Saudi-ArabiŽ als hoofd Mensenrechtenforum
De stelling van de dag
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

Saudi-ArabiŽ mag nooit hoofd Mensenrechtenforum worden
Mee eens
83%
 83%  [ 36 ]
Mee oneens
4%
 4%  [ 2 ]
Geen mening
11%
 11%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 43

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3236
Do Sep 24, 2015 4:34 pm Reageer met quote

Cartoon
zie Cartoon Joop.nl

U.S. State Department ďWelcomesĒ News That Saudi Arabia Will Head U.N. Human Rights Panel
Last weekís announcement that Saudi Arabia ó easily one of the worldís most brutally repressive regimes ó was chosen to head a U.N. Human Rights Council panel provoked indignation around the world. That reaction was triggered for obvious reasons. Not only has Saudi Arabia executed more than 100 people already this year, mostly by beheading (a rate of 1 execution every two days), and not only is it serially flogging dissidents, but it is reaching new levels of tyrannical depravity as it is about to behead and then crucify the 21-year-old son of a prominent regime critic, Ali Mohammed al-Nimr, who was convicted at the age of 17 of engaging in demonstrations against the government.
Lees verder op TheIntercept.com[/b]

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 3022
Do Sep 24, 2015 6:54 pm Reageer met quote

Kan je zien dat politiek "zum kotzen" is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

ElviraBosvelt

Stamgast
Stamgast
Antw.: 124
Do Sep 24, 2015 11:16 pm Reageer met quote

Absoluut niet..
Zij hebben praktijken waar wij ons niet in kunnen en willen leven!
Over vrouwenrechten maar niet te spreken!

Het is wat het is..
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

amber

Superlid
Superlid
Antw.: 6850
Do Sep 24, 2015 11:18 pm Reageer met quote

Dit topic hebben we toch al, geplaatst door libel21 op dinsdag 22 september?
Dubbelop toch?

Marokkaans/Arabisch koken; verras jezelf en anderen en bezoek eens mijn Weblog.
Klik daarvoor op WWW hieronder en je bent er meteen......
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

amber

Superlid
Superlid
Vr Sep 25, 2015 1:21 pm Reageer met quote

Nou boeiend zeg; op dat andere topic hebben geÔnteresseerden toch allang hun mening gegeven?

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11404
Za Sep 26, 2015 1:21 am Reageer met quote

een slager, die zijn eigen vlees keurt?

Waar je ogen niet waren, moet je mond niet praten.

Fyrano

Superlid
Superlid
Antw.: 2063
Zo Okt 04, 2015 2:16 pm Reageer met quote

Het rijke Islamitische Saudi Arabie heeft 100.000 lege tenten klaarstaan met airconditioning om direct miljoenen asielzoekers te kunnen opvangen, maar neemt geen vluchtelingen op.

Quote:
Bron: https://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2015/09/golfstaten_fuck_vluchtelingen.html

De Arabische Golfstaten zijn onderhevig aan kritiek, aangezien ze weigeren om Syrische vluchtelingen op te vangen.
Amnesty International zegt dat de regionale Samenwerkingsraad voor de Golf (GCC) - Saudi-ArabiŽ, Bahrein, Koeweit, Qatar, Oman en de Verenigde Arabische Emiraten - nul opvangplekken voor Syrische vluchtelingen aanbieden. Dat schrijft Middle East Eye.

amber

Superlid
Superlid
Zo Okt 04, 2015 2:43 pm Reageer met quote

Dat tentenkamp op de afbeelding is een tentenkamp bij Mina, vlak bij Mekka, dat wordt gebruikt om pelgrims in onder te brengen tijdens de Hadj (jaarlijkse bedevaart) van moslims uit de gehele wereld, die daar flink voor in de zak moeten tasten, want niet gratis.; het zijn n.l. een soort "hotels" voor de bedevaartgangers, want er komen jaarlijks meer dan 2 miljoen moslims voor de pelgrimage.
Dit jaar, vorige maand nog, vielen bij dat tentenkamp nog meer dan 750 doden wegens dringende mensenmassa's.

Volgens de Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen van de VN wonen er ongeveer 500.000 SyriŽrs in Saoedi-ArabiŽ, maar die staan niet te boek als asielzoeker.
De Saoedische autoriteiten zeiden alles te hebben gedaan om vluchtelingen te helpen, maar dat ze daar niet over opscheppen in de media. Een woordvoerder zei dat Saoedi-ArabiŽ 700 miljoen dollar aan humanitaire hulp heeft gegeven aan de SyriŽrs.

Fyrano

Superlid
Superlid
Zo Okt 04, 2015 2:55 pm Reageer met quote

Hier nog een.

https://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2015/9/Waarom-rijke-Golfstaten-geen-Syrische-vluchtelingen-opnemen-2680171W/

Op verzoek heb ik er nog veel meer.

De realiteit is inderdaad hard, te weten hoe deze moslims hun geloofsbroeders laten barsten. In de Koran dien je je broeders te helpen.

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Zo Okt 04, 2015 2:57 pm Reageer met quote

Fyrano schreef:
Hier nog een.

https://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2015/9/Waarom-rijke-Golfstaten-geen-Syrische-vluchtelingen-opnemen-2680171W/

Op verzoek heb ik er nog veel meer.

De realiteit is inderdaad hard, te weten hoe deze moslims hun geloofsbroeders laten barsten. In de Koran dien je je broeders te helpen.

van de hoax-wijzer.nl

Tentenkamp in Saoedi-ArabiŽ staat leeg terwijl het land asielzoekers weigert op te vangen
Bewering:
Foto's tonen een gigantisch groot maar leeg tentenkamp in Saoedi-ArabiŽ, wat plaats zou moeten kunnen bieden voor duizenden asielzoekers. Toch zou het land weigeren om Syrische vluchtelingen op te vangen en het tentenkamp leeg laten staan. De reden hiervoor is dat de Arabieren de asielzoekers naar Europa zouden sturen om de landen daar tot Islamitische staten om te vormen.

Weerlegging:
De foto's van het tentenkamp tonen geen recente situatie, maar dateren reeds van 2010. De zogenaamde "tentenstad" bevindt zich in Mina, in het westen van Saoedi-ArabiŽ en niet ver van de stad Mekka. De tenten werden er geplaatst voor de pelgrims, die er verblijven tijdens de "Hadj", een vijfdaagse pelgrimstocht naar Mekka. Hoewel deze tenten in theorie inderdaad zouden kunnen worden gebruikt voor de opvang van vluchtelingen, vindt het verblijf van de pelgrims voor de Hadj van 2015 plaats van 21 tot 25 september. Dit zou voor een overbevolking zorgen indien de tenten ook nog eens bezet zijn door de pelgrims, aangezien er vaak verschillende mensen samen in ťťn tent verblijven.

Hoewel de tenten in principe wel kunnen dienen voor de opvang van asielzoekers, zouden zij slechts een tijdelijke oplossing bieden, en zijn zij slechts bedoeld voor een tijdelijk verblijf (van pelgrims). Het is immers niet de bedoeling dat een vluchteling, of aldus een erkend asielzoeker, langdurig in een tijdelijke verblijfplaats vertoeft, maar wel dat hij zo snel mogelijk een meer permanente huisvesting vindt en financieel voor zijn eigen onderhoud kan instaan. Dezelfde logica is ook de reden waarom christelijke kloosters in Europa geen oplossing kunnen bieden voor de vluchtelingencrisis.

De bewering dat Saoedi-ArabiŽ vluchtelingen zou weigeren om Europa tot de Moslimwereld in te lijven is op geen enkel gegrond bewijs gestoeld en is louter een propagandistische, islamofobische complottheorie. Zulke beweringen worden dan ook uitsluitend verspreid door complottheorieŽnwebsites zoals Speisa en Infowars, die vooral paranoÔde berichten verzinnen zoals blijkt uit verschillende voorbeelden. In werkelijkheid hebben de Golfstaten reeds $900 miljoen USD (800 miljoen euro) verzameld voor Syrische vluchtelingen. Hoewel Amnesty International beweert dat Saudi-ArabiŽ zowaar nul asielzoekers heeft opgevangen, zijn er sinds 2011 reeds 500.000 SyriŽrs in Saudi-ArabiŽ opgevangen met een werkvisum. Het huidige beleid is dat Syrische vluchtelingen er enkel worden opgevangen indien er reeds familieleden in Saudi-ArabiŽ wonen. Deze vluchtelingen krijgen dan het recht om te werken, evenals gratis scholing en gezondheidszorg.

Ondanks de argumenten van het Westen (al dan niet terecht) om meer te doen voor de opvang van Syrische vluchtelingen, is de economische, politieke en militaire situatie in de Golfstaten meer ingewikkeld dan veelal wordt gedacht. Zo maken de burgers van de Verenigde Arabische Emiraten en Qatar slechts voor zo'n 10% deel uit van de totale bevolking van hun eigen land, de andere inwoners zijn bijna uitsluitend buitenlanders met een werkvisum. De opvang van duizenden mensen zonder werkvisum is een problematiek die de stabiliteit van de Golfstaten sterk zou kunnen ondermijnen, en waar diens regeringen niet op voorzien zijn. Inmiddels bevindt Saudi-ArabiŽ zich ook in een gewapend conflict met Jemen, wat de stabiliteit evenmin ten goede komt. Het ziet er dus niet naar uit dat deze landen op korte termijn hun beleid omtrent asielzoekers zullen aanpassen.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Fyrano

Superlid
Superlid
Zo Okt 04, 2015 3:02 pm Reageer met quote

Nandes wordt eens wakker!!!

Je zit weer te neuzelen en gaat voorbij aan de kern van het verhaal, waar het gaat om mensenrechten die worden geschonden door notabene hun eigen geloofsgenoten

Hier een vooraanstaande krant:

https://www.volkskrant.nl/politiek/-saudi-arabie-schendt-mensenrechten~a570857/

of deze:

https://ejbron.wordpress.com/2014/12/24/oliestaten-willen-geen-vluchtelingen-opnemen-omdat-ze-instabiliteit-vrezen/

Laatst aangepast door Fyrano op Zo Okt 04, 2015 3:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Zo Okt 04, 2015 3:16 pm Reageer met quote

Fyrano schreef:
Nandes wordt eens wakker!!!

Je zit weer te neuzelen en gaat voorbij aan de kern van het verhaal, waar het gaat om mensenrechten die worden geschonden door notabene hun eigen geloofsgenoten

Hier een vooraanstaande krant:

https://www.volkskrant.nl/politiek/-saudi-arabie-schendt-mensenrechten~a570857/

Ik en anderen reageren alleen op jou posting en weerleggen alles wat jij er neerzet.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Fyrano

Superlid
Superlid
Zo Okt 04, 2015 3:24 pm Reageer met quote

Nandes schreef:

Quote:
Ik en anderen reageren alleen op jou posting en weerleggen alles wat jij er neerzet.

Je geeft hier dus het bewijs dat het jullie niet om een discussie van waarheidsvinding gaat.

Een heel dom antwoord.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10489
Zo Okt 04, 2015 3:30 pm Reageer met quote

Fyrano schreef:
Nandes schreef:

Quote:

Je geeft hier dus het bewijs dat het jullie niet om een discussie van waarheidsvinding gaat.

Een heel dom antwoord.

Oeps betrapt... Laughing

Maar het ging om de stelling .............en Saudi-ArabiŽ als hoofd Mensenrechtenforum is een beetje ongeloofwaardig.

Fyrano

Superlid
Superlid
Zo Okt 04, 2015 3:37 pm Reageer met quote

Lucia schreef:

Quote:
Als je aan waarheidsvinding wil doen, dan moet je niet met een hoax aankomen.

Natuurlijk zijn het allemaal maar sprookjes en weten al die kranten er niks van.
Alleen jij met al jouw geestverwanten hebben de enige waarheid in pacht.

amber

Superlid
Superlid
Zo Okt 04, 2015 4:05 pm Reageer met quote

Humor schreef:
Quote:
Saudi-ArabiŽ als hoofd Mensenrechtenforum is een beetje ongeloofwaardig.

Inderdaad, dat vind ik nou ook; gebaseerd op de mensenrechtenschendingen die er jaarlijks (ook t.o.v. de eigen bevolking) plaatsvinden denk ik niet dat Saoudi-ArabiŽ nu het meest geschikte hoofd van een mensenrechtenforum is.
Verder heeft dit topic niets met de vluchtelingenproblematiek van doen; daar hebben we hier genoeg andere topics over.

Fyrano

Superlid
Superlid
Zo Okt 04, 2015 4:18 pm Reageer met quote

amber schreef:

Quote:
Verder heeft dit topic niets met de vluchtelingenproblematiek van doen; daar hebben we hier genoeg andere topics over.

Vreemd zo'n reactie, als er inmiddels vele topics in omloop zijn (en vaak ook weer gesloten door jullie wangedrag), van steeds maar hetzelfde onderwerp over asielzoekers.

Ik denk eerder dat het hier niet zozeer gaat om jouw genoemde argumenten, maar dat jullie geen kritiek willen horen op moslims of hun geloof.

amber

Superlid
Superlid
Zo Okt 04, 2015 4:43 pm Reageer met quote

Fyrano schreef:
amber schreef:

Quote:

Vreemd zo'n reactie, als er inmiddels vele topics in omloop zijn (en vaak ook weer gesloten door jullie wangedrag), van steeds maar hetzelfde onderwerp over asielzoekers.

Ik denk eerder dat het hier niet zozeer gaat om jouw genoemde argumenten, maar dat jullie geen kritiek willen horen op moslims of hun geloof.
Lees nu eens eerst mijn bericht vlak boven jouw laatst berichtje goed door; ik reageer daarin volledig op de gestelde vraag in de titel van dit topic. dus: nee. liever geen Saoudi als hoofd van een mensenrechtenforum!!
Daarnaast kan ik heel goed tegen kritiek op moslims of de islam, mits goed onderbouwd en steekhoudend natuurlijk; aan uitingen van ongecontroleerde islamofobie (en/of haat t.o.v. moslims en de islam) hebben we natuurlijk niets.

Fyrano

Superlid
Superlid
Zo Okt 04, 2015 5:21 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:

Quote:
Ik heb alleen maar kunnen vinden dat Zeid, een man uit Jordanie vorig jaar de functie Hoge Commissaris van de UN Human Rights Council heeft aanvaard. Ik weet niet of hij dat nu nog is, dat kan ik nog nergens lezen.

Ik heb dit voor je gevonden:

Quote:
Elsevier.nl - door Shari Deira | 21 sep 2015

Een opmerkelijke benoeming bij de Verenigde Naties: de Saudische VN-ambassadeur Faisal bin Hassan Trad is voorzitter van een panel van de VN-mensenrechtenraad. De benoeming is de VN op kritiek komen te staan.

Trad werd al in juni benoemd tot voorzitter van het vijfkoppige forum, maar de benoeming komt nu pas aan het licht. UN Watch, een organisatie die de VN in de gaten houdt, werd op de hoogte gebracht.

Dus is de voorzitter van de Mensenrechtenorganisatie sinds juni 2015 toch een Saudi geworden

Laatst aangepast door Fyrano op Zo Okt 04, 2015 11:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Ma Okt 05, 2015 5:52 pm Reageer met quote

de islam wil de wereld in zijn greep krijgen.
hoe dan ook en op wat voor manier maakt ze niets uit

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie