Ook Nederland maakt fouten met Europees geld
De stelling van de dag
Plaats reactie

Besteding Europees geld moet transparanter en beter gecontroleerd worden
Mee eens
100%
 100%  [ 41 ]
Mee oneens
0%
 0%  [ 0 ]
Geen mening
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 41

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3225
Di Nov 10, 2015 12:24 pm Reageer met quote

Quote:
Nederland is net zo fout bij de besteding van Europees geld als andere EU-landen. ''Nederland denkt wel eens het beste jongetje van de klas te zijn, maar géén enkel land doet het beter dan een ander'', stelt het Nederlands lid van de Europese Rekenkamer, Alex Brenninkmeijer.

Lees het volledige verhaal op Nu.nl

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27171
Di Nov 10, 2015 12:45 pm Reageer met quote

Die hele EU is naar mijn idee een groot, log, bureaucratisch monster geworden wat niemand meer onder controle heeft. En dat nodigt automatisch uit tot rommelen, sjoemelen en regelrecht frauderen. Een woud van bizarre regeltjes en afspraakjes waarbij enkel het persoonlijk gewin voorop staat. Er is niets meer overgebleven van het oorspronkelijke ideaal van een verenigd Europa waarin het voor iedereen beter zou worden..

Het is niet voor niets dat de Europeanen 'Europamoe' zijn en zich er steeds verder van afkeren.

Alles ontmantelen en opnieuw beginnen zou nog het beste zijn, vrees ik..

Maar als dat dan toch niet gaat kan Nederland maar het beste net zo vals spelen als de rest..

Anders zijn we niet allen het braafste jongetje, maar ook nog het jongetje dat altijd het gelag betaalt..

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

BigEd

Superlid
Superlid
Antw.: 1154
Di Nov 10, 2015 1:09 pm Reageer met quote

Mee eens Tympaan

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

dikkiedik

Superlid
Superlid
Antw.: 1139
Di Nov 10, 2015 5:47 pm Reageer met quote

Weg met al die subsidies

Vraag me wel af hoe we er dan voor zouden staan!

pieneke

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Wo Nov 11, 2015 5:40 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Die hele EU is naar mijn idee een groot, log, bureaucratisch monster geworden wat niemand meer onder controle heeft. En dat nodigt automatisch uit tot rommelen, sjoemelen en regelrecht frauderen. Een woud van bizarre regeltjes en afspraakjes waarbij enkel het persoonlijk gewin voorop staat. Er is niets meer overgebleven van het oorspronkelijke ideaal van een verenigd Europa waarin het voor iedereen beter zou worden..

Het is niet voor niets dat de Europeanen 'Europamoe' zijn en zich er steeds verder van afkeren.

Alles ontmantelen en opnieuw beginnen zou nog het beste zijn, vrees ik..

Maar als dat dan toch niet gaat kan Nederland maar het beste net zo vals spelen als de rest..

idd. weg met dat europa, een corrupte bende volgens mij.

Anders zijn we niet allen het braafste jongetje, maar ook nog het jongetje dat altijd het gelag betaalt..

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 17436
Do Nov 12, 2015 10:10 pm Reageer met quote

Braafste jongetje van de klas?
Waarom is er dan zo veel weerzin tegen Europa?

pieneke

Superlid
Superlid
Do Nov 12, 2015 11:53 pm Reageer met quote

vraag ik me ook af, meeste mensen (ik ook) willen uit europa. hoewel het met vakantie wel gemakkelijk is de valuta, maar vroeger rekenden we ook om, dus terug naar die tijd.

Stammetje47

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 6
Zo Nov 15, 2015 12:57 am Reageer met quote

Weg uit Europa, lijkt mij geweldig, en hoeft ook niet duur te zijn. De omrekenformule is nog bekend, (1 Euro is 2.20371 Gulden), en de winkeliers kunnen hetzelfde trucje uitvoeren wat zij deden bij invoering van de Euro, alleen nu in de andere richting, namelijk gewoon de Eurotekens weer wijzigen in FL. hoeven zij niets om te rekenen, net als toen.

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Zo Nov 15, 2015 1:17 am Reageer met quote

Waar en hoe Nederland fouten maakt met europees geld kan ik er niet uit halen.

Ze zullen het hele gedoe veel gestroomlijnder moeten maken, kostenbesparend gaan werken en zichzelf terug verdienen.

Uit de eu gaan lijkt mij geen optie omdat dat waarschijnlijk bakken met geld gaat kosten en de europese landen speelbal gaan worden van landen buiten europa, bijv china.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5354
Zo Nov 15, 2015 4:58 am Reageer met quote

nandes schreef:

Dat is ook niet uit dat stuk te halen.
En als je kijkt naar de jaarverslagen 2014 van de Europese Rekenkamer, dan moet je meer gestudeerd zijn, dan de basis die ik heb, om het allemaal goed te kunnen begrijpen.

Wat er wel steeds uit springt en wat mij wel opvalt is dat het meeste foutpercentage zit in de aanbestedingen.

En als je dan bedenkt hoeveel jaar dat al aan de orde is, de fouten met aanbestedingen, dan zou je bijna gaan denken dat het geen fouten zijn, maar dat het meer neigt naar fraude.

pieneke

Superlid
Superlid
Zo Nov 15, 2015 12:07 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
nandes schreef:

Dat is ook niet uit dat stuk te halen.
En als je kijkt naar de jaarverslagen 2014 van de Europese Rekenkamer, dan moet je meer gestudeerd zijn, dan de basis die ik heb, om het allemaal goed te kunnen begrijpen.

Wat er wel steeds uit springt en wat mij wel opvalt is dat het meeste foutpercentage zit in de aanbestedingen.

En als je dan bedenkt hoeveel jaar dat al aan de orde is, de fouten met aanbestedingen, dan zou je bijna gaan denken dat het geen fouten zijn, maar dat het meer neigt naar fraude.

dat denk ik al jaren ook van gemeenten.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie