Ook vermeende smokkelaars hebben recht op een eerlijk proces
De stelling van de dag
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

Ook vermeende smokkelaars hebben recht op eerlijk proces
Mee eens
60%
 60%  [ 23 ]
Mee oneens
34%
 34%  [ 13 ]
Geen mening
5%
 5%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 38

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8089
Zo Aug 23, 2015 1:54 pm Reageer met quote

Al die hosanna roepende voorstanders van zomaar neerschieten van vliegtuigjes, die mogelijk verdacht worden van het smokkelen van coca´ne, hebben kennelijk geen flauwe notie van wat een rechtsstaat inhoudt en wat de gevolgen kunnen zijn, om zonder behoorlijke rechtsgang, "Verdachte" vliegtuigjes of mensen uit de lucht te schieten.

Als domheid gaat regeren, berg je dan maar voor al die "Geniale" oplossingen, die deze voorstanders voor ogen hebben Very Happy

Benneke

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27180
Zo Aug 23, 2015 1:58 pm Reageer met quote

Het gaat niet om pepermuntjes, Benneke..

Was de wereld maar zo lief, aardig en vriendelijk...

Juist jij zou toch moeten kunnen weten wat die rotzooi (drugs) kan aanrichten in een gezin...

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Benneke

Superlid
Superlid
Zo Aug 23, 2015 3:15 pm Reageer met quote

libel21 schreef:
Benneke waar het mij om ging is dat er bij die treinterrorist door sommigen uit jullie groep, Nandes, Chess wel makkelijk gezegd wordt, dat ze het ermee eens zijn als die het leven voortijdig zouden verlaten. Wat is het verschil?

Wat betreft notie hebben van wat een rechtstaat inhoudt, Benneke, dat heb ik wel, maar heb het idee dat de rechtstaat het zelf niet meer weet wat Nederland/Europa betreft.

Ten eerste zit ik niet in een "Groep" Libelle, ik ventileer hier mijn eigen mening.
Ik heb nergens gelezen dat er gezegd is dat iemand het er mee eens is, als iemand voortijdig het leven laat.

Jaarlijks komen er ruim 600 mensen om in het verkeer, triest genoeg lijkt mij. Dat kan helaas iedereen overkomen, die aan het verkeer deelneemt, ook zonder dat het slachtoffer daar maar enige schuld aan heeft.
Ook bij een aanslag worden toevallig aanwezige mensen het slachtoffer.

Verkeersongevallen en aanslagen gebeuren nu eenmaal in deze maatschappij.

Het grote verschil met het neerschieten van vermeende smokkelvliegtuigjes is, dat een regering, die de rechtsstaat zou moeten handhaven, op deze wijze de rechtsstaat om zeep helpt.

Benneke

Fyrano

Superlid
Superlid
Antw.: 2063
Zo Aug 23, 2015 3:15 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:

Quote:
Een eerlijk proces is van toepassing op iedereen, in alle gevallen, bij welk vergrijp dan ook.
Op het moment dat je uitzonderingen gaat maken, zelfs al bij een 'vermeend' vergrijp, verval je in barbarij.

Laten we voorop stellen dat die hele drugswereld, incl. de drugbarons, de koeriers, de gebruikers die totaal afzakken in de maatschappij, dat je dat zeker BARBARIJ mag noemen. De schepen, vliegtuigen en passagiers die doorzocht worden op drugs kosten dagelijks kapitalen.
De klinieken met drugsverslaafden, de prostitutie (vaak nog jonge kinderen) die daarmee samenhangt en zo kan ik wel doorgaan.
Dat verkankerd heel wat mensenlevens.
Stel dat er een vliegtuigje ten onrechte naar beneden wordt gehaald, dan nog is het eigen schuld. Vliegtuigen moeten nou eenmaal aan regels voldoen die niet zomaar zijn uitgevonden.
Voor het opsteigen dien je je vlucht bij de autoriteiten in te dienen.
Zij zullen je dan vertellen op welke toegestane hoogte je vlucht dient te geschieden. Een luchtruim heeft strikte regels, wie er mogen overvliegen, waar en wanneer.
Ook bij ongelukken weet men precies welke vlucht, waar hoort te vliegen en hoeveel passagiers er aan boord waren.
Daar komt nog bij dat wij het hebben over een land met de grootste coca´ne uitvoer ter wereld.
Dat betekent dat je coca´ne bij de bron moet aanpakken en voor zover er fouten gemaakt kunnen worden, deze beslissing zoveel andere mensenlevens spaart.

Ik heb gezegd.

Fyrano

Superlid
Superlid
Zo Aug 23, 2015 3:27 pm Reageer met quote

NicolaasP

Je schreef:

Quote:
Flauwekul. Cocaine is niet erger dan alcohol. De meeste cocainegebruikers zullen beter met cocaine om weten te gaan dan de meeste alcohol-gebruikers met alcohol wellicht. Hoeveel gezinnen en levens zijn en worden dagelijks wel niet door alcohol ontwricht.

Als jij beweert dat coca´ne te vergelijken is met alcoholgebruik, geeft dat weer dat je totaal niet weet waar je het over hebt en maar wat onzin uitblaat.
Daarom ga ik hier niet meer verder met jou discusieren, dat vind ik zonde van mijn tijd. Droom maar lekker verder met je vermeende rechtvaardigheid.

Fyrano

Superlid
Superlid
Zo Aug 23, 2015 3:57 pm Reageer met quote

Je vergeet eventjes mee te tellen hoeveel mensen hun levenlang afhankelijk zijn van drugs, de criminaliteit, de drugsmafia in Rusland, Zuid Amerika en delen van Europa, de prostituees die tippelen voor de drugs en zo kan ik wel doorgaan. Alleen kijken naar het aantal doden is geen maatstaf als zou het allemaal wel meevallen. Er zijn nog veel meer levende doden wier leven alleen nog maar bestaat uit: hoe kom ik deze dag weer aan drugs. Ik heb het over de uitbuiting door de grote drugdealers, mafia en drugsbaronnen.

Maar jij telt natuurlijk alleen maar de doden, en dan valt het nog reuze mee.
Voor mij mogen ze deze vliegtuigjes uit de lucht schieten.
(lees hierover een van mijn vorige inzendingen)

Fyrano

Superlid
Superlid
Zo Aug 23, 2015 4:07 pm Reageer met quote

Eigenlijk zouden die landen zoals Peru, Thailand en Venezuela meer steun moeten krijgen van het westen om "de bronnen" te bestrijden.
Er zou dan veel minder rotzooi Europa binnenkomen en dus worden minder jongeren daar dan de dupe van en verdienen we die kosten terug op bestrijding binnen Europa, klinieken, politie etc.

DeBaron

Superlid
Superlid
Antw.: 1801
Zo Aug 23, 2015 7:26 pm Reageer met quote

Quote:
Ook vermeende smokkelaars hebben recht op een eerlijk proces

Dit klopt, kun je niet omheen.
De doodstraf is gelegaliseerde moord verricht op bevel van de rechter.
Het uit de lucht schieten van al of niet vermeende drugsmokkelaars kan in geen enkele rechtsstaat bestaan.
En het risico in koop nemen dat er af en toe een onschuldige naar beneden geschoten wordt?
Het is de gekheid ten top.
Moord in naam van de president.
En dan nog, waar ligt de grens.
Nu zijn het drugsmokkelaars, straks is het een inbreker die zonder pardon neer geschoten mag worden.

Alles wat ik hier schrijf is mijn mening en niet iedereen hoeft het daar mee eens te zijn.
Soms wordt er gekopieerd en geplakt, maar dan is er altijd een bron vermelding.

Benneke

Superlid
Superlid
Zo Aug 23, 2015 7:35 pm Reageer met quote

debelg schreef:
Jan , ga jij soms parij trekken voor drugscriminelen?

Wat een vreemde gevolgtrekkingen kan je maken Belg.
Als je voor de regels van een rechtsstaat bent, trek je partij voor drugscriminelen? Very Happy

Benneke

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Aug 23, 2015 7:37 pm Reageer met quote

DeBaron schreef:
Nu zijn het drugsmokkelaars, straks is het een inbreker die zonder pardon neer geschoten mag worden.

En wat dan nog....

Had ie maar niet moeten inbreken...

Zelfs een inbreker kan meer leed veroorzaken dan dat op het eerste gezicht zou denken.....

Je kan het jammer of erg of wat dan ook vinden, maar met mensen die bewust en opzettelijk anderen leed en verdriet aandoen, enkel om eigen gewin, kan en en wil ik geen consideratie hebben, laat staan medelijden...

Benneke

Superlid
Superlid
Zo Aug 23, 2015 7:53 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
DeBaron schreef:

En wat dan nog....

Had ie maar niet moeten inbreken...

Zelfs een inbreker kan meer leed veroorzaken dan dat op het eerste gezicht zou denken.....

Je kan het jammer of erg of wat dan ook vinden, maar met mensen die bewust en opzettelijk anderen leed en verdriet aandoen, enkel om eigen gewin, kan en en wil ik geen consideratie hebben, laat staan medelijden...

Eigenlijk zou je iedereen die de wet overtreedt maar neer moeten knallen Tympaan, zijn we van al die criminelen af. Daarna natuurlijk de mensen afknallen, die er een heel andere denkwijze op na houden. Tenslotte scheppen die een klimaat waar in de criminaliteit welig kan bloeien Embarassed

Geniaal toch zulke oplossingen, onder andere Pol Pot en Hitler hadden dezelfde geniale oplossingen.

Benneke

Fyrano

Superlid
Superlid
Zo Aug 23, 2015 8:25 pm Reageer met quote

Gek he, we zijn weer op hetzelfde punt aangeland.
Als je dan leest dat een stel inbrekers een paar oude mensen trappen en schoppen om een paar Eurootjes te bemachten of een paar gouden ringen of je leest dat een juwelierszaak al meer dan 20 keer beroofd is en de eigenaar uit veiligheid voor z'n personeel de heleboel maar verkoopt, dan beginnen de zedeprekers gelijk weer over een rechtsstaat te ouwehoeren, i.p.v. op te komen voor de slachtoffers.
In een rechtsstaat hoor je je veilig te kunnen voelen.
De politie komt meestal als de aasgieren zijn gevlogen.
Een heleboel commotie was er toen de juweliersvrouw dat tuig afschoot om haar man te beschermen. N.b. had de familie van dat tuig nog het lef om in hoger beroep te gaan.

Mod..1

Moderator
Moderator
Antw.: 829
Ma Aug 24, 2015 12:26 am Reageer met quote

laatste reeks Off-topic berichten verwijderd.

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Ma Aug 24, 2015 3:12 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Chess schreef:
Tympaan schreef:

Nu weet ik niet hoe onafhankelijk de rechtsgang in Peru is. Maar vaak maken de drugsbaronnen daar de dienst uit. En dan is het maar de vraag wat die rechtsgang dan nog voorstelt....

Je stelt niets te weten over de rechtsgang in Peru. Gevolgd door een, volkomen uit de lucht gegrepen, aanname dat de drugsbaronnen wel de dienst zullen uitmaken bij die rechtsgang.

Het feit dat de gevangenissen in Peru uitpuilen van de veroordeelde drugscriminelen is geen onderbouwing van je aanname. Ergo, het maakt je aanname op zijn minst bijzonder discutabel.

Als jij dan zo geleerd, slim, bijdehand en boven alles verheven bent, vertel dan maar hoe het precies allemaal reilt en zeilt, daar in Peru.

Ik wil je best vertellen wat ik er over weet. Een tijdje geleden was er een uitzending op tv waarin Joran van der Sloot aan het woord kwam vanuit een gevangenis in Peru. In die uitzending werd verteld dat die gevangenis gebouwd was voor 1200 gevangenen (kan ook 1500 zijn geweest) maar dat er inmiddels meer dan 3200 gevangenen zaten. Ik zie dat toch echt als uitpuilen.

Ook was uit de mond van Joran op te tekenen dat de meeste gevangenen daar zaten wegens drugscriminaliteit.

Daarnaast kom jij met de aanname dat de drugscriminelen wel de dienst zullen uitmaken bij de rechtspraak in Peru. Als ik daar wat kanttekeningen bij zet dan is het vervolgens aan mij om te bewijzen dat jouw aanname geen hout snijdt ? Dat lijkt me toch een beetje vreemd. Vindt je dat zelf ook niet een beetje merkwaardig?

Dat, na jouw berichtje richting mij, de roeptoeters weer worden geactiveerd vind ik wel grappig. Ik krijg ook vaak een glimlach als mijn kleinkind van 12 iets doms en ondoordachtst roept maar voor hem is er nog hoop, die gaat nog volwassen worden.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Laatst aangepast door Chess.1 op Ma Aug 24, 2015 6:07 am, in totaal 2 keer bewerkt

Chess.1

Superlid
Superlid
Ma Aug 24, 2015 3:45 am Reageer met quote

libel21 schreef:
Chess, in die uitpuilende gevangenissen, zitten de "kleintjes". De grote vissen zwemmen nog steeds vrij rond.

Ben ik helemaal met je eens maar denk je nu echt dat de grote jongens in die vliegtuigen gaan vliegen ?

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4223
Ma Aug 24, 2015 4:42 pm Reageer met quote

Het is toch zo: Sta of ik schiet, eerst waarschuwingsschot dan gericht schieten werd ons geleerd toen ik in 1953 in opleiding was als Dpl sld.
Maar er werd bij gezegd voor je eigen veiligheid zou ik de volgorde van schieten andersom doen.
Hij zij die illegaal de grens over gaan met smokkelwaar afschieten.
En iemand die zegt je mag een ander zijn leven niet nemen anders ben je crimineel wie bepaald dat eigenlijk staat dat ergens geschreven door de een of ander geitenwollensokken klojo??

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Aug 24, 2015 7:24 pm Reageer met quote

jalis schreef:

..En iemand die zegt je mag een ander zijn leven niet nemen anders ben je crimineel wie bepaald dat eigenlijk staat dat ergens geschreven door de een of ander geitenwollensokken klojo??

Ik denk het wel...

Maar als ik in de situatie verkeer van; jij of ik, en ik krijg de kans, dat ik dan geen moment zal twijfelen....

Dan maar een crimineel volgens die geitenwollensokkenklojo...

Very Happy

Chess.1

Superlid
Superlid
Ma Aug 24, 2015 7:32 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Maar als ik in de situatie verkeer van; jij of ik, en ik krijg de kans, dat ik dan geen moment zal twijfelen....

En nu wil je iedereen wijsmaken dat jij nog nooit van noodweer of noodweerexces gehoord hebt? Ik geloof dat niet, ik zie het meer als een poging om .............. Ach, laat maar.

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Aug 24, 2015 7:43 pm Reageer met quote

Chess schreef:
Tympaan schreef:

En nu wil je iedereen wijsmaken dat jij nog nooit van noodweer of noodweerexces gehoord hebt? Ik geloof dat niet, ik zie het meer als een poging om .............. Ach, laat maar.

Sorry dat ik je heb laten schrikken, Chess...

Ga maar weer gewoon verder met wat je aan het doen was....

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Aug 24, 2015 7:46 pm Reageer met quote

JanRutgers schreef:
Ach gut, het zijn allemaal van die stoere jongens, met de pratert, maar in werkelijkheid . . . . . . . . . . allemaal dom gelul.
Laat mij dan maar een geitenwollensokkenklojo zijn, ik heb me daar tot nu toe uitstekend mee weten te redden.

Jij zal wel de andere wang toekeren...

Op een of andere manier geloof ik daar niets van als het puntje bij paaltje komt...

Pagina 3 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie