Ook vermeende smokkelaars hebben recht op een eerlijk proces
De stelling van de dag
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

Ook vermeende smokkelaars hebben recht op eerlijk proces
Mee eens
60%
 60%  [ 23 ]
Mee oneens
34%
 34%  [ 13 ]
Geen mening
5%
 5%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 38

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Za Aug 22, 2015 3:30 pm Reageer met quote

Fyrano , je hebt weer helemaal gelijk. Laughing
ze willen het weer veranderen.

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Fyrano

Superlid
Superlid
Antw.: 2063
Za Aug 22, 2015 3:46 pm Reageer met quote

Keesvi

Blijkbaar is goed lezen niet jouw sterkste kant en kom je met:

Quote:
Zullen we het gezien die titel dan maar over mensensmokkelaars hebben? Zijn we meteen weer bij jouw favoriete onderwerp aangeland; asielzoekers.

Echter de mod schreef:

Quote:
Vr Aug 21, 2015 9:16 am Reageer met quote

Peru stemt voor neerhalen drugsvliegtuigen
Peru wil verdachte vliegtuigjes die worden gebruikt voor drugssmokkel uit de lucht schieten. Het Congres van Peru stemde donderdag unaniem voor een wet waarin staat dat legervliegtuigen illegale toestellen mogen neerhalen.
Lees het volledige verhaal op Parool.nl

De vraag is natuurlijk of de vermeende smokkelaars zomaar mogen worden omgebracht. Het is lik op stuk beleid waar veel mensen achter staat. Maar heeft niet iedereen in een democratie recht op een eerlijk proces?

Ik weet dat je hobby asielzoekers knuffelen is, maar nu mag je ze van mij ergens in steken waar het behoorlijk donker is.

ElviraBosvelt

Stamgast
Stamgast
Antw.: 124
Za Aug 22, 2015 4:14 pm Reageer met quote

Als ik iedereen zou `afknallen`...dat zou van mij een moordenares maken! Rolling Eyes

Het is wat het is..
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Fyrano

Superlid
Superlid
Za Aug 22, 2015 4:18 pm Reageer met quote

Elvira-sFotografie

Je schreef:
Quote:
Als ik iedereen zou `afknallen`...dat zou van mij een moordenares maken!

Leg eens uit, wie beweert dat, "iedereen afknallen".

debelg

Superlid
Superlid
Za Aug 22, 2015 4:19 pm Reageer met quote

Zolang het drugscriminelen zijn niet, dan ben jij een heldin.

japans gezegde

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Za Aug 22, 2015 5:35 pm Reageer met quote

Gezien de (voorlopige) uitslag van de stemming in dit topic is de meerderheid van de mensen op dit forum vóór de afschaffing van de rechtsstaat.

Elke peruaanse rechter zal de beslissing van het parlement beoordelen als een onrechtmatige daad dus de rechtelijke macht zullen ze ook af moeten schaffen.

Wettig en overtuigend bewijs is niet langer nodig, slecht een vermoeden is voortaan voldoende voor een veroordeling.

Daarnaast is het natuurlijk een illusie om te veronderstellen dat vliegtuigen die drugs vervoeren zich zomaar uit de lucht zullen laten schieten. Deze vliegtuigen gaan ze natuurlijk uitrusten met "air to air" raketten en ook al schieten ze negen van de tien keer mis, de tiende keer halen ze dan wel een F16 neer (of welk toestel de peruaanse luchtmacht dan ook mag vliegen).

En zal het bij vliegtuigen blijven of gaan ze straks ook verdachte vaartuigen tot zinken brengen en verdachte voertuigen preventief met kogels doorzeven ?

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15722
Za Aug 22, 2015 6:29 pm Reageer met quote

Fyrano schreef:
Ik weet dat je hobby asielzoekers knuffelen is, maar nu mag je ze van mij ergens in steken waar het behoorlijk donker is.
Je kunt me de bout hachelen. Dan zit je weer met diezelfde asielzoekers in je maag.

Ik had het conform het topic over smokkelaars, mensen-, drugs-, drank-, tabak- of anderszins maakt niet zo gek veel uit voor de vraag of ze recht hebben op een eerlijk proces. Vind ik. Dat verschil wensen sommigen wel te maken. Punt is dat je schuld pas kunt aantonen na een onderzoek conform normen die in een rechtsstaat gebruikelijk zijn. Anders is er sprake van standrecht, oftewel willekeur wat betreft leven en dood.

Fyrano

Superlid
Superlid
Za Aug 22, 2015 6:48 pm Reageer met quote

Een eerlijke rechtsgang is in de praktijk onmogelijk.
Het zijn kleine drugsvliegtuigen, zoals b.v. een Chessna, die onder de radar vliegen.
Bovendien zou je dan continue en overal F16 's moeten laten rondvliegen in dat hele grote Peru.
Het neerschieten van zo'n drugstoestel is al een toevalstreffer.
Deze drugsbarons zijn natuurlijk niet gek en laten de vliegtuigen op lage hoogte in onherbergzame gebieden vliegen.
1 en 1 = 2, zie je er een en wil hij zich niet bekend maken, en heb je een raket, SCHIETEN!
Weer zo'n lading drugs naar de gallemiezen incl. de koerier.
Nog beter is natuurlijk de bron opsporen en die drugsbaron's afschieten.

Fyrano

Superlid
Superlid
Za Aug 22, 2015 6:55 pm Reageer met quote

Keesvi

Jij dacht natuurlijk dat deze drugskoerier/piloot met een grote Boeiing 747 kwam overvliegen in Peru?
En dan riepen ze over de radio: Boehh
De piloot zou schrikken en onmiddellijk op het dichtstbijzijnde vliegveld landen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Aug 22, 2015 7:28 pm Reageer met quote

Fyrano schreef:
Bovendien zou je dan continue en overal F16 's moeten laten rondvliegen in dat hele grote Peru.
Het neerschieten van zo'n drugstoestel is al een toevalstreffer.
Mooi dat je terugkeert naar het topic. Wat schiet je op met zo'n enkele toevalstreffer? Die smokkelaars weten heus wel dat ze een zeker risico lopen en als dat niet dramatisch vergroot wordt geloof ik niet dat het ook maar iets aan het probleem verandert. En ik heb het ook niet zo op 'oplossingen' die vliegtuigjes met zendelingen, missionarissen en vliegende dokters naar de eeuwige jachtvelden helpen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30178
Za Aug 22, 2015 7:45 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

...Ik had het conform het topic over smokkelaars, mensen-, drugs-, drank-, tabak- of anderszins maakt niet zo gek veel uit voor de vraag of ze recht hebben op een eerlijk proces. Vind ik. Dat verschil wensen sommigen wel te maken. Punt is dat je schuld pas kunt aantonen na een onderzoek conform normen die in een rechtsstaat gebruikelijk zijn. Anders is er sprake van standrecht, oftewel willekeur wat betreft leven en dood.

Ik vind er toch wel een verschil tussen tabak en drank en wat men als echte drugs beschouwt..
De eerste twee zijn legaal te koop dan heb je met een andere situatie te maken dan met de illegale handel met de 'echte' drugs, met alle geweld van gangsterbenden en alles wat daar zo bij hoort. En alle ellende die het bij de gebruikers veroorzaakt...

Nu weet ik niet hoe onafhankelijk de rechtsgang in Peru is. Maar vaak maken de drugsbaronnen daar de dienst uit. En dan is het maar de vraag wat die rechtsgang dan nog voorstelt....

Faber quisque fortunae suae

Fyrano

Superlid
Superlid
Za Aug 22, 2015 7:59 pm Reageer met quote

Keesvi

Jij schreef:

Quote:
En ik heb het ook niet zo op 'oplossingen' die vliegtuigjes met zendelingen, missionarissen en vliegende dokters naar de eeuwige jachtvelden helpen.

Ik denk dat een vliegtuigje met zendelingen, missionarissen of vliegende dokters zich wel aan de vliegregels zullen houden en vooraf hun vlucht indienen bij de autoriteiten. Het is gebruikelijk dat een vliegtuig tussentijds kontakt heeft met de dichtstbijzijnde vliegtoren en wordt aangeroepen om zich te melden. Hij zal dan zijn vliegschema doorgeven.
Het lijkt mij onmogelijk dat een raket op een dergelijk toestel afgevuurd zal worden.
Drugstoestellen willen niet gezien worden en zullen zich nooit bekend maken en er als een haas vandoor gaan.
Peru is niet te vergelijken met Nederland, er heerst daar wanorde en chaos. De drugsbendes zijn daar zwaar bewapend en zullen zich rot lachen om jouw eerlijke rechtsgang. Daar geldt het recht van de sterkste.
Ook in Nederland zeggen ze nu:
De criminelen zijn tot de tanden bewapend (o.a. met kalasnikovs), nu nog de politie bewapenen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Aug 22, 2015 8:05 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
De eerste twee zijn legaal te koop dan heb je met een andere situatie te maken dan met de illegale handel met de 'echte' drugs, met alle geweld van gangsterbenden en alles wat daar zo bij hoort. En alle ellende die het bij de gebruikers veroorzaakt...
Dus gaat het om oorzaak en gevolg van een politieke keuze.
Quote:
Nu weet ik niet hoe onafhankelijk de rechtsgang in Peru is. Maar vaak maken de drugsbaronnen daar de dienst uit. En dan is het maar de vraag wat die rechtsgang dan nog voorstelt....
Hoe dan ook lijkt mij het zomaar neerschieten van vliegtuigjes willekeur, eigenrichting, aantasting van de rechtstaat.

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Za Aug 22, 2015 8:24 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Je stelt niets te weten over de rechtsgang in Peru. Gevolgd door een, volkomen uit de lucht gegrepen, aanname dat de drugsbaronnen wel de dienst zullen uitmaken bij die rechtsgang.

Het feit dat de gevangenissen in Peru uitpuilen van de veroordeelde drugscriminelen is geen onderbouwing van je aanname. Ergo, het maakt je aanname op zijn minst bijzonder discutabel.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Fyrano

Superlid
Superlid
Za Aug 22, 2015 9:32 pm Reageer met quote

Quote:
Nieuwsbron: NOS

Het Peruaanse leger mag in de toekomst drugsvliegtuigjes uit de lucht schieten. Het Congres in Lima heeft unaniem een wet daartoe aangenomen. Met de maatregel moet de uitvoer van cocaïne naar het buurland Bolivia worden teruggedrongen. Volgens de politie wordt dagelijks een ton van de witte drug naar Bolivia gevlogen.
Peru is sinds 2012 de grootste cocaïneproducent ter wereld. Alleen al in de laatste drie maanden zijn meer dan 200 drugsvluchten geregistreerd.

Radar
President Humala, beloofde bij zijn aantreden in 2011 de drugshandel aan te pakken.
Critici zeggen dat hij tot nu toe te weinig heeft gedaan.
Zo liet hij pas in juni een radarsysteem voor drugsvliegtuigjes installeren. 

Dweilen met de kraan open.

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Aug 23, 2015 9:52 am Reageer met quote

Chess schreef:
Tympaan schreef:

Je stelt niets te weten over de rechtsgang in Peru. Gevolgd door een, volkomen uit de lucht gegrepen, aanname dat de drugsbaronnen wel de dienst zullen uitmaken bij die rechtsgang.

Het feit dat de gevangenissen in Peru uitpuilen van de veroordeelde drugscriminelen is geen onderbouwing van je aanname. Ergo, het maakt je aanname op zijn minst bijzonder discutabel.

Als jij dan zo geleerd, slim, bijdehand en boven alles verheven bent, vertel dan maar hoe het precies allemaal reilt en zeilt, daar in Peru.

Daar hebben we meer aan dan aan zo'n slappe flauwekul opmerking die je eerder van een opstandige puber zou verwachten....

debelg

Superlid
Superlid
Zo Aug 23, 2015 9:57 am Reageer met quote

als je de verschillende topics na leest dan kom je inderdaad tot die conclusie,tympaan
hij mag wel iedereen kleineren ,afkraken en zich beter voelen dan de rest.
hij denkt alles te weten ,maar reageert als een onvolgroeide puber die nog drijfnat is achter zijn oren.

japans gezegde

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Aug 23, 2015 12:08 pm Reageer met quote

Ik gaf hem nog het voordeel van de twijfel.
Maar aangezien ik nog steeds geen behoorlijk antwoord gekregen heb.....

debelg

Superlid
Superlid
Zo Aug 23, 2015 12:45 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Ik gaf hem nog het voordeel van de twijfel.
Maar aangezien ik nog steeds geen behoorlijk antwoord gekregen heb.....

dat zal je niet krijgen denk ik,want hij is door jou opmerking
aardig op z`n p.. getrapt., en in zijn hoogmoed aangetast.

japans gezegde

Rianne43.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1340
Zo Aug 23, 2015 12:58 pm Reageer met quote

Ik vraag me af wie er nog recht kan spreken in de toekomst met zoveel criminelen , er blijft geen fatsoendelijk mens meer over.
Het is één corrupte boel van rechters tot agenten en mensen die het geld beheren.

Mijn voorstel is:
Gooi de gevangenissen open (over de hele wereld) en laat de natuur z'n gang gaan Very Happy

Iedereen kan dan het geld halen waar het onterecht wordt vastgehouden.
Hoeveel mensen zitten niet onschuldig in de gevangenissen en hoeveel lopen er niet met de borst vooruit, vrij rond die afschuwelijke misdaden op hun geweten hebben.

Pagina 2 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie