Er moeten grondtroepen in SyriŽ ingezet worden
De stelling van de dag
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

Er moeten grondtroepen in SyriŽ ingezet worden
Mee eens
38%
 38%  [ 13 ]
Mee oneens
52%
 52%  [ 18 ]
Geen mening
8%
 8%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 34

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13471
Di Sep 01, 2015 7:31 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Want ik bedoelde eigenlijk te vragen waarom al die aardige vriendelijke mensen (niet sarcastisch bedoeld) niet in opstand komen tegen het geboefte wat nu hun land aan alle kanten aan het verzieken is.
Ik vind voor de zoveelste keer dat daarmee iets van anderen verwacht wordt dat je zelf van zijn lang zal ze leven nooit in je hersens zal halen. Er wordt niet geheel onterecht aan de Duitse bezetting van Nederland gerefereerd waarin het verzet door slechts weinigen actief bedreven werd. Kijk eens naar de geschiedenis. Zelfs de tachtigjarige oorlog werd, op een aantal stedentwisten na, grotendeels beslecht door beroepsmilitairen. Het grootste deel van het volk wilde gewoon blijven functioneren voor dagelijks brood en gezin. Al dat heroÔsche gedoe is misschien voor enkele fanatici, voor mijn part fatalisten weggelegd en, stof tot nadenken, dat geldt voor alle partijen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

pimpeter

Stamgast
Stamgast
Antw.: 216
Di Sep 01, 2015 8:01 pm Reageer met quote

Vraagje: Als we dat land aanvallen, welke legitieme reden geven we dan? (terwijl we niet eens weten wie de vijand is)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Sep 01, 2015 8:20 pm Reageer met quote

pimpeter schreef:
Vraagje: Als we dat land aanvallen, welke legitieme reden geven we dan? (terwijl we niet eens weten wie de vijand is)
Het is wel duidelijk dat het gaat om het aanpakken van IS en niet van een land maar daar kun je meteen bij aantekenen dat Assad ook geen lieverdje is op mensenrechtengebied. Wat dat betreft, wie moet er precies op zijn donder krijgen, ben ik het wel met je eens.

pimpeter

Stamgast
Stamgast
Antw.: 216
Di Sep 01, 2015 10:49 pm Reageer met quote

Dat is eigenlijk geen antwoord. Wat geeft je het recht om een ander land binnen te vallen. Aan welke criteria moet het voldoen om het binnenvallen van een land te rechtvaardigen. Ik denk dat het opblazen van oude gebouwen, of het onthoofden van mensen niet voldoende is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

ElviraBosvelt

Stamgast
Stamgast
Antw.: 124
Di Sep 01, 2015 11:47 pm Reageer met quote

Niet mee eens... ik zou zeggen, leidt de mensen daarop die dit werk kunnen verrichten, behouden ze ook hun eigenwaarde.

Het is wat het is..

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Wo Sep 02, 2015 1:09 am Reageer met quote

Don , die gelukzoekers willen helemaal niet terug.
ze willen naar het zogenaamde rijke westen.
huisje , boompje en de rest van de familie importeren.
Leven van de gemeenschap, leven in een voor hun luilekkerland

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Wo Sep 02, 2015 1:14 am Reageer met quote

Het kwaad is al geschied, we hebben ons er al mee bemoeid, en telkens weer wordt de ellende groter.

bemoei je er niet mee, bied een helpende hand bijv financieel maar bemoei je er niet mee.

daar waar ISIS in het spel is, grijp in........ maar dan wel keihard .
elimineer ISIS

zorg dat we zo snel mogelijk onafhankelijk zijn van fossiele brandstoffen (olie)

kernenergie kost minder doden dan Olie

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

debelg

Superlid
Superlid
Wo Sep 02, 2015 1:17 am Reageer met quote

Wil jij de moordenaar uithangen?ga er dan heen en begin maar vast.
moeten daar nederlandse jongeren sterven,
omdat het hier vol loopt met gelukzoekers ?

japans gezegde

nandes

Superlid
Superlid
Wo Sep 02, 2015 1:26 am Reageer met quote

debelg schreef:
Wil jij de moordenaar uithangen?ga er dan heen en begin maar vast.
moeten daar nederlandse jongeren sterven,
omdat het hier vol loopt met gelukzoekers ?

Nou ben benieuwd wat jij dan wil om er fundamenteel wat aan te doen.

debelg

Superlid
Superlid
Wo Sep 02, 2015 1:31 am Reageer met quote

Train al die gelukzoekers als militairen , bewapen ze en stuur ze terug

japans gezegde

nandes

Superlid
Superlid
Wo Sep 02, 2015 1:40 am Reageer met quote

debelg schreef:

en vrouwen en kinderen??

Rianne43.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1340
Wo Sep 02, 2015 1:47 am Reageer met quote

debelg schreef:

Gaat ze lukken als ze maar hard genoeg pang kunnen roepen.

Vrouwen en kinderen blijven hier want 'onze' jongen laten die ook thuis als ze op karwei gaan.

nandes

Superlid
Superlid
Wo Sep 02, 2015 1:51 am Reageer met quote

op deze manier reageren is er alleen maar voor b=edoeld de boelk te stagneren

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Wo Sep 02, 2015 1:52 am Reageer met quote

debelg schreef:

De auteur van deze tekst is kennelijk van mening dat al die mensen uit SyriŽ economische vluchtelingen zijn. Dat zou dus impliceren dat het barbaarse optreden van IS in dat land geen enkele invloed heeft gehad op de beslissing van die mensen om, met gevaar voor eigen leven en die van hun kinderen, een gevaarlijke reis te gaan ondernemen naar Europa. Het is nogal wat om, zonder zwemdiploma, op een gammel bootje de Middellandse zee proberen over te steken.

Zou er een oproep hebben gestaan daartoe in de syrische Telegraaf ?

Als deze auteur van mening is dat IS niks te maken heeft met al die vluchtelingen dan vraag ik me wel af waarom diezelfde auteur van mening is dat we die mensen moeten trainen, bewapenen te terugsturen. Ben ik de enige die daar enige non-consistentie in leest?

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11404
Wo Sep 02, 2015 2:52 am Reageer met quote

Ik heb JA gestemd. de IS is niet te verslaan via bombardementen, daar moet je getrainde soldaten op af sturen. Waarbij ik denk dat dat door de VN georganiseerd moet worden. Nederland alleen heeft daar weinig te zoeken.

Waar je ogen niet waren, moet je mond niet praten.

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Wo Sep 02, 2015 3:19 am Reageer met quote

HeART schreef:
Chess schreef:
debelg schreef:

De auteur van deze tekst is kennelijk van mening dat al die mensen uit SyriŽ economische vluchtelingen zijn. Dat zou dus impliceren dat het barbaarse optreden van IS in dat land geen enkele invloed heeft gehad op de beslissing van die mensen om, met gevaar voor eigen leven en die van hun kinderen, een gevaarlijke reis te gaan ondernemen naar Europa. Het is nogal wat om, zonder zwemdiploma, op een gammel bootje de Middellandse zee proberen over te steken.

Zou er een oproep hebben gestaan daartoe in de syrische Telegraaf ?

Als deze auteur van mening is dat IS niks te maken heeft met al die vluchtelingen dan vraag ik me wel af waarom diezelfde auteur van mening is dat we die mensen moeten trainen, bewapenen te terugsturen. Ben ik de enige die daar enige non-consistentie in leest?

Als jij je zo veel zorgen maakt over die mensen die in die gammele bootjes de Middellandse zee moeten oversteken en eerder aangaf in een andere discussie dat je een garage vol hebt staan met auto's, stel ik voor dat je wat mensen optrommelt en met die auto's oversteekt en wat mensen ophaalt, dan doe je beter werk dan hier slap te gaan zitten praten. geld schijnt ook geen probleem voor je te zijn herinnerend een rechtszaak te willen beginnen tegen een forumlid en daar wel 10.000 euro voor over had, dus ga ze halen.

Ik ben ook van mening en heb dat al eerder aangegeven train die jonge mannen en stuur ze mee terug om voor hun eigen land en volk te vechten, geeft ze ook nog een goed gevoel.

Deze reactie is niet alleen onjuist maar ook ridicuul.

Het is inderdaad zo dat ik twee klassieke auto's in een garage heb staan maar waar heb je de indruk vandaan gehaald dat die in rijdende staat zijn?

