Directie Albert Heijn bang voor Zwarte Piet
De stelling van de dag
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende Plaats reactie

Zwarte Pieten Discussie heeft het Sinterklaasfeest voor altijd verpest, van mij mag het zelfs afgeschaft worden.
Mee eens
20%
 20%  [ 15 ]
Mee oneens
76%
 76%  [ 55 ]
Geen mening
2%
 2%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 72

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10489
Do Okt 15, 2015 9:57 pm Reageer met quote

Ja net wat ik zeg die laten zich dus chanteren, als het hun niets uitmaakt hanteren ze de gewone zwarte piet , die we altijd hadden van voor het gez**k.
En of ze nu klanten verliezen doordat het een zwarte , gestreepte of witte piet is....klanten zullen ze ten alle tijde verliezen door deze ondoordachte actie.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13185
Vr Okt 16, 2015 12:35 am Reageer met quote

humor schreef:
Ja net wat ik zeg die laten zich dus chanteren, als het hun niets uitmaakt hanteren ze de gewone zwarte piet , die we altijd hadden van voor het gez**k.
En of ze nu klanten verliezen doordat het een zwarte , gestreepte of witte piet is....klanten zullen ze ten alle tijde verliezen door deze ondoordachte actie.

Waar baseer je dat op? Heb je een bron?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

humor

Superlid
Superlid
Vr Okt 16, 2015 1:18 am Reageer met quote

Very Happy

amber

Superlid
Superlid
Antw.: 6850
Vr Okt 16, 2015 1:21 am Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Maar nu mogen ze dus in Den Haag op school geen Sinterklaas meer beleven. Het is hun ontnomen.

Er wordt de kinderen helemaal niks ontnomen hoor.
Mijn kleinzoon zit op een Haagse basischool waar ze gewoon het Sinterklaasfeest gaan vieren met de Sint, de Pieten, pakjes, strooigoed en alles wat er verder bijhoort, dus waar jij nou weer vandaan hebt dat de kinderen in Den Haag het Sinterklaasfeest wordt "ontnomen"? Kolder!!

Marokkaans/Arabisch koken; verras jezelf en anderen en bezoek eens mijn Weblog.
Klik daarvoor op WWW hieronder en je bent er meteen......

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Okt 16, 2015 1:25 am Reageer met quote

humor schreef:
Very Happy

Nee dus. Smile Geen probleem. Ik loop voor alle duidelijkheid niet zo weg met Appie H. maar ik geloof ook niet dat andersoortige Pieten invloed hebben op de omzet. Die sinterklaasbulkzooi in de vorm van karrenvrachten met kruidnoten, chocolademunten, letters en marsepein wordt toch wel verkocht, door welke winkel dan ook en ongeacht wat voor Pieten erboven hangen.

amber

Superlid
Superlid
Vr Okt 16, 2015 1:33 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
humor schreef:
Very Happy

Nee dus. Smile Geen probleem. Ik loop voor alle duidelijkheid niet zo weg met Appie H. maar ik geloof ook niet dat andersoortige Pieten invloed hebben op de omzet. Die sinterklaasbulkzooi in de vorm van karrenvrachten met kruidnoten, chocolademunten, letters en marsepein wordt toch wel verkocht, door welke winkel dan ook en ongeacht wat voor Pieten erboven hangen.

Inderdaad en nu al, ruim een maand voordat Sint en Pieten voet zetten in Nederland Laughing en dan niet alleen bij AH maar bij álle supermarkten.

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Okt 16, 2015 8:09 am Reageer met quote

amber schreef:
Inderdaad en nu al, ruim een maand voordat Sint en Pieten voet zetten in Nederland Laughing en dan niet alleen bij AH maar bij álle supermarkten.
Mijn hemel, soms ben ik nog bezig om mijn zomervakantie te toucheren als ik, ergens begin september, in de supermarkt al tegen dozen vol met van dat sinterklaassnoepgoed aanloop...

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27321
Vr Okt 16, 2015 10:32 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:

...de hysterie die we in zo'n uitlating beleven...Horen we hier verdrietig huilende kinderen die iets ontnomen zouden zijn of horen we hier een boze verongelijkte (waarom? waardoor?) volwassene die allerlei obscure gedachten en gevoelens op deze kinderen projecteert..

Je kan blijven voortdrenzen tot in het oneindige maar het enige wat ik er in zie is de frustratie van zogenaamde "medelanders'' die hier nooit hun draai zullen vinden en als uitlaatklep enkel nog maar in staat zijn een kinderfeestje te misbruiken om hun misplaatste ongenoegens rond te kramen.
Die inderdaad niet verder komen dan allerlei obscure gedachten en gevoelens te spuien over de hoofden van de kinderen heen ten behoeve van hun eigen bevrediging...

Faber quisque fortunae suae

bertvaneck

Stamgast
Stamgast
Antw.: 117
Vr Okt 16, 2015 12:07 pm Reageer met quote

Dit is de waanzin ten top dit zijn onze tradities daar moet men van afblijven Question

leef nu het is later als je denkt

humor

Superlid
Superlid
Vr Okt 16, 2015 12:07 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
maar ik geloof ook niet dat andersoortige Pieten invloed hebben op de omzet. Die sinterklaasbulkzooi in de vorm van karrenvrachten met kruidnoten, chocolademunten, letters en marsepein wordt toch wel verkocht, door welke winkel dan ook en ongeacht wat voor Pieten erboven hangen.

Dan hoeft AH dus ook niet de Piet te veranderen en kan hij net doen of zijn neus bloedt en de zwarte Piet, zoals wij die al jaren kennen gewoon hanteren.
De kruidnoten, chocolademunten, letters en marsepein wordt toch wel verkocht, zoals jij zegt.
Het feit dat hij dat niet doet (en de stelling dat het volgens jou niet van invloed is) geeft aan dat AH zich toch een bepaalde richting in laat sturen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Okt 16, 2015 1:18 pm Reageer met quote

humor schreef:
Dan hoeft AH dus ook niet de Piet te veranderen en kan hij net doen of zijn neus bloedt en de zwarte Piet, zoals wij die al jaren kennen gewoon hanteren.
De kruidnoten, chocolademunten, letters en marsepein wordt toch wel verkocht, zoals jij zegt.
Dat denk ik inderdaad. Net als bij die negerzoenen destijds en nog wat andere voorvallen vind ik dat bedrijven veel te snel geneigd zijn om toe te geven bij chantagepraktijken. Ik ben sowieso al geen voorstander van boycotacties omdat daar meestal de verkeerden mee getroffen worden. Dat verandert overigens niets aan mijn standpunt dat het uiterlijk van Zwarte Piet wel wat minder negerslaafachtig mag worden.

amber

Superlid
Superlid
Vr Okt 16, 2015 1:33 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
https://www.omroepwest.nl/nieuws/2939955/Zwarte-Piet-niet-alleen-weg-op-scholen-in-Den-Haag-ook-op-andere-scholen-in-de-regio-niet-welkom

In het bewuste artikel stond dus ook:
Quote:
de klassieke Zwarte Piet
en ook
Quote:
alle discrimerende kenmerken, zoals de volledig zwarte kleur, worden geschrapt. De grote rode lippen, kroeshaar en gouden oorringen

hetgeen betekent dat het Sinterklaasfeest gewoon gevierd gaat worden op alle basischolen met weglating van alle discriminerende kenmerken zoals die hier boven staan vermeld.
Voor de rest dus een oergezellig en leuk Sinterklaasfeest, nét als alle voorgaande jaren, hetgeen dus pertinent niet inhoudt dat het Sinterklaasfeest de kinderen wordt afgenomen zoals jij, Marguerite1 dat schreef.

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Okt 16, 2015 1:36 pm Reageer met quote

Het is enkel maar de zoveelste knieval voor die zogenaamde "medelanders"

En dan ook nog eens heel laf over de hoofden van kleine kinderen heen.

