Directie Albert Heijn bang voor Zwarte Piet
De stelling van de dag
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende Plaats reactie

Zwarte Pieten Discussie heeft het Sinterklaasfeest voor altijd verpest, van mij mag het zelfs afgeschaft worden.
Mee eens
20%
 20%  [ 15 ]
Mee oneens
76%
 76%  [ 55 ]
Geen mening
2%
 2%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 72

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3236
Vr Okt 09, 2015 11:35 am Reageer met quote

Directie Albert Heijn durft vingers niet te branden aan Zwarte Piet
De managers van Albert Heijn-filialen mogen zelf beslissen of zij de winkel met Zwarte Piet versieren of niet. Ze zouden het beste weten wat er in hun eigen buurt speelt. Dat meldt het AD donderdagmiddag.
Lees het volledige artikel op Joop.nl

Laatst aangepast door 50plusser.nl op Vr Okt 09, 2015 11:39 am, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27665
Vr Okt 09, 2015 11:47 am Reageer met quote

'Mee eens' gestemd.

Hoewel ik dat ook als een ongewenst toegeven beschouw aan een groepje "medelanders" lijkt mij het nog beter dan ieder jaar weer dat gesijbel door een stelletje gefrusteerden die in Nederland de weg maar niet kunnen vinden....

Zou dan wel eerlijk zijn om dat suikerfeest ook maar af te schaffen. Want daar heeft de gemiddelde Nederlander weer niets mee...

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Marynote

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 77
Vr Okt 09, 2015 11:59 am Reageer met quote

Ben er zelf ook ontzettend bang voor.............. Razz

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 35677
Vr Okt 09, 2015 12:09 pm Reageer met quote

Het is onze traditie dus gewoon lekker ermee door gaan.

Achter de wolken schijnt de zon

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13470
Vr Okt 09, 2015 1:11 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Zou dan wel eerlijk zijn om dat suikerfeest ook maar af te schaffen. Want daar heeft de gemiddelde Nederlander weer niets mee...

Het criterium waar het in deze discussie om draait is racisme. Speelt dat ook bij het Suikerfeest? En als de maatstaf wordt dat de gemiddelde Nederlander ergens iets mee moet hebben om het te handhaven dan resulteert dat in iets veel saaiers dan de DDR, als je het mij vraagt.

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Okt 09, 2015 1:32 pm Reageer met quote

Ik heb al vaker proberen uit te leggen dat het sinterklaasfeest, zeker de laatste honderd jaar, niets met discriminatie te maken heeft. Niet toen ik kind was en ook later niet toen ik zelf meehielp het te organiseren. Omdat het een groot internationaal bedrijf was, hadden we best wel wat zwarte collega's en de kindertjes van hen waren net zo welkom en kregen dezelfde cadeautjes als de andere kinderen. Een keer heeft zelfs een pikzwarte collega zelf voor zwarte piet gespeeld. De kinderen hadden een topdag...

Maar goed, dat wil jij niet horen. Mij verder prima.

In principe gun ik ieder zijn feestje. Maar verpest dan ook niet de feestjes van een ander.

Simpeler kan ik het niet vertellen...

amber

Superlid
Superlid
Antw.: 6850
Vr Okt 09, 2015 1:39 pm Reageer met quote

Nee hoor. natuurlijk NIET afschaffen dat Sinterklaasfeest.
Gewoon er naar eigen keuze invulling aan geven.
Dat hele gedoe rondom de Zwarte Pietendiscussie wordt n.m.m veel te veel opgeklopt door de diverse vr- en tegenstanders.
Het sop is de kool niet waard, want wanneer je rondkijkt in je eigen omgeving dan zie je dat Zwarte Piet over het algemeen geen enkel probleem is voor de mensen.
Ik vind het vnl. een strijd die wordt gevoerd en wordt opgeblazen in de media.
Voor zover ik het kan overzien doen de winkels in mijn omgeving niet mee aan het vermijden van het vertonen van Zwarte Piet middels het winkelassortiment, dus ik denk dat het allemaal nog best wel meevalt.
Heb zelf ook altijd (en ng) Sinterklaas gevierd met mijn kinderen en nu met mijn kleinkind erbij.
Voor mij persoonlijk maakt het niets uit of PIET zwart is geschminkt of dat er in de Sinterklaasoptocht door mijn wijk anders gekleurde Pieten meelopen.
Het Sinterklaasfeest is een hartstikke leuk feest dus gewoon in stand houden.
Wat trouwens het Suikerfeest hier weer mee te maken heeft?????
Personages spelen bij dat feest geen enkele rol en is slechts bedoeld om te vieren dat mensen een hele maand hebben gevast.
Er komen geen witte, zwarte en/of anders gekleurde personen aan te pas doch alleen "de islamitische mens" in het algemeen.

Marokkaans/Arabisch koken; verras jezelf en anderen en bezoek eens mijn Weblog.
Klik daarvoor op WWW hieronder en je bent er meteen......

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4998
Vr Okt 09, 2015 1:47 pm Reageer met quote

Laat het Sinterklaasfeest lekker doorgaan voor de kinderen, hoe leuk vonden wij het zelf vroeger niet.
Omdat iemand een paar jaar geleden een podium heeft gekregen bij Pauw en Witteman is die hele idiote discussie ontstaan en is er zoveel ophef over gekomen, alsof er geen belangrijker dingen zijn.
Geniet van een leuke decembermaand!!!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!

amber

Superlid
Superlid
Vr Okt 09, 2015 2:22 pm Reageer met quote

Je hebt gelijk; het zijn niet de kinderen die problemen hebben met een al dan niet Zwarte Piet, maar de volwassenen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Okt 09, 2015 2:31 pm Reageer met quote

Niet met zwarte piet als zodanig. Maar met de manier waarop...

En de argumenten die daarbij verzonnen worden...

Fyrano

Superlid
Superlid
Antw.: 2063
Vr Okt 09, 2015 3:54 pm Reageer met quote

Zwarte Piet discrimineerd niet onder onze Nederlandse kinderen en komt bij elk kind thuis.

Ook bij optochten en op TV zijn de zwarte Pieten er voor elk kind en is de huidskleur nog nooit aan de orde geweest.

Het is weer een belachelijke uiting van extreem linkse personen die hier zoveel stennis over maken, opgeklopte lucht.

Gewoon ons traditionele St. Nicolaas blijven vieren zoals het altijd is gevierd:
St. Nicolaas + zwarte Piet

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Vr Okt 09, 2015 5:35 pm Reageer met quote

mijn broer durft haast geen gekleurde medemens meer aan te nemen bang dat ie is om uitgescholden te worden voor slavendrijver.

avos3770

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 81
Vr Okt 09, 2015 6:21 pm Reageer met quote

Analoog hieraan vraag ik mij af waarom er zo voor 4 mei de laatste jaren weer een discussie oplaait over het afschaffen van de jaarlijkse herdenking met als reden: het is al zo lang geleden.

Als we het hier mee eens zijn kan zwarte piet blijven: de slavernij is al zo lang geleden.

Trouwens hebben de zwarte piet tegenstanders wel eens goed naar de verkeersborden gelet?

Werk in uitvoering:
Het werkmannetje is altijd zwart.

Bram

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8143
Vr Okt 09, 2015 6:26 pm Reageer met quote

Iedereen viert het maar op zijn eigen manier. men is zeker vergeten dat in streng Calvinistische kringen het Sinterklaasfeest ook taboe was, niet vanwege zwarte Piet, maar vanwege de bisschoppelijke kledij van Sinterklaas.

Men was zo anti paaps, dat om die reden het feest niet werd gevierd.
Om dan toch met een glimlach te eindigen een limerick, dit keer niet van mij zelf maar van John O'Mill:

Een fel papenhater uit Leiden
Die alles wat rooms was wou mijden
Heeft heel konsekwent
Tot het bittere end
Het kruis uit zijn broek laten snijden.

Benneke

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Marynote

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 77
Vr Okt 09, 2015 9:20 pm Reageer met quote

Tja Marguerite,ik kwam met mijn kleindochter bij de AH en daar waren de zwarte pieten in de aanbieding.Er kwamen 2 pieten op ons af.Mijn paniekaanval overwinnend stelde ik voor er n te kopen maar ze zeiden dat ze niet te koop waren.Ze liepen weg en kwamen terug met snoepgoed voor mijn kleindochter.Die nam dus al die zoetigheid niet aan i.v.m. haar goede gebit.................... Idea

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Vr Okt 09, 2015 9:23 pm Reageer met quote

je kunt AH natuurlijk ook boycotten . Dirk is toch ook al goedkoper !!

handyman

Superlid
Superlid
Antw.: 1079
Za Okt 10, 2015 2:21 pm Reageer met quote

Eindelijk dat misselijk makende mannetje met z'n roe(de) en zak naar de plaats gebracht waar hij thuishoort.......in sprookjes EN leuter-verhaaltjes die je kinderen vertelt om ze maar niet de echte waarheid te hoeven vertellen...net zoals met seks ook zo'n onderwerp waar de "gemiddelde" ouder zich liever niet aan brandt.

De brandstapel is verdwenen (hoewel....? )...........het kruisigen in de Westerse wereld.........kielhalen ...en zo zijn er een lading aan "rituelen" waar we uiteindelijk de schadelijke gevolgen van hebben gemerkt en afstand van hebben genomen.........en weer......HOEWEL......wat er nu weer gebeurd is in Woerden.....het lijkt verdraaid de Ku, Klux, Klan wel....ook allemaal "blonde" /witte kappen............Tja gezellig nietwaar ?

Fyrano

Superlid
Superlid
Antw.: 2063
Za Okt 10, 2015 2:40 pm Reageer met quote

handyman schreef:

Quote:
Eindelijk dat misselijk makende mannetje met z'n roe(de) en zak naar de plaats gebracht waar hij thuishoort.......in sprookjes EN leuter-verhaaltjes die je kinderen vertelt om ze maar niet de echte waarheid te hoeven vertellen...net zoals met seks ook zo'n onderwerp waar de "gemiddelde" ouder zich liever niet aan brandt.

De brandstapel is verdwenen (hoewel....? )...........het kruisigen in de Westerse wereld.........kielhalen ...en zo zijn er een lading aan "rituelen" waar we uiteindelijk de schadelijke gevolgen van hebben gemerkt en afstand van hebben genomen.........en weer......HOEWEL......wat er nu weer gebeurd is in Woerden.....het lijkt verdraaid de Ku, Klux, Klan wel....ook allemaal "blonde" /witte kappen............Tja gezellig nietwaar ?

Ja, inderdaad heb je er veel aan over gehouden zie ik.
Sterkte!

amber

Superlid
Superlid
Zo Okt 11, 2015 3:17 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Quote:
Zwarte piet is nu eenmaal zwart en je kan hem niet dun afschillen om hem wit te maken!!

Nee, schillen lijkt me ook wel een beetje rigoureus, maar een washandje met flink wat zeep doet wonderen, hoor!

amber

Superlid
Superlid
Di Okt 13, 2015 10:06 pm Reageer met quote

Oh werkelijk zeg! Zielig hoor! Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

Pagina 1 van 8 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Plaats reactie