Moderatormededelingen en feedback.
Over 50plusser.nl / Forumregels / Moderators
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 118, 119, 120, 121  Volgende Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4989
Ma Sep 04, 2017 1:24 am Reageer met quote

Hoe simpel kan het zijn, gedraag je hier net zo als in het "echte leven", als een volwassene, niet als een kleuter die zijn gelijk wil halen koste wat kost.
Je bent hier te gast, gedraag je als een gast volgens de regels die hier gelden, staan die je niet aan, dan heb je hier niks te zoeken.

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Ma Sep 04, 2017 1:26 am Reageer met quote

Hoe ga jij in het echte leven dan om met mensen die d.m.v jennen en judassen je gesprek continu onderbreken?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

redone

Superlid
Superlid
Ma Sep 04, 2017 1:35 am Reageer met quote

Daar ga ik niet mee om!

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Ma Sep 04, 2017 1:40 am Reageer met quote

Ah, dan is dat stukje advies dus niet rechtstreeks op deze site uit te voeren denk ik, want als een duveltje uit een doosje vind je wel steeds deze mensen tussendoor en heb ik er dus mee te maken.

Dan blijft mijn vraag aan Thijs staan.
Hoe gaan ik er hier mee om, want als gast is het verboden hier om op te roepen tot negeren.
Maar wat dan.

redone

Superlid
Superlid
Ma Sep 04, 2017 1:51 am Reageer met quote

Natuurlijk kun je iemand negeren, niet meer op ingaan dan is de aardigheid er voor de ander er gauw af, juist het reageren op een uitlokking geeft ze een voldoening.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Ma Sep 04, 2017 1:56 am Reageer met quote

Dat werkt alleen als je dat met z'n allen doet en nogmaals, daar mag je hier niet toe oproepen.

En als toevoeging bedoel ik dan natuurlijk de opmerkingen en het gejudas en gejen en niet de persoon.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27528
Ma Sep 04, 2017 10:43 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
...Dan blijft mijn vraag aan Thijs staan.
Hoe gaan ik er hier mee om, want als gast is het verboden hier om op te roepen tot negeren.
Maar wat dan.

Terecht is dat verboden. Maar je bent ook niet verplicht om op iemands bijdrage te reageren. En heb je dus de vrijheid om niet te reageren en daarmee simpelweg te negeren..

"Met z'n allen één persoon negeren" klinkt niet bepaald sympathiek. Maar zal in de praktijk ook niet snel gebeuren. Want het punt is: wie jent nu eigenlijk wie..?
Dat hangt namelijk maar helemaal van je eigen mening, inzicht, persoonlijkheid enzovoorts af. Jij zal dat jennen heel anders ervaren dan ik, en daarbij ook heel andere namen invullen dan ik, om maar een voorbeeldje te noemen...

Faber quisque fortunae suae

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Ma Sep 04, 2017 11:47 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Dat werkt alleen als je dat met z'n allen doet en nogmaals, daar mag je hier niet toe oproepen.

En als toevoeging bedoel ik dan natuurlijk de opmerkingen en het gejudas en gejen en niet de persoon.

Ik vind dat als iemand duidelijk klip en klaar te kennen geeft te blijven zieken op een discussieforum uit rancune dat er dan door het beheer ingegrepen moet worden.
Graag hierover een antwoord van Thijs.

Voorbeeld:

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 2691

Zo Sep 03, 2017 2:34 pm Reageer met quote
kwoot: Heb je het artikel gelezen?

Nee, sterker nog ik begin er niet eens aan.
Ik heb de link aangeklikt, en toen ik zag hoe groot het was ben ik weer van internet af gegaan.
Een discussie voeren is niet een link neer zetten , en dan er onder zetten: "erg he". of "tjonge tjonge"
Een discussie is.... je kiest een onderwerp--daarna bepaal je je standpunt, en dat standpunt verdedig je met "argumenten".

Wat ik wel leuk vind is dat men geen zin/tijd e.d om te discussiëren, maar wel de tijd heeft om te zeuren en afzeiken.
Nu heb ik begrepen dat libelletje niet meer komt, jammer, maar een troost hebben jullie ik blijf gewoon, en ik blijf gewoon doorgaan met opmerkingen plaatsen als iemand weer eens off topic is, of flamen of trollen. want dat alleen recht hebben jullie niet

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3236
Ma Sep 04, 2017 12:44 pm Reageer met quote

Quote:

Ik vind dat als iemand duidelijk klip en klaar te kennen geeft te blijven zieken op een discussieforum uit rancune dat er dan door het beheer ingegrepen moet worden.
Graag hierover een antwoord van Thijs.

Helemaal mee eens!Er is een nieuw begin voor iedereen gecreëerd. Er is duidelijk aangegeven wat er verwacht wordt en wat er niet meer door de beugel kan. Ook is iedereen op zijn eigen verantwoordelijkheid gewezen en zijn fatsoensnormen nog eens extra onderstreept.

Er is nu wel gebleken dat er weinig zelfcontrole is en ik ga nu kijken wat een goede oplossing is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3236
Ma Sep 04, 2017 1:00 pm Reageer met quote

Mededeling

Er gelden geen andere regels voor het Grand Café of Blik of Blik het nieuws! Dit is een misvatting. Nieuwsberichten moeten dus gewoon binnen de juiste categorie geplaatst worden.

Het is ook een rare gedachte dat mensen die zich misdragen dit niet doen omdat het topic binnen een andere categorie staat. Binnen alle categorieën van het forum wordt hetzelfde van je verwacht!

Feiten zijn feiten en meningen zijn meningen. Schrijf dit dus ook zo op en verantwoord je eigen uitspraken als daarom gevraagd wordt. Met uitleg of een bronvermelding.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 3022
Ma Sep 04, 2017 1:42 pm Reageer met quote

Lucia je kan heel erg slecht lezen.

kwoot: troost hebben jullie ik blijf gewoon, en ik blijf gewoon doorgaan met opmerkingen plaatsen als iemand weer eens off topic is, of flamen of trollen. want dat alleen recht hebben jullie niet

Er staat: Ik blijf gewoon opmerkingen plaatsen als iemand weer eens off topic of flamen of trollen

Dat betekend dat ik pas reageer als iemand aan het trollen is

En welke rancune?

En dat gedeelte over het plaatsen van een discussie, daar blijf ik achter staan

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

luciaT..1

Superlid
Superlid
Ma Sep 04, 2017 1:46 pm Reageer met quote

l.rozewater schreef:
Lucia je kan heel erg slecht lezen.

kwoot: troost hebben jullie ik blijf gewoon, en ik blijf gewoon doorgaan met opmerkingen plaatsen als iemand weer eens off topic is, of flamen of trollen. want dat alleen recht hebben jullie niet

Er staat: Ik blijf gewoon opmerkingen plaatsen als iemand weer eens off topic of flamen of trollen

Dat betekend dat ik pas reageer als iemand aan het trollen is

En welke rancune?

En dat gedeelte over het plaatsen van een discussie, daar blijf ik achter staan

Niet een gedeelte eruit halen en verontwaardigd reageren nu.

Er staat: Wat ik wel leuk vind is dat men geen zin/tijd e.d om te discussiëren, maar wel de tijd heeft om te zeuren en afzeiken.
Nu heb ik begrepen dat libelletje niet meer komt, jammer, maar een troost hebben jullie ik blijf gewoon, en ik blijf gewoon doorgaan met opmerkingen plaatsen als iemand weer eens off topic is, of flamen of trollen. want dat alleen recht hebben jullie niet.]

Verder wil ik er niet meer op in gaan want het is duidelijk watje bedoelt. Ook andere leden hebben op je reactie gereageerd en lezen hetzelfde als ik.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Ma Sep 04, 2017 5:59 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Maar je bent ook niet verplicht om op iemands bijdrage te reageren. En heb je dus de vrijheid om niet te reageren en daarmee simpelweg te negeren..

[...]

Ik denk dat je niet helemaal begrepen hebt wat ik bedoelde en wellicht had ik er inderdaad bij moeten zetten het -topic verziekende- jennen en judassen.
Want het klopt, individueel kan ik de opmerkingen negeren, maar zodra het de topic heeft ondermijnd waardoor niet verder gegaan kan worden dan is het geen kwestie meer van individueel negeren, dan is er simpelweg niets meer te reageren. de topic is weg, is vervuild.

En dit gebeurt niet één keer, maar keer op keer en gezien de vele smilies en prentjes, ga ik er vanuit, bewust.

Mijn vraag is hoe we hier mee om kunnen gaan zonder op te roepen de plaatser of personen te diskwalificeren, maar wel dusdanig dat de discussie verder mogelijk blijft.

Dát is waar ik, qua advies, een helpende hand in vraag.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27528
Ma Sep 04, 2017 7:49 pm Reageer met quote

Ik denk toch dat dat de taak van het forumbeheer is en niet van de leden. Een ding kan zijn om er direct op te springen zodra men de persoon aanvalt in plaats van het onderwerp. Want volgens mij is dat de hoofdreden van het ontsporen van de diverse topics.

Maar ik begrijp ook dat dat voor één persoon geen doen is om dat 24/7 te bewaken.

Het zal dus toch vooral van de forumleden zelf moet komen om zich te realiseren dat het zinloos is om op de man/vrouw te spelen...

Faber quisque fortunae suae

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 3022
Ma Sep 04, 2017 10:00 pm Reageer met quote

Luci.....Je kan nog steeds niet lezen.

Er staat: Wat ik wel leuk vind is dat men geen zin/tijd e.d om te discussiëren, maar wel de tijd heeft om te zeuren en afzeiken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Ma Sep 04, 2017 10:01 pm Reageer met quote

Oproepen iemand te negeren doe je niet maar ik zie er geen kwaad in, te vragen om niet in te gaan op een bep posting.
dus niet een persoon negeren maar de posting.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Ma Sep 04, 2017 10:07 pm Reageer met quote

Nu we toch aan het opnieuw indelen van het forum zijn:

kunnen de onderwerpen:

Bij Briesje
Zwammen met Rosagela
Klessebesjes met ....
Kletshoekje
Het Winkeltje
Babbelen mel Loezie

enz

enz.

niet onder een apart tabblad komen net zo als games. ?? Dit zijn toch ook geen discussietopics.

Niet dat ik het de dames niet gun of zo ieder zijn smaak natuurlijk, op deze manier wordt de scroll wel kleiner en efficienter.

Perla.1

Superlid
Superlid
Antw.: 9509
Ma Sep 04, 2017 10:33 pm Reageer met quote

ron1 schreef:
Nu we toch aan het opnieuw indelen van het forum zijn:

kunnen de onderwerpen:

Bij Briesje
Zwammen met Rosagela
Klessebesjes met ....
Kletshoekje
Het Winkeltje
Babbelen mel Loezie

enz

enz.

niet onder een apart tabblad komen net zo als games. ?? Dit zijn toch ook geen discussietopics.

Niet dat ik het de dames niet gun of zo ieder zijn smaak natuurlijk, op deze manier wordt de scroll wel kleiner en efficienter.

Dat lijkt mij een prima idee!
Ik vind het helemaal niet prettig om met een discussietopic geassocieerd te worden omdat ik steeds in dat zelfde rijtje sta.
En ik erger mij er wel eens aan dat er over dit soort topics soms een beetje laatdunkend geschreven wordt.
Maar zij hebben gezien de aantal keren dat ze bekeken worden wel degelijk een functie in het geheel van 50plusser!

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13344
Ma Sep 04, 2017 10:56 pm Reageer met quote

l.rozewater schreef:
Luci.....Je kan nog steeds niet lezen.

Gezien je 'kwoot: Heb je het artikel gelezen?' richt je je bericht in de bewuste discussie rechtstreeks aan mij. Ik ben er op dat moment niet zo rechtstreeks op ingegaan en voor mij zou de kous al lang en breed af zijn maar je blijft er steeds maar over doorgaan. Ik ben me er op geen enkele manier van bewust wat ik met mijn vraag verkeerd gedaan zou hebben maar krijg de volle lading van je dat ik niet fatsoenlijk zou discussiëren, je legt me woorden in de mond en beticht me van zeuren, afzeiken, flamen en trollen. Dat je veralgemeniseert met 'men' doet niets af aan het feit dat je mij op dat moment als exponent van dergelijke misdragingen aanspreekt en me daarmee valselijk beschuldigt. Je bent uiteraard vrij om te kiezen wat je doet. Ik raad je aan om even in alle rust terug te lezen en probeer dat dan te doen als een objectieve buitenstaander. Als je erop terug wilt komen hoor ik het wel. Zo niet, ook goed maar hou alsjeblieft op met dat flauwe gedraai.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

luciaT..1

Superlid
Superlid
Ma Sep 04, 2017 11:03 pm Reageer met quote

Briesje schreef:
[quote="ron1"

En ik erger mij er wel eens aan dat er over dit soort topics soms een beetje laatdunkend geschreven wordt.
Maar zij hebben gezien de aantal keren dat ze bekeken worden wel degelijk een functie in het geheel van 50plusser!

Ik ben nog nooit tegengekomen dat er laatdunkend over geschreven werd.

Pagina 119 van 121 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 118, 119, 120, 121  Volgende

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk