Er moeten grondtroepen in SyriŽ ingezet worden
De stelling van de dag
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

Er moeten grondtroepen in SyriŽ ingezet worden
Mee eens
38%
 38%  [ 13 ]
Mee oneens
52%
 52%  [ 18 ]
Geen mening
8%
 8%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 34

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3236
Di Sep 01, 2015 12:31 pm Reageer met quote

CDA denkt aan inzetten grondtroepen in SyriŽ
Nederland moet eventueel grondtroepen inzetten in SyriŽ om de vluchtelingenproblematiek aan te pakken. Dat heeft CDA-leider Sybrand Buma gezegd tegenover NU.nl. De CDA-leider erkent dat het uitzenden van Nederlandse soldaten gevoelig ligt, maar is van mening dat de discussie wel moet worden gevoerd.
Lees het volledige verhaal op Metronieuws.nl

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27508
Di Sep 01, 2015 12:51 pm Reageer met quote

Feitelijk zouden die Syrische jongemannen de grondtroepen moeten vormen. Maar die vinden het wel best zo met de gratis kost en inwoning hier...

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13329
Di Sep 01, 2015 1:28 pm Reageer met quote

Een volk bevechten op zijn eigen grondgebied? Want daar komt het feitelijk wel op neer. Dat heeft ook geweldig 'gewerkt' in Afghanistan en Vietnam, om enkele voorbeelden te noemen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Sep 01, 2015 2:22 pm Reageer met quote

Niet aleen Nederlandse grondtroepen, natuurlijk. Het is een Europees probleem. Nog beter zou het zijn als troepen uit de regio daar daar ook aan mee zouden doen...
Hoe dan ook, er moet onderhand eens iets gaan gebeuren want zoals het nu gaat deugt het helemaal niet...

Nu is er weer een station in Boedapest bestormd door een horde vluchtelingen. Het loopt steeds verder uit de hand..

pimpeter

Stamgast
Stamgast
Antw.: 214
Di Sep 01, 2015 2:51 pm Reageer met quote

Dus als ik het goed begrijp is het dus zo. In een andere topic werd gesteld "je moet het probleem daar oplossen" krijg je bagger over je heen, lopen er duizenden jonge mannen uit SyriŽ in Europa rond, en Nederlandse soldaten moeten naar SyriŽ om oorlog te voeren. Klopt dat? want dan kan ik verder denken over deze materie,en een oplossing verzinnen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Sep 01, 2015 3:00 pm Reageer met quote

Er moeten gronddtroepen in SyriŽ ingezet worden. Want met een land alleen tot gruis bombarderen bereik je ook niets. Dat hoeven niet alleen Nederlanders te zijn. Een invasie van zoveel mogelijk landen zou veel beter zijn.
Punt is meer dat er zo snel mogelijk iets moet gebeuren om dit tij te keren..

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Sep 01, 2015 3:10 pm Reageer met quote

"Het probleem daar oplossen" houdt niet per se in "Laat ze het daar maar lekker uitzoeken" ...

Het probleem moet hoe dan ook daar opgelost worden. En dat mag best moeite en geld kosten. Maar het moet wel zinvol en duurzaam zijn. Slappe maatregelen en een beetje pappen en nathouden brengen geen oplossingen...

blieb.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 889
Di Sep 01, 2015 4:27 pm Reageer met quote

Punt is denk ik dat in SyriŽ er een heleboel verschillende partijen zijn die het daar willen oplossen, maar dat al die partijen een totaal andere kijk hebben op wat het probleem is, en hoe dat moet worden opgelost, en dat het conflict daarover weer voor anderen een probleem is waar ze misschien maar 1 oplossing voor kunnen verzinnen: Weg wezen, huis en haard verlaten, het vege lijf proberen te redden. Waarschijnlijk zou ik ook een vluchteling geworden zijn als ik in zo'n situatie verzeild zou zijn geraakt.

Pluk.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4438
Di Sep 01, 2015 4:36 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Hoe dan ook, er moet onderhand eens iets gaan gebeuren want zoals
het nu gaat deugt het helemaal niet...
Nu is er weer een station in Boedapest bestormd door een horde vluchtelingen.
Het loopt steeds verder uit de hand..

Ik stemde geen mening en het laatste nieuws over Boedapest
is hierna te lezen KLIK

Laatst aangepast door Pluk.1 op Di Sep 01, 2015 4:40 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Sep 01, 2015 4:39 pm Reageer met quote

blieb schreef:
Punt is denk ik dat in SyriŽ er een heleboel verschillende partijen zijn die het daar willen oplossen, maar dat al die partijen een totaal andere kijk hebben op wat het probleem is, en hoe dat moet worden opgelost, en dat het conflict daarover weer voor anderen een probleem is waar ze misschien maar 1 oplossing voor kunnen verzinnen: Weg wezen, huis en haard verlaten, het vege lijf proberen te redden. Waarschijnlijk zou ik ook een vluchteling geworden zijn als ik in zo'n situatie verzeild zou zijn geraakt.

Dat zou betekenen dat je het land maar moet prijsgeven aan een stelletje elkaar bevechtende benden..?

In feite zou het land een dictator moeten hebben. Maar dan een in de oude Romeinse betekenis. Iemand die ten tijde van nood de zaak weer op poten zet en het gezag daarna weer overdraagt aan een meer democratische regering..

Ik weet dat oude systemen niet vaak werken in moderne tijden.

Maar er zal toch iets moeten gebeuren..

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Sep 01, 2015 4:51 pm Reageer met quote

HeART schreef:
Je geeft geen antwoord op de vraag. Vind jij het goed dat wij Nederlandse grondtroepen, onze jongens daar naartoe moeten sturen?
Daar heb je gelijk in. Ik ben er niet mordicus op tegen maar wel uitermate terughoudend, zoals uit mijn reactie al bleek. Er is, voor zover mij bekend, geen hulpvraag gesteld aan ons. Dat vind ik al een minpunt. Stel dat we het doen, wie gaan we dan precies helpen? De soennieten, de sjiieten, Assad, de Koerden, de Yezidi's?

Laatst aangepast door Keesvi op Di Sep 01, 2015 6:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt

blieb.1

Stamgast
Stamgast
Di Sep 01, 2015 4:55 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Dat zou betekenen dat je het land maar moet prijsgeven aan een stelletje elkaar bevechtende benden..?
Ja je kan natuurlijk ook een nieuwe bevechtende bende vormen, die de andere bevechtende bendes gaat bestrijden.

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Sep 01, 2015 5:02 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
In feite zou het land een dictator moeten hebben. Maar dan een in de oude Romeinse betekenis. Iemand die ten tijde van nood de zaak weer op poten zet en het gezag daarna weer overdraagt aan een meer democratische regering..
Ik noem dat een verlicht despoot. Het probleem is dat dergelijke landen niet tot nauwelijks gewend zijn aan democratie maar veel meer onder een geweldsmonopolie geleefd hebben. Dat geweld komt nu van meerdere kanten waardoor er een chaos ontstaan is. De vraag is of en hoe je dat proces op afzienbare termijn kunt omkeren. Het risico dat je het alleen maar erger maakt vind ik levensgroot. IS is juist uit op die inmenging omdat er een reŽle kans is dat een groot deel van de bevolking zich tegen die westerse grondtroepen keert.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Sep 01, 2015 5:42 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Ik noem dat een verlicht despoot. Het probleem is dat dergelijke landen niet tot nauwelijks gewend zijn aan democratie maar veel meer onder een geweldsmonopolie geleefd hebben. Dat geweld komt nu van meerdere kanten waardoor er een chaos ontstaan is. De vraag is of en hoe je dat proces op afzienbare termijn kunt omkeren. Het risico dat je het alleen maar erger maakt vind ik levensgroot. IS is juist uit op die inmenging omdat er een reŽle kans is dat een groot deel van de bevolking zich tegen die westerse grondtroepen keert.

Ik ben mij er wel terdege van bewust dat het niet gemakkelijk zal zijn. Maar er zal toch wel een meerderheid zijn die geen geweld in hun land wil en als gewone burgers willen wonen en werken. Hoe zien zij dan de toekomst van hun land in. Waarom staan ze die benden toe en vragen ze geen hulp aan de VN of zoiets.

Die IS had allang met wortel en tak moeten zijn uitgeroeid. Barbaren van de ergste soort waarbij de nazi's kwajongens zijn...

De vraag is vooral; wat wil de meerderheid van de bevolking van SyriŽ. En hoe kun je daar het beste op inspelen...

blieb.1

Stamgast
Stamgast
Di Sep 01, 2015 6:20 pm Reageer met quote

Tja. het begon met de Arabische Lente, opstanden tegen regimes zoals die van Ghadafi in LibiŽ, en die van Assad in SyriŽ. En in SyriŽ ontstonden toen naast de troepen van Assad, allerlei andere groepen om het daar (of plaatselijk) op te lossen.
IS heeft ook zo zijn visie om het hun manier daar op te lossen.
En de Koerdische milities proberen het plaatselijk op te lossen.
En dan heb je ook het Vrij Syrisch Leger die het daar graag willen oplossen.
En het Islamitisch front.
En Jabhat al-Nusra
Ze willen het allemaal daar oplossen op hun eigen manier.
(ik raak zelf af en toe ook in de war met al die verschillende partijen die het daar willen oplossen)

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Sep 01, 2015 6:32 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Waarom staan ze die benden toe en vragen ze geen hulp aan de VN of zoiets.
Het zal geen verrassing voor je zijn dat ik nogal wat SyriŽrs tegenkom. Dat zijn mensen zoals jij en ik die gewoon willen werken, willen recreŽren en gezellig met hun gezinnetjes, kinderen en kleinkinderen willen leven. Of dat een dwarsdoorsnee van de bevolking is weet ik niet, ik denk niet helemaal, maar ik heb ook ervaring met uitgenodigde vluchtelingen uit buurland Irak, een aantal jaren geleden. Zelfde beeld, hoewel zich daar wat meer analfabeten onder bevonden, met name vrouwen. Ja, er zijn verschillen met wat wij gewend zijn maar verder even aardige mensen, wat mij betreft.

Neemt niet weg dat ik weleens discussies heb over de minimale voorzieningen waar we allemaal recht op hebben. Daar hebben ze weleens kritiek op. Ik denk daar genuanceerd over. Bijstandsniveau vind ik eigenlijk iets voor tijdelijk, ter overbrugging. Niet alleen voor asielzoekers maar voor iedereen die er afhankelijk van is. Ik vind nog steeds niet dat je aan iemands gebit moet kunnen aflezen hoe dik de portemonnee van de eigenaar van die tanden is maar ieder spleetje tussen de voortanden hoeft van mij ook weer niet van de basisverzekering vernauwd te worden met orthodontie. Ik dwaal af richting off topic...

Laatst aangepast door Keesvi op Di Sep 01, 2015 8:17 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Sep 01, 2015 6:41 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

...Ik dwaal af richting off topic...

Very Happy Very Happy

Want ik bedoelde eigenlijk te vragen waarom al die aardige vriendelijke mensen (niet sarcastisch bedoeld) niet in opstand komen tegen het geboefte wat nu hun land aan alle kanten aan het verzieken is. Natuurlijk, de meesten kunnen of willen niet vechten. maar er zou toch een percentage moeten zijn die dat wel wil en kan. en die zouden dan gesteund door het westen een begin kunnen maken met de bevrijding van het land...

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Sep 01, 2015 6:47 pm Reageer met quote

blieb schreef:
Tja. het begon met de Arabische Lente, opstanden tegen regimes zoals die van Ghadafi in LibiŽ, en die van Assad in SyriŽ. En in SyriŽ ontstonden toen naast de troepen van Assad, allerlei andere groepen om het daar (of plaatselijk) op te lossen.
IS heeft ook zo zijn visie om het hun manier daar op te lossen.
En de Koerdische milities proberen het plaatselijk op te lossen.
En dan heb je ook het Vrij Syrisch Leger die het daar graag willen oplossen.
En het Islamitisch front.
En Jabhat al-Nusra
Ze willen het allemaal daar oplossen op hun eigen manier.
(ik raak zelf af en toe ook in de war met al die verschillende partijen die het daar willen oplossen)

Vervolgens blijkt dus dat al die partijtjes het niet kunnen oplossen..

Dan zou het dus tijd worden dat er een persoon of partij opstaat die die partijtjes aan de kant kan schuiven...
Of kan bemiddelen voor zover dat mogeljk is...

Maar nogmaals, ik besef best dat het niet gemakkelijk zal zijn.
Ik vind alleen dat er wel iets moet gebeuren en de tijd van toekijken tot het vanzelf overgaat, wel voorbij is...

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Sep 01, 2015 6:58 pm Reageer met quote

Ik denk dat in de periode 1940-1945 ook niemand met een spandoek gestaan heeft met "Stop de Duitsers"

Maar dat wil niet zeggen dat je alles maar moet accepteren...

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Sep 01, 2015 7:20 pm Reageer met quote

Je bent zelf degene die er altijd en eeuwig de tweede oorlog erbij sleept. Maar dat terzijde...

In feite is er niet eens meer sprake van een oorlog. Er zijn een aantel benden die elkaar op leven en dood bestrijden.
En elkaar dus verzwakken.
Dan zou het nog gemakkelijker moeten zijn om er een eind aan te maken...

Maar het zal grootschalig en genadeloos moeten zijn..

Maar het zo maar laten gaan is in feite net zo genadeloos...

Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie