Directie Albert Heijn bang voor Zwarte Piet
De stelling van de dag
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende Plaats reactie

Zwarte Pieten Discussie heeft het Sinterklaasfeest voor altijd verpest, van mij mag het zelfs afgeschaft worden.
Mee eens
20%
 20%  [ 15 ]
Mee oneens
76%
 76%  [ 55 ]
Geen mening
2%
 2%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 72

blieb.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 889
Wo Okt 14, 2015 12:08 am Reageer met quote

Ik krijg steeds meer een hekel aan dat symbool, vooral als het zo gepolitiseerd wordt. Het fanatisme en de verbetenheid waarmee dat gebeurt heeft voor mij helemaal niets meer met een kinderfeestje te maken. Maar meer met politiek.

Wat mij betreft hoog tijd om het om te vormen, te moderniseren, zodat het weer leuk wordt voor kinderen. Alle kinderen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27321
Wo Okt 14, 2015 10:05 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Opmerkelijk te zien welke forumdeelnemers hier om het hardst lijken te roepen dat Zwarte Piet niet racistisch is
Wat hebben die forumdeelnemers VOORAL met elkaar gemeen..?
Nou...?

Gezond verstand en een gevoel voor realiteitszin...

Gelukkig zijn er niet alleen maar zweverige, ellenlange romans schrijvende geitenwollensokkentypes op dit forum!

Faber quisque fortunae suae

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10489
Wo Okt 14, 2015 10:11 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
NicolaasP schreef:
Opmerkelijk te zien welke forumdeelnemers hier om het hardst lijken te roepen dat Zwarte Piet niet racistisch is
Wat hebben die forumdeelnemers VOORAL met elkaar gemeen..?
Nou...?

Gezond verstand en een gevoel voor realiteitszin...

Gelukkig zijn er niet alleen maar zweverige, ellenlange romans schrijvende geitenwollensokkentypes op dit forum!

Juist ...... Very Happy
En het erge is dat er nu veel "bedrijven" overstag gaan voor deze "chantage" en de roetveeg Piet maar introduceren....
geitenwollensokkensch**ters zijn het .... Laughing

humor

Superlid
Superlid
Wo Okt 14, 2015 10:19 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:

En wat hebben de nieuwe generaties kinderen in jouw multicultureel Nederland daar mee te maken?

Aanpassen aan de zeden en gewoonten van een land die hun voorouders goed opgevangen en van werk voorzien hebben misschien ?
Maar het is algemeen bekend dat multicultureel Nederland niet werkt en nooit zal werken en dat de weerstand hiertegen nooit zal verdwijnen welke stupide wetjes en regeltjes ze ook gaan bedenken.
In elk "multicultureel land" is er weerstand dat was al eeuwen lang zo en zal ook nooit veranderen, hoeveel geitenwollen sokken men ook draagt.... Very Happy

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13185
Wo Okt 14, 2015 10:32 am Reageer met quote

humor schreef:
Maar het is algemeen bekend dat multicultureel Nederland niet werkt en nooit zal werken

Ik weet niet waar jij de afgelopen decennia hebt door gebracht maar als dat Nederland is dan zou je kunnen weten dat de multiculturele samenleving allang een voldongen feit is. Je kunt je tegen voldongen feiten verzetten, en dat is natuurlijk je goed recht, maar ik vind dat verspilde energie. Waarom niet accepteren en er samen het beste van maken?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Okt 14, 2015 10:34 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:

..Waar maak jij je persoonlijk druk over? Heb jij daar iets mee te verliezen?

Dat kan ik natuurlijk net zo goed aan jou vragen..

Het gaat mij om de manier waarop. En de idiote argumenten die daarbij aangedragen worden, waarbij kreten als "discriminatie" en "rascisme" wel de meest idiote argumenten zijn...

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Okt 14, 2015 10:45 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
...maar als dat Nederland is dan zou je kunnen weten dat de multiculturele samenleving allang een voldongen feit is....

Hat is een aantal wijken stomweg opgedrongen. En ik heb maar al te veel wijken gezien waar dat dat nu niet bepaald een "verrijking" betekend heeft. In tegendeel, de mensen die konden verhuisden zo snel mogelijk en degenen die dat niet konden werden meegesleurd in het verval en de verloedering..

Dan is er van 'samenleving' weinig sprake meer en het woord 'cultuur' is dan al helemaal niet meer van toepassing...

humor

Superlid
Superlid
Wo Okt 14, 2015 10:48 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:

je antwoord vertelt meer dan alle vragen die ik had kunnen bedenken

Nederland moet een monocultuur worden

alle kleurlingen eruit, alle mensen die hier van buitenaf zich gevestigd hebben opzouten

...

Nou als je dat uit mijn antwoord haalt heb je er niets van begrepen en er zelf nog wat bijgevoegd wat ik niet beweerd heb.
Er zijn volkeren die matchen en er zijn volkeren die niet matchen.

humor

Superlid
Superlid
Wo Okt 14, 2015 11:52 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:

Dat zal een loutering, voor dat benauwde zieltje van je zijn Humor, ja, een openbaring

Bedankt voor jouw openbaring, jij mag dat Very Happy

blieb.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 889
Do Okt 15, 2015 2:12 am Reageer met quote

NPO Andere Tijden - Witte Sjors en zwarte Sjimmie

Een uitzending die de moeite waard is om nog eens te bekijken.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13185
Do Okt 15, 2015 6:56 am Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Als het in Israel niet lukt en zelfs in Amerika niet, waarom zou het dan zo harmonieus in Nederland zijn?

Of de VS het toonbeeld van een harmonieuze samenleving is kun je over twisten maar Israël is een typische monoculturele staat waarbij de afgelopen decennia de Palestijnen stelselmatig weggetreiterd en -gediscrimineerd zijn uit hun eigen land.

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Okt 15, 2015 11:06 am Reageer met quote

Je verhalen worden niet alleen steeds langer maar ook nog eens steeds onzinniger.
Die Amsterdamse “gezelligheid” in die zogenaamde multiculturele wijk waar jij schijnt te wonen laat ik verder maar voor jouw rekening. Het is enkel maar jouw mening en in Nederland mag je nu eenmaal een eigen mening hebben. Ik moet er zelf niet aan denken en dat is mijn mening en die mag ik gelukkig ook hebben. Maar zolang ik daar maar niet moet wonen is het mij verder best.
Kwalijker wordt het als jij gaat bepalen hoe ik mijn werkzaamheden ervaren heb in die door jou zo hoog geprezen multi-culti paradijzen. Daar heb ik in die drie jaar wel wat meer troosteloosheid en treurigheid gezien en gehoord dan “werd er een keer iets in een vreemde taal geroepen door een knaap die daarbij ook nog eens niet zo heel vrolijk gekeken had. 'Het klonk niet zo best'.”

Aangezien je hierbij maar een beetje zit te gissen en te raden hecht ik aan de rest van je roman ook niet zoveel waarde. Kennelijk geschreven door iemand die als een overjarige hippie verdwaald is in een soort 'Alice in Wonderland'. Leuk geprobeerd maar geheel zinloos..

humor

Superlid
Superlid
Do Okt 15, 2015 11:32 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Je verhalen worden niet alleen steeds langer maar ook nog eens steeds onzinniger.
Die Amsterdamse “gezelligheid” in die zogenaamde multiculturele wijk waar jij schijnt te wonen laat ik verder maar voor jouw rekening.

Aangezien je hierbij maar een beetje zit te gissen en te raden hecht ik aan de rest van je roman ook niet zoveel waarde. Kennelijk geschreven door iemand die als een overjarige hippie verdwaald is in een soort 'Alice in Wonderland'. Leuk geprobeerd maar geheel zinloos..

Treffender kon je het niet verwoorden..... Very Happy

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8109
Do Okt 15, 2015 12:31 pm Reageer met quote

Als ik de discussie lees, denk ik aan het boek "De laatste der Mohikanen".
Een hopeloze strijd tot het bittere end uitvechten.

Laten we wel wezen, geen kind heeft op een andere manier het Sin Nicolaasfeest gevierd of ervaren dan de jaren er voor.

Het zijn de volwassenen die er een issue van blijven maken.

Benneke

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Benneke

Superlid
Superlid
Do Okt 15, 2015 5:05 pm Reageer met quote

Wezenlijk is er haast niks veranderd Marguerite, ipv geheel zwart, krijgt Piet een aantal roetvegen over zijn gezicht. Dat is de enige verandering. Dat maakt het verhaal van pakjes door de schoorsteen nog geloofwaardig ook
Very Happy

Het zijn alleen de onvolwassen volwassenen, die moord en brand schreeuwen.
Geen enkel kind heeft het feest anders beleefd.

Benneke

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4964
Do Okt 15, 2015 5:48 pm Reageer met quote

Het Sinterklaasfeest met de zwarte pieten hoort gewoon te blijven zoals het altijd is geweest, of piet nu met of zonder vegen, of met een egaal zwarte kleur rondloopt, wat maakt het uit.
Het is een kinderfeest, dat door de jaren heen gevierd is en pas de laatste jaren nogal beladen is, hou toch op, als je iedereen die wat te zeuren een podium geeft dan houden we niets meer over, en wordt de Paashaas ook verdreven door de partij van de dieren.

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Okt 15, 2015 6:45 pm Reageer met quote

redone schreef:

...als je iedereen die wat te zeuren een podium geeft dan houden we niets meer over, en wordt de Paashaas ook verdreven door de partij van de dieren.

Laughing Laughing Laughing

Inderdaad. Breng ze maar niet op een idee...

Het zijn inderdaad onvolwassen volwassenen die menen een kinderfeest te moeten aangrijpen om hun frustraties over vermeende "discriminatie" te moeten botvieren...

Ik durf zomaar te stellen dat er nog nooit een zwart kind buitengesloten geweest is van een sinterklaasfeestje....

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4964
Do Okt 15, 2015 7:28 pm Reageer met quote

Precies, vanaf het begin heb ik het gezeur gevonden, als Pauw en Witteman de ruimte niet hadden gegeven destijds, was er nooit een probleem geweest, laat het nu maar eens over en uit zijn!!!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!

humor

Superlid
Superlid
Do Okt 15, 2015 9:44 pm Reageer met quote

Afijn , het feit dat directie van AH bang voor de "zwarte Piet" is, geeft in ieder geval aan dat zij zich, door het gez**k van een paar activisten gesteund door links, gigantisch laten chanteren.

Benneke

Superlid
Superlid
Do Okt 15, 2015 9:50 pm Reageer met quote

humor schreef:
Afijn , het feit dat directie van AH bang voor de "zwarte Piet" is, geeft in ieder geval aan dat zij zich, door het gez**k van een paar activisten gesteund door links, gigantisch laten chanteren.

De fa. Heijn denkt alleen aan omzet Humor, het zal ze waarschijnlijk aan hun r..t roesten of Piet zwart, gestreept of wit is.

De klant is koning op dat gebied...... en als een deel van hun geachte klanten de zwarte Piet niet ziet zitten, dan maken ze een gekleurde Piet of helemaal geen Piet als een groot deel klanten dat wil.

Zo simpel is soms zaken doen Very Happy

Benneke

Pagina 2 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Plaats reactie