm Reageer met quote

Iets wat je niet kan handhaven kun je maar beter vrijgeven. Zeker gezien het halfslachtige beleid wat nu gevoerd wordt door wel "coffeeshops" ( wat heeft het toch met koffie te maken?) toe te laten maar niet de bevoorrading toe te staan.

Behandel het op de zelfde manier als roken. Sta het toe op plaatsen waar ook gerookt mag worden maar wijs de mensen op de gevaren van het gebruik..

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

amber

Superlid
Superlid
Antw.: 6850
Di Jan 05, 2016 8:08 pm Reageer met quote

Ik ben helemaal vóór....heb 't zelf nooit gebruikt (ik rook ook allang niet meer) maar wie wil, mag van mij.

Marokkaans/Arabisch koken; verras jezelf en anderen en bezoek eens mijn Weblog.
Klik daarvoor op WWW hieronder en je bent er meteen......

joris63

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 10
Di Jan 05, 2016 9:17 pm Reageer met quote

50plusser.nl schreef:
Vijftig procent van de Nederlanders is voor het reguleren van cannabisteelt. Dat is ruim boven het percentage dat tegen het gedoogbeleid voor cannabisteelt is, namelijk 37 procent.
Lees het volledige artikel op Nu.nl

50 procent is veel,als je bedenkt dat veel mensen Cannabis niet eens echt kennen,behalve dan van de vooroordelen die je overal kunt horen.

Cannabis is een plantje wat je ja kunt roken,maar je kunt er ook thee/melk mee maken en als je een klein beetje technisch bent kun je er ook olie van maken.

In het geval van thee/melk of olie is het heel goed te doseren en er zijn ook varianten (CBD) zonder de THC waar je totaal niet high van kunt worden.

Ach het internet staat bol van de voors en tegens, maar ja die zijn er ook bij vlees eten, auto rijden, smartphonegebruik,alcohol gebruik.

Het is in mijn ogen raar dat andere mensen die niet meer of minder mens zijn dan mij hebben besloten dat het gebruik van dit natuurmedicijn "gereguleerd" moet worden en in sommige nep democratische landen kan het gebruik ervan zelfs leiden tot gevangenzetten voor meerdere jaren.

Dit vast zetten van deze mensen veroorzaakt een hoop leed ,het is barbaars,en het kost de gemeenschap veel geld.

Buiten dat,elke dag zijn er wereldwijd politiemannen die gebruikers van dit plantje hebben opgesloten en dan s'avonds met de vrouw er thuis over praten onder het genot van een harddrug genaamd het biertje.

Ik gebruik al vele jaren cannabis,al rook ik het vrijwel nooit en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het een natuurlijke aanvulling is van mijn leven.

En mensen die nog steeds bang zijn hebben de vrije keus om chemische medicijnen te gebruiken zoveel ze maar willen.

We leven toch in een democratie?

Of lijkt dat alleen maar zo?

Close Your Eyes, Clear Your Heart, Let It Go.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13471
Di Jan 05, 2016 9:47 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
als brandstof. Dat laatste deed de hennepteelt de das om want hennep werd daarmee een geduchte concurrent voor de olie-industrie waar vooral de economie van zuidelijke staten op dreef (zo werd dat in deze docu gereconstrueerd, geen idee of het echt klopt).
Ik dacht dat het vooral de katoenteelt was omdat hennep als grondstof voor textielvezels werd gebruikt. Aanvankelijk werden blue jeans ervan gemaakt, van canvas, zeker vijf keer zo duurzaam en sterk als katoen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Di Jan 05, 2016 9:47 pm Reageer met quote

welke helft wordt nu eigenlijk bedoeld ???

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Wo Jan 06, 2016 12:12 am Reageer met quote

Zowel voor -als -achterdeur reguleren.
Prima.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Jan 06, 2016 12:24 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Zowel voor -als -achterdeur reguleren.
Prima.
Zelfde soort regulatie als voor andere genotmiddelen maar dan in het geval van cannabis niet die markt weer richting illegaliteit verpesten met idioot hoge accijnzen.

Overigens vind ik dat er iets te pleiten valt voor paddo's. Geeft een mild hallucinogeen effect en werkt daarna een maand niet meer. En die kaalkopjes groeien gewoon in je achtertuin. Zijn alleen niet te vreten, zo vies maar dat zal een al te breed gebruik juist weer tegengaan. Wink

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Wo Jan 06, 2016 12:31 am Reageer met quote

Quote:
verpesten met idioot hoge accijnzen

Ja psies, dat moeten ze niet gaan doen, maar ik ben bang dat ze dat dus weer wel gaan doen.
Toch weer die dollartekens in diverse ogen.

Paddo's, is wat voor te zeggen.
Maar ja, anderzijds een bad trip is ook niet echt lekker.
En dat risico loop je met een paddo meer als met gewoon de joint.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Jan 06, 2016 12:58 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Maar ja, anderzijds een bad trip is ook niet echt lekker.
En dat risico loop je met een paddo meer als met gewoon de joint.
Weet ik niet. Het ligt eraan. Je hebt thc-rijke cannabis en milde paddo's maar dat kun je misschien ook een soort van omkeren. Ik weet wel dat je hallucinogeen spul niet moet gebruiken als je niet lekker in je vel zit en dat je er altijd matig mee moet omgaan, zeker als je over een labiele persoonlijkheidsstructuur beschikt. Dan is er m.i. weinig aan de hand. O ja, en natuurlijk niet meer dan een middel tegelijkertijd. Anders weet je echt niet meer welke goden je allemaal verzoekt...

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Wo Jan 06, 2016 1:17 am Reageer met quote

een gereguleerde cannabis teelt zegt nog niets over de stappen hierna of hoe erg lekker dit wel niet is

vrijgeven van die handel zal een toestroom van extra toeristen geven

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Jan 06, 2016 1:24 am Reageer met quote

Libelletje schreef:
Je hebt tuinen waar ze van die doornappels hebben, die hebben die hallucinerende werking ook en nootmuskaat, dus waren zo moeilijk over canabis
De nootmuskaat die ik over mijn rodekool met appeltjes rasp moesten we wat mij betreft maar buiten beschouwing laten. Maar die bedoel je ws. niet.

Cannabis is wat mij betreft een grensgeval. Het thc-gehalte in de in Nederland geteelde cannabis is vaak ontzettend hoog. Daar moet je mee om kunnen gaan. Vergelijk het met een bierdrinker die ineens een glas Stroh rum van 80% voorgezet krijgt, hoewel die al gauw mank gaat.

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11404
Wo Jan 06, 2016 2:40 am Reageer met quote

In 1993 werd het bedrijf HempFlax opgericht. Dit bedrijf herintroduceerde de teelt van vezelhennep in Nederland. In 1994 werd 140 ha ingezaaid in Oost-Groningen, dit areaal groeide tot ongeveer 2400 ha in 2003. In het naburige Duitse Oldenburg werd een nevenvestiging opgezet.

Er werden speciale machines ontwikkeld om de hennep te oogsten en te verwerken. De verwerkingsmethode lijkt enigszins op die van vlas en omvat het roten, het zwingelen, het beuken en het hekelen. Hiertoe werd een verwerkingsfabriek gebouwd.

In 2012 werd in opdracht van HempFlax in Nederland 430 ha vezelhennep geteeld, 100 ha in Duitsland en 600 ha in Oost-Europa.
Het hoofdproduct is de hennepvezel, die onder meer wordt verwerkt in matten en dergelijke voor de automobielindustrie. Er wordt ook een voor de textielindustrie geschikte vezel vervaardigd. Naast de vezel worden ook de houtkern, het blad, het zaad en het stof afgescheiden.

De houtkern wordt gebruikt voor de productie van papier. Hout en vezels kunnen ook worden verwerkt tot isolatiemateriaal voor de bouw. Het stof dient tot substraat voor plantenteelt. Uit het zaad kan onder meer lederolie worden vervaardigd, terwijl zaad en blad ook worden verwerkt tot voer en strooisel voor paarden en kleindieren.

Waar je ogen niet waren, moet je mond niet praten.

Bell55

Superlid
Superlid
Antw.: 2689
Wo Jan 06, 2016 6:18 am Reageer met quote

Ik behoor dus tot die helft die vindt dat het vrij gegeven moet worden.
Wél coffeeshops toestaan, maar géén bevoorrading ( beperkte limiet), beetje hypocriet, vooral omdat de overheid wel graag de belasting wil ontvangen die per verkochte gram betaald wordt.
Ik ben het wel met Kees Vi eens dat het THC gehalte heel hoog is van de wiet die in de shops verkocht wordt en je daar mee om moet kunnen gaan. ( ik rook het zelf niet, ben wél werkzaam in de verslavingszorg dus heb er dagelijks mee te maken)

Het is een beetje jammer dat vaak voorbij wordt gegaan aan de andere mogelijkheden die deze plant biedt... namelijk de optie dat bv wietolie een bijzondere pijnstillende werking heeft waar menig kankerpatiënt ( of mensen die aan andere aandoeningen lijden) veel baat bij hebben of hebben gehad..

Miracles start to happen when you give as much energy to your dreams as you do to your fears ...(Richard Wilkins)

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Jan 06, 2016 10:01 am Reageer met quote

Bell55 schreef:
Het is een beetje jammer dat vaak voorbij wordt gegaan aan de andere mogelijkheden die deze plant biedt... namelijk de optie dat bv wietolie een bijzondere pijnstillende werking heeft waar menig kankerpatiënt ( of mensen die aan andere aandoeningen lijden) veel baat bij hebben of hebben gehad..
Helemaal met je een. Vaak speelt er een oneigenlijk belang van grote industrietakken, zoals olie, farma en textiel in dit geval, die 'goed' gebruik van dergelijke middelen en stofjes tegengaan. Mooi voorbeeld ook vind ik heroïne die begin vorige eeuw als ingrediënt in talloze zelfzorgmiddeltjes voorkwam, zoals hoestdrankjes en pijnstillers. Er was toen geen sprake van verslaving maar sinds het spul illegaal is dus wel. Dat is geen pleidooi voor het spul op de vrije markt maar dergelijke omstandigheden en de wetgeving spelen een vaak onderschatte rol.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Do Jan 07, 2016 1:58 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
De nootmuskaat die ik over mijn rodekool met appeltjes rasp moesten we wat mij betreft maar buiten beschouwing laten. [....]

Ik denk dat dat het beste is binnen een discussie als deze aangezien je dan bijvoorbeeld ook de N2O capsules zou moeten gaan bespreken en de vele andere zaken die heden ten dage als drug gebruikt worden.
Veelal omdat het stukken goedkoper is.
En tegelijkertijd erg gevaarlijk.

Ik ben van mening dat reguleren ook het gebruik van die gek makende spullen meer een halt toe zal roepen.

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11404
Do Jan 07, 2016 3:08 am Reageer met quote

ik ben er gewoon tegen, want begin je met het één, wat is de volgende stap?
Beginnen we proberen om de volgende drug te reguleren?

Waar je ogen niet waren, moet je mond niet praten.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jan 07, 2016 10:18 am Reageer met quote

douwe schreef:
ik ben er gewoon tegen, want begin je met het één, wat is de volgende stap?
Beginnen we proberen om de volgende drug te reguleren?
Natuurlijk, gewoon alles verbieden. Zo simpel is dat. Het heeft destijds bij de Amerikaanse drooglegging ook geweldig geholpen.

malek.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 178
Do Jan 07, 2016 3:50 pm Reageer met quote

wettelijk verbieden,ook de koffieshops sluiten en beter op straat controleren.
waarom kan dat in andere landen wel en hier niet?

malek.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 178
Do Jan 07, 2016 3:54 pm Reageer met quote

omdat hier door de meeste criminaliteit ontstaat,lees de kranten eens en volg het nieuws .

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie