ING 'helpt' minister Dijsselbloem een handje
De stelling van de dag
Plaats reactie

Banken moeten zich niet inhoudelijk met wetgeving over hun eigen sector bemoeien
Mee eens
87%
 87%  [ 47 ]
Mee oneens
9%
 9%  [ 5 ]
Geen mening
3%
 3%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 54

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3236
Wo Nov 04, 2015 7:14 pm Reageer met quote

Bank schreef zelf wet die banken 350 miljoen euro per jaar scheelt ... Is er sprake van verkapte staatssteun?
Belangrijke onderdelen van de wet die Nederlandse banken per jaar een fiscale aftrek van zo’n 350 miljoen euro oplevert, is voor grote delen geschreven door ING zelf. Dat meldt NRC Handelsblad op basis van interne documenten van het ministerie van Financiën, die de krant dankzij een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur in handen heeft gekregen.
Lees het volledige verhaal op Joop.nl

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Do Nov 05, 2015 12:32 am Reageer met quote

Ik heb echt zitten zoeken hoe ik het moet lezen. Best lastig voor een leek.

Maar nou begrijp ik dat in april 2015 al door diverse economen is gewaarschuwd voor de veelheid aan uitgifte van de zo geheten coco's (contingent convertibles), die speciale obligaties die de gelegenheid geven te rommelen met de buffers van de banken.

Wel goed inderdaad dat nu de journalisten er in gedoken zijn, want in april 2015 heb ik niets vernomen van de diverse politieke partijen die nu vragen gaan stellen.
Blijkbaar was het dus wel al eerder bekend.
Zoals ik het heb gelezen is het wel degelijk een voordeel van 350 miljoen als de buffer onder het minimum dreigt te zakken.
Dus in die zin inderdaad verkapte staatssteun die (bewust?) is verzwegen voor de Europese Commissie.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Do Nov 05, 2015 1:01 am Reageer met quote

banken moeten alleen dat doen waarvoor ze er horen te zijn, geld bewaren en geld weer terug geven eventueel geld uitlenen, en niet allerlei slimme constructie"s bedenken ,om te proberen minder belasting te hoeven betalen.

Niks dure kantoorpanden, exorbitante beloningen, of balanceren op het randje vd wet

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Do Nov 05, 2015 1:12 am Reageer met quote

Mee eens, maar de grote vraag blijft natuurlijk wel hoe ze keer op keer de kans krijgen om te rommelen ver buiten de marge.
Dan móét er rondom de banken een cordon van corruptie liggen, dan kán toch bijna niet anders?
En waar moet je dat cordon dan ook zoeken? Ik denk bij de politiek.

Dus ik denk dat met het aanpakken van (alleen) de banken er weinig opgelost wordt ten goede van ons als gebruiker. Dat zet geen zoden aan de dijk als er corruptie blijft bestaan bij diegenen die die banken in hun handelen beschermen.

Ik heb het idee dat, hoe hard we ook roepen met z'n allen, we compleet machteloos staan.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie