Ik ervaar weinig problemen met aankopen via webwinkels
De stelling van de dag
Plaats reactie

Ik ervaar weinig problemen met aankopen via webwinkels
Mee eens
78%
 78%  [ 66 ]
Mee oneens
7%
 7%  [ 6 ]
Geen mening
14%
 14%  [ 12 ]
Totaal aantal stemmen : 84

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3225
Di Aug 25, 2015 12:03 pm Reageer met quote

Webwinkels overtreden massaal de wet
Webwinkels lappen massaal de wettelijke regels die gelden voor het terugsturen van aankopen door consumenten aan hun laars. Dat constateert de Consumentenbond na onderzoek onder tweehonderd webwinkels, waarvan meer dan de helft in de fout ging. De bedrijven betalen vaak te laat of een onjuist bedrag terug aan de klant.
Lees verder op AD.nl

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Fyrano

Superlid
Superlid
Antw.: 2063
Di Aug 25, 2015 12:37 pm Reageer met quote

Hallo Libel

Ik koop bijna alles via webwinkels en heb ook nog nooit problemen gehad.
Wel kijk ik altijd of er een vestigingsadres op hun site staat vermeld met een vast telefoonnummer.
Ook informeer ik altijd wat de verzendkosten zijn voor Duitsland, immers dien je deze kosten op te tellen bij het eindbedrag en daar zitten soms enorme verschillen tussen.
De laatste week een dure hondentondeuze gekocht, totaal Euro 250,=, incl. BTW en verzendkosten.
Bij deze prijs zat ook een opbergkoffertje, die werd aangeraden op de site om daar alles veilig in op te bergen.
Bij ontvangst bleek de trafo-stekker niet in de opbergkoffer te passen. Dus belde ik de leverancier van de webwinkel op.
Ik werd op een prettige manier te woord gestaan en de persoon beloofde mij terug te zullen bellen.
Nadat hij op zijn webwinkelsite had gekeken en het zelf had uitgeprobeerd, belde hij mij terug met de mededeling:
Houdt u de koffer maar, terugsturen naar Nederland kost meer, ik zal u het bedrag van deze koffer direct overmaken. En inderdaad , 2 dagen later stond het bedrag al weer op mijn rekening.
Ik heb hem daarna per e-mail bedankt voor de correcte behandeling.
Veel webwinkels sturen je tijdens je eerste bestelling al een vragenformulier toe.
Dat is natuurlijk onzin, je kunt pas een eerlijk antwoord geven als er zich problemen hebben voorgedaan en het door hun op behoorlijke wijze is opgelost.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8089
Di Aug 25, 2015 1:02 pm Reageer met quote

Kopen via een webwinkel doe ik nooit. In mijn geval dus geen mening over aankopen via een webwinkel.

Benneke

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

draadnagel

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 12
Di Aug 25, 2015 1:02 pm Reageer met quote

Ik heb nog nooit problemen gehad. Ook de klantenservice werkte perfect voor zover ik die nodig had. Sindsdien een jaar is boodschappen doen moeilijk en ben heel blij met de mogelijkheid van bestellen via Internet. Wel zoek ik bekende winkels en blijf bij dezelfde zaak als ik daar goede ervaring mee heb.

tinie53

Stamgast
Stamgast
Antw.: 137
Di Aug 25, 2015 1:35 pm Reageer met quote

Heb nooit problemen gehad met kopen via de web winkel Wink
Groet Tinie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13066
Di Aug 25, 2015 2:05 pm Reageer met quote

Als ik iets in een webwinkel kan kopen zal ik het niet nalaten, ook kleding, hoewel de juiste maat soms een probleem is. Vaak is alles wat ik aan kleding draag, inclusief sokken en schoenen, via het internet besteld. Ik ben absoluut een grootafnemer via het web. Ook computers, drogisterij-artikelen, elektronica, kruiden, boeken, brouwerijspullen, dvd's, etc. Zo goed als alles behalve de meeste levensmiddelen en eens in de zoveel jaar een kostuum en dergelijke. Problemen ervaar ik eigenlijk nooit, ook niet bij bestellingen via buitenlandse webwinkels. Wel bij sommige particulieren, die de zaak besodemieterden. En een keer door een faillissement, gelukkig niet voor een groot bedrag. Maar verder vind ik het ideaal. De prijzen zijn meestal scherp en de verzendkosten, als die al niet inclusief zijn, wegen doorgaans op tegen zelf vervoeren.

amber

Superlid
Superlid
Antw.: 6850
Di Aug 25, 2015 3:48 pm Reageer met quote

Ook ik koop bepaalde producten via webwinkels en dan over het algemeen winkels waar ik meerdere malen heb gekocht.
Een heel enkele keer moest ik iets retourzendingen, maar dan kreeg ik steevast het bedrag binnen een paar dagen teruggestort op mijn rekening.
Geen problemen dus...

Marokkaans/Arabisch koken; verras jezelf en anderen en bezoek eens mijn Weblog.
Klik daarvoor op WWW hieronder en je bent er meteen......

handyman

Superlid
Superlid
Antw.: 1079
Di Aug 25, 2015 4:56 pm Reageer met quote

No problem!!...........

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27180
Di Aug 25, 2015 6:32 pm Reageer met quote

Tot nu toe geen problemen ervaren.

Maar ik ben wel vrij kritisch bij het uitzoeken van de webwinkel...

Faber quisque fortunae suae

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4955
Di Aug 25, 2015 7:00 pm Reageer met quote

Ik ben misschien ouderwets maar ik vind het prettiger gewoon in de winkel te kopen, passen en te voelen wat het is Very Happy

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Di Aug 25, 2015 11:30 pm Reageer met quote

via echte webwinkels ken ik geen problemen.

Op marktplaats wel, mensen waarmee je denkt een deal te hebben en dan niets meer van zich laten horen tot mensen die ondanks de deal toch verder handelen om zo een paar euro meer te beuren

een deal is een deal kom je steeds minder tegen

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

renatoderiva.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 80
Di Aug 25, 2015 11:42 pm Reageer met quote

Sinds kort koop ik ook kleding zoals mijn broeken, schoenen en truien via het internet. Daarvoor al allerlei andere dingen. Nooit geen probleem gehad, maar ik koop altijd met mijn creditkaart. En alleen goedgekeurde winkels kunnen met een creditkaart werken. De aankoop is verzekerd en je loopt dus geen enkel risico.
Het voordeel is dat zaken op het internet een heel uitgebreide sortering hebben, zoals b.v. de Bijenkorf. Bovendien geregeld leuke kortingen en dat je maat er niet is komt niet voor. En mocht het wel voorkomen, dan bestel je het ergens anders.

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11398
Wo Aug 26, 2015 12:07 am Reageer met quote

Ik koop zowel on-line als in de winkels. Maar via on-line aankopen, das meestal via een veiling. En daar heb ik leuke dingen kunnen vinden, voor een fractie van de winkelprijs. Heb ook weleens een miskoop gehad en dan heb je pech, want de meeste veilingen accepteren geen retourzending.
Veelal betreft het electronica. Binnenkort nog op zoek naar een fototoestel.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

DinnaFash

Stamgast
Stamgast
Antw.: 124
Wo Aug 26, 2015 11:34 am Reageer met quote

Het liefst koop ik mijn artikelen in de winkels...ben er zonder meer een voorstander van.
Misschien een ouderwetse gedachte, maar het houdt de mensen aan het werk.
De winkeliers zorgen er zelf voor dat de webshops goed gaan draaien.
Zo laatst in een groot bekend concern, de vraag van mij of ze mijn maat in de gekozen kleur konden bestellen.
"Nee Mevrouw, dit kunt u zelf regelen via onze webshop. Wij bestellen niets meer."
Mijn dochter, in haar bekend dameskledingzaak, ruim 1000 werknemers die nu thuis zitten. Ongeveer 200 filialen die hun deuren gesloten hebben.
Ik kwam vorige week in de winkel hier in de binnenstad, het is een dooie boel aan het worden.
Mijn man, die in een bekend herenmodezaak werkt, ervaart, dat mensen `shoppen` op de manier van; kijken, passen...en er over na gaan denken. Thuis gekomen wordt het online gekocht. Retouneren? Dit gebeurt meestal bij hun in de zaak. Niet overal kan dit gedaan worden, en terecht.
Nee ik ervaar geen hinder bij het `online winkelen`, maar vind het 10x over een verkeerde instelling!

Dinna Fash

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 103289
Wo Aug 26, 2015 6:20 pm Reageer met quote

Ik winkel graag en kan meteen keuren voor ik het koopt. Zou een saaie boel worden als er geen winkels waren, zitten de ouderen helemaal thuis! En in een winkel kopen hoef je niet de hele dag te wachten totdat de postbode langs komt. (waar ik een hekel aan heeft) plus geen bezorgkosten van 6.95 euro.

Restje.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 1
Vr Aug 28, 2015 3:56 pm Reageer met quote

Ik koop nooit via een webwinkel.
Op deze manier gaan veel winkels kapot en is het straks helemaal niet meer leuk om normaal te gaan winkelen.

Rianne43.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1340
Za Aug 29, 2015 12:05 pm Reageer met quote

Ofschoon ik een hekel heb aan winkelen orienteer ik me wel op internet waar ik bepaalde winkels kan vinden maar ik koop niet on line of het moet een moeilijk te hanteren product zijn , zoals bv een grote matras of tl buizen.

De kleine middenstand moet de deuren sluiten en dat is pas triest en ongezellig

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 103289
Za Aug 29, 2015 12:22 pm Reageer met quote

Inderdaad Rianne, vind het ook niet leuk voor de middenstander. Hier in het centrum zijn ook een paar winkels leeg. En tot mijn verbazing zag ik dat Jamin ook weg was. Ik zie het al voor mij in de toekomst geen winkels meer. Wat een ongezellige boel zal dat zijn. Ik snuffel juist graag rond ook zonder wat te kopen. Want gelukkig geen gat in mijn hand. Nu zal je zeggen daar heeft de winkelier niets aan, maar ik ga niet iets kopen wat ik niet nodig heeft.

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 17440
Do Sep 03, 2015 4:07 pm Reageer met quote

Ik koop eigenlijk nooit via webwinkels.
Lang leve de middenstand. Er staan al genoeg panden in de steden en dorpen leeg.
Leve de reŽle economie. Virtueel gebeurt er al genoeg...

pieneke

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Do Sep 10, 2015 12:01 pm Reageer met quote

50plusser.nl schreef:
Webwinkels overtreden massaal de wet
Webwinkels lappen massaal de wettelijke regels die gelden voor het terugsturen van aankopen door consumenten aan hun laars. Dat constateert de Consumentenbond na onderzoek onder tweehonderd webwinkels, waarvan meer dan de helft in de fout ging. De bedrijven betalen vaak te laat of een onjuist bedrag terug aan de klant.
Lees verder op AD.nl

ben ik het niet mee eens, heb tot nu toe geen problemen gehad.
en doe het vaak

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven

Pagina 1 van 1

Plaats reactie