Iedereen moet belasting betalen, ook de koning en prinses
De stelling van de dag
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende Plaats reactie

Iedereen moet belasting betalen, ook de koning en prinses
Mee eens
84%
 84%  [ 62 ]
Mee oneens
15%
 15%  [ 11 ]
Geen mening
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 73

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Ma Jun 22, 2015 9:43 am Reageer met quote

hoe weet jij dat ik een niksnut ben???????
ken jij mij?
dacht het niet.

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27531
Ma Jun 22, 2015 10:13 am Reageer met quote

Benneke schreef:
Je hebt het goed gelezen Belg, dat is gewoon werken, Nee natte ruggen krijg je van zwaar lichamelijk werk. Een hoofduitvoerder op de bouw zal ook niet snel een natte rug krijgen, in tegenstelling tot de opperman. Dat wil niet zeggen dat je de bezigheden van die hoofduitvoerder geen werk kan noemen.
Als je dat niet begrijpt, kan ik daar niet veel aan doen.

Een heleboel mensen moeten 'gewoon' werken en worden daar net zo goed moe en/of bezweet van..
Maar die moeten dat voor beduidend minder doen en dan ook nog eens belasting betalen.

Wat dat betreft heb ik heel wat meer respect voor zijn moeder, die tenminste niet liep te pronken met haar weelde...

Faber quisque fortunae suae

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Jun 22, 2015 10:34 am Reageer met quote

Had ik gezegd dat ik het eens was met de financiële toestand rondom het koningshuis..?? dacht het niet..!
Had ik niet gesteld dat het allemaal best wel een onsje minder mag...?

Dus bespaar me je gebral over boulevardblaadjes en probeer eens normaal te reageren...

renatoderiva.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 80
Ma Jun 22, 2015 12:18 pm Reageer met quote

Laten we concluderen dat Alexander en Maxima hun geld dik opbrengen en ook nog wat kleur en plezier in binnen- en buitenland brengen.

Hard werken is overigens geen straf. Het geeft juist voldoening om te presteren. Denk maar eens aan wielrenners, bergbeklimmers, mensen die fietstochten ondernemen of op heel andere manier hun grenzen opzoeken. Als een natte rug komt van lichamelijke activiteit dan is dat prima, want dan komt ook endorfine vrij en voel je je geweldig.

In een land als Nederland heeft tegenwoordig iedereen kansen z'n kwaliteiten te ontwikkelen en er wat mee te doen. Vroeger was dat minder, dus wees blij en geniet ervan.

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Jun 22, 2015 3:05 pm Reageer met quote

renatoderiva schreef:

...Hard werken is overigens geen straf. Het geeft juist voldoening om te presteren. Denk maar eens aan wielrenners, bergbeklimmers, mensen die fietstochten ondernemen of op heel andere manier hun grenzen opzoeken. Als een natte rug komt van lichamelijke activiteit dan is dat prima, want dan komt ook endorfine vrij en voel je je geweldig....

Dat klinkt allemaal heel mooi en prachtig maar het is toch ook wel erg prettig als dat harde werk en die natte rug financieel ook nog iets opleveren...

En is zie niet in waarom de één met hard werken een exhorbitant hoog bedrag moet ontvangen terwijl de ander net zo hard werkt in zijn/haar beroep en al blij mag zijn dat hij het eind van de maand weer haalt...

Ik heb geen enkel probleem met verschillen maar het hoeft nu ook niet weer zó absurd te zijn...

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Vr Dec 01, 2017 11:28 pm Reageer met quote

Quote:
[....] is het bruteren van hun toelage een extra kostenpost voor de Nederlandse Burger?[.....]

En op het moment is dit onderwerp weer helemaal in de aandacht.

Er ligt nog steeds een aangenomen motie van SP, PvdA en D66. Daarin wordt de regering verzocht 'een voorstel te doen hoe de belastingvrijstellingen van de koning, de koningin en de voormalige koningin ongedaan kunnen worden gemaakt'.

Die motie behoeft uitvoering, maar ik ben heel benieuwd hoe dat aan gepakt gaat worden omdat Rutte inderdaad nu alweer naar het bruteren verwijst.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Vr Dec 01, 2017 11:29 pm Reageer met quote

Een even een aanvulling. Vraag is wat D66 nu gaat doen.

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Za Dec 02, 2017 12:06 am Reageer met quote

het is een bizarre motie.

Een koning hoort belasting te innen, niet te betalen.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Antw.: 1084
Za Dec 02, 2017 12:08 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Quote:
[....] is het bruteren van hun toelage een extra kostenpost voor de Nederlandse Burger?[.....]

Naar mijn mening kan het simpelweg niet. De koning heeft 'om niet' drie paleizen ter beschikking. Belastingtechnisch kan dat niet en zal de belastingdienst 'een redelijke huur' bij het inkomen van de koning moeten optellen. Maar wat is een redelijke huur voor drie paleizen? Als dat al vast te stellen is dan zal vervolgens de koning worden gecompenseerd voor dat idioot hoge huurbedrag. Daarnaast, en dat is het grootste probleem hierbij, is dat er geen huur gevraagd kan worden want in de wet staat dat de paleizen 'om niet' ter beschikking moet worden gesteld en dat staat niet in zomaar een wetje maar in onze Grondwet. Daar iets veranderen vereist een twee/derde meerderheid in beide kamers (twee keer).

Ik zie niks in die brutering. De kamer moet gewoon kijken welk bedrag netto redelijk s. Nu lijkt 900.000 euro per jaar heel veel geld, maar vergeet niet dat alle personeelskosten door hem en niet door de staat betaald worden. Ook alle z.g. AA auto's zijn voor zijn rekening (alhoewel hij geen BPM betaald). Maar wel de aanschaf, de verzekering en de wegenbelasting.

Daarnaast is er nog één afwijking (belastingtechnisch) en dat de overerving van het familiekapitaal aan de directe erfopvolging ( Amalia) is vrijgesteld van erfbelasting.

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13344
Za Dec 02, 2017 12:14 am Reageer met quote

nandes schreef:

Het koningschap is archaïsche, nostalgische en hopeloos achterhaalde franje uit vroeger eeuwen, toen roofridders en andersoortige ondemocratische potentaten normaal waren en alleen maar geld kost. Als het dan per se moet lijkt me een normaal (vrij naar Rutte) inkomen en daarover belasting betalen niet meer dan redelijk. Dat moeten we tenslotte allemaal.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10872
Za Dec 02, 2017 12:14 am Reageer met quote

Ik vindt en dat is puur persoonlijk....................een ieder die verdient koning, koningin, prinsessen, prinsen etc. + zzp'ers, gewone hardwerkende mensen etc. etc. moeten belasting betalen......gelijke monnikken gelijke kappen. We moeten allemaal ons deel bijdragen, of we het nu leuk vinden of niet!

Daar laat ik het bij,
Groet Tiny

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Za Dec 02, 2017 12:18 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
nandes schreef:

Het koningschap is archaïsche, nostalgische en hopeloos achterhaalde franje uit vroeger eeuwen, toen roofridders en andersoortige ondemocratische potentaten normaal waren en alleen maar geld kost. Als het dan per se moet lijkt me een normaal (vrij naar Rutte) inkomen en daarover belasting betalen niet meer dan redelijk. Dat moeten we tenslotte allemaal.

Jij kan er van vinden wat je wil, maar het blijft overeind een koning hoort te innen.
en zo moet het blijven........

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 12:26 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
nandes schreef:

Wat gebeurd er als je de 900.000 euro gaat bruteren? Dan zal het inkomen gaan stijgen naar ongeveer 3.000.000 euro (als het niet veel meer is). Na belastingen houdt hij dan 900.000 euro over. Dat is echt vestzak/broekzak beleid. (Buiten het feit dat het grondwettelijk niet eens kan).

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 12:31 am Reageer met quote

Prlwytzkofsky schreef:
Wat gebeurd er als je de 900.000 euro gaat bruteren? Dan zal het inkomen gaan stijgen naar ongeveer 3.000.000 euro (als het niet veel meer is). Na belastingen houdt hij dan 900.000 euro over. Dat is echt vestzak/broekzak beleid. (Buiten het feit dat het grondwettelijk niet eens kan).
Ach, natuurlijk! Het is weer zo'n rutteriaanse truc om 'de gewone Nederlander', lees: het klootjesvolk, een rad voor ogen te draaien.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 12:36 am Reageer met quote

nandes schreef:
Jij kan er van vinden wat je wil, maar het blijft overeind een koning hoort te innen.
Lijkt me een goede reden om die koning fatsoenlijk werk te laten zoeken. Niet de koning maar de staat hoort belasting te innen en dat geld ten goede te laten komen voor ons allemaal, zoals voor infrastructuur, onderwijs, gezondheidszorg, bestuur, etc. Belasting innen behoort niet door personen of organisaties te geschieden die de gelden slechts ten eigen bate bestemmen.

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 12:40 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Prlwytzkofsky schreef:
Ach, natuurlijk! Het is weer zo'n rutteriaanse truc om 'de gewone Nederlander', lees: het klootjesvolk, een rad voor ogen te draaien.

Dat hoor je mij niet zeggen. Ik benader dit onderwerp volkomen a-politiek en slechts vanuit de belastingtechnische kant. En in mij vind je geen medestander als je dit onderwerp wilt gaan politiekiseren.

Lyle Rossiter

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 12:43 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
nandes schreef:
Lijkt me een goede reden om die koning fatsoenlijk werk te laten zoeken. Niet de koning maar de staat hoort belasting te innen en dat geld ten goede te laten komen voor ons allemaal, zoals voor infrastructuur, onderwijs, gezondheidszorg, bestuur, etc. Belasting innen behoort niet door personen of organisaties te geschieden die de gelden slechts ten eigen bate bestemmen.

Je kunt natuurlijk dit topic kiezen om je republikeinse gevoelens te uiten maar dan gaan er twee onderwerpen door elkaar heen lopen in dit topic. Ik weet niet of men dat wenselijk acht.

Lyle Rossiter

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Za Dec 02, 2017 12:58 am Reageer met quote

Niets mis mee lijkt me om dit onderwerp op verschillende manieren te benaderen.

Ook ik vind dat de koning belasting hoort te betalen.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 1:01 am Reageer met quote

Prlwytzkofsky schreef:

Wat ik me dan wel afvraag is hoe het kan dat die motie is aangenomen en hebben dan al diegenen die mee hebben gestemd toen zitten slapen?

Of zou het een publiekszoethoudertje geweest zijn.
En zijn we daar de afgelopen tijd allemaal met open ogen in getrapt?

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 1:04 am Reageer met quote

luciaT. schreef:

Ook ik vind dat de koning belasting hoort te betalen.

Okee, niks mis met die mening, maar geef dan ook even aan hoe we dat in de praktijk moeten gaan regelen. Eerst de Grondwet maar even veranderen en zo ja, op welke wijze dan? Iedereen mag van mij een mening hebben maar je 'moet' dan wel even aangeven hoe we die verandering moeten gaan invullen. Anders verzanden we ik ik vind/ik vind..... daar komen we niet verder mee.

Lyle Rossiter

Pagina 4 van 10 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Plaats reactie