Laat Rusland de Grieken maar helpen
De stelling van de dag
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

Laat Rusland de Grieken maar helpen
Mee eens
27%
 27%  [ 25 ]
Mee oneens
64%
 64%  [ 58 ]
Geen mening
7%
 7%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 90

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3225
Di Jul 07, 2015 1:23 pm Reageer met quote

Poetin belooft Grieken steun
De Russische president Vladimir Poetin heeft Griekenland zijn steun toegezegd. Dat meldde het Kremlin maandag in een verklaring. Details over wat die steun precies inhoudt, werden niet bekendgemaakt.
Lees het volledige verhaal op ThePostOnline

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27180
Di Jul 07, 2015 1:25 pm Reageer met quote

Prima. En dan zijn ze gelijk deelgenoot in het vluchtelingenprobleem...

Very Happy Very Happy

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

bartje39.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 5
Di Jul 07, 2015 4:44 pm Reageer met quote

Ben het met jullie eens helemaal!!!wat een gedonder.!![img][/img][img] Very Happy [/img]

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4223
Di Jul 07, 2015 9:05 pm Reageer met quote

66% van de stemmers hier vinden dat Rusland de Grieken niet moet ondersteunen, maar niemand van de 66% verteld hier waarom Rusland de Grieken niet zou moeten helpen en dat vind ik nogal achterbaks want waarom zouden ze geen humanitaire steun van de Russen mogen krijgen volgens 66% van hier moeten ze die mensen dan maar laten versukkelen.
Europa heeft nu al jaren meegewerkt dat de rijken in Griekenland niet aangepakt worden en belasting laten betalen en het geld van Europa gewoon verkeerd gebruiken en werden de arme mensen op geen enkele wijze geholpen, want die ellende en armoede is toch zeker niet van de laatste maanden, maar toen hoorde je niemand daar over, en nu Rusland humanitaire steun wil verlenen zijn er hier op de 50+een stelletje stiekemerds tegen dat de Russen willen helpen hoe zo,n kronkel moet je dan wel in je kop hebben. Twisted Evil Twisted Evil

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

renatoderiva.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 80
Di Jul 07, 2015 10:46 pm Reageer met quote

Als de Russen de Grieken willen helpen met het aflossen van onze vorderingen is het prima, maar dat zal niet gaan.
Rusland zit zelf in een niet zo beste financieele situatie.
Het helpen van de Grieken zou voor een klein bedrag zijn en voor P.R. bedoeld. De Russen willen graag zo veel mogelijk rotzooi in Europa veroorzaken. Dat is slecht voor het imago van Europa en goed voor het imago van Rusland en daar gaat het Putin om.

De Grieken zitten niet in Europa uit idealisme, maar om hun prettige, langzame leven te kunnen voortzetten. Zij willen graag de lusten, maar niet de lasten van Europa.
Ik denk dat veel oostblok landen alleen maar om opportunistische redenen bij Europa willen. Als de situatie met Rusland en Europa anders wordt, dan
zullen ze Europa de rug toekeren, als hen dit uitkomt.

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4223
Di Jul 07, 2015 11:13 pm Reageer met quote

JanRutgers schreef:
@Jalis
De titel van dit topic luidt: "Laat de Russen de Grieken maar helpen"!
De tekst draagt in zich, dat er achteraan komt: "Want wij hebben er geen trek meer in"!

Ik heb nog niet gestemd, maar het doet bij mij wel de schaal bewegen in de richting van "mee oneens".
Niet omdat de Russen niet zouden mogen helpen, daar zie ik geen reden toe, maar wel dat men dit zegt met de intentie, "Wij trekken onze handen er vanaf".
Daar ben ik absoluut tegen.

Het argument, dat de rijken daar zich stelselmatig meester hebben gemaakt van het geld, dat Europa er in heeft gepompt, weegt mijns inziens niet op tegen de humanitaire ramp, die zich gaat voltrekken, als Griekenland nu aan haar lot wordt overgelaten. Wel dienen we met grote omzichtigheid geld te verstrekken, ter leniging van de nood, die nu al heerst onder de "gewone" Grieken. Er moet al het mogelijke worden gedaan, om het geld en de goederen niet in het corrupte circuit te laten verdwijnen.

Je ziet Jalis, het zijn geen stiekemerds, het kunnen ook mensen zijn met gegronde redenen. Ieder is toch vrij te denken en te stemmen, zo hij/zij wil? Ik vind de term stiekemerds dan ook ongepast.

Je hebt gelijk dat een ieder mag denken wat hij wil en stemmen wat hij wil, en ik heb het recht om te denken en schrijven wat ik wil en jij kan wel zeggen dat het geen stiekemerds zijn ik vind van wel, en wat jij er van vind kan me helemaal niks schelen.

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Di Jul 07, 2015 11:29 pm Reageer met quote

wat een gedachtenloze opmerkingen maken jullie toch, dom en niet humaan vindt ik.

niks nadenken over hoe de schuld is ontstaan, niks wat het doel van de bodemloze leningen, nee gewoon de Griek lekker de grond intrappen
zij zeggen nee tegen wat wij ons hebben laten aanpraten, en nu zijn we boos,

Libell jij gaat er prat op dat je griekse vrienden hebt, weten zij hoe jij over hen denkt?

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 17440
Wo Jul 08, 2015 2:11 am Reageer met quote

De Russen willen de Grieken alleen helpen, omdat de Russische vloot dan makkelijker toegang heeft tot de Middellandse Zee: Griekenland wordt dan verplicht om de havens voor de Russen open te stellen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Jul 08, 2015 9:46 am Reageer met quote

libel21 schreef:
Als die regering aan die wantoestanden een eind wil maken, dan halen zij het geld bij die rijke belastingontduikende schooiers en niet bij ons.

Precies zoals ik er ook over denk...

Er is een enorme dievenbende aan de gang geweest om het land leeg te zuigen en volledig corrupte regeringen hebben daar dapper aan meegewerkt en zichzelf op schandalige wijze aan verrijkt.
Maar om een of andere duistere reden hoor je daar nooit over tijdens het eeuwigdurend gekrakeel tussen de naties...

Griekenland is niet door een natuurramp getroffen. Het is stelselmatig opzettelijk en bewust leeggeroofd. Eerst zullen de koppen van die daders eens moeten rollen voordat er alweer een bak geld in die bodemloze put gestort wordt...

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Jul 08, 2015 11:11 am Reageer met quote

JanRutgers schreef:
@Tympaan
Hoewel er best wel een redelijke grondslag lijkt te zitten in jouw redenering, is die er niet i.m.o.
Als een buurman van jou, tot drie keer in z'n eigen huis wordt overvallen en beroofd, lijkt het mij toch niet logisch, dat de verzekering zegt: "Eerst moeten de daders worden gepakt en leeg geplukt, dan gaan we over tot het regelen van de schade.

Die redenering van jou is ook niet bepaald waterdicht. Je kan een buurman die overvallen wordt, niet vergelijken met wat er in Griekenland gebeurd is. Griekenland is geen weerloos land dat door buitenlandse overvallers is beroofd maar een land dat door een groep eigen inwoners, de reders en aanverwante dieven in samenwerking met de diverse regeringen, stelselmatig geplunderd is. Meer dus een buurgezin waarin de ouders de kinderen tekort gedaan hebben om zichzelf te verrijken...

Quote:

Natuurlijk moeten de graaiers worden aangepakt en natuurlijk moet er wat worden gedaan aan de ingesleten corruptie, maar je kan de bevolking intussen niet laten verrekken.

Het land is inderdaad al zover gezonken dat het een ontwikkelingsland geworden is en het als zodanig hulp nodig heeft. Maar dan zul je het anders moeten aanpakken en zorgen dat die hulp bij de mensen zelf terechtkomt. En zeker niet weer een schip geld aan die diefachtige overheid cadeau geven...

Quote:

Ondertussen moeten we ook oppassen, dat we niet een maatschappij daar creŽren, naar ons model of het Duitse model, dan halen we dezelfde stommiteit uit, als in het Midden Oosten en je ziet bijna dagelijks wat dat voor gevolgen heeft.

Het is heel moeilijk en behoorlijk complex, om daar de gulden middenweg te vinden.

Ik besef ook wel dat het allemaal wat ingewikkelder is dan het lijkt.
Maar ik blijf erbij dat er in dat Griekenland een behoorlijke omwenteling zal moeten plaatsvinden in mentaliteit en gedrag voordat het ooit weer eens een volwaardig Europees land zal worden. Te beginnen bij het uitbannen van die alles verterende corruptie-mentaliteit...

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10489
Wo Jul 08, 2015 11:51 am Reageer met quote

jalis schreef:
Je hebt gelijk dat een ieder mag denken wat hij wil en stemmen wat hij wil, en ik heb het recht om te denken en schrijven wat ik wil en jij kan wel zeggen dat het geen stiekemerds zijn ik vind van wel, en wat jij er van vind kan me helemaal niks schelen.

Zeer juist Jalis......

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Jul 08, 2015 12:57 pm Reageer met quote

JanRutgers schreef:

De vraag hierbij is, moet je dat als land willen, een "volwaardig Europees land" worden?
Want wat is een volwaardig Europees land?
Wat zijn de criteria? Je financiŽle huishouden op orde en daarmee voldoen aan de normen, zoals gesteld door de Eurozone?...

Natuurlijk kun je je dat afvragen. Maar wat is dan de zin van dat hele 'Europa'..?

Als je een unie of een vereniging wilt dan maak je met elkaar wat afspraken en mag men van elkaar verwachten dat men zich daar toch in iedere geval in grote lijnen aan zal houden.
Er zijn wat regels opgesteld waar iedereen het kennelijk mee eens was en dan zul daar ook aan moeten voldoen.

Of die regels goed zijn kun je over redetwisten. En desnoods kun je ze aanpassen als ze niet voldoen. Maar je kan niet volop meeprofiteren van de voordelen maar zodra er iets van je verlangt wordt, zeggen: "bekijk het maar, nu even niet.."

Dat kan niet in het klein. Maar dat kan ook niet in het groot..

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Jul 08, 2015 1:25 pm Reageer met quote

JanRutgers schreef:

...Het land heeft de eigen economie al met ruim 25% naar beneden bezuinigd, men heeft de pensioen leeftijd van 62 naar 67 opgeschroefd er is 60% jeugdwerkeloosheid en 25% werkeloosheid onder de beroepsbevolking...

Dat geeft toch al aan dat er iets fundamenteel verkeerd zit in dat land..
Dat er vanuit de regering blijkbaar helemaal geen gericht beleid is, anders dan voor de zoveelste keer geld te plukken uit Europa..

'We' kunnen toch niet ten eeuwige dage de Grieken aan het handje blijven houden...?

Dat er landen zijn die wat beter 'presteren' en landen zijn die het wat minder doen is begrijpelijk. Maar Griekenland is en blijft een extreem geval...

enrico55

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 2
Wo Jul 08, 2015 3:43 pm Reageer met quote

vraag me af waarom wij geen referendum houden over de vraag of Europa wel hulp wil blijven geven aan een land dat niet geholpen wil worden????

renatoderiva.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Wo Jul 08, 2015 5:31 pm Reageer met quote

JanRutgers schreef:
renatoderiva schreef:

Redelijk ongenuanceerde uitval naar "de Grieken". Recente onderzoeken hebben het tegendeel uitgewezen.
De schuld voor deze toestand ligt bij de regeringen, corrupte ambtenaren en belasting ontduikende rijke schooiers.
Nu er een regering in het zadel zit, die aan die wantoestanden een eind willen maken, maakt Europa het moeilijk, de Europese top heeft er belang bij om de Griekse corruptie en belastingontduiking in stand te houden. Ze verdienen er aan.

Dit lijjkt wel op een complottheorie. Let wel, het gaat om honderden miljarden, die zijn uitgeleend. Ergens zullen die terugbetaald moeten worden. Door de leners of wanneer zij dit niet doen, dan komt het op ons bordje terecht. Bovendien zullen andere geldleners ook schuldafboeking(verschuiving) willen. Alle zuidelijke landen hebben nog een ouderwetse mats-maatschappij. Doe jij iets voor mij, dan doe ik iets voor jou. Mensen krijgen geen baan omdat zij het geschiktst zijn, maar omdat ze familie of bevriend zijn met iemand. Dit moet veranderen, net als de Franse keuterboeren mentaliteit.
Of deze regering een eind wil maken aan de toestanden weet ik niet. Ik heb er in ieder geval nog niets van gemerkt.

renatoderiva.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Wo Jul 08, 2015 5:53 pm Reageer met quote

[quote="JanRutgers"]Geef Juncker een liter Uso en je hebt geen kind meer aan hem.

Het spook van de tienkoppige draak, beter bekend als corruptie, is ook aanwezig in Brussel.

Dit zou een moment kunnen zijn om de verantwoordelijken, voor het verstrekken van de leningen, op het matje te roepen. Ik hoor meneer de Jager nog roepen: "Dat geld komt met rente trug, read my lips, wij lijden daar geen verlies op".

Ben het ermee eens dat Brussel en trouwens ook in Den Haag(denk aan al dat gelobby van het zakenleven) een club zit, die goed voor zichzelf zorgt.
De Jager heeft de zaak belazerd. Hij wist van tevoren dat het bijna niet zou lukken, maar toch...... Om het idee van Europa in stand te houden? Opportunisme? Ik weet het niet.
Wat ik wel vind is dat de vroegere EEG en de latere uitbreiding daarvan wel goed werkten, maar sinds de Euro als betaalmiddel is ingevoerd zijn de problemen gekomen. Niet over nagedacht, in ieder geval niet geluisterd naar economen. Wishful thinking, lijkt mij.

pieneke

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Wo Jul 08, 2015 5:59 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Prima. En dan zijn ze gelijk deelgenoot in het vluchtelingenprobleem...

Very Happy Very Happy

lijkt mij gevaarlijk

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

pieneke

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Wo Jul 08, 2015 6:03 pm Reageer met quote

JanRutgers schreef:
Geef Juncker een liter Uso en je hebt geen kind meer aan hem.

Het spook van de tienkoppige draak, beter bekend als corruptie, is ook aanwezig in Brussel.

Dit zou een moment kunnen zijn om de verantwoordelijken, voor het verstrekken van de leningen, op het matje te roepen. Ik hoor meneer de Jager nog roepen: "Dat geld komt met rente trug, read my lips, wij lijden daar geen verlies op".

Zou destijds al stringente voorwaarden verbonden zijn aan de leningen, zoals het belasting heffen bij de rijke schooiers, dan waren we nu al een stuk verder. Maar nee, CDA en VVD zeiden ons: "Ga maar rustig slapen, in de wetenschap . . . . . . . ." en wij trapten er weer in, wat zijn wij toch enorme sufferds.

precies wij zijn sufferds en nu die 19.5 belastinggeld foetsie, had ik net zo goed niet moeten betalen, uiteindelijk betaal je je belastinggeld om de inwoners te helpen, en nu??
ook op ons bordje. vond het al vreemd dat ik zoveel moest betalen, en nog gedaan ook. hele administratie schijnt dus niet te deugen daar in arnhem

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10489
Wo Jul 08, 2015 6:07 pm Reageer met quote

pieneke schreef:
. vond het al vreemd dat ik zoveel moest betalen,

Laughing

pieneke