Hoe diep kan men nog zinken...

amber

Superlid
Superlid
Vr Okt 16, 2015 1:38 pm Reageer met quote

bertvaneck schreef:
Dit is de waanzin ten top dit zijn onze tradities daar moet men van afblijven Question

Jeetje Bert; dit onderwerp is al (ook in de jaren hiervoor, al zolang die zgn. Zwarte Pietendiscussie speelt) uit en te na uitgekauwd op dit forum.
Het Sinterklaasfeest wórdt helemaal niet opgedoekt, niemand komt aan "onze" tradities; het stereotype uiterlijk van Zwarte Piet wordt slechts een beetje aangepast.
Ik denk niet dat de kinderen (want draait het toch om hč en niet om ons, de volwassenen) er minder gezelligheid en plezier door zullen ondervinden.
Mijn kleinzoon is voorlopig al reuze opgewonden door het vooruitzicht van de Sinterklaasperiode en alles wat daarbij komt kijken (hij is 6 jaar).

amber

Superlid
Superlid
Vr Okt 16, 2015 1:40 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Quote:

Niet zo neerbuigend graag; het gaat hier gewoon om Nederlanders Mad
En hoezo; "zoveelste knieval"??

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Okt 16, 2015 1:48 pm Reageer met quote

amber schreef:
Tympaan schreef:
Quote:

Ik maak zelf wel uit voor wie ik wel en wie ik niet buig..!!

Het is inderdaad de zoveelste knieval voor "medelanders" die zich niet nu bepaald als Nederlanders gedragen en die met hun idiote actie enkel nog maar meer sympathie verloren hebben...

humor

Superlid
Superlid
Vr Okt 16, 2015 1:51 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Sinds wanneer zijn mensen als Peter R de Vries, Anouk, Paul de Leeuw, Sunnery James enz enz en in die zeer lange rij van inheemse Nederlanders ook ikzelf die zich allen tegen de folkoristische negerslaafkarikatuur verklaren
medelanders*?
.

Nou noem je ook wel weer de grootste aandachttrekkers van Nederland op Laughing Laughing

humor

Superlid
Superlid
Vr Okt 16, 2015 1:55 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
amber schreef:
Tympaan schreef:
Quote:

Ik maak zelf wel uit voor wie ik wel en wie ik niet buig..!!

Het is inderdaad de zoveelste knieval voor "medelanders" die zich niet nu bepaald als Nederlanders gedragen en die met hun idiote actie enkel nog maar meer sympathie verloren hebben...

Volgens mij doen deze "nakomelingen van de slaven" dit waarschijnlijk alleen, zodat ze alsnog een knieval krijgen van de "nakomelingen van de slavenhandelaren" Very Happy

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Okt 16, 2015 2:00 pm Reageer met quote

humor schreef:
NicolaasP schreef:
Sinds wanneer zijn mensen als Peter R de Vries, Anouk, Paul de Leeuw, Sunnery James enz enz en in die zeer lange rij van inheemse Nederlanders ook ikzelf die zich allen tegen de folkoristische negerslaafkarikatuur verklaren
medelanders*?
.

Nou noem je ook wel weer de grootste aandachttrekkers van Nederland op Laughing Laughing

Die zeggen alles zolang ze maar met hun snavel op die televisie kunnen komen..

.....En worden daar blijkbaar nog voor betaald ook..

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8109
Vr Okt 16, 2015 2:04 pm Reageer met quote

Vertel mij eens Tympaan, hoeveel kinderen heb je al gesproken of er van gehoord dat zij zich druk maken over het uiterlijk van het knechtje van Sint Nicolaas?

Volgens mij zijn het alleen volwassen Nederlanders, die zich nog wanen in de tijd van de familie Doorsnee of houden ze zich krampachtig vast aan het beeld dat getoond werd in de TV serie "Toen was geluk nog heel gewoon"

Benneke

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Pagina 3 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Plaats reactie