Nederland moet accijns op brandstof verlagen
De stelling van de dag
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende Plaats reactie


Nederland moet accijns op brandstof verlagen
Mee eens
74%
 74%  [ 20 ]
Mee oneens
25%
 25%  [ 7 ]
Geen mening
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 27


50plusser.nl



Administrator
Administrator
Lid sinds: 11-12-2005
Antw.: 3236
Do Aug 20, 2015 12:05 pm Reageer met quote

Nederland heeft duurste benzine van Europa
Wie met de auto een rondrit door een Europees land wil maken, doet er verstandig aan om in Rusland te gaan toeren. Een liter euro 95 kost daar 58 cent en diesel is nog eens 2 cent goedkoper. Nederland kent het hoogste tarief voor de benzine, met gemiddeld 1,72 voor euro 95 en zelfs 1,79 voor euro 98.
Lees het volledige verhaal op Metro.nl

Zie ook de ANWB brandstofprijzentabel voor Europa


Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage


Advertentie











debelg



Superlid
Superlid
Lid sinds: 12-9-2012
Antw.: 9687
Do Aug 20, 2015 12:22 pm Reageer met quote

vorige week in duitsland geweest ,daar betaalde ik maar 1.40 voor de gewone benzine .hier stond de prijs toen op 1,66.
maar bij duitsland zit ook nog zoiets inbegrepen als wegenbelasting.
hier is dat nog eens extra .
al vele weken is de olieprijs ontzettend laag ,maar de prijzen blijven onveranderd.
winst ,dikke winst voor de oliemagnaten



sterven is het toetje van het leven
japans gezegde
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


Chess.1



Superlid
Superlid
Lid sinds: 17-4-2008
Antw.: 3823
Do Aug 20, 2015 12:34 pm Reageer met quote

debelg schreef:

winst ,dikke winst voor de oliemagnaten


Volkomen onzin weer eens.

De brandstofprijs in nederland is als volgt opgebouwd:

Opbouw benzineprijs

BTW: 17%
Accijns: 43%
Marge: 11%
Productie: 29%

Productieprijs
De productieprijs wordt bepaald door de inkoopprijs van olie, plus de raffinagekosten voor de productie van olie tot brandstof. Dit onderdeel wisselt dagelijks door de olieprijs en de raffinagecapaciteit.

Margetraject
Het margetraject wordt uitgesplitst in vier onderdelen:
Marge tankstation exploitant
Marge oliemaatschappij
Distributiekosten
Marketingkosten

De tankstation exploitant krijgt een vaste marge en profiteert niet mee van de prijsstijgingen. Tankstations die brandstoffen goedkoper aanbieden, betalen dat uit de eigen vaste marge.

Dikke winst dus voor de nederlandse overheid.



Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


Fyrano



Superlid
Superlid
Lid sinds: 20-5-2015
Antw.: 2063
Do Aug 20, 2015 1:11 pm Reageer met quote

Hai Belg

Je schreef:

Do Aug 20, 2015 10:22 am Reageer met quote


Quote:
vorige week in duitsland geweest ,daar betaalde ik maar 1.40 voor de gewone benzine .hier stond de prijs toen op 1,66.
maar bij duitsland zit ook nog zoiets inbegrepen als wegenbelasting.
hier is dat nog eens extra .
al vele weken is de olieprijs ontzettend laag ,maar de prijzen blijven onveranderd.


Nederland was altijd het land waar de dieselprijs lager was dan in Duitsland. Maar de wegenbelasting was altijd enorm hoog voor particulieren en daardoor konden alleen bedrijven met dat lage tarief aan wegenbelasting in dergelijke bedrijfsauto's rijden. .

Nu kun je de dieselolie en benzine beter in Duitsland tanken.
Ondanks dat de dieselolie in Nederland zo omhoog is gegaan is de wegenbelasting niet verlaagd??? Vele bedrijven tanken nu in het buitenland.

Ik betaalde eergisteren vlakbij waar ik woon, aan de pomp voor dieselolie Euro 1,109 p/ltr. En dan te bedenken dat ik in een Mercedes diesel rij, waar ik aan wegenbelasting Euro 228,00 p/jaar voor betaal.

Nederland is momenteel het land met de hoogste belastingdruk.


Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


Chess.1



Superlid
Superlid
Lid sinds: 17-4-2008
Antw.: 3823
Do Aug 20, 2015 1:28 pm Reageer met quote

Fyrano schreef:

Maar de wegenbelasting was altijd enorm hoog voor particulieren en daardoor konden alleen bedrijven met dat lage tarief aan wegenbelasting in dergelijke bedrijfsauto's rijden. .


Volkomen onzin.


Wegenbelasting (ook wel: motorrijtuigenbelasting) is verplicht voor elke auto. Het tarief is vastgesteld door overheid en provincie (d.m.v. de provinciale opcenten).

Hoeveel wegenbelasting je verschuldigd bent is afhankelijk van een aantal factoren. Zo zijn van belang:

Het soort voertuig
Het gewicht van het voertuig
De provincie waarin je woont
Het soort brandstof

Of een voertuig particulier of zakelijk wordt gereden is voor de wegenbelasting niet relevant.



Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


Chess.1



Superlid
Superlid
Lid sinds: 17-4-2008
Antw.: 3823
Do Aug 20, 2015 1:45 pm Reageer met quote

Je hebt helemaal gelijk Jan. Zo zie je maar weer, zelfs ik kan me wel eens vergissen :

Quote:
Als u een particulier bent, betaalt u meestal het tarief voor particulieren. Daarnaast is er een lager tarief voor een bestelauto die is ingericht voor vervoer van een gehandicapte, en een lager tarief voor ondernemers.


Voor een personenauto gaat bovenstaand verhaaltje natuurlijk niet op.



Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


nandes



Superlid
Superlid
Lid sinds: 2-12-2007
Antw.: 8433
Do Aug 20, 2015 6:14 pm Reageer met quote

Ik denk dat het allemaal niet zoveel uitmaakt, betaal je vd ene belasting minder dan betaal je op het andere weer meer.

een Land heeft het belastinggeld nodig om het te kunnen moeten uitgeven, dus weet je de uitgaven te beperken dan zal de belastingdruk minder worden.

wij betalen veel wegen belasting of houderschapsbelasting daar heb je dan ook één vd beste wegennetten van europa voor.



Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


blieb.1



Stamgast
Stamgast
Lid sinds: 29-12-2012
Antw.: 889
Do Aug 20, 2015 7:59 pm Reageer met quote

Eigenlijk moet het gebruik van fossiele brandstoffen voor 2050 uitgefaseerd worden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


Pluk.1



Superlid
Superlid
Lid sinds: 25-1-2008
Antw.: 4438
Do Aug 20, 2015 8:38 pm Reageer met quote

Quote:
Frankrijk E95 1,42 98 1,49 en diesel 1,23


Dus via Luxemburg naar de vakantie bestemming en ook weer
huiswaarts .... Very Happy

Wij betaalden daar voor een liter EURO 98 -> 1,30 Very Happy





Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


debelg



Superlid
Superlid
Lid sinds: 12-9-2012
Antw.: 9687
Do Aug 20, 2015 9:03 pm Reageer met quote

Ik vond die 1,40 al heel wat, maar 1,30 is nog beter.
wij betalen dus schandalig te veel.



sterven is het toetje van het leven
japans gezegde
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


handyman



Superlid
Superlid
Lid sinds: 16-5-2008
Antw.: 1079
Do Aug 20, 2015 11:18 pm Reageer met quote

Mag/kan ik schrijven wat en hoe ik het wil......? Of is er een "straat-correctie" aanwezig.......?



Ik fiets!


Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


Eenzamefietser7 5



Superlid
Superlid
Lid sinds: 10-8-2012
Antw.: 17774
Do Aug 20, 2015 11:27 pm Reageer met quote

tja, handyman, daar kan niemand omheen: dan ben je het voordeligst!
In dit kikkerlandje heeft men in Den Haag $$$$$ ehhhh €€€€€ in de ogen, niets anders.


Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


nandes



Superlid
Superlid
Lid sinds: 2-12-2007
Antw.: 8433
Do Aug 20, 2015 11:29 pm Reageer met quote

HeART schreef:
Zal tijd worden dat de accijns naar beneden gaat en ik wil wel hetzelfde als in Duitsland dat de wegenbelasting bij de benzine in zit. Dat is wel zo eerlijk. Ik rij heel erg weinig, maar kan wel hetzelfde betalen aan wegenbelasting dan iemand die veel meer rijdt. En door hen slijten de wegen meer dan door mijn gebruik, dus waarom moet ik meer betalen voor een ander. Als je meer rijdt dan ook maar meer betalen voor de wegen.


In Nederland is de belasting gewicht gerelateerd, dus hoe zwaarder de auto hoe meer belasting. is toch enigzinds vergelijkbaar.

de Duitse wegen zijn beduidend slechter dan in Nederland, dat is dan weer iets wat je liever niet hebt.

|En in Duitsland betaalt de bewoner mee aan de straat waar hij woont,
is de straat dus aan (groot) onderhoud toe dan ben je de pineut.



Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


debelg



Superlid
Superlid
Lid sinds: 12-9-2012
Antw.: 9687
Do Aug 20, 2015 11:42 pm Reageer met quote

De wegen zijn i Duitsland beter berijdbaar dan in nederland, in België zijn ze slechter.


sterven is het toetje van het leven
japans gezegde
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


nandes



Superlid
Superlid
Lid sinds: 2-12-2007
Antw.: 8433
Vr Aug 21, 2015 12:03 am Reageer met quote

HeART schreef:

Hoezo is gewicht vergelijkbaar met de hoeveelheid aan afstanden die je rijdt met je auto?


iemand met een twingo rijdt over het algemeen geen 100.000 km per jaar en iemand met een bmw x5 geen 10.000 km. ( uitzonderingen daargelaten).

< edit Mod >


Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


nandes



Superlid
Superlid
Lid sinds: 2-12-2007
Antw.: 8433
Vr Aug 21, 2015 12:06 am Reageer met quote

debelg schreef:
De wegen zijn i Duitsland beter berijdbaar dan in nederland, in België zijn ze slechter.


Ik heb het al eens eerder aangehaald, maar toch nog aar een keertje dan.

van de NOS.

Slecht asfalt, gammele bruggen, files en eeuwigdurende wegwerkzaamheden zijn problemen waar automobilisten in Duitsland dagelijks mee te maken hebben. Jarenlang stak de overheid miljarden in falende prestigeprojecten als het nieuwe vliegveld van Berlijn. Intussen werd er veel te weinig geïnvesteerd in het onderhoud van het Duitse wegennet.


google maar ff dan zal je zien dat het er beroerd is.



Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


nandes



Superlid
Superlid
Lid sinds: 2-12-2007
Antw.: 8433
Vr Aug 21, 2015 12:30 am Reageer met quote

TheDon schreef:
Tuurlijk moet de accijns omlaag, 70% van wat de benzine kost, gaat naar het rijk.
de onzin over de wegenbelasting dat die bij de benzine inzit, is allang achterhaald.
In Duitsland betaald de vervuiler.
Ondanks alles is men in Duitsland veel goedkoper uit wat wegenbalsting betreft dan in Nederland.

Lees hier maar; klikkie


Natuurlijk,maar op andere terreinen zal de duitse staat haar belastinggeld toch binnen moeten halen.

En vergeet niet.............. De Duitse autolobby is oppermachtig, de Duitse autofabrikanten, Mercedes en Bmw zwaaien hier de scepter.



Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


debelg



Superlid
Superlid
Lid sinds: 12-9-2012
Antw.: 9687
Vr Aug 21, 2015 12:31 am Reageer met quote

Wat jij nu hier neerzet , betreft nederland ook.


sterven is het toetje van het leven
japans gezegde
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


nandes



Superlid
Superlid
Lid sinds: 2-12-2007
Antw.: 8433
Vr Aug 21, 2015 12:37 am Reageer met quote

debelg schreef:
Wat jij nu hier neerzet , betreft nederland ook.


Je bedoeld?????

Nederlandse autolobby?? Very Happy Very Happy



Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


Chess.1



Superlid
Superlid
Lid sinds: 17-4-2008
Antw.: 3823
Vr Aug 21, 2015 12:39 am Reageer met quote

nandes schreef:
debelg schreef:
Wat jij nu hier neerzet , betreft nederland ook.


Je bedoeld?????

Nederlandse autolobby?? Very Happy Very Happy


DAF ?? Very Happy



Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht


Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie