Verhoging van de BTW is slecht voor de economie
De stelling van de dag
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

Verhoging van de BTW is slecht voor de economie
Mee eens
80%
 80%  [ 44 ]
Mee oneens
10%
 10%  [ 6 ]
Geen mening
9%
 9%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 55

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 17440
Zo Jun 28, 2015 3:25 am Reageer met quote

Het beste voorbeeld van het averechtse effect van belastingverhoging is...: GRIEKENLAND !!!!!!!!!!!
Veel succes bij het verder vernielen van de Europese economie.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27184
Zo Jun 28, 2015 10:28 am Reageer met quote

Griekenland heeft zichzelf ten gronde gericht door een verkeerde belastingmoraal en een overal aanwezige corruptie in alle lagen van de samenleving. En dat over een groot aantal jaren in het verleden.

Wil het ooit iets gaan worden met dat 'Europa' dan zullen eerst eens in heel Europa de lonen en prijzen op ongeveer hetzelfde niveau moeten komen en zullen de belastingpercentages in alle landen ongeveer hetzelfde moeten zijn.

Op detailniveau kunnen er dan kleine verschillen zijn. Maar het mag nooit zo zijn dat het verschil zo groot is dat Polen massaal in Nederland willen werken en daardoor Nederlanders werkloos maken, om maar een voorbeeldje te noemen.

Maar zodra landen tol gaan heffen om op elkaars wegen te mogen rijden, iets wat in feite nog van voor de middeleeuwen stamt, gaat het niet goedkomen met dat “verenigd Europa”....

Faber quisque fortunae suae

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Jun 28, 2015 2:12 pm Reageer met quote

JanRutgers schreef:

...Het ongenuanceerd schuldig verklaren van Griekenland en daarmee dus de gehele Griekse bevolking, is onjuist.
Het waren de corrupte verantwoordelijken in de regering en op hoge posten in het ambtenarenaparaat, die er voor hebben gezorgd, dat Griekenland naar de kloten is gegaan. Daarbij werden ze stevig geholpen door de reders en andere grootgeldbezitters. De bevolking moest, wilden ze niet vermalen worden in bureaucratie, daarin wel mee gaan en hun steentje bijdragen aan het vullen van de zakken van de corrupte ambtenaren en politici.

Daarom ben ik het niet eens met de eerste alinea van het betoog van Tympaan.

En toch zijn we het dan toch ook weer niet helemaal oneens op dat gebied. Natuurlijk zijn het de corrupte regeringen en grootgeldbezitters die de hoofdzaak zijn van alle ellende op dit moment. En de 'gewone' burgers zijn altijd de dupe van regimes die niet deugen. Maar dat neemt niet weg dat de Grieken, en met name de overheid, wel terdege een eigen verantwoordelijk hebben tegenover hun burgers. Die hebben ze niet genomen. In plaats daarvan hebben ze hun oren enkel maar naar het "grote geld" laten hangen. En dat is ze zeker wel te verwijten.
En dan is het te simpel om te zeggen dat "de gelegenheid de dief maakt" Daar hoef je ook niet mee aan te komen als je wat uit het warenhuis steelt omdat het daar zomaar voor het grijpen ligt...

Dat er in de rest van Europa dankbaar misbruik gemaakt is van de Griekse gelegenheid is een ander verhaal. En ook die lieden gaan niet vrijuit.

Maar de Grieken blijven hoe dan ook, verantwoordelijk voor hun eigen handelen. Het gaat tenslotte niet om een geestelijk onbekwaam persoon...

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Jun 28, 2015 3:47 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:

...In de VS zijn vele honderdduizenden gedupeerd geraakt door banken die iedereen in staat stelde onmogelijk terug te betalen leningen aan te gaan, mensen, families die nu in caravans wonen

Ja en...

Dat op zich is treurig genoeg. Maar dat heeft niets te maken met een in en in corrupte regering in Griekenland.

Je kan een complete regering niet vergelijken met een individu die zich door een krediethaai, want dat zijn dat soort banken in feite, heeft laten belazeren.

Ik blijf er bij dat de Griekse regeringen nu en in het veleden doelbewust gesjoemeld hebben op een gigantische schaal en dat daar toch in de eerste plaats de schuldigen zitten en dat daar toch vooral de oorzaak zit..

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 34251
Zo Jun 28, 2015 5:47 pm Reageer met quote

JanRutgers schreef:
Ja, dacht ik al, IQ =1 en verder lijk je mij een naar mens met heel vervelende karaktertrekjes.

Achter de wolken schijnt de zon

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Zo Jun 28, 2015 11:48 pm Reageer met quote

Een vent die een vent een lekkere vent noemt (homosexueel dus) is dus niet gezond?!!

dus niet alleen discriminerend bezig zijn maar ook nog anti homo.
want die zijn niet gezond zeg je.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

nandes

Superlid
Superlid
Ma Jun 29, 2015 12:21 am Reageer met quote

TheDon schreef:
nandes schreef:
Een vent die een vent een lekkere vent noemt (homosexueel dus) is dus niet gezond?!!

dus niet alleen discriminerend bezig zijn maar ook nog anti homo.
want die zijn niet gezond zeg je.

Ga even hier mee door nandes, voel jij je aangevallen omdat ik Jantje antwoordt geef?
Nee.....waar bemoei jij je dan mee?

Daarnaast heb ik niets tegen homofiele mensen integendeel als ze maar van mij afblijven en geen en mij niet aanhalen zoals sommigen doen!

Het is een openbaar forum waar iedereen aan mee kan mag doen, verder heb je het over een knip en plakclupje dus daar gaat het ook over meerdere mensen.

Je hebt niet ezegd dat je tegen homo,s bent maar wel dat ze, he,t niet gezond is.

nandes

Superlid
Superlid
Ma Jun 29, 2015 12:38 am Reageer met quote

libelle4921 schreef:
Jan schreef: Merkwaardige mensen zijn jullie hoor.

Mensen ja, kun je van jou niet zeggen

Het is ongelooflijk flauw wat je hier neerzet, iemand als mens in twijfel trekken..........
maar ook dat je er constant mee bezig bent om iemand onderuit te halen, en dat meestal op het verleden....

het weerbarstige maar nooit iemand laten barsten zou eens beter tot die botte hersens moeten doordringen.

ik zeg het niet makkelijk Libelle maar je moet je schamen voor zo,n uitspraak en zo,n gedrag.

Rianne43.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1340
Ma Jun 29, 2015 1:50 pm Reageer met quote

Lucia51 schreef:
Die 'gezondheidsverklaring omtrent zijn 'gezond zijn' van theDon heb ik al vaker voorbij zien komen op het forum. Ik heb daar onderhand zo mijn twijfels over. Hij legt er een beetje téveel de nadruk op.

Heel goed Lucia hoe jij toch steeds weer mensen kunt kwalificeren en etiketteren , knap Rolling Eyes

nandes

Superlid
Superlid
Ma Jun 29, 2015 11:35 pm Reageer met quote

Over welk clubje hebben jullie het nou steeds?

nandes

Superlid
Superlid
Ma Jun 29, 2015 11:54 pm Reageer met quote

ik denk dat jullie het idee hebben dat iedereen die hier wat zegt wat niet in jullie straatje past lid van een ( het ) clubje is..

hoe fout kan je denken

Rianne43.1

Superlid
Superlid
Di Jun 30, 2015 12:19 am Reageer met quote

nandes schreef:
Over welk clubje hebben jullie het nou steeds?

Wie stuurt er pb tjes als Lucia gewoon even lik op stuk krijgt?
Die club bedoelen wij (denk ik)
Het is tegenwoordig blijkbaar mode om de onnozele te spelen en anderen in een kwaad daglicht te zetten.
Ik zou zeggen als het je voldoening geeft ga rustig door, het is niet mijn manier om met mensen om te gaan.

nandes

Superlid
Superlid
Di Jun 30, 2015 12:21 am Reageer met quote

Lucia51 schreef:
Nandes, heb jij nu al al die namen al eens gezien waar TheDon het steeds over heeft? Die goede forummers die verdwenen zijn?

nee nooit gezien, zijn vast namen uit een grijs verleden.

en een chat of forum is toch vaak behoorlijk onderhevig aan wisselende bezoekers

Rianne43.1

Superlid
Superlid
Di Jun 30, 2015 1:04 am Reageer met quote

En toen was het stil .
Na ja, geen antwoord is ook een antwoord.

Laatst aangepast door Rianne43.1 op Di Jun 30, 2015 9:36 am, in totaal 1 keer bewerkt

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 17440
Di Jun 30, 2015 1:54 am Reageer met quote

Overleg gestaakt.
Nog even en er is een Rexit...

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie