Moderatormededelingen en feedback.
Over 50plusser.nl / Forumregels / Moderators
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 119, 120, 121  Volgende Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Perla.1

Superlid
Superlid
Antw.: 9509
Ma Sep 04, 2017 11:04 pm Reageer met quote

Nee? Nou ik wel hoor!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Ma Sep 04, 2017 11:07 pm Reageer met quote

Briesje schreef:
Nee? Nou ik wel hoor!

Dat vind ik jammer en zelfs heel kinderachtig van diegene.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13473
Ma Sep 04, 2017 11:33 pm Reageer met quote

Briesje schreef:
En ik erger mij er wel eens aan dat er over dit soort topics soms een beetje laatdunkend geschreven wordt.
Maar zij hebben gezien de aantal keren dat ze bekeken worden wel degelijk een functie in het geheel van 50plusser!
Helemaal met je eens. Ik heb weleens geroepen dat je mij er niet zo gauw zal zien omdat de maatschappelijk/politiek getinte discussiesecties meer mijn ding zijn. Daarmee respecteer ik zeker degenen die zich in andere subforums meer thuis voelen. Als ik daarbij laatdunkend overgekomen ben dat betreur ik dat. Dat wil ik hierbij wel kwijt.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Perla.1

Superlid
Superlid
Di Sep 05, 2017 12:49 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Briesje schreef:
En ik erger mij er wel eens aan dat er over dit soort topics soms een beetje laatdunkend geschreven wordt.
Maar zij hebben gezien de aantal keren dat ze bekeken worden wel degelijk een functie in het geheel van 50plusser!
Helemaal met je eens. Ik heb weleens geroepen dat je mij er niet zo gauw zal zien omdat de maatschappelijk/politiek getinte discussiesecties meer mijn ding zijn. Daarmee respecteer ik zeker degenen die zich in andere subforums meer thuis voelen. Als ik daarbij laatdunkend overgekomen ben dat betreur ik dat. Dat wil ik hierbij wel kwijt.

Erg aardig dat je dit zegt Keesvi, dank je wel.

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3236
Di Sep 05, 2017 12:45 pm Reageer met quote

ron1 schreef:
Nu we toch aan het opnieuw indelen van het forum zijn:

kunnen de onderwerpen:

Bij Briesje
Zwammen met Rosagela
Klessebesjes met ....
Kletshoekje
Het Winkeltje
Babbelen mel Loezie

enz

enz.

niet onder een apart tabblad komen net zo als games. ?? Dit zijn toch ook geen discussietopics.

Niet dat ik het de dames niet gun of zo ieder zijn smaak natuurlijk, op deze manier wordt de scroll wel kleiner en efficienter.

Deze topics staan netjes in het Grand Café. Een plek om gezellig te kletsen. NOGMAALS Dit is een discussieforum, binnen alle topics gelden dezelfde gedragsregels.

Quote:
Ik vind het helemaal niet prettig om met een discussietopic geassocieerd te worden omdat ik steeds in dat zelfde rijtje sta.

ALLE TOPICS ZIJN DISCUSSIETOPICS!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Perla.1

Superlid
Superlid
Di Sep 05, 2017 4:26 pm Reageer met quote

ALLE TOPICS ZIJN DISCUSSIETOPICS!!!

Oh zit het zo, dank u ik begrijp het.

Gribou---Greet

Stamgast
Stamgast
Antw.: 408
Wo Sep 06, 2017 11:42 am Reageer met quote

Dat binnen alle topics dezelfde gedragsregels gelden dat snap ik en vind ik ook niet meer dan logisch.

Maar de zin :

ALLE TOPICS ZIJN DISCUSSIETOPICS!!! ontgaat me .
Op het forum overzicht staat vermeld als het een discussieforum is , dit zie ik niet bij het Grand Café staan.
Misschien zie ik het verkeerd

Surprised maar zoals jij op de reactie van Briesje reageert : Ik vind het helemaal niet prettig om met een discussietopic geassocieerd te worden omdat ik steeds in dat zelfde rijtje sta. dan zal het inhouden dat ook het Grand Cafe een discussie forum is .
Is dat zo Question

Laatst aangepast door Gribou---Greet op Wo Sep 06, 2017 1:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4082
Wo Sep 06, 2017 11:47 am Reageer met quote

Vandaar mijn eerdere pleidooi om hierin een onderscheid te maken. Waarbij er wel op zou moeten worden gelet dat controversiële en actuele onderwerpen die uitnodigen tot een discussie in het juiste subforum worden gezet. Dus geen prikkelende topic onderwerpen in het Grand café dan. Ik zou daar voor zijn.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Sep 06, 2017 1:21 pm Reageer met quote

Er dreigt verwarring te ontstaan over het begrip discussie. Wanneer is iets een gesprek, een babbel, een kout, een roddel, een uitwisseling, een vergadering, een dialoog, een debat, een workshop en wanneer is het een discussie? Ik denk dat dat onderscheid niet zo scherp te trekken is. Over een fietsachterlicht, zelfs beperkt tot de techniek ervan, of over bloemschikken kan een levendige discussie plaatsvinden naar ik zie er niet zo snel een debat over ontstaan. Dat ligt bij een onderwerp als investeringen in het onderwijs al gauw anders omdat er verschillende/tegenstrijdige belangen een rol spelen voor de verschillende deelnemers. Er zijn andere belangen zijn die ook geld kosten. Meningen kunnen al gauw verschillen op grond van persoonlijke overwegingen en veel minder op feiten gebaseerd zijn. Dan krijg je een debat, waarbij overtuigingskracht een grotere rol speelt dan argumenten gebaseerd op harde, na te trekken en te reproduceren feiten. Ik kan me wel vinden in Thijs' stelling dat alle secties discussiesecties zijn maar als je wilt aangeven waar je voor een pittige debat terecht kunt in plaats van en waar voor bloemschikken dat gesprekken over cursus-, show- en foto-elementen oplevert zul je een andersoortige indeling moeten toepassen dan discussie- of non-discussiesecties. Ik denk daarbij ook dat het sterk van het onderwerp afhangt maar ook van wat er gaandeweg ingebracht wordt door de deelnemers, hoe een uitwisseling van berichten verloopt. Dat pleit ervoor om gewoon overal zowel de gangbare fatsoensregels als de forumregels te hanteren.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Laatst aangepast door Keesvi op Wo Sep 06, 2017 2:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2258
Wo Sep 06, 2017 1:50 pm Reageer met quote

De scheidslijn is heel lastig. Dat maakt het modereren ook zo moeilijk. Als iemand in het Grand Café lekker aan het kletsen is over bloemschikken en iemand roept ineens dat alle bloemen giftig zijn en een ander wil dat tegenspreken. Mag dat dan? Mag daar dan geen discussie over gevoerd worden?

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

Gribou---Greet

Stamgast
Stamgast
Wo Sep 06, 2017 1:51 pm Reageer met quote

Overgenomen uit Wikipedia :

Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn.............

Uitgaande van bovenstaande vind ik dat de topics:

Bij Briesje
Zwammen met Rosagela
Klessebesjes met ....
Kletshoekje
Het Winkeltje
Babbelen mel Loezie

geen discussie topics zijn , alle daagse praatjes lees je in die topics, en niet iets wat alleen maar gaat over een bepaald onderwerp .

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 35687
Wo Sep 06, 2017 1:56 pm Reageer met quote

Op mijn topic wordt er weleens goed gediscuseerd hoor.
Moet kunnen vindt ik.

Achter de wolken schijnt de zon

Gribou---Greet

Stamgast
Stamgast
Wo Sep 06, 2017 2:04 pm Reageer met quote

@ Loezie

Maar dat zijn dan discussies die vermoedelijk tot een goed einde worden gebracht Very Happy
en waarna je weer over gaat tot de orde de dag.

Laatst aangepast door Gribou---Greet op Wo Sep 06, 2017 2:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Wibootje

Superlid
Superlid
Antw.: 10762
Wo Sep 06, 2017 2:04 pm Reageer met quote

Gribou---Greet schreef:
Dat binnen alle topics dezelfde gedragsregels gelden dat snap ik en vind ik ook niet meer dan logisch.

Maar de zin :

ALLE TOPICS ZIJN DISCUSSIETOPICS!!! ontgaat me .
Op het forum overzicht staat vermeld als het een discussieforum is , dit zie ik niet bij het Grand Café staan.
Misschien zie ik het verkeerd

Surprised maar zoals jij op de reactie van Briesje reageert : Ik vind het helemaal niet prettig om met een discussietopic geassocieerd te worden omdat ik steeds in dat zelfde rijtje sta. dan zal het inhouden dat ook het Grand Cafe een discussie forum is .
Is dat zo Question

Ik snap het probleem niet. Uit dit screenshot blijkt toch overduidelijk al een indeling in subforums en is het aan de opener van een topic om de juiste 'pijler' te kiezen, zodat ieder ander meteen kan zien dat het om een serieuze (als je dan tóch een onderscheid wilt maken tussen gebabbel en andersoortige gesprekken) discussie gaat?

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4448
Wo Sep 06, 2017 2:06 pm Reageer met quote

Loezie schreef:
Op mijn topic wordt er weleens goed gediscuseerd hoor.
Moet kunnen vindt ik.

Ja toch Loezie?

Gaat het er alleen maar om dat wanneer er een pittige gedachtenwisseling ergens ontstaat men zich een klein beetje aan de bekende spelregels houdt.
Dan hoeft de sfeer daar helemáál niet door negatief beïnvloed te worden. Integendeel zou die er juist sterk door verbeterd kunnen worden doordat mensen na een stevige en ook debat-technisch éérlijke, faire gedachtenwisseling elkaar vaak beter begrijpen.
OOK als daaruit behoorlijke tegenstellingen tot uitdrukking zijn gekomen. Dan kun je bv afsluiten met 'we zijn het met elkaar eens geworden het oneens te zijn op dit punt'. Dat kan ook een ópklaring betekenen in het wederzijds begrip, de onderlinge verstandhouding, wanneer dingen die eerder wat gevoelig lagen misschien, gewoon eens onomwonden maar wel op faire, transparante wijze met mekaar te bespreken. Je hoeft het helemaal niet met elkaar eens te zijn, dat is het doel niet van een discussie (in mijn ogen niet tenminste)

Laatst aangepast door NicolaasP op Wo Sep 06, 2017 2:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 35687
Wo Sep 06, 2017 2:11 pm Reageer met quote

Gribou---Greet schreef:
@ Loezie

Maar dat zijn dan discussies die vermoedelijk tot een goed einde worden gebracht Very Happy
en waarna je weer over gaat op de orde de dag.

Precies, en zo hoort het ook.

Vooral een beetje respect hebben voor elkaar

Achter de wolken schijnt de zon

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Sep 06, 2017 2:39 pm Reageer met quote

AngelB schreef:
Ik snap het probleem niet. Uit dit screenshot blijkt toch overduidelijk al een indeling in subforums en is het aan de opener van een topic om de juiste 'pijler' te kiezen, zodat ieder ander meteen kan zien dat het om een serieuze (als je dan tóch een onderscheid wilt maken tussen gebabbel en andersoortige gesprekken) discussie gaat?
Ik vind het niet zo eenvoudig liggen. In een aantal topics zoals jij die aanduidt zijn vriendenclubjes ontstaan die gaandeweg een duurzame manier van omgaan met elkaar hebben gevonden waarin een zekere mate van veiligheid heerst, vertrouwen, persoonlijke belangstelling en onderling getoonde warmte een grote rol spelen. Daar is niets mis mee, integendeel.

In de pittige secties ontbreekt die traditie van consensus over hoe er (harmonieus) met elkaar wordt omgegaan. Haast per definitie want de leden zoeken elkaar daar juist op om de degens te kruisen over controversiële onderwerpen, zoals asielzoekers, politieke stromingen en allerlei maatschappelijke verschijnselen waar dikwijls heel verschillend tegenaan gekeken wordt. Daar spelen de onderlinge relaties geen hoofdrol maar, laten we eerlijk zijn, wel degelijk een secundaire rol.

De instelling waarmee je een forumonderdeel of topic betreedt speelt een niet te onderschatten rol en van daaruit kan ik de behoefte om onderscheid tussen de forumsecties wel begrijpen. Daarom vergt het, naast het hanteren van fatsoens- en forumregels, ook aanvoelen van de sfeer in een forumsectie en in, zoals genoemd, de langlopende clubsecties, als ik ze zo mag noemen.

Ik beweer niet dat ik het altijd goed doe en ik heb ook weleens ongeschreven regels in die zin overtreden maar zie je dat gevoelsmatige onderscheid niet tussen de vertrouwdheid van het clubje waarin je warmte, (h)erkenning en gezelligheid kunt vinden en de 'arena' waarin de debatten tussen 'tegenstanders' plaatsvinden en zeker als je weigert dat onderscheid te hanteren dan stel je in de eerste plaats jezelf erg teleur maar loop je ook conflicten op als je dat onderscheid niet respecteert.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Wo Sep 06, 2017 2:55 pm Reageer met quote

Wat een knappe uiteenzetting Kees. Ik denk dat je de spijker op de kop slaat.
Hoewel er bij Loezie en in andere "babbeltopics"( geen devaluatie, maar slechts om het onderscheid te duiden) wellicht ook discussies plaatsvinden, zal ik me er niet in mengen. Ik voel op mijn klompen aan dat mijn manier van discussiëren daar niet past en dat respecteer ik volkomen. Ik vind het leuk om verbaal de degens te kruisen, kan genieten van een goed debat en dat is wat ik zoek op dit forum. Daardoor vallen er vele topics voor mij af. Prima, ieder kan vinden wat ie zoekt denk ik.
Dat aanvoelen waar jouw stijl van discussiëren past, is denk ik waar het hier om gaat. Loezie kan mij niet tegenhouden als ik me op "haar" topic zou begeven, net zo min als anderen, die zoals recent door bijv douwe werd aangegeven wel willen meepraten maar geen weerwoord cq discussie willen, de deelname tot echte discussieonderwerpen kan worden ontzegd. Maar wellicht is het handig om jezelf ergernis en frustratie te besparen door je dan niet in die "arena" te begeven.

Misschien is het dan ook handig dat, wanneer je nooit inhoudelijk meepraat, je ook niet opduikt met het enkele doel op te merken dat sommigen wel erg "aanwezig "zijn en misschien een stapje terug moeten doen. Die opmerking maak ik ook niet op het topic van die forumster.
Ook dat is een kwestie van respect in mijn ogen.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Wibootje

Superlid
Superlid
Antw.: 10762
Wo Sep 06, 2017 3:07 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

.

Misschien is het dan ook handig dat, wanneer je nooit inhoudelijk meepraat, je ook niet opduikt met het enkele doel op te merken dat sommigen wel erg "aanwezig "zijn en misschien een stapje terug moeten doen. Die opmerking maak ik ook niet op het topic van die forumster.

Helemaal mee eens, maar ik dacht dat het hier ging om de vraag van Ron1 of de 'babbeltopics' (laten we het nu maar even gemakshalve dit niet-denigrerend bedoelde etiket geven) niet onder een aparte tab geplaatst konden worden, net als de games. Dat er op de 'serieuze discussietopics' (wederom even een etiket tbv de snelheid) regels gelden lijkt mij niet meer dan normaal en logisch. Ik ga geen oordeel vellen over de door jou aangehaalde opmerking, die in jouw ogen respectloos is (even kort samengevat). Jij zou die opmerking niet maken op een babbeltopic, maar iemand anders kwam wél met een flauwe opmerking 'mijn' zwamtopic binnen. Ook respectloos dan? Of is dat een geintje en moet dat kunnen? Ik geef hiermee aan dat respect imo van 2 kanten moet komen. IK en mijn 'medezwamster' laten iedereen met rust. Is het dan teveel gevraagd dat ik datzelfde ook van anderen verwacht/hoop? Begrijp me goed .. iederéén is welkom, maar proef dan even de sfeer en ga daar in mee. Maar mss heb ik het wel verkeerd opgepakt en was dit de inhoud die bedoelde forummer aan het begrip 'babbelen' geeft. Alleen vraag ik me dan af waarom hij zich beperkte tot ons topic en niet gezellig ALLE babbeltopics langswandelde.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Wo Sep 06, 2017 3:19 pm Reageer met quote

AngelB schreef:
WillemijnF schreef:

.

Helemaal mee eens, maar ik dacht dat het hier ging om de vraag van Ron1 of de 'babbeltopics' (laten we het nu maar even gemakshalve dit niet-denigrerend bedoelde etiket geven) niet onder een aparte tab geplaatst konden worden, net als de games. Dat er op de 'serieuze discussietopics' (wederom even een etiket tbv de snelheid) regels gelden lijkt mij niet meer dan normaal en logisch. Ik ga geen oordeel vellen over de door jou aangehaalde opmerking, die in jouw ogen respectloos is (even kort samengevat). Jij zou die opmerking niet maken op een babbeltopic, maar iemand anders kwam wél met een flauwe opmerking 'mijn' zwamtopic binnen. Ook respectloos dan? Of is dat een geintje en moet dat kunnen? Ik geef hiermee aan dat respect imo van 2 kanten moet komen. IK en mijn 'medezwamster' laten iedereen met rust. Is het dan teveel gevraagd dat ik datzelfde ook van anderen verwacht/hoop? Begrijp me goed .. iederéén is welkom, maar proef dan even de sfeer en ga daar in mee. Maar mss heb ik het wel verkeerd opgepakt en was dit de inhoud die bedoelde forummer aan het begrip 'babbelen' geeft. Alleen vraag ik me dan af waarom hij zich beperkte tot ons topic en niet gezellig ALLE babbeltopics langswandelde.

Ik denk dat wij elkaar helemaal begrijpen en hetzelfde bedoelen. Als ik bij jou "op visite" kom pas ik me aan aan de daar heersende "mores", de ongeschreven regels. Ik zou het ongepast en onbehoorlijk vinden dat niet te doen. Bij "jou" ga ik geen discussie op het scherpst van de snede aan. Omgekeerd vind ik het dan ook niet handig dat wanneer je nooit, werkelijk nooit inhoudelijk meepraat op discussietopics, je wel opeens opduikt met niets anders dan een niet onderbouwde sneer naar deelnemers die daar wel actief zijn, om vervolgens weer te vertrekken. Dat is hetzelfde als wanneer ik op jouw babbeltopic opduik, vanuit het niets, om commentaar te leveren op hoe jij schrijft. Geen haar op mijn hoofd die daar ook maar over prakkiseert. Maar gezien jouw reactie denk ik dat wij elkaar niet in de weg zullen zitten. Ik ben het volkomen met je eens.

Pagina 120 van 121 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 119, 120, 121  Volgende

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk