Donald Trump is de meest geschikte presidentskandidaat
De stelling van de dag
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

Donald Trump is de meest geschikte presidentskandidaat
Mee eens
14%
 14%  [ 11 ]
Mee oneens
68%
 68%  [ 51 ]
Geen mening
16%
 16%  [ 12 ]
Totaal aantal stemmen : 74

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Zo Aug 14, 2016 2:21 pm Reageer met quote

Quote:
Ik vraag mij zelfs af of hij echt wel president wil worden. Of dat het van zijn kant één groot circus is om zoveel mogelijk aandacht voor zichzelf te trekken.

Dit heb ik dus ook gedacht, vandaar ook weer dit topic opgezocht.
Die man wil niet echt, maar vind het toch heel erg dat een natie dan aan zo'n circus mee doet en uiteindelijk is overgeleverd.

Want inderdaad
Quote:
een heel groot gevaar voor de wereldvrede
en
Quote:
echt een ramp voor de wereld

Quote:
Ik snap al die amerikanen (en anderen) niet die zo met hem weglopen.

Op mij komt het ook over als een zeer wereldvreemde manier om een proteststem te laten horen.
Want dat is het enige dat ik kan verzinnen, een vorm van protest.
Maar zoals gezegd, het lijkt wel of diegenen niet beseffen dat dit een heel gevaarlijk protest is en dat ze wel eens alles kwijt kunnen raken wat hun leven nu nog redelijk veilig maakt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11403
Zo Aug 14, 2016 2:54 pm Reageer met quote

Amerika kent eigenlijk maar 2 politieke partijen, democraten en republikeinen. Lokaal of op staten nivo zie je nog wel wat kleinere partijen, maar landelijk gezien tellen die niet mee.
Het gevolg is dat links op de democraten stemt en rechts op de republikeinen.
Tja en dan komen verscheidene Amerikanen voor een gewetensvraag; moet ik nu stemmen op de partij die ik eigenlijk niet wil?

Ik vind zo'n stelsel niet goed, maar zoals het in NL is ook niet. Daar heb je te weinig landelijk opererende partijen en in NL te veel.

Het is juni. Maar dit blijft even tussen mei en juli.

Rianne43.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1340
Zo Aug 14, 2016 7:23 pm Reageer met quote

Het beangstigd mij om te zien hoeveel mensen zijn denkbeelden aanhangen.
Heeeel eng Exclamation

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 17733
Ma Aug 15, 2016 4:14 pm Reageer met quote

Wanneer Donald Duck president wordt, zorg ik voor hereniging van de oorspronkelijke noordelijke en zuidelijke Nederlanden, hahaha

Rianne43.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1340
Ma Aug 15, 2016 6:23 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Inderdaad Rianne, bijna de helft van de Amerikaanse bevolking wil Trump. Hij moet toch iets goed doen?
Maar er zit niets anders op voor het volk de beste van twee slechten te kiezen.
En ach, het is maar voor 3 jaar.
BTW Rianne, ik hang ook zijn denkbeelden aan, maar ik ben eggies niet eng hoor.

Marguerite, als ik mij niet vergis is in het land waar jij nu woont ook een streng vluchtelingenbeleid.
De vluchtelingen worden naar eilanden verscheept waar nog niet het minimum aan voorzieningen zijn?
Dat is al één punt waar ik op tegen ben van wat Trump in het rond bralt.
Eerlijk gezegd vind ik het een gevaarlijke gek maar dat schreef ik al eens geloof ik.

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Za Okt 29, 2016 1:25 am Reageer met quote

Rianne43 schreef:
Marguerite1 schreef:
Inderdaad Rianne, bijna de helft van de Amerikaanse bevolking wil Trump. Hij moet toch iets goed doen?
Maar er zit niets anders op voor het volk de beste van twee slechten te kiezen.
En ach, het is maar voor 3 jaar.
BTW Rianne, ik hang ook zijn denkbeelden aan, maar ik ben eggies niet eng hoor.

Marguerite, als ik mij niet vergis is in het land waar jij nu woont ook een streng vluchtelingenbeleid.
De vluchtelingen worden naar eilanden verscheept waar nog niet het minimum aan voorzieningen zijn?
Dat is al één punt waar ik op tegen ben van wat Trump in het rond bralt.
Eerlijk gezegd vind ik het een gevaarlijke gek maar dat schreef ik al eens geloof ik.

blij dit te lezen.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4364
Za Okt 29, 2016 8:31 am Reageer met quote

Idem...

Dat Trump een grote hoeveelheid aanhangers kent dat betekent inderdaad dat hij iets goed doet: een knap soort demagogie bedrijven.
Hij hangt de arbeidersklasse een worst voor de neus: ik maak America weer groot en iedereen heeft straks een baan en een goed inkomen.
En natuurlijk, 'hoop doet leven' , loopt gelijk een massa achter deze volksmenner aan, want hij belooft wat zij willen.
Natuurlijk kan hij hier NIETS van waarmaken. Dat China en veel andere landen de Amerikaanse industrieën over hebben genomen, komt juist doordat men daar werkt tegen een loon waar de Amerikaanse arbeider niet van weten wil, het zal een stuk beter zijn te leven van de Amerikaanse welfare dan van het inkomen van een Chinese fabrieksarbeider.
En zou Trump ten gunste van de werkloze arbeider iets aan veranderen, hem een beter loon willen toebedelen dan 'China', dan komt de rest van Amerika in opstand omdat er niets meer geëxporteerd noch geconsumeerd kan worden op het gebied van Amerikaanse produkten die veel te duur geworden zullen zijn.

Wat de man enorm gevaarlijk maakt dat zijn niet zozeer zijn demagogische trucjes knollen voor citroenen te verkopen, of zelfs geen knollen, maar louter gebakken lucht, dat is vooral zijn aard, zijn natuur.
De aard van een gokspeler, een speculant. Zonder al te veel nadenken, en al helemaal niet aan de hand van overleg met deskundigen, puur op eigen intuïtie, eigen onderbuikgevoelens: inzetten, tegen alles of niets.

Hillary Clinton: opsluiten! (kijken hoe dat werkt)

Mexico: een muur die zij zelf zullen moeten betalen! (scoort of scoort niet, we zien wel)

Vrouwen: in het beste geval een gunstig seksobject, ik Donald Trump heb er nooit veel meer in gezien (laten we de man weer man maken)

Nucleaire wapens: ze hebben Amerika eerder groot gemaakt, waarom zouden we daarmee Amerika niet opnieuw groot maken, waarom ze niet opnieuw inzetten, hoezo wordt dat als een taboe beschouwd? (ik kan met 1 druk op de knop ISIS van de kaart vegen zoals ik gezegd heb en waarom zou ik dat niet laten zien, wat maakt het uit wie er verder weggevaagd worden..

iemand die zich als de personificatie van 'het Amerikaanse volk' opwerpt.. de Rambo-president, met achter hem aanlopend alleen maar een bende kritiekloze losers die zich dermate gedeprimeerd voelen over hun uitzichtloze vastgelopen kutleventje dat zij alleen maar juichen kunnen over dergelijke spierballentaal: zo willen wij het hebben, dat willen wij ook. Deze man weet ons in het hart in ons diepste wezen te raken, in wat wij willen, wensen en hopen

een beetje zoals wij hier Wilders hebben

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2258
Za Okt 29, 2016 2:35 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Mocht hij het halen dan zal de first lady er stukke beter uitzien dan de huidige.

Dit is veruit de meest inhoudsloze opmerking die ik in tijden gelezen heb. Het gaat hier om de belangrijkste man van een wereldmacht en dan kan je alleen bedenken dat de first lady er stukken beter uitziet dan de huidige? Lekker belangrijk.....

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Za Okt 29, 2016 3:06 pm Reageer met quote

gerard65plus schreef:
Lifeisaminestrone schreef:
Marguerite1 schreef:
Mocht hij het halen dan zal de first lady er stukke beter uitzien dan de huidige.

Dit is veruit de meest inhoudsloze opmerking die ik in tijden gelezen heb. Het gaat hier om de belangrijkste man van een wereldmacht en dan kan je alleen bedenken dat de first lady er stukken beter uitziet dan de huidige? Lekker belangrijk.....

Het enig inhoudloze in dit verhaal is het stel zelf.
Hoe is dit mogelijk; zijn die lui allemaal ziende blind ? Of horend doof ?

Een inhoudsloos stel? Leg eens uit.

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Za Okt 29, 2016 3:59 pm Reageer met quote

gerard65plus schreef:
Het plagiëren door mrs. Plasticface van Michelle Obama is hét bewijs van de overeenkomstige leegte van beide echtelieden.

O sorry, Gerard. Ik dacht dat de reactie van Marguerita was en dat het op het echtpaar Obama sloeg.

WillekevdHelm

Stamgast
Stamgast
Antw.: 373
Zo Okt 30, 2016 11:07 pm Reageer met quote

Ik vind Michelle Obama een knappe vrouw hoor!! is niks mis mee, en ik denk dat ze nog wel een van de mooiste is die het Witte Huis ooit heeft gekend!

amber

Superlid
Superlid
Antw.: 6850
Zo Okt 30, 2016 11:18 pm Reageer met quote

WillekevdHelm schreef:
Ik vind Michelle Obama een knappe vrouw hoor!! is niks mis mee, en ik denk dat ze nog wel een van de mooiste is die het Witte Huis ooit heeft gekend!

Dat ben ik nou helemaal met je eens Willeke:ze zal node gemist worden.
Michelle Obama is tenminste een écht vrouw en niet zo'n plastic pop als eega nummer 3 van Trump. Laughing

Marokkaans/Arabisch koken; verras jezelf en anderen en bezoek eens mijn Weblog.
Klik daarvoor op WWW hieronder en je bent er meteen......

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Ma Okt 31, 2016 8:56 pm Reageer met quote

zowel Trump als ook Clinton zijn naar mijn mening beiden ongeschikt, gezien hun beider voorgeschiedenis, om de USA te leiden.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Di Nov 01, 2016 9:32 am Reageer met quote

Quote:
De bedrijven van presidentskandidaat Donald Trump hebben in de loop van de afgelopen decennia vele duizenden e-mails, digitale opnames en papieren documenten vernietigd die zij eigenlijk aan overheidsinstanties hadden moeten overdragen.
Dat blijkt uit een inventarisatie die Newsweek maakte van duizenden officiële rechtbankstukken.
Deze gang van zaken, die symptomatisch genoemd kan worden, wekt al lange tijd de woede op van rechters, advocaten, officieren van justitie en burgers die hierdoor gedupeerd zijn.
Daarnaast heeft Trump systematisch rechtszaken en juridische procedures tegen hem weten te rekken. Op deze manier dwong hij zijn opponenten vaak enorme sommen geld uit te geven aan de rechtszaken, met als gevolg dat sommigen afhaakten.

Ook wist Trump vaak tijd te rekken door een grote persconferentie te beleggen waarin hij een eigen rechtszaak tegen de klagende partij aankondigde. Hierin maakte hij vaak de klagers zwart en verweet ze een hetze tegen hem en zijn bedrijven te voeren.
Newsweek heeft achterhaald dat Trump deze handelswijze al hanteert sinds begin jaren zeventig. Trump en zijn vader waren toen jarenlang met de Amerikaanse overheid verwikkeld in een rechtszaak omdat zij weigerden appartementen te verhuren aan donkere Amerikanen.

nu.nl

en zo'n man die decennia-lang bewust en stelselmatig emails en documenten die van zijn corrupte praktijken getuigden, heeft gewist of laten wissen, die wil nu Hillary Clinton op laten sluiten vanwege een domheid(!), een privé server gebruikt te hebben voor -inmiddels mogelijk(!) gewiste- email die heel misschien(!) classified information bevatte. Met een emailaccount dat al helemaal niet gehackt is geweest, dus haar emails kunnen al helemaal niet in verkeerde handen gevallen zijn.

Vergelijk deze kwesties eens ...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Di Nov 01, 2016 12:41 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
En daarom moet men de minst slechte kiezen.
Ik schreef bij het andere onderwerp over Clinton al dat het gaat om de partij en niet om de President.

Er is helemaal niets links aan Clinton. Links bestaat nauwelijks in dit ultieme kapitalistische land. Als je iemand bij de Democraten al links kan noemen, is het Bernie Sanders.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Di Nov 01, 2016 6:17 pm Reageer met quote

wat trekt jou vooral aan in een demagoog als Trump Marguerite?
Denk je werkelijk dat deze man voor meer banen zal kunnen zorgen?
Vind je het oké zoals hij vietnam-veteranen (waar hijzelf toe had moeten behoren, maar handig die dans heeft weten te ontspringen) aan het debunken is, een gehandicapte journalist bespot om deze met de vragen waar hij mee kwam te diskwalificeren, vind je het oké zoals hij onder verwante zielen propageert vrouwen eenvoudig naar de tieten te grijpen en bij de kruis te vatten onder het mom van 'ze maken je niets wanneer je maar over voldoende macht en ego als ik, Donald Trump beschikt'?
Zoals hij zichzelf de lucht in steekt met narcistische megalomane bravoure als: ik kan iemand op second avenue om het leven brengen, doodschieten, en niemand maakt me wat, iedereen blijft net zo van me houden
Zoals hij decennialang documenten, brieven, emails waaruit zijn corrupte frauduleuze praktijken blijken heeft verdonkeremaand, en nu zijn opponent wegens een begane domheid een privé server gebruikt te hebben voor officiëel email-verkeer, probeert op te hangen, achter de tralies probeert te krijgen.
Zoals hij zich distantieert van de gewone man. Ik heb geld, macht, en ik Donald Trump weet daarmee wegen te vinden om 0 belasting te betalen. Dat is alleen maar boerenslimheid.

Voorts nog: Trump snapt er niets van dat het potentieel aan nucleaire bewapening waarover de VS beschikt helemaal nooit ingezet wordt. 'Wat mankeert ons, het lijkt wel een taboe, waarom toch'?
IS zou met 1 Hirshima-bom compleet van de aardbodem weggevaagd kunnen worden, compleet verdelgd kunnen worden
Laat 'mij' (Trump) dat gewoon eventjes doen
Dan is alles daar opgelost, kunnen we hier gewoon verder gaan

wat ZIE jij precies in deze figuur Marguerite, op het gebied van vooruitgang, oplossingen, verbeteringen na een overwinning van Trump als de nieuwe president van de VS?

Hij appelleert vrij zeker aan vele haatgevoelens van jou en anderen ten aanzien van moslims, kleurlingen, emancipatie van vrouwen, enzomeer, maar appelleert hij ook nog aan iets positiefs, iets constructiefs in jouw ogen?

Ik zou dat oprecht heel graag willen weten Marguerite

atletica

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 6
Di Nov 01, 2016 6:52 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
wat trekt jou vooral aan in een demagoog als Trump Marguerite?
Denk je werkelijk dat deze man voor meer banen zal kunnen zorgen?
Vind je het oké zoals hij vietnam-veteranen (waar hijzelf toe had moeten behoren, maar handig die dans heeft weten te ontspringen) aan het debunken is, een gehandicapte journalist bespot om deze met de vragen waar hij mee kwam te diskwalificeren, vind je het oké zoals hij onder verwante zielen propageert vrouwen eenvoudig naar de tieten te grijpen en bij de kruis te vatten onder het mom van 'ze maken je niets wanneer je maar over voldoende macht en ego als ik, Donald Trump beschikt'?
Zoals hij zichzelf de lucht in steekt met narcistische megalomane bravoure als: ik kan iemand op second avenue om het leven brengen, doodschieten, en niemand maakt me wat, iedereen blijft net zo van me houden
Zoals hij decennialang documenten, brieven, emails waaruit zijn corrupte frauduleuze praktijken blijken heeft verdonkeremaand, en nu zijn opponent wegens een begane domheid een privé server gebruikt te hebben voor officiëel email-verkeer, probeert op te hangen, achter de tralies probeert te krijgen.
Zoals hij zich distantieert van de gewone man. Ik heb geld, macht, en ik Donald Trump weet daarmee wegen te vinden om 0 belasting te betalen. Dat is alleen maar boerenslimheid.

Voorts nog: Trump snapt er niets van dat het potentieel aan nucleaire bewapening waarover de VS beschikt helemaal nooit ingezet wordt. 'Wat mankeert ons, het lijkt wel een taboe, waarom toch'?
IS zou met 1 Hirshima-bom compleet van de aardbodem weggevaagd kunnen worden, compleet verdelgd kunnen worden
Laat 'mij' (Trump) dat gewoon eventjes doen
Dan is alles daar opgelost, kunnen we hier gewoon verder gaan

wat ZIE jij precies in deze figuur Marguerite, op het gebied van vooruitgang, oplossingen, verbeteringen na een overwinning van Trump als de nieuwe president van de VS?

Hij appelleert vrij zeker aan vele haatgevoelens van jou en anderen ten aanzien van moslims, kleurlingen, emancipatie van vrouwen, enzomeer, maar appelleert hij ook nog aan iets positiefs, iets constructiefs in jouw ogen?

Ik zou dat oprecht heel graag willen weten Marguerite

Wat zal het een zooitje worden in de wereld als deze nare narcistische man aan het roer komt in Amerika. Ik vrees met grote vrezen en ben het geheel met Nicolaas eens !!!!

Mijn vader was meer waard
dan honderd schoolmeesters
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Di Nov 01, 2016 8:01 pm Reageer met quote

Na de dodelijke schietpartij op een campus in Oregon oktober 2015, had dit volgens hem voorkomen kunnen worden als bijvoorbeeld leraren een wapen hadden gedragen.

Nou weet ik wel 's lands wijs 's lands eer, maar potdorie dat gaat toch wel erg ver.
Temeer omdat juist daar meer roep is om verscherping van de wapenvergunningen.

Stel je voor, een klaslokaal met een leraar voor die klas met op de heup een geladen colt.

Voor mijn gevoel terug naar de "oertijd".

NicolaasP

Superlid
Superlid
Wo Nov 02, 2016 9:25 am Reageer met quote

Trump: abortus zou strafbaar moeten worden gesteld, een vrouw die verkracht is en een zwangerschap daarbij oploopt zou achter de tralies gezet moeten worden indien zij die volstrekt ongewenste, misdadig aangedane zwangerschap zou willen afbreken

Volgende week zeer wel mogelijk de nieuwe 'wereldleider/ wereldlijder'

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4043
Wo Nov 02, 2016 2:23 pm Reageer met quote

Je zou willen dat het mogelijk was dat beide kandidaten uit de race werden gehaald. Trump is een verschrikking, een ramp voor de westerse vrijheid en een bedreiging voor de vrede, maar Clinton overtuigt mij ook niet. Obama een tijdje ad interim aanhouden en dan op zoek naar betere kandidaten. Ik ben elke keer weer verbijsterd als ik zie hoezeer er met modder wordt gegooid. Ruim 300 miljoen inwoners..en dit is het beste wat een land kan leveren? Onbegrijpelijk.

Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie