Er moeten grondtroepen in SyriŽ ingezet worden
De stelling van de dag
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 Plaats reactie

Er moeten grondtroepen in SyriŽ ingezet worden
Mee eens
38%
 38%  [ 13 ]
Mee oneens
52%
 52%  [ 18 ]
Geen mening
8%
 8%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 34

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27665
Vr Sep 11, 2015 9:13 am Reageer met quote

Keesvi schreef:

..Een mentaliteit van stuur grondtroepen en laat die er maar bovenop timmeren is meer van datzelfde en maakt de problemen alleen maar groter.

Wat dan...?

Laat maar lekker voort tobben en we zien wel wie de laatste overlevende is...??

En Europa maar de consequenties laten dragen voor een nooit ophoudende vluchtelingenstroom...??

Lijkt mij toch ook niet echt een optie..

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13469
Vr Sep 11, 2015 12:46 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

En Europa maar de consequenties laten dragen voor een nooit ophoudende vluchtelingenstroom...??

De vorige interventie met grondtroepen heeft die vluchtelingenstroom veroorzaakt. Wat doet jou denken dat nog eens zo'n interventie niet nog meer vluchtelingen genereert?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Sep 11, 2015 4:33 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:

De vorige interventie met grondtroepen heeft die vluchtelingenstroom veroorzaakt. Wat doet jou denken dat nog eens zo'n interventie niet nog meer vluchtelingen genereert?

Dat is in mijn ogen nog geen excuus om dan nu van de schrik maar niets meer te doen..
Misschien is er een andere aanpak nodig. Maar daar hebben we de experts voor...

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Sep 11, 2015 5:00 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Dat is in mijn ogen nog geen excuus om dan nu van de schrik maar niets meer te doen..
Misschien is er een andere aanpak nodig. Maar daar hebben we de experts voor...
Ik zeg niet dat er niets gedaan moet worden. Als bevolkingsgroepen in bepaalde gebieden wonen, zoals Koerden en Yezidi's, het slachtoffer dreigen te worden moet er natuurlijk ingegrepen worden. Maar die duidelijkheid ontbreekt in het grootste deel van SyriŽ. Dat is een wespennest. Daar grondtroepen inzetten werkt alleen maar als de grootste groepen met wederzijds goedvinden om die hulp vragen en die ook accepteren.

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Sep 11, 2015 6:14 pm Reageer met quote

Het is mijn mening dat als uit een land het grootste deel van de bevolking vlucht, om wat voor reden dan ook, dat er dan door een organisatie als de VN ingegrepen zou moeten kunnen worden. Uiteraard nog voor dat mensen gaan vluchten. Als het gaat om elkaar bestrijdende benden, die elkaar dus alleen maar verzwakken, zou het toch mogelijk moeten zijn om ze te bestrijden en te ontwapenen.

Het is toch te idioot voor woorden dat een stelletje waanzinnig geworden fanaten niet alleen een heel land kunnen ontwrichten maar ook nog eens heel Europa op z'n kop zetten vanwege de gevolgen...

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Sep 11, 2015 6:56 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Het is toch te idioot voor woorden dat een stelletje waanzinnig geworden fanaten niet alleen een heel land kunnen ontwrichten maar ook nog eens heel Europa op z'n kop zetten vanwege de gevolgen...
Natuurlijk, dat is het ook! Alleen maak je een grote fout als je de kracht van IS ontkent en als een stel dwazen afschildert. Het kader bestaat uit voormalige officieren van Saddam Hoesseins leger. Ze zijn er enkele jaren geleden in geslaagd om het huidige Iraakse leger op de vlucht te doen slaan met achterlating van tanks en ander wapentuig. Daarnaast hebben ze uiterst strategische doelen in handen zoals een deel van de olieproductie. Het is een rijke organisatie en we weten allemaal wat je met veel geld allemaal kunt doen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Sep 11, 2015 7:17 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
..Het kader bestaat uit voormalige officieren van Saddam Hoesseins leger. Ze zijn er enkele jaren geleden in geslaagd om het huidige Iraakse leger op de vlucht te doen slaan met achterlating van tanks en ander wapentuig....

Is dat omdat die voormalige officieren zo goed waren..? Of zegt dat meer over de "kwaliteit" van het huidige Iraanse leger..
Ik kan dat van hieraf ook niet zo beoordelen. Misschien hadden ze op dat moment om hulp aan de VN moeten vragen.
Ik denk dat het vernietigen van IS de hogste prioriteit zou moeten hebben. Herover de strategische doelen en ontneem ze hun inkomen...

Natuurlijk is het allemaal veel ingewikkelder en is het niet mogelijk om even op een zonnige septembermiddag een pasklare oplossing te bedenken...

Ik kan mij alleen maar gruwelijk aan ergeren op de manier waarop het er nu aan toegaat en er niets, of heel weinig aan gedaan wordt...

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Sep 11, 2015 7:51 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Is dat omdat die voormalige officieren zo goed waren..? Of zegt dat meer over de "kwaliteit" van het huidige Iraanse leger..
Ik weet niet of die voormalige militairen zo goed zijn maar door de oorlog met Iran en de beide golfoorlogen hebben ze wel veel oorlogservaring en ze weten met grote wapens om te gaan, zoals tanks.
Quote:
Ik kan mij alleen maar gruwelijk aan ergeren op de manier waarop het er nu aan toegaat en er niets, of heel weinig aan gedaan wordt...
Ik voel me evengoed machteloos...

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Zo Sep 13, 2015 3:46 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Quote:
Een samenwerking met Assad aangaan zou in dit licht bezien volkomen absurd zijn.

Zou het mogelijk zijn om middels samenwerking te kanaliseren en temperen?

Ik moet mezelf herroepen in deze.

Heb afgelopen avond weer eens gezien wat Assad aanricht.
En het klopt!

Samenwerking met deze mens is onmogelijk.

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Sep 13, 2015 12:04 pm Reageer met quote

Lucia51 schreef:
Verantwoordelijkheid van het Westen in vluchtelingencrisis
Waarom kiezen we voor kostbare oorlogen in plaats van het voldoende financieren van opvang en zorg voor vluchtelingen

Omdat ik van mening ben dat je niet alle mensen op ťťn kluitje kan plaatsen...

Maar meer nog dat geen enkele partij of regering (of misdadigersbende) het recht en de mogelijkheid zou moeten kunnen hebben om een land uit te buiten, te beroven en te vernielen en de bewoners te vermoorden en alle kanten het land uit te jagen...

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Sep 13, 2015 6:21 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
een beetje zoals het met Joegoslavie en Tsjecho-Slowakije is verlopen..

Ligt dat niet in de rede, meer en meer?
Het lijkt me de minst slechte van alle oplossingen, uitgaande van de huidige situatie. Die is dat alle betrokken facties op dit moment zo goed als hun eigen stamgebied beheersen:

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Ma Sep 14, 2015 8:53 pm Reageer met quote

Laat vrouwen en kinderen hier, geef de mannelijke gelukzoekers een militaire traning en je hebt een gigantisch leger dat voor eigen land kan strijden.
rusland helpt assad dus dat is mooi meegenomen.

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Sep 14, 2015 10:31 pm Reageer met quote

debelg schreef:
Laat vrouwen en kinderen hier, geef de mannelijke gelukzoekers een militaire traning en je hebt een gigantisch leger dat voor eigen land kan strijden.
rusland helpt assad dus dat is mooi meegenomen.
Briljant! Dat niemand daar eerder opgekomen is...

Pagina 4 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Plaats reactie