Nederland moet accijns op brandstof verlagen
De stelling van de dag
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

Mee eens
74%
 74%  [ 20 ]
Mee oneens
25%
 25%  [ 7 ]
Geen mening
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 27

Pluk.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4438
Vr Aug 21, 2015 9:42 am Reageer met quote

handyman schreef:
Mag/kan ik schrijven wat en hoe ik het wil......?

Of is er een "straat-correctie" aanwezig.......?

Touché !

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Mod..1

Moderator
Moderator
Antw.: 829
Vr Aug 21, 2015 1:26 pm Reageer met quote

aantal berichten verwijderd.

On-topic verder reageren

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Vr Aug 21, 2015 3:35 pm Reageer met quote

HeART schreef:

Dat is hier uberhaubt op antwoord maar okee.
Ik ken mensen die een kleine auto hebben en heel veel kilometers rijden en ik ken mensen met grote bakken die amper een kilometer rijden, maar alleen voor hun ego en het showen van "Kijk mij een grote auto hebben." Punt.

Ik zei over het algemeen wat zoveel betekent als bijna iedereen.maar niet iedereen.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

nandes

Superlid
Superlid
Za Aug 22, 2015 1:23 am Reageer met quote

Oke, ik blijf erbij dat, als je de belasting op brandstof verlaagd, je het benodigde geld ergens anders vandaan moet halen.

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Za Aug 22, 2015 2:22 am Reageer met quote

Het afgelopen jaar is de prijs van een vat olie (Brend olie) gedaald van 60 dollar per vat naar 40 dollar per vat, maar aan de pomp merken we daar verdomd weinig van. We worden dus gewoon belazerd want als straks de prijs van 40 dollar naar 50 dollar gaat dan stijgen de prijzen aan de pomp wel weer onder het, manipulatieve, argument dat de prijzen gestegen zijn.

De wegenbelasting is natuurlijk een nog meer ridicule belasting. Ik moet voor elke auto die ik bezit wegenbelasting betalen hoewel al die auto's, op eigen terrein, in een garage staan. Aangezien ik alleenstaand ben kan ik nooit met meer dan een auto op de openbare weg rijden. Ook voor auto's van mij die in geen jaren op de openbare weg zijn geweest mag, nee moet, ik elke maand wegenbelasting betalen. Volkomen ridicuul.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Fyrano

Superlid
Superlid
Antw.: 2063
Za Aug 22, 2015 2:27 am Reageer met quote

Belg

Ik tankte vandaag op weg naar Nederland, voor de grens (dus nog in Duitsland) nog even dieselolie voor Euro 1,059.

Volgens mij kan Nederland dat ook, maar het is net als dat kwartje van minister Kok, we kunnen fluiten.Het gaat al enige tijd goed met de economie in Nederland, dus zou je verwachten dat de Btw-verhoging naar 21% weer teruggedraaid wordt naar 19%, maar neen hoor!
Duitsland heeft nooit z'n BTW verhoogd en is nog steeds 19%.

nandes

Superlid
Superlid
Za Aug 22, 2015 8:13 am Reageer met quote

Fyrano schreef:
Belg

Ik tankte vandaag op weg naar Nederland, voor de grens (dus nog in Duitsland) nog even dieselolie voor Euro 1,059.

Volgens mij kan Nederland dat ook, maar het is net als dat kwartje van minister Kok, we kunnen fluiten.Het gaat al enige tijd goed met de economie in Nederland, dus zou je verwachten dat de Btw-verhoging naar 21% weer teruggedraaid wordt naar 19%, maar neen hoor!
Duitsland heeft nooit z'n BTW verhoogd en is nog steeds 19%.

altijd even onderbouwen.

taxel.nl zegt;

Tabel overzicht Duitse BTW tarieven
Ingangsdatum Percentage laag/ hoog
1 januari 1968 5% / 10%
1 juli 1968 5,5% / 11%
1 januari 1978 6% / 12%
1 juli 1979 6,5% / 13%
1 juli 1983 7% / 14%
1 januari 1993 7% / 15%
1 april 1998 7% / 16%
1 januari 2007 7% / 19%

het lage btw tarief is voor basisbehoeften

het lage btw tarief in Nederland is 6 %

Mod..1

Moderator
Moderator
Antw.: 829
Za Aug 22, 2015 4:33 pm Reageer met quote

Topic weer opgeschoond. Totaal zijn er 40 off-topic reacties verwijderd, en een paar berichten ingekort (off-topic gedeelte eruit verwijderd).
De uit het topic verwijderde berichten staan nu op een plaats waar ik ze nog even rustig kan bekijken.

Ik ben er bepaald niet tevreden mee dat na mijn vorige verzoek om on-topic te blijven, toch zo'n vloed aan discussie ondermijnende off-topic berichten werd geplaatst.

Het topic gaat nu weer open, maar alleen voor leden die over het onderwerp willen schrijven. over de brandstof accijns.

Fyrano

Superlid
Superlid
Za Aug 22, 2015 10:15 pm Reageer met quote

Nieuwste brandstof prijzen in Duitsland:

https://www.2germany.eu/nl-result-26871.html

Nandes

Volgens mij is de naam van de topic:

Zoals je ziet gaan hier de brandstofprijzen alleen maar naar beneden.

nandes

Superlid
Superlid
Zo Aug 23, 2015 12:02 am Reageer met quote

Fyrano schreef:

Nandes

Ik zie een opsomming van zo'n 14000 tankstations met hun brandstofprijzen, niet dat deze dalende of stijgende is.
je kan er van uitgaan dat deze op dit moment dalende is, net zoals in Nederland.
De benzineprijs in Duitsland is lager en is die al heel lang.

Ik heb hier al eerder aangehaald dat als de Nederlandse staat de accijns op brandstof verlaagd zij andere belastingen zal willen/moeten verhogen om haar boekhouding sluitend te krijgen.

Ik heb het lijstje geplaatst als reaktie op jou stelling dat de btw in Duitsland nooit omhoog gaat, uit mijn lijstje blijkt dat je ernaast zit, en ook in Duitsland de btw al flink gestegen is, maar ook dat de btw op de basisbehoefte's in Duitsland zo'n 14 % hoger is.

Chess.1

Superlid
Superlid
Zo Aug 23, 2015 12:29 am Reageer met quote

TheDon schreef:

Auto's die jaren in de garage staan en niet gebruikt worden, kan je schorsen en hoef je dus geen belasting meer over te betalen.

Aan een auto schorsen zitten een hoop haken en ogen. Ik zal daar verder hier niet over gaan uitweiden want dat zou toch wel off-topic zijn.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Chess.1

Superlid
Superlid
Zo Aug 23, 2015 12:50 am Reageer met quote

TheDon, jaren geleden heb ik me daar eens in verdiept en toen bleek het behoorlijk ingewikkeld te zijn maar wellicht is het inmiddels wat simpeler geworden. Ik zal er weer eens naar gaan kijken.

Ashemme

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 50
Zo Aug 23, 2015 1:02 am Reageer met quote

nandes schreef:
Fyrano schreef:

Nandes

Ik zie een opsomming van zo'n 14000 tankstations met hun brandstofprijzen, niet dat deze dalende of stijgende is.
je kan er van uitgaan dat deze op dit moment dalende is, net zoals in Nederland.

Ik heb hier al eerder aangehaald dat als de Nederlandse staat de accijns op brandstof verlaagd zij andere belastingen zal willen/moeten verhogen om haar boekhouding sluitend te krijgen.

Ik heb het lijstje geplaatst als reaktie op jou stelling dat de btw in Duitsland nooit omhoog gaat, uit mijn lijstje blijkt dat je ernaast zit, en ook in Duitsland de btw al flink gestegen is, maar ook dat de btw op de basisbehoefte's in Duitsland zo'n 14 % hoger is.

Vr Groet Har
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Fyrano

Superlid
Superlid
Zo Aug 23, 2015 1:24 am Reageer met quote

Nandes

Je schreef:
Quote:

Je kletst weer onzin, Nederland was voor de laatste brandstofverhoging het goedkoopst met de dieselolie. Toen die prijs plotsklaps aanmerkelijk steeg, hebben alle tankstations in de grensstreek daar tegen geprotesteerd, het is zelfs op TV geweest.
Wat heeft het kabinet daardoor bereikt, de grote transporteurs laten hun chauffeurs in het buitenland tanken.
Deze brandstofverhoging betalen we allemaal 2x aan mee:
Als we onze eigen tank volgooien 2. De dieselolieverhoging wordt gewoon doorberekend op de consumentenprijzen in de supermarkt, waardoor mensen die het toch al moeilijk hebben, zoals jij, maar plofkip moeten eten.

Quote:

Dat lijstje zegt helemaal niets, het gaat er uiteindelijk om wat aan het einde door de consument moet worden betaald.
Wij, die in Duitsland wonen en zo nu en dan in Nederland alleen de koffie kopen, zien duidelijke verschillen. B.v. groente, vlees en vis zijn in Duitsland veel goedkoper en zo zou ik nog veel meer zaken kunnen opnoemen.
Wij zijn de mensen die er dagelijks mee te maken krijgen, maar jij denkt alles beter te weten.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Zo Aug 23, 2015 4:03 am Reageer met quote

Quote:

Waarom?

nandes

Superlid
Superlid
Zo Aug 23, 2015 8:27 am Reageer met quote

Fyrano schreef:
Nandes

Je schreef:
Quote:

Je kletst weer onzin, Nederland was voor de laatste brandstofverhoging het goedkoopst met de dieselolie. Toen die prijs plotsklaps aanmerkelijk steeg, hebben alle tankstations in de grensstreek daar tegen geprotesteerd, het is zelfs op TV geweest.

Nu kun je wel weer zeggen dat ik onzin klets, maar ik heb het duidelijk over benzine in mijn posting

Quote:

Dat lijstje zegt helemaal niets, het gaat er uiteindelijk om wat aan het einde door de consument moet worden betaald.
maar jij denkt alles beter te weten.

Inderdaad er zijn een flink aantal zaken goedkoper in Duitsland, maar jou stelligheid dat Duitsland de btw nooit verhoogd klopt niet en dat heb ik je middels dat lijstje laten zien.
En ik denk niet alles beter te weten

Smile

Pluk.1

Superlid
Superlid
Zo Aug 23, 2015 10:23 am Reageer met quote

Quote:
Ook voor auto's van mij die in geen jaren op de openbare weg
zijn geweest mag, nee moet, ik elke maand wegenbelasting betalen.

Very Happy Zo erg is het nu ook weer niet hoor ...
Je kunt het kenteken van een voertuig (tijdelijk) schorsen.

Lees hiertoe ook
https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Tijdelijk-niet-gebruiken-.aspx

(Denk b.v. aan de camper of oldtimer die maar een klein gedeelte
van het jaar op de openbare weg komen. Indien er niet geschorst zou
kunnen worden in NL, blijft er naar mijn mening van deze hobby's
heel weinig over ...)

Fyrano

Superlid
Superlid
Zo Aug 23, 2015 11:09 am Reageer met quote

Pluk

Je schreef:

Quote:
(Denk b.v. aan de camper of oldtimer die maar een klein gedeelte
van het jaar op de openbare weg komen. Indien er niet geschorst zou
kunnen worden in NL, blijft er naar mijn mening van deze hobby's
heel weinig over ...)

Vroeger hadden campers een 60 dagenkaart. Je moest dan zelf bijhouden wanneer je met deze camper had gereden.

Daarna hebben ze deze regeling veranderd. Je betaald nu 25% van de wegenbelasting die je normaal per jaar zou moeten betalen.
Het voordeel van deze regeling is dat je nu het gehele jaar mag rijden met deze camper. Vooral gepensioneerden met veel vrije tijd profiteren van deze regeling.

Fyrano

Superlid
Superlid
Zo Aug 23, 2015 11:23 am Reageer met quote

Nandes

Je schreef:

Quote:
Inderdaad er zijn een flink aantal zaken goedkoper in Duitsland, maar jou stelligheid dat Duitsland de btw nooit verhoogd klopt niet en dat heb ik je middels dat lijstje laten zien.
En ik denk niet alles beter te weten

Je kan je best blijven doen met al jou inzendingen over de BTW in Nederland, maar heeft totaal niets te maken met wat ik schreef.

Ik zal het je nog een keer uitleggen:
De laatste Btw-verhoging van 19 naar 21% kwam door de slechte economie in Nederland. Nu het weer beter gaat volgens Rutte en hij z.g. kadootjes aan het uitdelen is, mag je verwachten dat deze Btw-verhoging zal worden teruggedraaid. Het is net als het kwartje van Kok, die is ook nooit teruggedraaid.

Dat de ouderen worden gecompenseerd is ook een sigaar uit eigen doos.
Deze groep heeft de laatste jaren behoorlijk moeten inleveren, nu zegt Rutte dat alleen dat verschil zal worden gecompenseerd, maar ze zullen er niet op vooruit gaan.

Zowel de VVD als de Pv/dA zullen de komende tijd weer een toneelstukje opvoeren naar de kiezer om bij de verkiezingen weer met allerlei onzinverhalen te kunnen komen.

Over prijzen, dien je alleen te kijken naar wat je uiteindelijk zal moeten betalen, net zo als kopen op het internet.
De ene lijkt goedkoper, maar vraagt veel meer verzendkosten dan de ander. Ik wil altijd weten wat het me uiteindelijk gaat kosten.

Pluk.1

Superlid
Superlid
Zo Aug 23, 2015 12:30 pm Reageer met quote

Fyrano schreef:
Je betaald nu 25% van de wegenbelasting die je
normaal per jaar zou moeten betalen.
Het voordeel van deze regeling is dat je nu het gehele jaar mag rijden
met deze camper. Vooral gepensioneerden met veel vrije tijd profiteren
van deze regeling.

Het is de ouderen van harte gegund Very Happy

Iemand legt hier overigens een bedroevend verband met de economische
vluchteling. Ik weet niet hoe men mij betiteld, maar ik tank wekelijks
met plezier in Duitsland en doe daar met even zoveel plezier al mijn
boodschappen.

TOLL !!

Laatst aangepast door Pluk.1 op Zo Aug 23, 2015 12:34 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie