Klimaat en weer: Opwarming en de natuur.
Filosofie & wetenschap
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende Plaats reactie

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Wo Apr 19, 2017 3:49 pm Reageer met quote

Iedereen heeft recht op de eigen mening zullen we maar zeggen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Rinus1948

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 24
Wo Apr 26, 2017 10:41 pm Reageer met quote

Hizhi.o , deze hoogleraar geologie Kroonenberg is niet onder een eend uitgebroed als jij dat denkt, behoorlijk arrogant van jouw om zo te reageren , maar deze mensen worden met opzet genegeerd , het moet allemaal onheilspellend zijn , goed voor de milieumaffia , die er goed geld aan verdiend .

Maar mijn bescheiden mening gevende , ik ga helemaal met de hoogleraar Kroonenberg mee , de aarde en het klimaat is altijd al in beweging geweest , en de mens kan daar niets aan veranderen , gelukkig maar zou ik bijna zeggen .

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4451
Do Apr 27, 2017 12:21 am Reageer met quote

het wazig blauwgrijze laagje om de aarde, dat superdunne schilletje, dat vormt onze dampkring waar zich gigantische hoeveelheden CO-2 ten gevolge van menselijke activiteit in ophopen

recente opname van de NASA van de aarde bij nacht

Aan de hand van een opname als deze kun je je misschien een wat duidelijker voorstelling vormen hoe ingrijpend de gevolgen kunnen zijn van menselijke activiteit

De aarde heeft dit niet eerder meegemaakt. Zoals de aarde niet eerder meemaakte dat in zo'n verbluffend korte tijd de co2 in de atmosfeer zo enorm toenam. Dat kan alleen maar te maken hebben met onze activiteit

ps aanrader: https://klimaatverandering.wordpress.com/2017/02/06/de-verhalen-van-salomon-kroonenberg-zijn-een-wetenschapper-onwaardig/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Do Apr 27, 2017 1:17 am Reageer met quote

Rinus1948 schreef:
Hizhi.o , [...] behoorlijk arrogant van jouw om zo te reageren , [...]

Wellicht is het handig als je alle berichten leest die Marguerite1 en ik al hebben gevoerd in de vele afgelopen jaren over dit specifieke onderwerp en de helderheid van ons verschil van mening wat hier uit blijkt.

Mogelijk dat die al eerder verkregen helderheid heeft gemaakt dat gedacht wordt dat niet meer daarover in gesprek gegaan hoeft te worden, maar dat het neerpletteren van een gepakt afgedrukt plaatje voldoende is, met daaronder de opmerking dat het verwaand is om anders te denken.

Mocht ik, dat allemaal in ogenschouw nemend, alsnog met mijn goed bedoelde opmerking arrogant over komen dan spijt me dat.

Bedankt voor de opmerking hierover, altijd prettig om de mogelijkheid te krijgen zaken recht te zetten.

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 3022
Do Apr 27, 2017 9:33 am Reageer met quote

Als je de nachtfoto,s bekijkt komt het oude standpunt van sommige leden weer bovendrijven........Er zijn te veel mensen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27669
Do Apr 27, 2017 10:11 am Reageer met quote

l.rozewater schreef:
.....Er zijn te veel mensen.

Dat lijkt mij wel duidelijk gezien de huidige toestand in de wereld...

Hongersnood, vervuiling, oorlogen...

Alles wat overbelast is, zal uiteindelijk bezwijken. En dat geldt zelfs voor planeten...

Faber quisque fortunae suae

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Do Apr 27, 2017 3:09 pm Reageer met quote

Ook ik ben die mening toe gedaan, maar betekent dit dan ook dat we gewoon verder niets daaraan proberen te doen en lijdzaam af gaan zitten wachten en toezien?

Of is het zo dat juist nu we dit weten het zaak is daar ook echt van doordrongen te raken en kijken wat er nog te redden valt?
In hoeverre zijn we dit "verplicht" aan 'ons' nageslacht?

l.rozewater

Superlid
Superlid
Do Apr 27, 2017 4:47 pm Reageer met quote

hizhi.o Dan ga jij nu vertellen hoe ze/we dat moeten doen. Geef eens wat ideeŽn.

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1415
Do Apr 27, 2017 5:36 pm Reageer met quote

Ik heb weer even tijd.
Eerst even reageren op de tekst van Salomon Kroonenberg.
(Ik hou er alleen niet van als een tekst in de vorm van een plaatje wordt gepresenteerd, want dan moet ik het helemaal overschrijven in plaats van dat ik het kan quoten)
Kroonenberg schrijft daar:
Quote:
De aarde heeft een eigen leven dat al vier en een half jaar duurt. Alle natuurrampen hebben in het verleden al eens plaatsgevonden: een tweehonderd meter hogere en honderd meter lagere zeespiegel, een broeikasaarde met meer dan twintig zoveel CO2 in de atmosfeer en een twintig zo snelle zeespiegelstijging als nu. Voor de Aarde is dat allemaal niets nieuws.

Klopt allemaal. Opsomming van bekende feitjes uit de lange geologische geschiedenis van de Aarde. Je kan er nog een heleboel andere feitjes aan toevoegen. De aarde heeft ook eens een atmosfeer gehad met nauwelijks zuurstof daarin. De aarde is ook eens een grote sneeuwbal geweest. En er waren ook tijden dat er nergens sneeuw en ijs op aarde was, ook niet op de polen. Er zijn ook grote massa uitstervingen geweest in het verleden. Kroonenberg vertelt niets nieuws in het citaat.

Juist de kennis van het wat er allemaal in het geologische en klimaatologische verleden van de aarde is gebeurd geeft het inzicht dat het niet zonder gevolgen zal blijven als we op zo'n schaal de samenstelling van de atmosfeer blijven veranderen, en de aarde blijven plunderen.

We zijn het klimaat en de leefomgeving al aan het veranderen, en dat moet wat minder als we de gevolgen die dat kan hebben willen beperken.
Het geologische en klimatologische verleden van de aarde geeft een aardig inzicht van wat er allemaal kan gebeuren.

barth.

Superlid
Superlid
Do Apr 27, 2017 5:52 pm Reageer met quote

l.rozewater schreef:
hizhi.o Dan ga jij nu vertellen hoe ze/we dat moeten doen. Geef eens wat ideeŽn.

Het gaat niet over wat we moeten doen, maar over wat we minder moeten doen, wat we moeten matigen.
Minder geplunder, minder vervuiling, minder verwoesting, minder uitstoot van broeikasgassen, minder de natuurlijke balansen verstoren.

barth.

Superlid
Superlid
Do Apr 27, 2017 6:57 pm Reageer met quote

Ik volg dagelijks de atmosferische CO2 metingen op Mauna Loa en bij andere meetstations op de wereld. En ik zie hoe hard de stijging van die atmosferische CO2 concentraties gaat.
Er is natuurlijk daarbij ook een jaarlijkse cyclus, het gaat op en neer met de seizoenen, in de winter stijgen de concentraties, en in de zomer dalen die concentraties weer. Maar het stijgt elk jaar meer dan het daarna weer daalt.

Rond deze tijd van het jaar worden de hoogste waarden van het jaar gemeten. En nu dit jaar wordt bij Mauna Loa de grens van 410 ppm gepasseerd.
De laatste dagmetingen van Noaa op Mauna Loa, die van gisteren 26 april 2017, geven zelfs een waarde boven de 412 ppm. Te weten 412.63 ppm.
Dat is echt een nieuwe piek.

Het is eigenlijk nog zo kort geleden dat we de 400 ppm passeerden.
De stijging gaat veel te hard.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Do Apr 27, 2017 9:06 pm Reageer met quote

l.rozewater schreef:

Mijn eerste idee is dat we het in ieder geval allemaal gaan erkennen, denk je ook niet?

l.rozewater

Superlid
Superlid
Do Apr 27, 2017 10:06 pm Reageer met quote

hizhi.o Ben ik met je eens. Stel jij bent de baas van de wereld, je hebt alle macht, wat zou je doen. Van mezelf uitgegaan weet ik, dat ik niets kan doen, het is zo complex ,dat een harde recet de enigste manier is. Dat erkennen kan hier bij 50plusser, maar ergens in de binnenlanden denken ze daar toch anders over.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Vr Apr 28, 2017 12:07 am Reageer met quote

Ik denk dat de mensen in de binnenlanden niet het grootste probleem zijn eigenlijk.

l.rozewater

Superlid
Superlid
Vr Apr 28, 2017 2:47 pm Reageer met quote

kwoot: Ik denk dat de mensen in de binnenlanden niet het grootste probleem zijn eigenlijk

Denk het wel .Voorbeeld: Als jij nu palmolie plant/oogst verdien je geld.
Het resultaat is bekent.

kwoot: Mijn eerste idee is dat we het in ieder geval allemaal gaan erkennen, denk je ook niet?

Wat denk je met 16 miljoen inwoners hoe lang dat duurt eer ze dezelfde mening hebben?

Laat staan de wereld bevolking, met een paar miljard....Trump?
Het probleem is veel te complex om dat door de bevolking te laten oplossen.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Vr Apr 28, 2017 3:04 pm Reageer met quote

Ik vind niet dat de mensen in de binnenlanden 'de schuld' hebben voor het planten van die plantages.
Daar zit overkoepelend veel meer achter en wordt bestuurd door hele grote jongens.
De mensen in de binnenlanden zijn daar evenzo het slachtoffer van.
Te gemakkelijk gedacht om hen 'te pakken' daarop.
Ik ben het dus niet eens met het gegeven dat de mensen in de binnenlanden het grootste probleem zijn.

Is wel waar denk ook ik dat je het allemaal niet met de bevolking op kunt lossen.
Wat niet weg neemt dat je er persoonlijk niets aan kunt doen.
Je kunt iets wat onjuist is voeden door er aan mee te doen of je ogen voor te sluiten.
Of je kunt er voor kiezen om in ieder geval persoonlijk te blijven benoemen dat het onjuist is en er persoonlijk naar te handelen.
Naast proberen meer mensen die zelfde richting uit te krijgen.

En ik ben het helemaal met je eens dat ik het niet op kan lossen, maar moet ik dan vervolgens net doen of het niet bestaat of ontkennen?

Ik zou me dan een slap afgietsel van mezelf vinden en dat lijkt me niet best.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Za Apr 29, 2017 12:53 am Reageer met quote

Morgen Klimaatmars.
Hoop dat het nieuw te vormen kabinet de roep om aandacht hoort.

barth.

Superlid
Superlid
Za Apr 29, 2017 11:36 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Morgen Klimaatmars.

Ik had er graag heen gewild, maar het zat er deze keer niet in. Gisteren (vrijdag) pas tegen middernacht weer thuis, en pas om drie uur naar bed, en ik had ook veel slaap in te halen, en achterstallig eigen huishouden in te halen.
Dus ik heb verstek moeten laten gaan.

Ik was er wel een week geleden op de marche for science, toen ook na een veel te korte nacht en te drukke week. Maar deze zaterdag weer op pad zat er dus jammer genoeg niet in.
Ik ben wel blij met iedereen die er wel is geweest, en ik hoop ook dat de politiek de roep om aandacht hoort.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Zo Apr 30, 2017 1:50 am Reageer met quote

barth. schreef:

Ik had er graag heen gewild, maar [.......]

Ja, dat geloof ik helemaal. Soms inderdaad halen andere zaken je in en dan is het vooral zaak om op je zelf te passen naast wat echt moet.

Gelukkig konden er een hoop wel. En dat vind ik helemaal goed.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Za Dec 09, 2017 2:02 am Reageer met quote

Opnieuw weer aandacht voor global warming gevraagd.

Pagina 6 van 9 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Plaats reactie