Het is inderdaad zo dat ik heb aangegeven om er wel 10.000 euro voor over heb om deze idioot en crimineel te vervolgen. Dat lijkt mij mijn goed recht.

Uit vorenstaande mag je best concluderen dat ik niet de toegang tot de voedselbank zal krijgen en dat is dan ook zo.

Maar weet jij dan wel hoeveel geld ik elke maand over maak naar stichtingen als Warchild, KWF, en noem maar op?

Wie ben jij om zo aanmatigend te zijn ? Ik zal niet snel een mening over iemand hebben, zeker niet iemand die ik alleen maar ken via een forum, maar als ik jou teksten een beetje optel dan kan ik mij niet onttrekken aan de indruk, dat jij iemand bent met een redelijk narcistische inslag. Slechts een indruk hť.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 112061
Wo Sep 02, 2015 5:44 am Reageer met quote

Ik vind het maar niets om onze jongens daar heen te sturen als men niet weet tegen wie ze moeten vechten. Zoals ik gelezen heeft zijn het diverse groepen en natuurlijk de IS maar die zijn ook niet gek. Uiteraard moet er wat gedaan worden, maar hoe precies weet niemand. Iedereen zit met handen in het haar. Kabinet moet eerst heel goed nadenken voor ze de jongens sturen. En besluit niet over een nacht ijs gaan. Er zullen veel doden onder de Nederlanders vallen. Waar ik bang voor ben is dat op deze manier een derde wereld oorlog kan ontstaan. Want ook de IS en andere terroristen zitten verspreid in Europa.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Sep 02, 2015 7:24 am Reageer met quote

HeART schreef:
train die jonge mannen en stuur ze mee terug om voor hun eigen land en volk te vechten, geeft ze ook nog een goed gevoel.
Assad had een heel sterk leger maar heeft zich uit talloze gebieden moeten terugtrekken. Zou het die jongens dan wel lukken? Bovendien is er sprake van een burgeroorlog. Tegen wie moeten ze vechten? En als jij ze al zo gemotiveerd acht met een 'goed gevoel', waarom zouden ze dan niet gebleven zijn? Er is m.i. maar een goede reden om SyriŽrs terug te sturen: als het daar veilig genoeg is. Hoe dat moet? Ik heb geen flauw idee en dat heeft niemand. Het is een conflict waar het einde nog lang niet van in zicht is. Alleen als alle betrokken partijen buitenlandse hulp vragen kan er iets met een VN vredesmacht of iets dergelijks. Maar dan moeten die betrokkenen gemotiveerd zijn om de vrede te tekenen of tenminste een wapenstilstand willen. Ook dat zie ik helaas voorlopig niet gebeuren.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Sep 02, 2015 9:39 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Dit kan zo niet langer doorgaan, daarin zal iedereen Buma gelijk moeten geven,maar een concreet antwoord op de vraag wat kunnen 'we' doen kan niet gegeven worden. Het blijft een beetje hangen in: daar moeten we goed over na gaan denken. Dat doet men al enige jaren inmiddels

duivelse dillema's
Ik heb nog niet een goede oplossing gehoord. Grondtroepen erheen sturen? Misschien willen degenen die daar voor zijn even aangeven wat ze daar dan precies moeten gaan doen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27665
Wo Sep 02, 2015 10:52 am Reageer met quote

Keesvi schreef:

...Ik heb nog niet een goede oplossing gehoord. Grondtroepen erheen sturen? Misschien willen degenen die daar voor zijn even aangeven wat ze daar dan precies moeten gaan doen.

Dat is net zo zinloos om mij te vragen wat ik moet doen als iemand zwaar gewond op de grond ligt..
"Een dokter roepen" zul je terecht zeggen...

Dat is hier natuurlijk ook. Er zitten hier naar alle waarschijnlijkheid geen militaire strategen op dit forum. Het enige wat je als leek kan constateren is dat het niet goed gaat. En dat er snel iets moet gebeuren voordat de patiŽnt overleden is...

"Doe wat" zou ik willen schreeuwen naar al die kopstukken in de VN en al die andere duur betaalde gasten in die mooie pakken...

En het 'hoe' daar zijn zij voor....

Faber quisque fortunae suae

Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie